dezza skrev:
Jeg søger et middel der er harmløst over for kroppen og psyken, men som hjælper med at holde tankerne fokuseret på opgaven/projektet, hvad man nu studere, ala ligesom nogen gør det, studere på ritalin, eller benzodizapiner.
For det første: Jeg er ret sikker på, at du ikke præsterer bedre (intellektuelt) ved at indtage koffein, amfetamin eller kokain. Er ret sikker på at have læst, at folk i en test kun scorede 98% af deres ædru score, når de var på koffein/amfetamin, selvom de
følte at de præsterede bedre. Jeg kan godt prøve at finde en henvisning til denne undersøgelse, gider bare ikke lige nu.
Synes også selv jeg kan mærke, at jeg ikke bliver mere fokusseret eller koncentreret når jeg drikker kaffe, tager amfetamin el.l., jeg bliver bare "kunstigt frisk". Jeg er ihvertfald ikke bedre til at løse matematiske opgaver, tænke kreativt eller præstere intellektuelt på andre måder.
For det andet: Skulle man blive mere koncentreret af benzodiazepiner?? Jeg tror de flestes erfaring er, at man bliver sløvere, dummere og husker dårligere!
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at holde mig til grøn the, og så læse/arbejde når du er frisk og oplagt. Sæt en del ekstra tid af til læsningen/arbejdet, så du kan gøre det lige når du er mest frisk, og prøv så at være fleksibel med dine andre aftaler osv..
Min egen erfaring siger mig, at jeg alligevel ikke fatter særligt meget eller husker særligt godt, hvis jeg er totalt uoplagt.
Det eneste stof jeg har prøvet, hvor jeg følte mig ret sikker på, at jeg i det mindste præsterede på mit normale (vågne, udhvilede osv.) niveau rent intellektuelt, var 4-MAR. Og det tror jeg er næsten umuligt at få fat på, medmindre du kender en venlig kemiker
... du har ikke ADHD/Damp, vel?