Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Er der nogen der har erfaring med hvor længe der skal gå før ens ketamintolerans bringes ned igen. Jeg er nu oppe på at injicere 500 mg. I.M., hvilket bliver lidt dyrt i længden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
det er ikke noget jeg ved noget om men hvis det er lige som alle andre stoffer så burde du nok holde en pause på en 3 måneder?
Det samme som mange cannabis (mis)brugere gør for at få den der "good" feeling tilbage.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
kroggy skrev:
det er ikke noget jeg ved noget om men hvis det er lige som alle andre stoffer så burde du nok holde en pause på en 3 måneder?
Det samme som mange cannabis (mis)brugere gør for at få den der "good" feeling tilbage.

og mdma brugere...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er du ikke lidt ude at skide?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Minimal skrev:
Er du ikke lidt ude at skide?

Det tænkte jeg faktisk også..

Mit foreslag er også min. at vente 3 måneder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg tillader mig lige at citere lidt fra Karl Jansen's Ketamine: Dreams and Realities:
    I regret the great tolerance that one can devolop to this drug, since it has stopped me from again experiencing that extraordinary voyage to the center of the One. - K.U.[Ketamine User]

Doing something pleasurable and/or interesting often leads to wanting to do more of it. Where some drugs are concerned, this can result in tolerance leading to further increases in dose and frequency, developing into a binge. The psychedelic journeys may still occur to some extent, but become increasingly difficult to remember. To the partner in the observation lounge, a long-term user can still sometimes appear to be involved in off-planet dramas, although they themselves eventually have almost no memory for these on their return, and they are certainly "back" very much sooner than a new user. Increasing the dose eventually fails to switch the lights back on again, and may have the opposite effect, as with these doses there may be even less memory for the journey. Tolerance can be very high. A dose that would incapacitate a new user for at least an hour can have a veteran back in a few minutes. Tolerance has been noted in studies by anesthetists.
    It is marked and rapid. The ketamine requirement of a child undergoing a series of operations had increased 250% by the 13th treatment.
    A break of several years does not usually reverse tolerance to the psychedelic effects. The "no way back" situation applies to a wide range of drugs...[s.181]
    ...In a similar manner, if heavy ketamine users take a break for a year and then resume, the effect is often the way they left it at the end rather than the way it was at the outset. It seems that theres is no way for the journey to begin again at its original departure point. This persistent change has both a mental and a physical basis.[s.182]

Det virker desværre til der er en finit grænse for hvor mange gange man kan få lov at ralle rundt i K-hole land. Det er dog min erfaring at man kan holde tolerancen nede med piracetam, det modvirker dog fuldstændig effekten af ketaminen, men et par uger på det, så kan man trippe igen, hvis man så undlader at tage piracetamen en dag. Min erfaring er dog at efter ét moderat dosis trip, er min tolerance tilbage på hvad den var før de to ugers piracetam-kur, så det er ikke nogen ideel løsning. Men afholdenhed kan også være godt nok til tider ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Jeg tillader mig lige at citere lidt fra Karl Jansen's Ketamine: Dreams and Realities:
    I regret the great tolerance that one can devolop to this drug, since it has stopped me from again experiencing that extraordinary voyage to the center of the One. - K.U.[Ketamine User]

Doing something pleasurable and/or interesting often leads to wanting to do more of it. Where some drugs are concerned, this can result in tolerance leading to further increases in dose and frequency, developing into a binge. The psychedelic journeys may still occur to some extent, but become increasingly difficult to remember. To the partner in the observation lounge, a long-term user can still sometimes appear to be involved in off-planet dramas, although they themselves eventually have almost no memory for these on their return, and they are certainly "back" very much sooner than a new user. Increasing the dose eventually fails to switch the lights back on again, and may have the opposite effect, as with these doses there may be even less memory for the journey. Tolerance can be very high. A dose that would incapacitate a new user for at least an hour can have a veteran back in a few minutes. Tolerance has been noted in studies by anesthetists.
    It is marked and rapid. The ketamine requirement of a child undergoing a series of operations had increased 250% by the 13th treatment.
    A break of several years does not usually reverse tolerance to the psychedelic effects. The "no way back" situation applies to a wide range of drugs...[s.181]
    ...In a similar manner, if heavy ketamine users take a break for a year and then resume, the effect is often the way they left it at the end rather than the way it was at the outset. It seems that theres is no way for the journey to begin again at its original departure point. This persistent change has both a mental and a physical basis.[s.182]

Det virker desværre til der er en finit grænse for hvor mange gange man kan få lov at ralle rundt i K-hole land. Det er dog min erfaring at man kan holde tolerancen nede med piracetam, det modvirker dog fuldstændig effekten af ketaminen, men et par uger på det, så kan man trippe igen, hvis man så undlader at tage piracetamen en dag. Min erfaring er dog at efter ét moderat dosis trip, er min tolerance tilbage på hvad den var før de to ugers piracetam-kur, så det er ikke nogen ideel løsning. Men afholdenhed kan også være godt nok til tider ;)

Gælder dette også hvis man holder rejserne på 4-6 gange om året? Altså tolerance vil stadig stige hver gang?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Gælder dette også hvis man holder rejserne på 4-6 gange om året? Altså tolerance vil stadig stige hver gang?
Nej, jeg tror ikke et forbrug i den størrelsesorden, vil give nogen tolerance problemer. Overhovedet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, jeg mener bestemt ikke at jeg på nogen måde er ude at skide. Og kan ikke lige se relevansen i et sådant forslag til at beskrive min tilstand.
Jeg har blot opbygget en stor tolerans af et, for mig at se, temmelig interessant stof, som jeg er interesseret i at stifte nærmere bekendtskab med. Uden dog helst at skulle bruge så mange penge på det som min nuværende tolerans koster mig.

Hvis man endelig skal tale om at være ude at skide, vil jeg dog nævne de oplevelser, som jeg får på 500 mg I.M., som giver et temmelig forlænget ketatrip. Jeg har flere gange været ude for at vågne op i noget, der ligner en skizofren tilstand, hvor jeg ikke ved hvem jeg selv er, og hvor jeg er begyndt at gå rundt i min lejlighed og tale med fremmede væsener. Et meget interessant fænomen, som jeg godt kunne tænke mig at høre mere om fra andre som har prøvet noget lignende - og som er mindre fordomsfulde end at foreslå at jeg bare "er ude at skide"

Titel:
Junior medlem

Ikke et direkte svar på trådens oprindelige spørgsmål. Men her er nogle mere eller mindre sammenhængende betragtninger set fra mit synspunkt.

Jeg har i 2007 brugt ketamin 4 gange (og med dette mener jeg 4 forskellige lejligheder hvor jeg typisk har indtaget stoffet 4-5 gange hver gang).

Den mindste dosis hvor jeg mærker en effekt er i omegnen af 50mg, og jeg har ikke taget mere end 170mg i samme dosis. For ligesom at sætte grænserne for det spektrum jeg har gjort mine erfaringer i.

Når jeg skal kommentere på de psykiske processer der bliver sparket igang ved indtagelsen, må det vigtigste jeg kan fremhæve, være den fortrolighed der efterhånden opbygges med keta'en umiddelbare effekter. Denne fortrolighed har for mit vedkommende fjernet en stor del af det indledende "rush", og jeg har ikke på egen krop oplevet tegn på, at dette "rush" vender tilbage efter en pause (nu har flere personer i tråden foreslået en pause på 3 mdr, og da der mellem flere af mine indtagelsestidspunkter er gået min. 3 mdr, så mener jeg at kunne sige har holdt pause).

Hvad angår størrelsen af dosis vil jeg i dag typisk tage en startdosis på 75-100mg, hvilket altså er op mod 50% mere end de første spæde forsøg med stoffet. Om en opbygget tolerance rulles tilbage efter en pause ser jeg ikke mig selv erfaren nok til at diskutere, men jeg kan konstare at den relative mængde jeg indtager er stigende, uden at være ledsaget af et ønske om at være påvirket mere eller længere.

Hvordan den fysiologiske tolerans i øvrigt opbygges og hvilke processer der kan have indflydelse på det, vil jeg overlade til mere erfarne brugere af stoffet.

Alle mine indtagelser af ketamin er i øvrigt foregået gennem næsen *SNØØØØRL* :-)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Da der kommer en massiv tolerance på ketamin efterhånden, kræver det uundgåligt med tiden højere doser, hvis man vil nå dybere ind i dets univers, og da det er en så mystisk og 'profound' oplevelse, og man oplever en kontinuitet i trippenes udvikling, synes jeg godt man kan forsvare højere doser. Man skal selvfølgelig ikke kaste sig ud i 600mg's trips de første mange gange man prøver stoffet, men når man langsomt har opbygget en tolerance, og måske øger dosis med en 25mg af gangen, kan man ende på nogen ret høje doser uden at jeg finder det uforsvarligt. Nu bliver folk først forargede, men jeg har inden jeg stoppede været oppe på 1500mg I.M og på et tidspunkt eksperimenterede jeg med orale doser op til 2000mg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Da der kommer en massiv tolerance på ketamin efterhånden, kræver det uundgåligt med tiden højere doser, hvis man vil nå dybere ind i dets univers, og da det er en så mystisk og 'profound' oplevelse, og man oplever en kontinuitet i trippenes udvikling, synes jeg godt man kan forsvare højere doser. Man skal selvfølgelig ikke kaste sig ud i 600mg's trips de første mange gange man prøver stoffet, men når man langsomt har opbygget en tolerance, og måske øger dosis med en 25mg af gangen, kan man ende på nogen ret høje doser uden at jeg finder det uforsvarligt. Nu bliver folk først forargede, men jeg har inden jeg stoppede været oppe på 1500mg I.M og på et tidspunkt eksperimenterede jeg med orale doser op til 2000mg.

1500mg I.M, vil du ikke fortælle om oplevelsen? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen manden fortæller jo bare at hans tolerance er steget gradvist - så der er vel ikke noget grundlæggende forskelligt at fortælle om oplevelsen. Bortset fra at når man tager ketamin i høje doser i.m. virker det temmelig meget længere, hvilken for mit eget vedkommende udvirker en skizofrenilignende tilstand (se højere oppe i tråden)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Men misforstå mig nu ikke - jeg er altid frisk på at høre om folks oplevelser på ketamin. Bare præmisserne er interessante.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]