Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Chr1s skrev:
Er det pga. tolerancen eller afhængighed eller hvordan?

Fordi det er meget skadeligt og pga. den enorme tolerance der opstår.

Titel:
Medlem

Er MDMA så skadeligt? Og hvor stor tolerance snakker vi ca? Fx hvis jeg tog 2 piller i uge 1, og jeg så ville opnå samme effekt i uge 2 eller 3 fx?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland, Danmark
Chr1s skrev:
Så fik jeg endelig prøvet de famøse kiks :D Og fuck hvor var det godt. Mindblowing simpelthen, har aldrig prøvet noget så fedt. Tog en pille, og efter 1½ time sparkede den ind og det summede lidt i kroppen. Lidt dansen blev det os til, efter en time synes jeg virkningen var ved at gå væk så jeg redoserede med en. Efter en halv time ramte den, og efter det var jeg bare oppe at køre for sygt resten af natten :D Det er virkelig vildt det med musikken. Ligesom om man er en marionet dukke og musikken styrer trådene.

Super godt at høre at du havde en dejlig oplevelse :)
Men ja første gang er altid super super lækkert..
Det er jo det der gør det lidt farligt ..

Titel:
Site Admin

Der er ikke meget sikkerhed om hvor skadeligt MDMA er, men hellere være forsigtig. Mht tolerance har MDMA desværre livslang tolerance forstået på den måde at hvis du først mister "magien" pga for ofte forbrug, så kommer den aldrig igen. Det ville være lidt ærgeligt.

Som Kemal skriver bør man ikke tage MDMA mere end hver anden måned - og hellere endnu mere sjældent. Så kan du også bliver stegt når du engang bliver en gammel mand :)

MVH
KenIshii

Titel:
Medlem

Hende den slemme - Ja man forstår satme godt at folk kan blive afhængige af det stads :D

KenIshii - Det med livslang tolerance, er det noget du er 100% på? Er det ikke en måned så er ens tolerance på nul igen?

Lagde forresten ikke mærke til at man blev mere kærlig. Blev godt nok mere snakkesalig, men vil ikke kalde det kærlig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chr1s skrev:
Lagde forresten ikke mærke til at man blev mere kærlig. Blev godt nok mere snakkesalig, men vil ikke kalde det kærlig.

Du skriver ikke noget om hvor mange i var... men kærligeheden (the love drug) er bestemt en del af det - ikke at forveksle med sex... Jeg synes selv nogle af de mennesker jeg har mødt mens jeg har været på ecstasy er nogle af de dejligste mennesker jeg kender - også i hverdagen når hjernen kører i normalt gear... Er som om man fik formet et særligt bånd :-)

For mit vedkommende ændrede de små piller hele min måde at forholde mig til andre på. Jeg opdagede man godt kunne fjerne sin "maske" og være ærlig uden at man blev gjort til grin, min mistro til fremmede, min homofobi og alle de negative tanker forsvandt - man kunne godt klare sig uden... og så opdagede jeg at hvis man smiler, så smiler verden tilbage - glemmer aldrig den varme jeg mødte blandt fremmede mennesker da jeg selv troppede op med et smil fra øre til øre 8)

Jeg er med på det meste af dette nok er noget man bilder sig ind under rusen; men jeg mener oprigtigt at jeg har været i stand til at tage det med mig og nu er en mere ærlig og positiv person i hverdagen...

Men som andre skriver, pas på ikke at blive for glad for det - selv holder jeg den på 4-6 gange om året, så bliver det nærmest helt højtideligt når det er tid :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er det virkelig tolerance det går ud på? Jeg ville mene det er pga serotonin "kammeret" der blir tømt.... Og livslang tolerance? Kan det ikke være fordi at hjernen har svært ved at optage den oprindelig mængde serotonin hvis man tager for meget eller for tit? (det er bare teorier, men i mit hovede virker de ganske gode :))

Godt du overvejede din første gang ordentligt.... For mig var det fordi jeg var stiv og de andre skulle have og så var jeg med.... DUM ide.... Det kan gå galt. Plus at jeg næsten ikke kan huske en skid. Så min første gang var lidt spildt. Til gengæld ventede jeg ca 3 måneder på næste gang og SÅ var det bare gude-fornemmelsen jeg fik :)

Titel:
Medlem

Vi var nok en hm.. 200 mennesker? :P Så det var maaaaaaange. Altså blev da også mere snakkesagelig og social, men direkte kærlig vil jeg ikke kalde det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chr1s skrev:
Vi var nok en hm.. 200 mennesker? :P Så det var maaaaaaange. Altså blev da også mere snakkesagelig og social, men direkte kærlig vil jeg ikke kalde det.

Var derfor jeg spurgte til antallet - min erfaring er at det er dem man kan lide i forvejen man pludselig synes er helt fantastiske... og det virker bedst i små lukkede selskaber hvor man kender folk i forvejen eller er fortrolige med de fleste...
Spørgsmålet er også hvad man ligger i ordet kærlig - for mig er det kontakten, den fortrolige samtale, berøring, følelsen af samhørighed og forståelse osv... Det er ikke noget med man render rundt med jern på og synes alle burde have kølle - det virker nærmest modsat :lol:
Jeg ved ikke noget bedre end at kramme med alle mine venner (dog er der nogen jeg, trods det, af uvisse årsager ikke bryder mig om at kramme med) - folk der bare drikker kommenterer det tit, altså at vi er en folk homoer osv; men det preller totalt af :-)
Har du forresten læst om min første gang? Det er nu snart 2½ år siden og kan huske det som var det igår 8)

Titel:
Medlem

Med kærlig mener jeg overstrømmende, nærmest klæbrig og det vil jeg ikke mene jeg var. Måske syntes andre det, det ska jeg ikke kunne sige :P Men ja mere social er man da i hvert fald. Vil lige prøve at læse dit første trip : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]