Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
*

Senest rettet af PsychedelicBaker 20 feb 2018 17:47, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tror bare at folk syntes at din lange (og ret kedelige) historie om dit stofforbrug med vennerne var totalt ligegyldigt.

Specielt fordi du rent faktisk havde nogle seriøse spørgsmål, som det virkede som om du gerne ville have svar på.

Titel:
Flueknepper kongen

Mht. til langtidskonsekvenserne af et kokainmisbrug er det ikke så neurotoksisk som dets fjerne slætninge amfetamin og methamfetamin. Det er bare væsentligt hårdere for kredsløbet, især hvis kokainen blandes med sprut, hvorved benzoylecgonin, methyletheren (kokain) omdannes til benzoylecgonine, ethyletheren (cocaethylen), som er pissegiftig for hjertet og kar...

Og total pointless tråd alligevel :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Levose skrev:
Mht. til langtidskonsekvenserne af et kokainmisbrug er det ikke så neurotoksisk som dets fjerne slætninge amfetamin og methamfetamin. Det er bare væsentligt hårdere for kredsløbet, især hvis kokainen blandes med sprut, hvorved benzoylecgonin, methyletheren (kokain) omdannes til benzoylecgonine, ethyletheren (cocaethylen), som er pissegiftig for hjertet og kar...

Og total pointless tråd alligevel :P

[offtopic]Nu er jeg nysgerrig, hvad er det helt præcist for skader der sker på hjertet når man tager kokain over længere tid? Og hvad med amfetamin, skaderne på kredsløbet er vel indirekte pga. en højere puls, altid i alarmberedskab? Synes ikke kokain giver mig højere puls, så hvad er det præcist der sker?[/offtopic]

Titel:
Flueknepper kongen

På grund af den serotonerge aktivitet, kokain og kokaethylen har bliver der bl.a. skabt misdannelser i hjerteklapperne.

Desuden stiger pulsen ikke særligt, men blodtrykket stiger ret kraftigt på kokain, hvilket just heller ikke er sundt. Risikoen for at dø af en akut hjerneblødning stiger med omkring 21-30x når man indtager kokain.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

0

Senest rettet af PsychedelicBaker 20 feb 2018 17:39, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 29 aug 2007 12:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
@levose (og enhver anden der kan svare). Er de misdannelser du snakker om noget, som bliver gældende efter et langvarigt kokain blandet med alkohol forbrug, eller er det noget, som observeres allerede hos første gang og anden gangs brugere?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
spiffeh skrev:
Zarathustra skrev:
Jeg fatter intet... hvorfor en lang og totalt uinteressant beskriveslse af livet i provinsen, for at stille et spørgsmål om skader ved misbrug af kokain???

total lang og uinteressant?! det skildre sqda livet i "the fast lane" ! der hvor kun de seje kan følge med, scootere, kokain, semi og ryger tjald og at være totaaalt blæst man?!..

wow, er i virkelig så seje at i tør køre rundt i bil og tage stoffer?.. wow.. man skal være virkelig sej hvis at man ikke kan se hvor dumt det er at køre rundt påvirket, såvel på scooter som i bil - også selvom det kun er stimulanser.. wow.. specielt når det er folk der lige har fået kørekortet, det er der man køre bedst bil.

må indrømme, det er sq ikke paris hilton og lindsey lohan jeg ser op til nu.. men dig, bongkris, extreme og ham der fætteren.. - hvor kan jeg finde plakater?

*undskyld den slemme ironi.. men øh.. forhelvede..

WOW chill nu maan...
det er DIN mening om at køre påvirket

men nu ska jeg stille dig et simpelt spørsmål:

"er det bedre at GÅ hjem og risikere man går udforan en bil end at bliver KØRT hjem ?" tyg lidt på den måske.

spiffeh skrev:
det er vidst dig der skal slappe af. - vi prøver bare at fortælle dig at det du har gang i ødelægger det for flere end dig selv, nogen af os kæmper og håber på en legalisering af stoffer, hvilket ikke bliver let når folk som dig bruger stoffer på sådan en uhænsigtsmæssig måde.

og nej man skal ikke passe på med at køre bil mens man er påvirket - man skal IKKE køre bil når man er påvirket, færdig slut. - måske er det ikke lige så slemt som alkohol - eller som hvis man er meget træt.. men derfor er det stadig NO-GO!.. - og samme med scooter..

og ja vi ville sikkert ha hygget os - men vi ville ikke have opført os sådan.. - det er der forskellen ligger..

skal lige siges vi alle ikke vil tage noget køre påvirket, men når først man er påvirket og hjernen ikk helt er med, så tænker man altså ikk så meget over det, så enhver ville sku kun gøre det samme som vi gjorde.

men jah KROGGY lav en bedre overskrift og beskrivelse næste gang :D (lærte os at læse lortet 2 gange inden jeg postede!)

Titel:
Flueknepper kongen

Bergthora skrev:
@levose (og enhver anden der kan svare). Er de misdannelser du snakker om noget, som bliver gældende efter et langvarigt kokain blandet med alkohol forbrug, eller er det noget, som observeres allerede hos første gang og anden gangs brugere?

Som jeg også sagde, langvarigt misbrug.

Bong-Kris: Har du fattet, hvad siden er til!? Harm Reduction! Er det så pissesmart at sige chill til en sand udmelding - at kørsel, når man er påvirket er pisseuansvarligt?
:roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Han finder vel ud af det den dag han kører en lille pige ned :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Eller en stor dreng :cry: :twisted: :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
brianhjernedød15årafstedpåsinscooter skrev:
men nu ska jeg stille dig et simpelt spørsmål:

er det bedre at GÅ hjem og risikere man går udforan en bil end at bliver KØRT hjem ?" tyg lidt på den måske.

Ja det er bedre.. kig på chancerne... at køre påvirket er uansvarligt. du ender med at ramme et andet menneske.....

og desuden, nu ved jeg godt du gør det indirekte men altså..

mr.jegharikkelæstreglerne skrev:
lidt off topic men hvis nogen bor nær holstebro / i holstebro tilføj lige dinmor på msn.. vil bare høre hvordan gadepriserne ca er der nede .. jeg starter på tekniskskole der nede på søndag Very Happy

ku være du sku kigge meget tættere på hvad man må og ikke må...

Senest rettet af spiffeh 03 aug 2007 07:58, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

kroggy skrev:
lidt off topic men hvis nogen bor nær holstebro / i holstebro tilføj lige dinmor på msn.. vil bare høre hvordan gadepriserne ca er der nede .. jeg starter på tekniskskole der nede på søndag :D

Kan du ikke spørge om det på gaden? Hvem siger, at du ikke bare spørger i håb om at finde en lokal pusher?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jeg bor nær holstebro, og kommer og giver dig røvfuld. :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
@Bongkris: At du selv må lade livet, som konsekvens af, at DU tog valget og berusede dig udover, hvad du selv var i stand til at styre, er altid at foretrække fremfor, at andre må lade livet, fordi DU ikke er i stand til at have et voksent og fornuftigt forhold til rusmidler. Det er dit valg, og andre skal ikke tage konsekvenserne af dine valg! Det skal DU!

Det er ikke nogens mening, at kørsel under påvirkning af noget som helst er uansvarligt! Det er et faktum, og lige gyldigt hvordan du vender og drejer det, kan man aldrig undskyld din opførsel og slet ikke de ting du sidder og ytre i denne post. Man kan jo kun håbe med alderen, at du tager en mere moden vinkel på dette, men indtil da så synes jeg du skal forsøge at sætte dig ind i, hvordan det ville være, hvis en eller flere af dine nærmeste (en bror, en søster, din mor eller far - måske alle sammen) må afgå ved døden, fordi en så stupid ung mand, som dig, vælger at køre hjem istedet for at gå.

Til sidst lige et spørgsmål: Synes du selv, at du er særlig intelligent at høre på lige nu?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bergthora skrev:
@Bongkris: At du selv må lade livet, som konsekvens af, at DU tog valget og berusede dig udover, hvad du selv var i stand til at styre, er altid at foretrække fremfor, at andre må lade livet, fordi DU ikke er i stand til at have et voksent og fornuftigt forhold til rusmidler. Det er dit valg, og andre skal ikke tage konsekvenserne af dine valg! Det skal DU!

Det er ikke nogens mening, at kørsel under påvirkning af noget som helst er uansvarligt! Det er et faktum, og lige gyldigt hvordan du vender og drejer det, kan man aldrig undskyld din opførsel og slet ikke de ting du sidder og ytre i denne post. Man kan jo kun håbe med alderen, at du tager en mere moden vinkel på dette, men indtil da så synes jeg du skal forsøge at sætte dig ind i, hvordan det ville være, hvis en eller flere af dine nærmeste (en bror, en søster, din mor eller far - måske alle sammen) må afgå ved døden, fordi en så stupid ung mand, som dig, vælger at køre hjem istedet for at gå.

Til sidst lige et spørgsmål: Synes du selv, at du er særlig intelligent at høre på lige nu?

kan godt være jeg skrev det lidt kringlet men stadig jeg har ikk sagt det et okay at køre påvirket, men sq det samme som i sir det er dumt og man ska lade være... men mener os bare at når man er påvirket så tænker man ikk så meget over det.. og jah jeg var fanme langt væk og var slet ikk meningen jeg sq være så påvirket.. jeg drak omkring en 5-6 øl, tog en lille slurk guld kakao og havde fået omkring en 5-7 streger coke.. og har INGEN anelse om hvorfor jeg var så langt væk og det prøver jeg os at finde en mening i (nok heller ikke den smarteste kombo) .

og vil give jer helt ret i at det er MEGET forkert at kroggy at skrive den post.

og vil slå det fast 1 gang for alle:
JAH det var fanme dumt det vi gjorde, og jah jeg har sq lært at passe på hva man blander sammen fordi li pludselig så har man ikk styr over det.

mere har jeg ikk og sige og gider ikk skrive mere i den her post da det bare blir værre kan jeg se, selvom jeg gir jer ret i at man ikk ska køre påvirket som så enten er scooter eller bil, men mener stadig at når først jeg er påvirket så tænker jeg ikk så langt (min fejl) og det skyldes os en del af den blanding jeg lavede. må jo bare håbe det går lidt bedre næste gang og at jeg behersker det efter min lille oplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
WOW - intet mere, intet mindre...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

*

Senest rettet af PsychedelicBaker 20 feb 2018 17:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kroggy skrev:
Kroggy, Kris kommer ind i kampen..
Med vores dejlige "mor" Xtreme som altid redder vores røv når det brænder.
For eftertiden vil vi lave en nærmere undersøgelse på hva vi hælder ind i hovedet, hvordan vi behandler stoffet.. lige læse wikien igennem en gang mere.. Hvilke blandinger der bare ikke må laves. og hvilke der er mere neutrale.. Dosis, osv osv..
Og nej det vil ik være døden værd at ræse rundt på scooter død drukken og herre "blæseren, som i siger" :shock:

I må undskylde hvis min laaange roman lød som en blærerøvs historie.
Det var sku ikke lige meningen.. Burde jo bare have spurgt direkte!

Mange tak for de gode svar på spørgsmål! og den "moral-prædken" den vil jeg hanke op i.. "Tænk inden du suger, ryger eller drikker"
Jeg har fandme ikke lyst til at være offer for en trafikulykke pga narkotika.
og heller ikke omvendt..
Jeg ved ikke om jeg vil kunne opfordre mine venner til at kører upåvirket, men jeg vil tænke mig om inden jeg sætter mig ind på bagsædet.

og vil gerne undskylde mine halv latterlige kommentare / svar.. men har været træt og halv gnaven her på det sidste pga meget overarbejde..

Mvh Kroggy

kunne ikk sige det bedre selv...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]