Malkavian skrev:
det er ikke et simpelt fornuftsargument, der kommer til at løse vores problem. Forbudet hænger fast i en middelalderlig/religiøs forståelsesmodel. Politikerne er selv indoktrinerede fra barnsben, og uden et alvorligt angreb på deres følelser, så kommer der næppe til at ske noget.
Mit brev var faktisk opbygget efter to grundideer. Det ene var nogle FAKTA. Fakta er gode og kan sommetider bliver accepteret rationelt, og dette er første skridt.
Ofte halter den følelsesmæssige accept dog bagefter, simpelthen fordi vores hjerner er konstrueret som de nu engang er. Derfor var anden del af min appel til politikerne også en gang hyleri og offermentalitet - en bøn om barmhjertighed.
Jeg tror du har et bedre udgangs-punkt, end jeg har, når det drejer sig om at nå 'rationelle' politikere. Min tilgang til hele emnet er ikke baseret så meget på 'fakta' nemlig, men mere på abstrakte følelser (og det er mit indtryk at den slags ikke bli'r taget så alvorligt i vores 'moderne' samfund)
Jeg tror det er et spørgsmål om kultur og hvordan man ser 'virkeligheden', og den slags, og der tror jeg ikke jeg-selv har særlig meget til-fælles med ret mange af de mennesker der frekventerer christiansborg-miljøet. Jeg har på fornemmelsen at deres måde at se og opleve og forstå verden på er en ret anderledes end min (uden dog at være sikker, men sådan opfatter jeg det for tiden)
På mig virker de lige så forstokkede og Umuligt-fundamentalistiske at ha' med at gøre, som jeg tror alqeida virker på dem. Så det befordrer jo ikke ligefrem til det store sympatiske sam-spil.
Malkavian skrev:
JEL skrev:
Jeg tror vi kommer meget længere gennem offentlige statements på alle mulige måder.
Dette er også min vurdering i tråede omkring "Ud af osteklokken". Personligt skriver jeg meget på andre internetfora, og jeg har også reddet mig en klumme på
http://www.flix.dk, hvor jeg lægger navn til en række artikler om narko.
Bag kulisserne kører jeg og et par andre også et projekt, der har til formål at kommer ud til primært de 15-25 årige og deres forældre. Dette vil med tiden blive et konkurrerende website til statiske sites som mindblow og netstof, blot fyldt med korrekt information og HR.
Under denne paraply leger vi også med tanken om at danne et lidt fancy lydende "institut for stofinformation", som vil lægge navn til pressemeddelelser. Dette er en informationsstrategi, som er inspireret af den måde som vi kan se pressen fungere på i dag: de viderebringer ofte næsten kritikløst pressemeddelelser, så hvorfor skulle vi ikke prøve at få noget korrekt info ud på den måde?
Virker det, så virker det

Hvis du ka' begå dig inden for dén kommunikations-form, så ska' du selvfølgelig benytte den. Al påvirkning/lobbyisme er jo mest effektiv hvis den bruger nogle former som modtagerne forstår og selv bruger og respekterer.
Min egen tilgang ligger som sagt et andet sted end det parlamentaristiske, hvis man ka' kalde den moderne nyheds-verden og politiker-vællet og kvalifikations-tyranniet for det, og det er så den jeg-selv gi'r så meget 'air-time' som muligt

(ud-fra devisen om at dét man gi'r opmærksomhed; vokser)
Malkavian skrev:
Hos mig er der ingen tvivl om, at det er de 15-25 årige, der er værd at satse på. Vi skal have fat i folk, før det bliver så fyldt op af vrøvl, at de kun kan de "hårdere straffe" som en vej ud af "narkoproblemerne".
Malkavian skrev:
Vi skal bare alle medvirke til at lave det lange, seje træk over de næste 5-10 år.
Well, jeg ka' kun sige at jeg har i sinde at blive ved med at agitere for en legalisering indtil det enten lykkes, eller jeg dør

(whatever comes first (dog forhåbentlig at det lykkes

))
Malkavian skrev:
Jeg ved også godt, at du er meget pessimistisk overfor vores evne til at flytte folk.
Jeg er meget pessimistisk i mit syn på politikerne's vilje til at ville _tænke_ til fordel for helheden. Ingen tvivl om det. Jeg mener dem der sidder ved Danmark's ror-pind lige for tiden er direkte skadelige for samfundet, men indtil videre har de jo befolkningen's opbakning ser det ud til (og da jeg går ind for folke-styre, må jeg jo finde mig i det)
Malkavian skrev:
Jeg ved også godt, at du er meget pessimistisk overfor vores evne til at flytte folk. Tænk dog bare på, at der rundt om i Europa næsten under et er sket et skred i retning af mere lempelige politikker.
Synes du det er blevet mere lempeligt? Det er jeg nok mest Uenig i.
Jeg synes at tingene er gået forkert siden 2001. Siden bush og fogh blev valgt faktisk. De har reageret med 1 metode på alt, nemlig; vold (911 førte til afghanistan-krigen, der måske nok i starten var berettiget (da det handlede om at fange gernings-gruppen bag WTC-angrebet), men som nu istedet har udviklet sig til et ideologisk kors-tog der intet har med WTC at gøre længere. Og irak-krigen der kom fordi de _ville_ ha' den, saddam-våben eller ej. Guantanamo-basen, hvor rets-sikkerheden er blevet afskaffet, og erstattet med ydmygelser og regulær tortur (hvor mange år har de siddet der efterhånden? Længere end anden verdens-krig snart). Og deres narko-krig, der er blevet kraftigt op-trappet under disse 2 herrer's rædsels-regimer. Jeg må sige jeg selv har svært ved at få øje på det lempelige i de seneste år's udvikling. Og hver gang der kommer kritik af deres styre-former, så af-fejer de det bare med at man ikke ska' ta' 'fundamentalister' alvorligt, og at problemerne kun er midlertidige og alting langsomt er ved at blive bedre (feks senest omkring situationen i irak, som trods man konstant hører om at _nu_ er der sket det hidtil voldsomste angreb i nyhederne, så si'r de hele tiden at alting går meget bedre. Er det nyhederne eller politikerne der ta'r fejl?). Også her-hjemme ses trenden; ungdoms-huset og CA-balladen. Deres løsning, og det gælder også social-demokratiet desværre, er at det kun er de unge der er skyldige og aldrig dem selv eller policen's fremfærd. Og de sociale problemer i samfundet 'løser' de med konstant at gøre livet mere besværligt for folk (kontanthjælps-loft, start-løn, irak-flygtninge der bli'r nægtet anstændighed fordi nogle regler er vigtigere end menneske-liv). Jeg ku' brække mig over dem...men det er selvfølgelig ikke din skyld malkavian, så du ska' ikke ta' det jeg skriver personligt eller som rettet mod dig

)
Malkavian skrev:
Min nuværende overbevisning er, at vi skal slække på fornuftsargumenterne. Der er data nok ude om hash, MDMA, LSD, svampe osv. til at undergrave den officielle holdning om, at "stoffer er farlige og bør forbydes".
Derimod er der noget at hente i at beskrive den nuværende politik som inhuman. Det grænser måske til det uværdige, men der er kraft gemt i at fremstille stofbrugere og misbrugere som ofre.
Der er langt mere vundet ved at slå på, at både danskerne og Hr. og Fru Danmark skal genindlemme os i det etiske fællesskab. Vi er ikke undermennesker, der fortjener enhver straf, der kommer vores vej. Shit, Daryl Gates, politichef i LAPD, udtalte engang at "casual drug users should be dragged into the streets and shot". Det viser bare, at når de har held til at definere os som udenfor deres etiske fællesskab, ja så kan det også legitimere ethvert overgreb.
Dette er - som Muhammedkrisen - en værdikamp.
Ja, der er også paralleler til beskyttelse-politikken man ser i sam-handlen med fattige lande i feks afrika, hvor told-murer og alle mulige restriktioner gør det Umuligt for de fattige at få en chance. På samme måde bli'r vi også holdt nede med alle deres restriktioner og forbud mod os. Dén del af det ka' jeg sagten's følge.
Jeg vil dog på intet tidspunkt opfatte mig-selv som offer pga narko-brug. At bruge narko gør mig ikke til offer. Men deres politik imod narko-brug er naturligvis en undertrykkelse af mig, og der-i ka' der godt ligge en offer-gørelse (man er offer for deres undertrykkende narko-krig, hvis det er sådan jeg ska' læse det du skriver. I så fald er jeg nok mest enig (selvom man ka' debatere om befolkningen ka' være ofre for en regering folket selv har valgt. Den ka' godt blive lidt kringlet tror jeg, for der er argumenter der går begge veje i det spørgsmål))
Men vi er da helt sikkert det man ka' kalde en minoritet, og dét alene gi'r os, ifølge nogle af FN's konventioner, en vis beskyttelse mod at blive trynet (en ret som de dog ikke ta'r alvorligt alligevel desværre. Hele FN-systemet har de jo under-gravet med den illegale irak-krig, hvor de stillede sig over FN)
Lidt offtopic; jeg læste om Gates på wiki...

[url]en.wikipedia.org/wiki/Daryl_Gates[/url]
og der stod en masse interessant om ham faktisk. En ret skræmmende type, efter min mening. Og skyldig i en markant for-råelse af kulturen hos lov-myndighederne. Feks han's 'CRASH'-enhed, der endte i en seriøs skandale:
Citat:
The Rampart Scandal refers to widespread corruption of the Community Resources Against Street Hoodlums (C.R.A.S.H.) anti-gang unit of the LAPD Rampart Division in the late 1990's. More than 70 police officers in the CRASH unit were implicated in misconduct, making it one of the most widespread cases of documented police misconduct in U.S. history. The convicted offenses included beating gang members, planting evidence on suspects, stealing and dealing narcotics, bank robbery, falsifying reports, shooting unarmed suspects, and covering up these unprovoked shootings.
(fra:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rampart_Scandal )
og det er selvfølgelig off-topic i denne tråd, men vi mangler i danmark en klar debat og seriøs belysning af vores myndigheder's magt-forhold. Særlig om den altid bli'r håndhævet og forvaltet til borgerne's tryghed (og ikke kun de borgere der stemmer V og K, men _alle_ borgere, også politiske modstandere som os der ønsker legalisering af narko'en). For dén mentalitet, som de betjente der beskrives i quote'n har haft, findes helt sikkert også hos en del danskere (hadet til narko, og deraf narko-krigen's optrapning, er jo i samme bold-gade). (I forbindelse med krigen i balkan har der jo feks været danske soldater fremme i tv og fortælle hvordan de blev forråede i deres mentalitet, og en fortalte blaa hvordan han kastede mad-krummer efter en gammel sulten dame (det var i tv-avisen for nogle år siden))
Og balladen og kampene i københavn vil jo også få enkelte's sind til at koge (på begge sider), og måske ku' føre til en yderligere forværring af rets-tilstanden.
Jeg mener det ska' ta's meget alvorligt, selvom V og K altid ignorerer den slags debatter når journalisterne endelig forsøger at ta' dem op. Magt-havere er _også_ mennesker, og alle episoder med undertrykkelse i vores historie er begået af mennesker.
Malkavian skrev:
Kunne du ikke tænke dig at skrive til Peter Ege, Jørgen Lumbye og måske folkene bag LEAP.cc, stopthedrugwar.org og MAPS og udfritte dem om, hvilke personlige konsekvenser man kan se frem til. Hvad med folk som Dorthe Kollo (snuppet for hashsmugleri) og Jørgen Leth (bl.a. strittet ud pga. hashsmugling).
Det ville være fedt at vide, hvad man gik ind til.
Mit eget sort-syn på myndighederne, og foragten, er kommet af en årsag, malkavian. Jeg mangler desværre stadig de helt klare beviser imod dem (_de_ er jo ikke dumme, og _jeg_ har ikke deres sofistikerede hemmelige politi til at lave efterforskningen for mig), men ellers havde jeg lagt sag an mod dem for længe siden (uden at jeg dog egentlig tror på det ville ku' føre til noget, da deres terror-lov jo gi'r dem hjemmel til alt det hemmelige undertrykkende lort de laver). At stå frem offentligt gør man kun hvis man har en reel hær bag sig, og det har _de_, eller er totalt hjerne-forvirret. Der er en _krig_ igang imod os på verdens-plan. Det er ingen joke! Og den er ikke fair på nogen måder. Det handler om at vinde, og alle tricks gælder åbenbart. Mest vulgær er den i syd-amerika, hvor blaa amerikanske soldater dræber folk i narko-krigen's navn (para-militære aktioner i junglen mod narko-plantager feks). Den samme taktik man nu i en vis grad har fået til afghanistan også (her dækker man det bare under begrebet krig-mod-terror, selvom narko-bekæmpelse er en vital del af missionen i landet (hvilket flere nato-officerer også har bekræftet, uden at nogen nyheds-stationer her i vesten har grebet fat i hvorfor dét pludselig var blevet en del af missionen der jo som sagt oprindeligt handlede om at fange bin-laden og straffe WTC-angrebet)). Internt i de vestlige lande er krigen mere subtil (som du feks ser udmyntet i konflikten mod christiania blaa, hvor myndighederne hele tiden skubber til for at holde Uro'en igang så de ka' pege fingre ad 'ballade-magerne' og få befolkningen til at kræve handling og konsekvens (præcis efter samme metode som jeg før har nævnt at gamle soviet brugte mod system-kritikere. Det har intet med retfærdighed eller rets-stat at gøre længere)), men absolut ligeså led.
Når du citerer Gates for at ha' sagt: "casual drug users should be dragged into the streets and shot", så er det fordi den gruppe fanatikere, der støtter narko-krigen, rent faktisk mener det alvorligt

Jo, jeg er negativ. Nok især fordi der nu igen sku' være kampe i gaden i forbindelse med CA. Og fordi politikerne igen-igen alle sammen (pånær nogle få) si'r det kun er CA's skyld.
"Vi ku' ikke forudse det ville ske", sagde en eller anden politi-leder, så jeg lige i tv. Ok...men er det så ikke fordi idioten er _inkompetent_ til sit job??? En politi-leder der ikke evner at begripe konflikten der kører her er jo for dum, simpelthen.
Det hænger mig virkelig ud af halsen.
Jeg ved ikke om jeg fik svaret ordentligt på dit indlæg, malkavian, og det blev jo også alt for langt denne gang, men sådan er der jo så meget.