Citat:
Hvad er ego og hvor stammer egoet fra?
For mange tusind år siden da mennesket kun var en dum altædende abe var det meget normalt at have orgier, i hvert fald for nogen.
Mennesket kan ikke have orgier idag, selvom det gerne vil.
Der er simpelthen for meget ego der strider imod den form for socialt sammenhold.
Det gik godt i noget tid, men så indså manden at 9 måneder efter disse begivenheder fik kvinden et barn.
Så indså manden, mit barn, min hytte, mine jagt redskaber, min kvinde.
Dette ledte til det partner forhold vi ser idag, ingen orgier.
Egoet var født.
Sammen med alcohol og undertrykkelse af tidligere fast brug af ego opløsende substanser udviklede manden sig til den dominerende leder type vi ser idag.
Det dominerende maskuline er den største grund til den ubehagelige form for egocentriske selvoptagethed vi ser over alt.
Det er konkurrencens skyld, det at vi hele tiden skal være foran andre, bedre end andre, have større biler end andre osv... det bliver aldrig nok, vi vil altid bare have mere end andre.
Dit ego vil beskytte dig, og fremlægge kun det der vil få dig til at fremstå som mere magtfuld og bedre.
(i et desperat forsøg på at gøre dig selv til mere end du er)
Er egoet så nødvendigt? nej ville jeg svare.
Egoet giver manden selvtillid, motivation, overblik, og er i stand til at sammenligne sig med andre, så han kan blive bedre end dem.
Dette er fuldstændig unødvendigt men er produktet af mange hundrede års undertrykkelse af det feminine og stort forbrug af alcohol som har gjort manden dummere end han var.
Vi ser på bevidsthed, vi ser på mennesket.
Bevidstheden har ikke brug for ego, og egoet kan sagtents blive destrueret.
For at forklare bevidsthed må vi se på hvad der påvirker den.
Og ja til den dag idag er alcohol stadig det mest bredt accepterede stof der påvirker den bevidsthed.
Og hvad gør alcohol?
Det gør nemlig dig i stand til at gøre alt det du aldrig nogensinde vil kunne drømme om at gøre i ædru tilstand.
Du bliver ærlig talt til den værste, overmodige, stinkende, voldelige, uintelligente primat du er når du drikker.
Samtidig gør alcohol dig langt mere egocentrisk end ellers, fordi det promoverer spontan tilfredstillelse, i form af smerte på andre, eller sexuel opstemthed.
Hvis egoets opgave er at holde igen på sin egen viden, og erfaring.
For at opfylde et falsk behov for overlegenhed overfor andre.
Et egocentrisk individ ville måske kunne finde på at holde igen med sin egen viden, for at opnå en falsk følelse af overlegenhed, og udrydde muligheden for at andre skal have adgang til samme viden.
Det er selvfølgelig konkurrencen der kommer ind her igen.
Jeg har selv fundet på et udtryk som jeg kalder "delt bevidsthed".
Det er meningen at det skal kunne forklare det modsatte af ego:
Delt bevidsthed ville så være at slet ikke have noget ego, men bare dele den bevidsthed du er blevet givet uden at have behov for at føle sig overlegen.
Hvis den du deler bevidsthed med var klar over dette, kunne man stratetisk udrydde egoet ved meget simpelt at lære hinanden alt man ved og ikke holde igen med noget.
Men før noget som dette kan etableres skal alle de dårlige maskuline sider af bevidsthed væk.
Fordi det maskuline promoverer egoet pga den evige søgen efter mere og mere som kun kan opnås igennem konkurrence. (med alcohol som en tro følgesvend)
Så hvad vi leder efter er åbne individer der ikke dækker over sig selv, og ikke har behov for at føle sig overlegen.
Så de egocentriske individer der ødelægger verden med deres grådighed og had, skal gradvist vende tilbage til deres feminine sider og se dem selv for hvad de er.
Og ikke noget materialistisk, dominerende, alcohol promoverende, voldelig jeg skal komme efter dig type.
håber du kan bruge det til noget..