Ikke et direkte svar på trådens oprindelige spørgsmål. Men her er nogle mere eller mindre sammenhængende betragtninger set fra mit synspunkt.
Jeg har i 2007 brugt ketamin 4 gange (og med dette mener jeg 4 forskellige lejligheder hvor jeg typisk har indtaget stoffet 4-5 gange hver gang).
Den mindste dosis hvor jeg mærker en effekt er i omegnen af 50mg, og jeg har ikke taget mere end 170mg i samme dosis. For ligesom at sætte grænserne for det spektrum jeg har gjort mine erfaringer i.
Når jeg skal kommentere på de psykiske processer der bliver sparket igang ved indtagelsen, må det vigtigste jeg kan fremhæve, være den fortrolighed der efterhånden opbygges med keta'en umiddelbare effekter. Denne fortrolighed har for mit vedkommende fjernet en stor del af det indledende "rush", og jeg har ikke på egen krop oplevet tegn på, at dette "rush" vender tilbage efter en pause (nu har flere personer i tråden foreslået en pause på 3 mdr, og da der mellem flere af mine indtagelsestidspunkter er gået min. 3 mdr, så mener jeg at kunne sige har holdt pause).
Hvad angår størrelsen af dosis vil jeg i dag typisk tage en startdosis på 75-100mg, hvilket altså er op mod 50% mere end de første spæde forsøg med stoffet. Om en opbygget tolerance rulles tilbage efter en pause ser jeg ikke mig selv erfaren nok til at diskutere, men jeg kan konstare at den relative mængde jeg indtager er stigende, uden at være ledsaget af et ønske om at være påvirket mere eller længere.
Hvordan den fysiologiske tolerans i øvrigt opbygges og hvilke processer der kan have indflydelse på det, vil jeg overlade til mere erfarne brugere af stoffet.
Alle mine indtagelser af ketamin er i øvrigt foregået gennem næsen *SNØØØØRL*