Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: AMT
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ja, der har vi så to forskellige verdensopfattelser: på den ene side den holdning at 'det skal gøre ondt før det kan gøre godt' som Anima her præsenterer. Iøvrigt den samme holdning som alle undertrykkende religioner er bygget på, f.eks. Islam og kristendom. Og på den anden side, min holdning, der siger at ting faktisk godt kan være gratis, og alting i livet ikke nødvendigvis er bygget op som et økonomisk system. Især ikke når det drejer sig om personlig udvikling eller spiritualitet. Hvorfor kan det ikke være en leg at udvikle sig selv? Hvorfor kan spiritualitet ikke være sjovt? - Hvis vi virkelig vil være frie, må vi sætte os fri fra alle former for undertrykkelse. Den holdning at man skal lide for at komme videre, eller 'det er for nemt' er noget som i mine øjne er udtryk for slavementalitet, og det værste er at der ikke er andre der holder jer som slaver end jer selv.

Jeg anbefaler jer at læse f.eks. Robert Anton Wilson udmærkede bøger, da han har skrevet vidt og bredt om netop dette emne, istedet for at i bare accepterer jeres judæo-kristne arv.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Ja, der har vi så to forskellige verdensopfattelser: på den ene side den holdning at 'det skal gøre ondt før det kan gøre godt' som Anima her præsenterer. Iøvrigt den samme holdning som alle undertrykkende religioner er bygget på, f.eks. Islam og kristendom. Og på den anden side, min holdning, der siger at ting faktisk godt kan være gratis, og alting i livet ikke nødvendigvis er bygget op som et økonomisk system. Især ikke når det drejer sig om personlig udvikling eller spiritualitet. Hvorfor kan det ikke være en leg at udvikle sig selv? Hvorfor kan spiritualitet ikke være sjovt? - Hvis vi virkelig vil være frie, må vi sætte os fri fra alle former for undertrykkelse. Den holdning at man skal lide for at komme videre, eller 'det er for nemt' er noget som i mine øjne er udtryk for slavementalitet, og det værste er at der ikke er andre der holder jer som slaver end jer selv.
Jeg anbefaler jer at læse f.eks. Robert Anton Wilson udmærkede bøger, da han har skrevet vidt og bredt om netop dette emne, istedet for at i bare accepterer jeres judæo-kristne arv.<HR></BLOCKQUOTE>

Ikke helt rigtigt - er det måske ikke hårdt at træne sine muskler med vægte? eller at lære at blive mesterløber

Man udvikler sig ikke hvis man ikke overgår sig selv, overvinder noget som er vanskeligt

Jeg siger ikke at tingene købes ! men at de har en konsekvens - alting hænger sammen og vil ha en konsekvens for den/det som hænger sammen med den pågældende handling

Spiritualitet er ikke nemt, hvis man virkelig vil nå langt med sit spirituelle liv er man nød til at have en vilje som en der gerne vil være jægersoldat og man må være parat til at prøve sig selv på allemulige leder og kanter og det vil ikke være nemt - men derimod en hård skole !

du lyder som om du har en speciel forkærlighed i Nietzsche og Crowley

De var begge ydersbegavede - men desvære ikke istand til at integrere det i deres generelt dårligt afvejde mentale sundhed

No pain - no gain
Det som ikke slår dig ihjel gør dig stærkere

dette er citater som absolut ikke burde være ukendte for dig men ret paradoksale når man minder dig om din lille "hentydning" til Nietzsches slavemoral og mestermoral

Jeg vælger at tro at du fejlagtigt er gået forbi min pointe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Nej Muscle, nu snakker vi ikke om at lave en joint vel? Rirualer behøver jo ikke at være ubehagelige...doh! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Den her snak får mine tanker hen på den snak om at det er 'slemt' at putte svampe i fx. kapsler.
Jeg kan på ingen mulig måde se grunden til at tygge dem skulle gøre det med 'rigtigt'.

Og den no pain no gain teori...jeg har så tit fået at vide i skolen:
Jonas du springer over hvor gærdet er lavest. JA! Hvorfor fanden skulle jeg gå en omvej?

Hvis det er/var muligt at slippe afsted med noget uden 'bivirkninger' så ville alle sq da gøre det.
Ingen skal komme og påstå at hvis de blev tilbudt aMT uden den klamme smag (som ikke er så klam IMO) og det vilde kropsknepning, ja så ville de sige nej. Come on people!

btw så er grunden til jeg ikke æder aMT hver dag, er af den simple grund at jeg bare ikke gør det.
At det lede bodyload ikke er der, vil ikke ændre dette.

[ 27 November 2002: Besked ændret af: Liquid- ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dankdawg: Det blev nu godt nok nævnt længere oppe af Harm Reducer (aka. jensus?)!

VH Jonas!

Psychedelia Gay Overlord

Men der er jo ikke meget pain i at lave en jay vel? - nok om det, det kan vi vel hurtigt blive enige om ikke er noget problem for nogen af os? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Liquid -> lige præcis. det næste bliver at man helst selv skal hente vandet nede ved floden istedet for at tage det der kommer ud af vandhanen. 'det slukker tørsten bedre' eller sådan noget bliver vel det argument man skal høre på?

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Nej, det er ikke fejlagtigt. Jeg er bare ikke enig i at det skal være en 'hård skole'. Jeg siger at det KAN være en hård skole, eller det KAN være en let og sjov skole, og hvis i vil pine jer selv, så værsgo'. Men husk at der er mange veje til oplysning og udvikling og ikke kun en. Jeg er et frit menneske, og derfor passer lidelse ikke til mig.

PS. Jeg elsker Crowley, men bryder mig ikke om Nietsche [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg vil nu ikke kalde det for noget ulideligt at fx. lave en joint!
Jeg synes det er hyggeligt og nyder at det altid er mig der bliver valgt til det fordi jeg er bedre end vennerne!
Ritualerne er da næsten altid dejlige, og angående en smadret krop mener jeg sq også at den er nødvendig!
Jeg kan faktisk til tider nyde mine tømmermænd...
Bare ligge totalt wasted på et gulv (hvor man vågnede) og stene videofilm med en god ven, måske kravle ud og lave et par toasts og ellers bare sende vandet frem og tilbage!
Det er da fedt nok (men indrømmer at det ikke er fedt hvis de er mega-slemme, men så må man jo bare lære at drikke så meget dagen før at man brækker sig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

VH
Jonas!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Men der er jo ikke meget pain i at lave en jay vel? - nok om det, det kan vi vel hurtigt blive enige om ikke er noget problem for nogen af os?
Liquid -> lige præcis. det næste bliver at man helst selv skal hente vandet nede ved floden istedet for at tage det der kommer ud af vandhanen. 'det slukker tørsten bedre' eller sådan noget bliver vel det argument man skal høre på?
<HR></BLOCKQUOTE>

Som formodet misforstod du min pointe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Min pointe er ikke at det behøver at være svært at drive det vidt spirituelt men at det ER svært - altefter evner selvfølgelig

Men hvis man bare vil ha det nemt og ellers ik er ihærdig på at arbejde hårdt og tålmodigt så er man bestemt ikke egnet til at drive det særligt langt

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
har testet 30 mg er det safe å prøve 50 mg ?

Site Admin

Nej, men i denne verden er intet jo "safe"...

Der er nok lav risiko for at du krasser af, men safe er det ikke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men 50 mg slår dig nok ikke ihjel hvis du er af nogenlunde godt helbred!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]