Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 10:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
indtaget meget stor.

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Fanny skrev:
Madblindboy> hvem er det du har citeret? Det er rystende læsning, og jeg håber vedkommende har det bedre.

Agrimush> Det er noget af et trip du har været på! Jeg er glad for, at det har hjulpet dig at skrive om det her på sitet.

Du skrev:
Citat:
Mit spørgsmål lyder nu... hvad kan man stoppe svampenes virkning med omgående, hvis man kommer ud i det jeg var ude i igår ?? Der må findes et middel der stopper det omgående hvis man får så voldsomt et bad-trip

og bagefter skriver du:

Citat:
...for derude hvor jeg var, kan man ikke håndtere noget. Det var simpelthen umuligt. Jeg kæmpede.. det gjorde jeg virkelig, men det var umuligt, og det skræmte mig fra vid og sans.

Når jeg læser hvad du skriver, tænker jeg at det som gjorde dig ondt, var din kamp, mere end det var hvad du så.
Hvad kæmpede du imod? At din virkelighed som du kendte den, blev nedbrudt? At du følte en sort sorgfuld smerte i maven, som du ikke turde rumme? Den smerte er jo DIG, så hvis du afviser den, får du kamp til stregen! Man kan desværre ikke bare frasorterer i følelserne på trip. Hvad der dukker op, bliver man nød til at rumme og belyse med sin opmærksomhed. Jeg er nok i fare for at lyde ufølsom og arogant her... det er ikke min mening, men jeg ønsker at give dig lidt modspil så du bedre kan se hvilke kædereaktioner man kan sætte igang på trip.

At kæmpe imod et trips bevægelser er en udtærrende og ulig kamp. Jo mere du føler at du må "kæmpe" imod, jo mere må din underbevidsthed svare dig og give dig kamp. Det er en meget udmattende process, som man ikke slipper fra uden skrammer.

De gange jeg har kæmpet mod et trip, har det altid gjort ondt. Det er ikke fordi jeg ikke til stadighed kaster mig ud i kampe(jeg tror man kan bruge et helt liv på at lære at lade være!), men min erfaring siger mig efterhånden, at forløsningen først indfinder sig, når jeg overgivet mig til trippet. Nogle gange har jeg brugt "bønner" eller gentaget et mantra såsom: Jeg hengiver mig til dig, eller jeg vil SE og rumme alt der kommer til mig og det har hjulpet mig til at have tilstrækkeligt mod til at flyde med, uden at gribes af panik-angst når det pludselig går stærkt. Der har været mange som har snakket her på boardet om, at man bør have et formål med på trip og ikke bare bruge det til sjov og ballade.. well, det er en varm diskussion, men din historie her er et bevis på, at psykedeliske stoffer har tænder, og at man ikke bare kan frasorterer i følelser og tilstande som man ikke tør rumme.

Du spørger hvordan man skal standse et trip. Dertil har jeg ingen råd. Hvis du har taget et trip, må du være indstillet på, at verden som du kender den, kan falde fra hinanden. Det er derfor at mennesket har brugt psykedeliske planter og svampe i tusinder af år. Det er for at se bag om det "kendte" og lære noget om hvordan livet virkelig er skruet sammen. Hvis du ønsker at standse et trip, når det begynder at vise tænder, skal du lade være med at tage det. Bedre råd kan jeg ikke give.
Der var en lidt længere oppe i tråden, som rådede dig til at tage på skadestuen hvis du ville ned fra et trip. Det vil jeg råde dig fra. På et trip som har taget en dyster drejning, er man meget åben følelsesmæssigt, og læger og sygeplejersker er ikke trænet i at håndterer folk på trip. Deres følelser (deres associationer til psykoser) og fordomme over for hvad du har taget , kan påvirke dig dybt, og få dig til at blive endnu mere bange, og hvis du ikke vil med lægerne når de kommer og henter dig, vil de tage dig med magt, og det er ikke en situation nogen psykedelisk påvirket person ønsker at komme i!
Derfor... ring hellere til venner som ved lidt om hvordan det er at tage svampe, og prøv at ride den af. Se på din angst, og prøv at rum den også. Det er ok at være bange. Det dør man ikke af. Hvis du kan rumme din angst, er du godt på vej til også at rumme den forandring der sker i din bevidsthed.

Ofte er det som er slemt på trippet i virkeligheden vores egen reaktion på hvad vi ser. For nogen er DEN STORE TOMHED noget de søger hele livet, -for andre er det et mareridt de helst vil være fri for. Om oplevelsen bliver paradisisk eller et helvedesinferno handler helt og holdent om hvordan man modtager oplevelsen. Hvis man stritter i mod eller prøver at "styre" trippet (dvs. forsøger at vende det i en retning ens "lille uvidende jeg" ønsker) kan det gå gruligt galt. At forsøge at styre, er jo at underkende den bevægelse der kommer fra dit dybere selv. Hvis du vil opleve noget dybt om dig selv og den omgivende verden, må du gå uden for dine sædvanlige sinds grænser, og det indebære at give slip på din kontrol af "hvordan virkeligheden er".
Det handler om at give slip. At flyde med strømmen, og føle ærefrygt, -ikke frygt. At erkende at man intet ved, men er her for at lære og SE.

Håber du kan bruge det til noget. Det lyder som om du allerede har fordøjet en god del af trippet, og er ved at vende det til en positiv oplevelse for dig. Bliv ved med det!

Knus, Fanny

Ååh hvor har du dog så evigt ret Fanny. Tusind tak for svaret... jeg kunne bruge det til rigtig meget.
Ja, jeg har fordøjet det nu, og jeg er blevet utrolig glad for den, selvom det var sindsygt at være i. Jeg tror virkelig det har gavnet mig at opleve det. :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Agrimush skrev:
Ååh hvor har du dog så evigt ret Fanny. Tusind tak for svaret... jeg kunne bruge det til rigtig meget.
Ja, jeg har fordøjet det nu, og jeg er blevet utrolig glad for den, selvom det var sindsygt at være i. Jeg tror virkelig det har gavnet mig at opleve det. :wink:

:D Det er jeg glad for! Den slags oplevelser kan man tygge længe på og blive ved med at finde nye dybder. Lad det være en inspirationskilde for dig, og så vent med at tage på en ny tur i et godt stykke tid!

Knus, Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
waggafnipsen skrev:
har selv prøvet det....

engang på en kratig dose dxm. hvilket jeg aldrig rører mere.. der accepterede jeg simpelthen at min hjerne var brændt sammen.. altså var så bange for at jeg havde brændt mit hoved af at jeg simpelthen accepterede det og mere eller mindre sagde farvel..

meget ubehagelig oplevelse men senere hen har den været meget nyttig..

bare slap af.. det er en træls men sund oplevelse du har fået imo.. du er normal igen om et par dage..tal evt. med din trip buddy om det... det hjælper altid på mig hvis jeg har haft et dårligt trip

Jeg har prøvet noget lign. man kan simpelhen ikke finde ud af noget som helst! som du sagde tror man ens hjerne er brændt af !
dxm er virkelig et stof der skal behandles med respekt og jeg var på ingen måde klar til at håndtere et "badtrip" jeg tænker stadig på det her et halvt år efter og fortryder at jeg ikke snakkede mere om det da det var sket det tror jeg virkelig kunne have hjulpet , så et godt råd er at snakke så meget om det og ikke gå og gemme på det ..
Jeg har accepteret at som 15 årig er man på inget som helst punkt rede til at styre eller forstå et badtrip ...

Titel:
Medlem

Fanny skrev:
Agrimush skrev:

:D Det er jeg glad for! Den slags oplevelser kan man tygge længe på og blive ved med at finde nye dybder. Lad det være en inspirationskilde for dig, og så vent med at tage på en ny tur i et godt stykke tid!

Knus, Fanny

Du har fuldstændig ret m.h.t at man kan blive ved med at finde nye dybder i oplevelsen. Det gør jeg også, og jeg kan mærke at det faktisk har påvirket mig positivt.

Titel:
Medlem

Til dem der har fulgt med i min historie, vil jeg lige fortsætte med at fortælle hvad jeg oplever her næsten en uge efter mit bad-trip.

Jeg havde en oplevelse hvor jeg følte mig fortvivlet over at jeg havde været oppe og diskutere med min chef. Jeg valgte at tale med hans kone om det, og midt i min samtale med hende er det som om jeg bliver skudt tilbage i trippet i et kort øjeblik. Dyb dyb fortvivlelse og følelsen af at være væk er ligeså stærk som den var i trippet.
Det vare kun få sekunder (5 ca.) og da jeg er tilbage i situationen igen har jeg fuldkommen tabt tråden i samtalen. Jeg skynder mig at finde på noget andet at tale om, så min chefs kone ikke undre sig for meget, alt imens jeg selv undre mig virkelig meget.

En anden oplevelse jeg har fået, som er ny er, at jeg lægger utrolig meget mærke til psykedeliske toner overalt. Det sted jeg finder flest psy-lyde er i reklamerne på tv. Den jeg oplever det stærkest ved at Tryg-reklamen. (Fuck så kommer den lige som jeg har skrevet Tryg-reklamen... hvor underligt var det lige :lol: ) - nå, men den syntes jeg er virkelig spooky. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det er for en følelse jeg har indeni når jeg hører de lyde. Det er som om det er en lille smule fortvivlelse.. det er virkelig svært for mig at forklare. Men jeg føler helt klart en ny følelse jeg ikke kender til, og jeg ikke har oplevet før.

Jeg spekulere meget på om det er nogle ting jeg skal bruge og i så fald hvad jeg skal bruge dem til. Eller om jeg bare skal se om de forsvinder. Jeg håber i hvert fald ikke at jeg får "flashbacks" hver gang jeg udsætter mig for noget jeg ikke bryder mig om (som en diskussion med min chef o.s.v.)

Titel:
Medlem

Agrimush skrev:
Til dem der har fulgt med i min historie, vil jeg lige fortsætte med at fortælle hvad jeg oplever her næsten en uge efter mit bad-trip.

Jeg havde en oplevelse hvor jeg følte mig fortvivlet over at jeg havde været oppe og diskutere med min chef. Jeg valgte at tale med hans kone om det, og midt i min samtale med hende er det som om jeg bliver skudt tilbage i trippet i et kort øjeblik. Dyb dyb fortvivlelse og følelsen af at være væk er ligeså stærk som den var i trippet.
Det vare kun få sekunder (5 ca.) og da jeg er tilbage i situationen igen har jeg fuldkommen tabt tråden i samtalen. Jeg skynder mig at finde på noget andet at tale om, så min chefs kone ikke undre sig for meget, alt imens jeg selv undre mig virkelig meget.

En anden oplevelse jeg har fået, som er ny er, at jeg lægger utrolig meget mærke til psykedeliske toner overalt. Det sted jeg finder flest psy-lyde er i reklamerne på tv. Den jeg oplever det stærkest ved at Tryg-reklamen. (Fuck så kommer den lige som jeg har skrevet Tryg-reklamen... hvor underligt var det lige :lol: ) - nå, men den syntes jeg er virkelig spooky. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det er for en følelse jeg har indeni når jeg hører de lyde. Det er som om det er en lille smule fortvivlelse.. det er virkelig svært for mig at forklare. Men jeg føler helt klart en ny følelse jeg ikke kender til, og jeg ikke har oplevet før.

Jeg spekulere meget på om det er nogle ting jeg skal bruge og i så fald hvad jeg skal bruge dem til. Eller om jeg bare skal se om de forsvinder. Jeg håber i hvert fald ikke at jeg får "flashbacks" hver gang jeg udsætter mig for noget jeg ikke bryder mig om (som en diskussion med min chef o.s.v.)

Jeg er på ingen måde erfaren inden for dette område, men umiddelbart vil jeg tro at oplevelsen/trippet har berørt dig meget stærkt, og stadig ulmer i baghovedet (du tænker jo tit på det ikke?).. Når alle disse følelser stadig ligger latent, vil jeg tro de ret let (kan) blusser op igen, når du får de samme fortvivlede følelser som i trippet (dine følelser bliver boostet somehow).. Anyway, det er mit gæt, men er ikke saglig på området.. Det bedste råd jeg kan give dig er: Smid en PM til Fanny ;)

Sorry hvis min post er forvirret, men har haft en meget, meget lang dag, og er meget ør i hovedet :shock: :?: :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Agrimush@> Jeg kan godt genkende det du skriver. Når man har haft en voldsom oplevelse på trip, som man ikke helt har kunnet tage ind og hengive sig til, vil man kunne opleve påtrængende "flashback", når følelserne krydser de følelser man havde på det pågældende trip. Det minder lidt om deja vu, -trippet manifesterer sig når du er i den samme følelsestilstand som på trippet. Min erfaring er at opmærksomheden kan springe mellem følelser og hukommelser der ligner hinanden. Vores tanker er ofte styret af associationsrækker, der bringer os fra det ene emne til det andet.

Ordet flashback er desværre meget stigmatiseret og giver associationer til hjerneskader og psykoser. Min erfaring er, at når man holder op med at være berøringsangst over for oplevelsen, bliver den psykedeliske verden intergreret i en, og de ufrivillige "flashback" holder op til fordel for en mere flydende og formbar bevidsthed, hvor man kan surfe mellem den såkaldte normale bevidsthedstilstand, og de dybere psykedeliske, når det passer en.

Mit råd er, når du føler du har overskud så læg dig på sengen, eller sæt dig i et roligt rum og besøg det sted du var på trippet. Kig nysgerrigt på det, og stil spørgsmål til det. Kig på din egen reaktion. Hvorfor føler du sådan og sådan? -hvornår føler du sådan i din hverdag? osv. Der kan være masser af ting som pludselig er åbenlyse for dig.
Et andet godt råd hvis du har angst i kroppen: Få masser af frisk luft, og motioner gerne! Det er en god måde at rense ud i kroppen/bevidstheden på og gør dig mere robust.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Fanny > Du forstår virkelig at sætte ord på de ting jeg ikke kan - Tusind tak for det.
Jeg havde en mærkelig oplevelse igen idag, hvor jeg førte en lang samtale med min far. Alt imens jeg står og fortæller ham noget bliver jeg ligesom trukket ud af min egen bevidsthed.. det er svært at forklare men det var som om min krop og mund bare blev sat på autopilot og det blev jeg lidt spooked over for imens jeg var det andet sted kunne jeg ikke lade være med at spekulere på om min krop nu ville sige noget dumt eller forkert, så min far ville undre sig. Jeg bemærkede at min stemme holdte en lille pause da jeg blev trukket ud, men fortsatte derefter med at fortælle det der nu skulle fortælles fuldstændigt som før. Det var fandme en underlig fornemmelse at skulle stole på sin egen mund... Virkelig underligt. Selve oplevelsen af at miste forbindelsen varede ca 5 - 7 sek. Jeg kan ikke rigtig erindre hvad der ellers skete i de 5 - 7 sek. andet end at jeg undrede mig over om min mund nu ville huske at snakke vidre som den skulle.
Okay jeg må sgu indrømme at det lyder en lille smule fucked up... det er det måske også. Jeg ved det ikke helt selv, men jeg prøver virkelig at analysere det og prøve at slappe af når det sker, men det er bare lidt svært når det bare kommer ud af den blå luft og på tidspunkter hvor jeg aller bedst kunne have undværet det. :?
Jeg vi helt klart prøve at gøre det du henviser til med at besøge stedet i min bevidsthed, og jeg vil vende tilbage hertil og skrive hvad jeg finder ud af hvis det ellers stadig har interesse ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
For cirka 2 år siden var jeg også igennem samme tur på shrooms..
siden da har jeg aldrig kastet mig ud i så store doser. Oplevelsen var skræmmende og overbevisende. Den gang lå jeg ca. 2 timer og så syner . Husker også en samtale jeg havde med min ven inden trippet tog til, hvor jeg pludseligt ikke forstod et hak af hvad han sagde og blev nødt til at slutte samtalen.

Siden dengang har jeg været facineret af trippet men fået en hel del respekt for psykedeliske stoffer. Føler dog stadig trippet lægger i mig, og genkender mange af dine tankemønstre. Sommetider kan jeg stadig have svært ved at skelne mellem fantasi og virkelighed, men det har mest noget med mine tanke mønstre afgøre.

Ikke for at skræmme dig for ingen trip er ens og alle behandler oplevelsen forskelligt.

genderkender også maroks historie om det hele er en løgn osv. Men dog ikke noget der plager mig, blot filosofiske tanker..

Håber dit svampe trip bliver en positiv erindring når du har fået det hele lidt på afstand og du kommer med en rapport... :)

Senest rettet af CosmicMind 20 maj 2007 02:52, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

Det skal nok gå

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Til dem der er interesseret så er jeg nu helt fri fra de mærkelige ting jeg har oplevet. Jeg er kommet på den anden side men dog med en voldsom respekt for svampene og psykedeliske stoffer i det hele taget, hvilket jeg tror er sundt nok.
Jeg er begyndt på min triprapport men det kommer til at tage lang tid kan jeg mærke...

- A

Tak til alle jer der har været så søde og komme med opbakning da det var værst for mig. Det har været super.. :wink:

Titel: Vigt
Dedikeret medlem

igen ik?

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:11, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Vigtigt
Site Admin
Brugeravatar

Madblindboy skrev:
Har fået fortalt, hvad der stopper et svampetrip på 10 minutter, og blæst som jeg er har jeg glemt præsist hvad det var, men håndkøbsmedicin - hm har den næsten.

Man skal passe på med at stoppe et trip medicinsk. jJeg har hørt folk beskrive det som at det føles som at få et fly til at standse ved at skyde det ned istedet at det selv lander. Man "vågner" fortumlet med en følelse af, at man var igang med noget vigtigt, som man så pludselig bliver revet væk fra. Følelsen af tab og angst kan være dominerende bagefter.
Jeg tror det bedste man kan gøre, når man bad-tripper, er at forsøge at lande trippet stille og roligt selv, snakke med andre om sine problemer, og hvis det er alt for hårdt, som sidste udvej at tage noget beroligende, f.eks. benzodiasepiner. Disse stoffer beroliger sindet, uden at man bliver revet ud af trippet, og på den måde integreres trippet bedre i en. Det kan også være guld værd at drikke en kop thai, kakao, ingefærthe eller noget andet varmt og beroligende.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

spørge.

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

ik?

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:12, rettet i alt 2 gange.

Titel: Re: Vigtigt
Medlem

Fanny skrev:
Madblindboy skrev:
Har fået fortalt, hvad der stopper et svampetrip på 10 minutter, og blæst som jeg er har jeg glemt præsist hvad det var, men håndkøbsmedicin - hm har den næsten.

Man skal passe på med at stoppe et trip medicinsk. jJeg har hørt folk beskrive det som at det føles som at få et fly til at standse ved at skyde det ned istedet at det selv lander. Man "vågner" fortumlet med en følelse af, at man var igang med noget vigtigt, som man så pludselig bliver revet væk fra. Følelsen af tab og angst kan være dominerende bagefter.
Jeg tror det bedste man kan gøre, når man bad-tripper, er at forsøge at lande trippet stille og roligt selv, snakke med andre om sine problemer, og hvis det er alt for hårdt, som sidste udvej at tage noget beroligende, f.eks. benzodiasepiner. Disse stoffer beroliger sindet, uden at man bliver revet ud af trippet, og på den måde integreres trippet bedre i en. Det kan også være guld værd at drikke en kop thai, kakao, ingefærthe eller noget andet varmt og beroligende.

Hilsen Fanny

Jeg kunne selvfølgelig heller aldrig finde på at stoppe et normalt trip, men når det er så langt ude og fucked up at man ikke engang kender klokken men bare står og undre sig over den runde skive på væggen med en viden om at man BURDE vide hvad det er, det er dér jeg gerne ville have været ude.
Men nu kan jeg godt se at det var godt for mig at komme igennem det. Den overskrift jeg lavede og det første indlæg var jo også så tidligt efter trippet så jeg var stadig skrækslagen over det.
Ser nok lidt anderledes på tingene nu.
Ska huske det med the og kakao i hvert fald. Lyder rigtig skønt. ;)

Titel: Vid
Dedikeret medlem

var.

Senest rettet af hehēlios 12 jun 2007 13:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Madblindboy@> C-vitaminer i brusetabletform er sikkert glimrende placebo til at få et trip ned, men jeg tror ikke et øjeblik på, at der er nogen egentlig virkning at hente ud over personens tro: "Hvis du drikker denne trylledrik, bliver du fast og samlet igen".
Mange lignende ting er prøvet, f.eks. at spise slik/sukkerholdige ting, med samme virkning, måske fordi noget af kroppens energi bliver bundet i fordøjelse, og derved får man mere jordforbindelse.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

en hurtig en herfra. . kender selv tomheden. . tror mere og mere at nogle skal prøve og leve her og få en dybde. . herved bliver erkendelsen af tomheden det smukkere. . ved at se intet ser jeg alt. .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]