<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Ja, der har vi så to forskellige verdensopfattelser: på den ene side den holdning at 'det skal gøre ondt før det kan gøre godt' som Anima her præsenterer. Iøvrigt den samme holdning som alle undertrykkende religioner er bygget på, f.eks. Islam og kristendom. Og på den anden side, min holdning, der siger at ting faktisk godt kan være gratis, og alting i livet ikke nødvendigvis er bygget op som et økonomisk system. Især ikke når det drejer sig om personlig udvikling eller spiritualitet. Hvorfor kan det ikke være en leg at udvikle sig selv? Hvorfor kan spiritualitet ikke være sjovt? - Hvis vi virkelig vil være frie, må vi sætte os fri fra alle former for undertrykkelse. Den holdning at man skal lide for at komme videre, eller 'det er for nemt' er noget som i mine øjne er udtryk for slavementalitet, og det værste er at der ikke er andre der holder jer som slaver end jer selv. Jeg anbefaler jer at læse f.eks. Robert Anton Wilson udmærkede bøger, da han har skrevet vidt og bredt om netop dette emne, istedet for at i bare accepterer jeres judæo-kristne arv.<HR></BLOCKQUOTE>
Ikke helt rigtigt - er det måske ikke hårdt at træne sine muskler med vægte? eller at lære at blive mesterløber
Man udvikler sig ikke hvis man ikke overgår sig selv, overvinder noget som er vanskeligt
Jeg siger ikke at tingene købes ! men at de har en konsekvens - alting hænger sammen og vil ha en konsekvens for den/det som hænger sammen med den pågældende handling
Spiritualitet er ikke nemt, hvis man virkelig vil nå langt med sit spirituelle liv er man nød til at have en vilje som en der gerne vil være jægersoldat og man må være parat til at prøve sig selv på allemulige leder og kanter og det vil ikke være nemt - men derimod en hård skole !
du lyder som om du har en speciel forkærlighed i Nietzsche og Crowley
De var begge ydersbegavede - men desvære ikke istand til at integrere det i deres generelt dårligt afvejde mentale sundhed
No pain - no gain Det som ikke slår dig ihjel gør dig stærkere
dette er citater som absolut ikke burde være ukendte for dig men ret paradoksale når man minder dig om din lille "hentydning" til Nietzsches slavemoral og mestermoral
Jeg vælger at tro at du fejlagtigt er gået forbi min pointe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
|