Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Mikkel, Malkavian & TheBo:

Stor respekt til jer, for jeres ageren og handlen i sagen her.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
det er ihvertfald på tide at gøre noget... - måske kunne man lokke en masse psy brugere(som tror på det her) ind til købsstaden en tur, og så dele foldere(skal lige laves først :)) ud omkring emnet? - med faktuelle informationer og forklaring af hvordan det hænger sammen... overskriften kunne vel være "Nej til L201"

eventuelt ku jyderne stævnes sammen om deres storbyer

jeg tror ikke på at folk hader os, jeg tror bare på at de er hjernevasket til at se en vrangsforestilling af os - som de hader..

Titel:
Dedikeret medlem

Kære Lene Espersen.

Efter at have fulgt debatten om højere bødestraf mht. loven om eufoserende rusmidler, vil jeg gerne have lov at komme med en anmærkning. Da bødestraffen for besiddelse af rusmidler til eget forbrug, nu vil ligge på omkring 2000 kr, vil dette ikke resultere i at folk der benytter rusmidler (cannabis og diverse stimulanser) vil skærer ned på deres forbrug. De vil blot tage chancen, og hvis fælden klapper må forbrugerne betale bøden. Men hvis forbrugeren ikke kan få økonomien til at række, vil det resultere i en stigene narko-kriminallitet.

Da jeg selv er imod kriminallitet, og især på det grundlag, bliver jeg serdeles utryg ved tanken. Jeg syntes derimod at vi alle skal stå sammen mod narko-kriminalliteten, ved at overveje en ny og delvis fri politik omkring emnet rusmidler. Fx cannabis, kan bruges som et vigtigt led i den moderne medicinering, cannabis modvirker kvalme og giver bl.a. AIDS-ramte personer en lyst til søde sager, så de kan tage på. Cannabis er også et udemærket natur-produkt når det kommer til at fremstille textiler nemt og billigt, og hvis man fx tager Amsterdams rusmiddel-politik i nærmere betragtning, kan alle se at det bærer frugt. Ved en sådanne rusmiddel-politik, kan man afskrærer alt ulovlig import, fjerne narko-kriminallitet fra vores ellers så velfungerende Danske land, og samtidig sætte et skattepligtigt beløb på alt handel med rusmidler. Jeg beder ikke om fri hash, eller narko, jeg ønsker blot at det vil blive taget i betragtning, at folk snart kan ligge fordomme og opdigtede historier om rusmidler på hylden, og dermed tage det første skridt mod det vi kan kalde det frie Danmark.

Narko-kriminallitet vil aldrig forsvinde, med mindre man konkurere det ud.

På forhånd tak for Deres forståelse og svar.

Mange hilsener
XXXXXXX, 18 år.

Dette er så min støtte til debatten. Først og fremmest vil jeg også udtrykke min kæmpe store respekt for Malkavian og JEL's indlæg til debatten. Det er rart at man kan have et forbilled når det kommer til den debat. Thumbs up..

Vejen frem er som sagt ikke politikerne (det er et forsøg værd, men chancen er lille) men de officielle medier. Jeg vil uden tvivl stå bag hvert og et projekt som Malkavian ligger op. Jeg er selv begyndt at promovere for fri hash i alle givne situationer, med de grundlag som selv fik overbevist mig i sin tid. Man kunne måske ligge diverse blogs op på nettet og beskrive situationen således? Ihvertfald står det klart: Hvis man skal fjerne skræmmebilledet fra rusmidlerne, så er man nød til at ligge synden over på det der er endnu mere skræmmende. Nemlig at oplyse folk om hvilken effekt narko-kriminalliteten har på vores land, og hvilken effekt det kan få hvis dette bliver værre, i modsætning til hvis det bliver mildere. Jeg er med i kampen! Og giver til hver en tid min støtte, selv om det blot er en dråbe i havet.

Titel:
Relativistisk båthorn

Malkavian skrev:
det er ikke et simpelt fornuftsargument, der kommer til at løse vores problem. Forbudet hænger fast i en middelalderlig/religiøs forståelsesmodel. Politikerne er selv indoktrinerede fra barnsben, og uden et alvorligt angreb på deres følelser, så kommer der næppe til at ske noget.

Mit brev var faktisk opbygget efter to grundideer. Det ene var nogle FAKTA. Fakta er gode og kan sommetider bliver accepteret rationelt, og dette er første skridt.

Ofte halter den følelsesmæssige accept dog bagefter, simpelthen fordi vores hjerner er konstrueret som de nu engang er. Derfor var anden del af min appel til politikerne også en gang hyleri og offermentalitet - en bøn om barmhjertighed.

Jeg tror du har et bedre udgangs-punkt, end jeg har, når det drejer sig om at nå 'rationelle' politikere. Min tilgang til hele emnet er ikke baseret så meget på 'fakta' nemlig, men mere på abstrakte følelser (og det er mit indtryk at den slags ikke bli'r taget så alvorligt i vores 'moderne' samfund)

Jeg tror det er et spørgsmål om kultur og hvordan man ser 'virkeligheden', og den slags, og der tror jeg ikke jeg-selv har særlig meget til-fælles med ret mange af de mennesker der frekventerer christiansborg-miljøet. Jeg har på fornemmelsen at deres måde at se og opleve og forstå verden på er en ret anderledes end min (uden dog at være sikker, men sådan opfatter jeg det for tiden)

På mig virker de lige så forstokkede og Umuligt-fundamentalistiske at ha' med at gøre, som jeg tror alqeida virker på dem. Så det befordrer jo ikke ligefrem til det store sympatiske sam-spil.

Malkavian skrev:
JEL skrev:
Jeg tror vi kommer meget længere gennem offentlige statements på alle mulige måder.

Dette er også min vurdering i tråede omkring "Ud af osteklokken". Personligt skriver jeg meget på andre internetfora, og jeg har også reddet mig en klumme på http://www.flix.dk, hvor jeg lægger navn til en række artikler om narko.

Bag kulisserne kører jeg og et par andre også et projekt, der har til formål at kommer ud til primært de 15-25 årige og deres forældre. Dette vil med tiden blive et konkurrerende website til statiske sites som mindblow og netstof, blot fyldt med korrekt information og HR.

Under denne paraply leger vi også med tanken om at danne et lidt fancy lydende "institut for stofinformation", som vil lægge navn til pressemeddelelser. Dette er en informationsstrategi, som er inspireret af den måde som vi kan se pressen fungere på i dag: de viderebringer ofte næsten kritikløst pressemeddelelser, så hvorfor skulle vi ikke prøve at få noget korrekt info ud på den måde?

Virker det, så virker det :)
Hvis du ka' begå dig inden for dén kommunikations-form, så ska' du selvfølgelig benytte den. Al påvirkning/lobbyisme er jo mest effektiv hvis den bruger nogle former som modtagerne forstår og selv bruger og respekterer.
Min egen tilgang ligger som sagt et andet sted end det parlamentaristiske, hvis man ka' kalde den moderne nyheds-verden og politiker-vællet og kvalifikations-tyranniet for det, og det er så den jeg-selv gi'r så meget 'air-time' som muligt :) (ud-fra devisen om at dét man gi'r opmærksomhed; vokser)

Malkavian skrev:
Hos mig er der ingen tvivl om, at det er de 15-25 årige, der er værd at satse på. Vi skal have fat i folk, før det bliver så fyldt op af vrøvl, at de kun kan de "hårdere straffe" som en vej ud af "narkoproblemerne".

Malkavian skrev:
Vi skal bare alle medvirke til at lave det lange, seje træk over de næste 5-10 år.

Well, jeg ka' kun sige at jeg har i sinde at blive ved med at agitere for en legalisering indtil det enten lykkes, eller jeg dør :) (whatever comes first (dog forhåbentlig at det lykkes :) ))

Malkavian skrev:
Jeg ved også godt, at du er meget pessimistisk overfor vores evne til at flytte folk.

Jeg er meget pessimistisk i mit syn på politikerne's vilje til at ville _tænke_ til fordel for helheden. Ingen tvivl om det. Jeg mener dem der sidder ved Danmark's ror-pind lige for tiden er direkte skadelige for samfundet, men indtil videre har de jo befolkningen's opbakning ser det ud til (og da jeg går ind for folke-styre, må jeg jo finde mig i det)

Malkavian skrev:
Jeg ved også godt, at du er meget pessimistisk overfor vores evne til at flytte folk. Tænk dog bare på, at der rundt om i Europa næsten under et er sket et skred i retning af mere lempelige politikker.

Synes du det er blevet mere lempeligt? Det er jeg nok mest Uenig i.

Jeg synes at tingene er gået forkert siden 2001. Siden bush og fogh blev valgt faktisk. De har reageret med 1 metode på alt, nemlig; vold (911 førte til afghanistan-krigen, der måske nok i starten var berettiget (da det handlede om at fange gernings-gruppen bag WTC-angrebet), men som nu istedet har udviklet sig til et ideologisk kors-tog der intet har med WTC at gøre længere. Og irak-krigen der kom fordi de _ville_ ha' den, saddam-våben eller ej. Guantanamo-basen, hvor rets-sikkerheden er blevet afskaffet, og erstattet med ydmygelser og regulær tortur (hvor mange år har de siddet der efterhånden? Længere end anden verdens-krig snart). Og deres narko-krig, der er blevet kraftigt op-trappet under disse 2 herrer's rædsels-regimer. Jeg må sige jeg selv har svært ved at få øje på det lempelige i de seneste år's udvikling. Og hver gang der kommer kritik af deres styre-former, så af-fejer de det bare med at man ikke ska' ta' 'fundamentalister' alvorligt, og at problemerne kun er midlertidige og alting langsomt er ved at blive bedre (feks senest omkring situationen i irak, som trods man konstant hører om at _nu_ er der sket det hidtil voldsomste angreb i nyhederne, så si'r de hele tiden at alting går meget bedre. Er det nyhederne eller politikerne der ta'r fejl?). Også her-hjemme ses trenden; ungdoms-huset og CA-balladen. Deres løsning, og det gælder også social-demokratiet desværre, er at det kun er de unge der er skyldige og aldrig dem selv eller policen's fremfærd. Og de sociale problemer i samfundet 'løser' de med konstant at gøre livet mere besværligt for folk (kontanthjælps-loft, start-løn, irak-flygtninge der bli'r nægtet anstændighed fordi nogle regler er vigtigere end menneske-liv). Jeg ku' brække mig over dem...men det er selvfølgelig ikke din skyld malkavian, så du ska' ikke ta' det jeg skriver personligt eller som rettet mod dig :) )

Malkavian skrev:
Min nuværende overbevisning er, at vi skal slække på fornuftsargumenterne. Der er data nok ude om hash, MDMA, LSD, svampe osv. til at undergrave den officielle holdning om, at "stoffer er farlige og bør forbydes".

Derimod er der noget at hente i at beskrive den nuværende politik som inhuman. Det grænser måske til det uværdige, men der er kraft gemt i at fremstille stofbrugere og misbrugere som ofre.

Der er langt mere vundet ved at slå på, at både danskerne og Hr. og Fru Danmark skal genindlemme os i det etiske fællesskab. Vi er ikke undermennesker, der fortjener enhver straf, der kommer vores vej. Shit, Daryl Gates, politichef i LAPD, udtalte engang at "casual drug users should be dragged into the streets and shot". Det viser bare, at når de har held til at definere os som udenfor deres etiske fællesskab, ja så kan det også legitimere ethvert overgreb.

Dette er - som Muhammedkrisen - en værdikamp.

Ja, der er også paralleler til beskyttelse-politikken man ser i sam-handlen med fattige lande i feks afrika, hvor told-murer og alle mulige restriktioner gør det Umuligt for de fattige at få en chance. På samme måde bli'r vi også holdt nede med alle deres restriktioner og forbud mod os. Dén del af det ka' jeg sagten's følge.

Jeg vil dog på intet tidspunkt opfatte mig-selv som offer pga narko-brug. At bruge narko gør mig ikke til offer. Men deres politik imod narko-brug er naturligvis en undertrykkelse af mig, og der-i ka' der godt ligge en offer-gørelse (man er offer for deres undertrykkende narko-krig, hvis det er sådan jeg ska' læse det du skriver. I så fald er jeg nok mest enig (selvom man ka' debatere om befolkningen ka' være ofre for en regering folket selv har valgt. Den ka' godt blive lidt kringlet tror jeg, for der er argumenter der går begge veje i det spørgsmål))

Men vi er da helt sikkert det man ka' kalde en minoritet, og dét alene gi'r os, ifølge nogle af FN's konventioner, en vis beskyttelse mod at blive trynet (en ret som de dog ikke ta'r alvorligt alligevel desværre. Hele FN-systemet har de jo under-gravet med den illegale irak-krig, hvor de stillede sig over FN)

Lidt offtopic; jeg læste om Gates på wiki...

Billede
[url]en.wikipedia.org/wiki/Daryl_Gates[/url]

og der stod en masse interessant om ham faktisk. En ret skræmmende type, efter min mening. Og skyldig i en markant for-råelse af kulturen hos lov-myndighederne. Feks han's 'CRASH'-enhed, der endte i en seriøs skandale:

Citat:
The Rampart Scandal refers to widespread corruption of the Community Resources Against Street Hoodlums (C.R.A.S.H.) anti-gang unit of the LAPD Rampart Division in the late 1990's. More than 70 police officers in the CRASH unit were implicated in misconduct, making it one of the most widespread cases of documented police misconduct in U.S. history. The convicted offenses included beating gang members, planting evidence on suspects, stealing and dealing narcotics, bank robbery, falsifying reports, shooting unarmed suspects, and covering up these unprovoked shootings.

(fra: http://en.wikipedia.org/wiki/Rampart_Scandal )

og det er selvfølgelig off-topic i denne tråd, men vi mangler i danmark en klar debat og seriøs belysning af vores myndigheder's magt-forhold. Særlig om den altid bli'r håndhævet og forvaltet til borgerne's tryghed (og ikke kun de borgere der stemmer V og K, men _alle_ borgere, også politiske modstandere som os der ønsker legalisering af narko'en). For dén mentalitet, som de betjente der beskrives i quote'n har haft, findes helt sikkert også hos en del danskere (hadet til narko, og deraf narko-krigen's optrapning, er jo i samme bold-gade). (I forbindelse med krigen i balkan har der jo feks været danske soldater fremme i tv og fortælle hvordan de blev forråede i deres mentalitet, og en fortalte blaa hvordan han kastede mad-krummer efter en gammel sulten dame (det var i tv-avisen for nogle år siden))
Og balladen og kampene i københavn vil jo også få enkelte's sind til at koge (på begge sider), og måske ku' føre til en yderligere forværring af rets-tilstanden.
Jeg mener det ska' ta's meget alvorligt, selvom V og K altid ignorerer den slags debatter når journalisterne endelig forsøger at ta' dem op. Magt-havere er _også_ mennesker, og alle episoder med undertrykkelse i vores historie er begået af mennesker.

Malkavian skrev:
Kunne du ikke tænke dig at skrive til Peter Ege, Jørgen Lumbye og måske folkene bag LEAP.cc, stopthedrugwar.org og MAPS og udfritte dem om, hvilke personlige konsekvenser man kan se frem til. Hvad med folk som Dorthe Kollo (snuppet for hashsmugleri) og Jørgen Leth (bl.a. strittet ud pga. hashsmugling).

Det ville være fedt at vide, hvad man gik ind til.

Mit eget sort-syn på myndighederne, og foragten, er kommet af en årsag, malkavian. Jeg mangler desværre stadig de helt klare beviser imod dem (_de_ er jo ikke dumme, og _jeg_ har ikke deres sofistikerede hemmelige politi til at lave efterforskningen for mig), men ellers havde jeg lagt sag an mod dem for længe siden (uden at jeg dog egentlig tror på det ville ku' føre til noget, da deres terror-lov jo gi'r dem hjemmel til alt det hemmelige undertrykkende lort de laver). At stå frem offentligt gør man kun hvis man har en reel hær bag sig, og det har _de_, eller er totalt hjerne-forvirret. Der er en _krig_ igang imod os på verdens-plan. Det er ingen joke! Og den er ikke fair på nogen måder. Det handler om at vinde, og alle tricks gælder åbenbart. Mest vulgær er den i syd-amerika, hvor blaa amerikanske soldater dræber folk i narko-krigen's navn (para-militære aktioner i junglen mod narko-plantager feks). Den samme taktik man nu i en vis grad har fået til afghanistan også (her dækker man det bare under begrebet krig-mod-terror, selvom narko-bekæmpelse er en vital del af missionen i landet (hvilket flere nato-officerer også har bekræftet, uden at nogen nyheds-stationer her i vesten har grebet fat i hvorfor dét pludselig var blevet en del af missionen der jo som sagt oprindeligt handlede om at fange bin-laden og straffe WTC-angrebet)). Internt i de vestlige lande er krigen mere subtil (som du feks ser udmyntet i konflikten mod christiania blaa, hvor myndighederne hele tiden skubber til for at holde Uro'en igang så de ka' pege fingre ad 'ballade-magerne' og få befolkningen til at kræve handling og konsekvens (præcis efter samme metode som jeg før har nævnt at gamle soviet brugte mod system-kritikere. Det har intet med retfærdighed eller rets-stat at gøre længere)), men absolut ligeså led.
Når du citerer Gates for at ha' sagt: "casual drug users should be dragged into the streets and shot", så er det fordi den gruppe fanatikere, der støtter narko-krigen, rent faktisk mener det alvorligt :(

Jo, jeg er negativ. Nok især fordi der nu igen sku' være kampe i gaden i forbindelse med CA. Og fordi politikerne igen-igen alle sammen (pånær nogle få) si'r det kun er CA's skyld.
"Vi ku' ikke forudse det ville ske", sagde en eller anden politi-leder, så jeg lige i tv. Ok...men er det så ikke fordi idioten er _inkompetent_ til sit job??? En politi-leder der ikke evner at begripe konflikten der kører her er jo for dum, simpelthen.

Det hænger mig virkelig ud af halsen.
Jeg ved ikke om jeg fik svaret ordentligt på dit indlæg, malkavian, og det blev jo også alt for langt denne gang, men sådan er der jo så meget.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Malkavian : Er der nogen af de politikere du skrev til, som har givet lyd tilbage?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har sendt et par snail mails i håb om at det gør et indtryk.
De er afsendt for 5 dage siden, og jeg håber ihvertfald på et eller andet svar.

Jeg kan slet ikke forstå det her. Det er jo virkelig så åndsvagt. Selv de samfundsfjerne politikere burde kunne forstå at det her intet hjælper.

Jeg tænker at det here mere går ud på stemmer end noget andet. Yea vis hr. og fru danmark at du bekæmper stoffer, det skal nok indbringe et par stemmer :x

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
Jeg tror du har et bedre udgangs-punkt, end jeg har, når det drejer sig om at nå 'rationelle' politikere. Min tilgang til hele emnet er ikke baseret så meget på 'fakta' nemlig, men mere på abstrakte følelser (og det er mit indtryk at den slags ikke bli'r taget så alvorligt i vores 'moderne' samfund)

Dine følelser for emnet er måske abstrakte, men jeg er sikker på at du med tiden har evnerne til at konkretisere dem. Vi har ikke en forenet teori for vores følelser, men det er stadig muligt at beskrive dem, så andre kan leve sig ind i det.

JEL skrev:
Jeg tror det er et spørgsmål om kultur og hvordan man ser 'virkeligheden', og den slags, og der tror jeg ikke jeg-selv har særlig meget til-fælles med ret mange af de mennesker der frekventerer christiansborg-miljøet. Jeg har på fornemmelsen at deres måde at se og opleve og forstå verden på er en ret anderledes end min (uden dog at være sikker, men sådan opfatter jeg det for tiden)

På mig virker de lige så forstokkede og Umuligt-fundamentalistiske at ha' med at gøre, som jeg tror alqeida virker på dem. Så det befordrer jo ikke ligefrem til det store sympatiske sam-spil.

Heh, tænk at det tog 178 afsnit af Star Trek: Next Generation før Q kunne få Capt. Picard til at tænke en tanke, der lå helt uden for boksen. Jo jo, prognosen er ikke god.

JEL skrev:
Jeg er meget pessimistisk i mit syn på politikerne's vilje til at ville _tænke_ til fordel for helheden. Ingen tvivl om det. Jeg mener dem der sidder ved Danmark's ror-pind lige for tiden er direkte skadelige for samfundet, men indtil videre har de jo befolkningen's opbakning ser det ud til (og da jeg går ind for folke-styre, må jeg jo finde mig i det)

Til gengæld er politikere ludere for de ting, de tror der er stemmer i. Hvis vi kunne få dem til at fremstå usympatiske og onde ville der måske være mindre lyst til at profilere sig på "hårdere straffe".

JEL skrev:
Synes du det er blevet mere lempeligt? Det er jeg nok mest Uenig i.

Narkopolitikken er blevet mere lempelig på det seneste i Europa. Både Spanien, Belgien og Storbrittanien har lempet deres politikker på området.

Men de andre ting du nævner som følge af 9/11 er en trussel mod disse fremskridt.

JEL skrev:
Jeg vil dog på intet tidspunkt opfatte mig-selv som offer pga narko-brug. At bruge narko gør mig ikke til offer. Men deres politik imod narko-brug er naturligvis en undertrykkelse af mig, og der-i ka' der godt ligge en offer-gørelse (man er offer for deres undertrykkende narko-krig, hvis det er sådan jeg ska' læse det du skriver.

Jeg vil godt slå fast, at vi kun er ofre for deres forbudspolitik og alle dens negative effekter: kriminalisering, dårlig info og dårlig stof-kvalitet. At være narkobruger skal bestemt ikke fremstilles som en offerrolle.

Misbrugerne er dobbelte ofre. For det første lider de under samme undertrykkelse som den almindelige bruger (omend de ikke bliver straffet så hårdt, når de er "narkomaner"). For det andet ved man at stofmisbrug næsten altid er en følge af elendighed - socialt, mentalt og økonomisk. Mange er såmænd ganske åbne om, at de tager stoffer for at flygte fra deres "totalt nedern liv" (som én for nyligt beskrev det for mig).

Man kan så diskutere, om dem, der tager stoffer for at flygte er misbrugere eller blot mennesker, der er afhængige af deres stof for at fungere. Åbenbart er der intet odiøst i at tage lykkepiller for at få en tålelig tilværelse, men det er en forbrydelse, hvis man ryger hash, spiser benzoer, tager opioder osv. I "crunchet form" ligner det intet andet end en desperat frygt for kontroltab hos det officielle Danmark (måske er det den slags beskrivelser du mener er "abstrakte følelser"? ;) ).

Titel:
Dedikeret medlem

Modtog denne mail idag:

Justitsministeriet skrev:
Justitsministeriet bekræfter hermed at have modtaget Deres e-mail af 14. maj 2007.

Ministeriet modtager løbene et meget betydeligt antal breve fra borgere, hvori der bliver rejst mere generelle spørgsmål eller givet udtryk for forskellige synspunkter om blandt andet retspolitiske emner. Af ressource-mæssige grunde kan ministeriet ikke i hvert enkelt tilfælde udfærdige et detajleret svar på disse henvendelser.

Imidlertid kan det oplyses, at ministeriet har noteret sig det, der er anført i Deres e-mail om brug af euroforiserende stoffer.

Med venlig hilsen

Per Fiig

Det var et ret tamt svar. Går ud fra at jeg ikke er den eneste der har modtaget den standart formular. :roll: godt nok har de travlt, men havde dog regnet med et bare nogenlunde konkret svar. Der kan man se hvor lidt det enlig hjælper.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Modtog denne mail idag:

Jeg fik eksakt samme standard mail.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Malkavian skrev:
Søren Putte skrev:
Modtog denne mail idag:

Jeg fik eksakt samme standard mail.

Dovne slyngler! Med den fantastiske stavefejl "euroforiserende" og det hele?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jesus hvor er hele denne sag og skrankepavernes argumenter ABSURDE!!! Sidder virkelig med åben mund og polypper, de er jo FRA FORSTANDEN!.

Kan dog alligevel ikke lade være med at smile lidt, ikke fordi sagen ikke er alvorlig, men fordi de er så fjollede som de er:

[quote="Kim Christiansen (DF) Jeg ved ikke, om det gør den store forskel, om man uddeler bøder på Christiania på 300 kr. eller på 2.000 kr. for besiddelse af hash, for jeg tror nemlig ikke, at nogen af dem bliver betalt. Men over for det, som hr. Karsten Nonbo nævnte, nemlig de mere velhavende, hvor det mere eller mindre er et modefænomen, vil det her kunne have en præventiv virkning.

Kl. 13.40

Jeg kunne godt tænke mig, at vi under udvalgsarbejdet fik præciseret nogle ting i lovforslaget, for jeg synes, at der er mange uklare momenter i det. Bl.a. vil man skærpe straffen for besiddelse af stoffer til eget brug. Folk, der har stoffer til eget brug, må man formode har en eller anden form for afhængighed, ellers er det jo til videre salg(Xp3rt: WTF???). Men der står også i forslaget, at når det er til eget brug, så slipper man med en advarsel, for så er man afhængig.
Der kunne jeg også godt tænke mig, at der lå et behandlingstilbud i det, så vi ikke bare render rundt og uddeler advarsler i flæng, men også går ind og reelt gør noget ved det problem, der står lige foran os, nemlig at der står et ungt menneske, som er dybt afhængig af narkotika. Så kan det ikke nytte noget, at vi bare sparer vedkommende for en bøde og siger, at du får altså en advarsel, men i øvrigt ikke gør noget ved pågældendes afhængighed. Sådan nogle ting kunne jeg godt have tænkt mig også havde været med i forslaget.[/quote]

....-altså nu kunne jeg selvsagt have quotet meget mere, men dette var bare et nummer for sjovt :lol:

Rige mennesker er sgu da ligeglade med bøder, de køber store biler der sluger masser af benzin, kører næsten altid for stærkt på motorvejen, køber luxus-lort i flæng....-og ja, bekymre sig da ikke om den slags småbeløb. Det er da den studerende der bliver knaldet med en pind, og skal suge af SU'en....-tsk tsk.

Og Kim Christiansen fra DF kan åbenbat selv se det åndsvage i sagen: Han skriver jo forfanden selv at bøderne ikke bare skal skrives ud i flæng, men at problemet også skal løses nu og her.

De er fanme nogle spasmagere inde på borgen.... :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Et behandlingskrav ville være endnu mere absurt, da det er spild af ressurcer, tid og vil ødelægge de fleste familieliv.. Min kammerat var i retten forleden, for en enkelt knæk. Han blev pålagt en betinget dom og et behandlingskrav, som betyder at han skal til en misbrugsklient et x antal gange om måneden, og det vil blive tjekket om han har indtaget noget. Hvis han brydet dette ryger han ind i x antal dage. :roll: hele bøvlet i det, er at han ikke har noget form for misbrug! Så hvorfor skal han spilde tid og statens penge på noget så ligegyldigt, som at snakke et problem igennem han ikke har.

En anden ting jeg bemærkede var at de skriver "mailen om brug af eurofoserende stoffer". Jeg tvivler næsten på at de har læst det igennem.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er nu vedtaget!!!!

:evil:

Se trådstarters link og scroll ned i bunden. Det er nu ca. en time siden.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Svend Auken skrev:
Jeg foreslår, at lovforslaget henvises til Retsudvalget. Hvis ingen gør indsigelse, betragter jeg det som vedtaget. (Ophold). Det er vedtaget.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Det er godt nok helt forrykt i mine øre, det gør jo kun ondt meget værre.. Man bør måske også nævne at der vil blive større tendens til at tage chemicalier der slet ikke er testet men tilgengæld er lovlige, for at slippe for bøder. Nogle af disse kunne have forfærdelige konsekvenser.

Titel:
Medlem

Ayers Rock skrev:
Det er nu vedtaget!!!!

Ja vedtaget at lovforslaget fortsætter til Retsudvalget, men betyder det at det er afgjort/vedtaget? Kender ikke lige proceduren...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Neglen skrev:
Ayers Rock skrev:
Det er nu vedtaget!!!!

Ja vedtaget at lovforslaget fortsætter til Retsudvalget, men betyder det at det er afgjort/vedtaget? Kender ikke lige proceduren...

Lovforslaget kommer et smut igennem bureaukratimaskineriet ved retsudvalget og så sendes det videre til 3. behandling i folketinget. Hvis lovforslaget vedtages her skal statsrådet stadfæste lovændringen, og derefter begynder arbejdet med at implementere den nye lov i samfundet. Og ja, jeg læser pt op til samfundsfagseksamen :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, jeg må vist til at få købt det brækjern så.

Titel:
Dedikeret medlem

Ærgreligt :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Okay jeg fuckede op. Men kunne da forestille mig den blev vedtaget.

Min kilde var måske også i virkeligheden lige så meget Tuxen (fra et topic på dcf).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]