Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Adolfi hitli skrev:
Syn|tese skrev:
@Adolfi Hitli: end nu ikke som en af systemets mørkemænd, der maler usandsynlige skræmmebilleder op.

Du kan ikke gå hen af istedgade uden at se en masse junkies. Du kan ikke gå nogen steder på vesterbro med bare fødder uden at være i høj risiko for at stikke dig. Det er bevis nok for mig på hvor vanedannene det er.

du kan ikke gå igennem en normal by uden at se en masse stive mennesker. du kan ikke gå nogen steder med bare fødder uden at skære dig på glasskår og ligne en hippie samtidigt. - det er bevis nok for mig hvor skadeligt alkohol er... men derfor drikker jeg det, og opfordre gerne andre til at drikke det..

alt skal bare gøres med måde. :P

desuden, kokain er mere afhængighedsskabene end heroin - og det er de færreste der har noget imod kokain.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Adolfi hitli skrev:
Syn|tese skrev:
@Adolfi Hitli: end nu ikke som en af systemets mørkemænd, der maler usandsynlige skræmmebilleder op.

Du kan ikke gå hen af istedgade uden at se en masse junkies. Du kan ikke gå nogen steder på vesterbro med bare fødder uden at være i høj risiko for at stikke dig. Det er bevis nok for mig på hvor vanedannene det er.

Haha tag det sammen, det er fanme snævertsynet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Canax skrev:
Rootbum:

Må nok sige at jeg tager hatten af for dig og din kone... Der skal alligevel noget til at ryge hver dag, men passe sit job... Må jeg spørge hvor gammel du er? Lyder som du har årtier af erfaring?

Det er der satme mange der kan klare... Så hatten af for mig også hehe

Medlem
Brugeravatar

djio skrev:
Hej :)

Jeg har lige nogle spørgsmål, håber i kan besvare dem, på forhånd tak.

Bliver alle afhængige af heroin første gang de indtager det, eller er det forskelligt?
Hvis ja, kan man så indtage en så lille dose, at man kan mærke heroin effekten, men ikke blive afhængig? (Det kan man jo så kun første gang - i ved .. tolerance).

Venlig hilsen :)

Du kan godt ryge herion et par gange, men lad der være mellemrum imellem de gange du gør det. Det er en usansynlig lækker rus, og det er meget fristende at gøre det hver dag i starten. Tag dig selv i nakkehårene hvis du vil prøve det.

Junior medlem

Geografisk sted: svendborg
djio skrev:
Hej :)

Jeg har lige nogle spørgsmål, håber i kan besvare dem, på forhånd tak.

Bliver alle afhængige af heroin første gang de indtager det, eller er det forskelligt?
Hvis ja, kan man så indtage en så lille dose, at man kan mærke heroin effekten, men ikke blive afhængig? (Det kan man jo så kun første gang - i ved .. tolerance).

Venlig hilsen :)
vil du ryge junke sniffe er lige meget lad være man kender ikke altid sin styrke troe selv at jeg var en verdens mand idag er jeg på metadon og var 42 da jeg stak mig første gang, have sniffer mange gange uden at føle trang til mer, så lad vær :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hvordan kan det lige blive et argument for at lade være, at du havde sniffet mange gange uden at føle trang til mere?

Titel:
Dedikeret medlem

Han har formuleret det dårligt. Tror han mener at han kunne sniffe mange gange uden at føle trang til mere, men da han så tog sprøjten gik den gal.

Sådan kan det i hvert fald også tolkes, men er ret uklart.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes argumentationen i det her topic er lidt skidt eller ihvertfald malplaceret. Det er korrekt, at kokain er mere afhængighedsskabende, når det gives til mus end heroin er til ditto, men det er altså ikke ensbetydende med at resultaterne ukritisk kan appliceres på mennesker.
Der er sikkert nogen herinde, der vil påstå at mus kan have et lige så rigt og turbulent følelsesliv som vi mennesker, men jeg er nu alligevel af den overbevisning at den vifte af følelser, som vi kan opleve er noget større. Det kan være et meget indviduelt spørgsmål, om man føler sig mest tiltrukket af heroin eller coke. Jeg gider ikke udpensle hvilke personlighedstyper, jeg tror er til det ene eller det andet, da det ikke kan blive andet end stereotyper.

Der er en anden ting, jeg har tænkt lidt over angående heroin/cokes afhængighed:

Eftersom coke er mere accepteret, er det mere almindeligt at velfungerende unge mennesker foreslår for deres kammerater, at de skal prøve det, end ditto er tilfældet med heroin. Fordi heroin har en dårlig status, skal man altså risikoen for udstødning af fællesskabet samt de samfundsskabte myter/fordomme, der er særlige for dette stof.
De folk der har lettest ved, at se bort fra disse "sociale ekstraproblemer" ved at prøve heroin, er nok dem der i forvejen er isolerede eller på anden måde har det dårligt. Personer der har det dårligt, er i de fleste tilfælde også dem, der har sværest ved at styre stoffer (og særligt stoffer der gør, at de holder op med at have det dårligt.) Resultatet heraf kunne let blive, at heroin virker som et mere afhængighedsskabende stof, simpelthen fordi de personer der prøver det, generelt har en anderledes ringe social baggrund end dem der prøver coke (hvilket jo i princippet er alle disse dage.)

Mine egne erfaringer med heroin er ret negative. Jeg har haft utrolig svært ved at styre stoffet siden jeg stiftede bekendtskab med det som 19 årig (er 22 idag.) Nye erfaringer bekræfter mig desværre i, at jeg nok ikek er "ude af skoven endnu." Personlige erfaringer gør det ret svært at rådgive andre. Personligt blev jeg ikke hooked første gang, men først da jeg tillod mig selv at genprøve stoffet adskillige måneder senere.
Hvis du vil prøve det, så forsøg at holde aktiv kontakt til dine (ikke stofmisbrugende-)venner. Et aktivt socialliv meget gerne krydret med et aktivt kærlighedsliv, kan være vigtige faktorer, når det kommer til at holde sig på måtten.

Egentlig er mit råd nok at lade være helt være, men jeg ved godt, at den slags sjældent ændrer så meget. Jeg var selv meget determineret på at eksperimentere, da jeg var yngre, så jeg forstår det godt.

Beklager den lange post. Ellers en del gode praktiske råd til at holde forbruget nede.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
kunne ihvertfald aldrig tænke mig at prøve heroin. ved ikke hvorfor, men så snart jeg høre ordet "Heroin" tænker jeg på en klam junkie der sidder på istedgade.. :badidea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
likenoother skrev:
kunne ihvertfald aldrig tænke mig at prøve heroin. ved ikke hvorfor, men så snart jeg høre ordet "Heroin" tænker jeg på en klam junkie der sidder på istedgade.. :badidea:

når jeg tænker på amfetamin tænker jeg på brian 16 år, lige startet på teknisk skole, han ejer en knallert der kan køre 90,men ingen hjelm - ville også ødelægge hans strithår. i weekenderne sniffer han amfetamin og slås, hans største drøm er at få en pitbull.

når jeg tænker på hash, tænker jeg på sådan en klam vammel hippie der står med en joint i munden og.. bare er total vammel og ikke gør noget.

når jeg tænker på ecstasy tænker jeg endten på brian16år, eller på john21 år der er technotramper, han arbejder i netto og i sine weekender tramper han den af, lige indtil at han glemmer at drikke vand og bare sårn dør af ½ ecstasypille mayyn?!

når jeg tænker på LSD tænker jeg på sådan nogen psykologer og andre begavede mennesker der vælter rundt i deres fine stue hvor man kan se bøerne på hylderne. - eller på technotramperen john..

når jeg tænker på meskalin tænker jeg på indianere?.. wtf men vi har ingen indianere i danmark?.. amen det gør sq ingen forskel!..

når jeg tænker på ayahauscha tænker jeg igen på indianere med bue og pil.

når jeg tænker på heroin tænker jeg også på en narkoman på et offentligt toilet.

når jeg tænker på ketamin, tænker jeg igen på endten en der nyder et khul - kan jo være alle? eller en narkoman..

når jeg tænker på alkohol tænker jeg igen på brian 16år, eller hans 45 år der ikke har arbejde, men en hund og en puch med mælkekasse...

og når jeg tænker på kokain, så er det en rich kid der har massere af penge til et misbrug..

- men... øh det er bare fordomme?.. de har intet formål - kan godt være nogen rammer plet.. men chancen for at de ikke gør er størrer..

og vi kan alligevel ikke bruge dem til, derved er den her post faktisk også 90% crap. - skide godt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
spiffeh skrev:
likenoother skrev:

når jeg tænker på amfetamin tænker jeg på brian 16 år, lige startet på teknisk skole, han ejer en knallert der kan køre 90,men ingen hjelm - ville også ødelægge hans strithår. i weekenderne sniffer han amfetamin og slås, hans største drøm er at få en pitbull.

når jeg tænker på hash, tænker jeg på sådan en klam vammel hippie der står med en joint i munden og.. bare er total vammel og ikke gør noget.

når jeg tænker på ecstasy tænker jeg endten på brian16år, eller på john21 år der er technotramper, han arbejder i netto og i sine weekender tramper han den af, lige indtil at han glemmer at drikke vand og bare sårn dør af ½ ecstasypille mayyn?!

når jeg tænker på LSD tænker jeg på sådan nogen psykologer og andre begavede mennesker der vælter rundt i deres fine stue hvor man kan se bøerne på hylderne. - eller på technotramperen john..

når jeg tænker på meskalin tænker jeg på indianere?.. wtf men vi har ingen indianere i danmark?.. amen det gør sq ingen forskel!..

når jeg tænker på ayahauscha tænker jeg igen på indianere med bue og pil.

når jeg tænker på heroin tænker jeg også på en narkoman på et offentligt toilet.

når jeg tænker på ketamin, tænker jeg igen på endten en der nyder et khul - kan jo være alle? eller en narkoman..

når jeg tænker på alkohol tænker jeg igen på brian 16år, eller hans 45 år der ikke har arbejde, men en hund og en puch med mælkekasse...

og når jeg tænker på kokain, så er det en rich kid der har massere af penge til et misbrug..

- men... øh det er bare fordomme?.. de har intet formål - kan godt være nogen rammer plet.. men chancen for at de ikke gør er størrer..

og vi kan alligevel ikke bruge dem til, derved er den her post faktisk også 90% crap. - skide godt.

:yeah:

Fik god griner over den første med indianeren :D

Titel:
In our memories

likenoother skrev:

Det er næppe noget egentligt argument. Hvis du læser min post igennem, vil du se lidt mere gennemtænkte begrundelser for ikke at tage endsige prøve heroin. Meningen med Psychedelia er ikke at man skal forstærke fordomme, men derimod indgå i en seriøs debat. Du minder mig lidt om en af mine venner, der under en eller seriøs diskussion vedr. heroinmisbrug sagde "jamen, det er jo heroin vi snakker om."

Stoffet har et tildels forståeligt dårligt ry i befolkningen, men det er meningen at vi skal hæve os over det vidensniveau der findes i samfundet. Måske Arto.dk er mere stedet for dig?

Titel:
Junior medlem

Hvorfor vil du tage en lille smule heroin?
Hvorfor vil du overhovedet gøre det?
Hvis du bare gerne vil være blæst så er der sgu mange andre ting der kan gøre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

OpIDig skrev:
Hvis du bare gerne vil være blæst så er der sgu mange andre ting der kan gøre det.

:roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
OpIDig skrev:

Der er vel ingen grund til at starte med en OD og man skal ikke have ret meget de første gange, så en lille smule er nok rigeligt..

Fordi han godt vil opleve rusen fra heroin...

Du kan da ikke bare sige tag noget andet, når nu det er heroin han godt vil prøve.. Der er sgu stor forskel på at være "blæst" på mdma feks. Og så en god stener på heroin..

Titel:
In our memories

Hvad endte "miseren" så med? Fik du prøvet heroin?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Det må være meget forskelligt så, jeg prøvede det engang, det var sku ikk sjovt mere da der ikk var mere heroin, jeg sad og svedte og rystede, og prøvede hele tiden at skaffe mere.
Det skal lige siges jeg røg det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Take The Blue Pill skrev:
Det må være meget forskelligt så, jeg prøvede det engang, det var sku ikk sjovt mere da der ikk var mere heroin, jeg sad og svedte og rystede, og prøvede hele tiden at skaffe mere.
Det skal lige siges jeg røg det

Psyko skrev:
Eftersom coke er mere accepteret, er det mere almindeligt at velfungerende unge mennesker foreslår for deres kammerater, at de skal prøve det, end ditto er tilfældet med heroin. Fordi heroin har en dårlig status, skal man altså risikoen for udstødning af fællesskabet samt de samfundsskabte myter/fordomme, der er særlige for dette stof. De folk der har lettest ved, at se bort fra disse "sociale ekstraproblemer" ved at prøve heroin, er nok dem der i forvejen er isolerede eller på anden måde har det dårligt. Personer der har det dårligt, er i de fleste tilfælde også dem, der har sværest ved at styre stoffer (og særligt stoffer der gør, at de holder op med at have det dårligt.) Resultatet heraf kunne let blive, at heroin virker som et mere afhængighedsskabende stof, simpelthen fordi de personer der prøver det, generelt har en anderledes ringe social baggrund end dem der prøver coke (hvilket jo i princippet er alle disse dage.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]