Prometheus skrev:
Winta skrev:
Evt fået ham til at brække sig, spise noget mad. (ringe til giflinien er en god ide, men at tage ham på sygehuset er en rigtigt dårlig ide)
Jeg er uenig. Hvis der er begrundet mistanke om en potentielt farlig forgiftning, er det eneste ansvarlige at tage personen til et hospital. Selvfølgelig har de ikke specifikke antidoter til særligt mange stoffer, specielt ikke RC's, men hvis personen virkelig har forgiftningssymptomer, kan vedkommende blive indlagt til observation og eventuelle farlige situationer kan langt hen ad vejen behandles symptomatisk.
Efter at have læst det jeg skrev, kan jeg godt se det lyder forkert. Jeg mente at jeg ikke synes det virkede slemt nok til at smutte på sygehuset, og helt seriøst, hvad skulle de kunne gøre, var der endelig snak om en seriøs forgiftning havde man nok kunnet se det på ham og så havde sygehuset også gjort noget. Jeg er enig i man hellere skal være sikker end at lade være, men jeg synes ikke det lød som om det var nødvendigt.
Prometheus skrev:
Man skal dog alligevel holde hovedet koldt før man bringer nogen til hospitalet pga. mistanke om forgiftning på euforiserende stoffer. Mange stoffer, specielt de mere eller mindre psykedelisk virkende, kan af og til sætte folk i unødigt mentalt alarmberedskab, så de tror de er ved at dø selv om der ikke er nogen fysiologisk risiko. I den situation er det dumt for alle parter at panikke og ræse afsted til nærmeste hospital.
Helt enig, var også lidt det jeg mente.
Bergthora skrev:
Til jer som mener, at de håndterede det forkert, fordi i frygter en illegalisering af methylon:
Tror i ikke selv, at situationen havde været værre, hvis han var faldet død om? Jeg synes det er urimeligt af jer, at kritisere dem for at handle rationelt i et overdosering scenarie, fordi i gerne fortsat vil kunne anskaffe jer methylon lovligt. Det kan godt være, at vi på solgt tid kan indtage methylon med god samvittighed, og vi for hver gang sådanne hendelser, som beskrevet ovenfor, bliver reporteret kommer nærmere en illegalisering, men så snart det første dødsfald indtræder, vil vi jo se en øjeblikkelig lov mod stoffet.
Til sidst vil jeg da lige påpege det forkastelige i, at i sætter jeres weekender over et menneske liv.
Du har mistforstået mig, jeg er meget ligeglad med om det bliver ulovligt, har rigeligt med lovlige ting der kan erstatte det. Men kan godt se det lød sådan på det jeg skrev, og det er jeg ked af. Jeg kan bare ikke se hvad de skal kunne gøre når der er tale om et stof ingen af dem ved hvad er, så kunne de istedet have sagt et mdma lignene stof. Og jeg synes det er forkasteligt af dig at gå ud fra at vi sætter et stofs lovlighed over en persons liv.. Synes det var en ret grov og meget ubehagelig beskyldning.. Som sagt tror jeg bare vedre giftlinien kunne have hjulpet dem..
CamelJJ skrev:
Hvis det var at han havde haft brug for lægehjælp, så ville det være fordi han var i livsfare og var ved at dø. Så skal du sku ikke selv køre personen til et sygehus, og slet ikke hvis turen tager over en halv time.
En overdose er enten et yderst akut problem som kræver en 112'er, eller osse er det slet ikke et problem.
Jeg er helt enig..
CamelJJ skrev:
Det kan godt være at Giftlinjen er brugbar hvis man har drukket saltsyre, men stoffer og især RC's har de ingen chance for at give noget fornuftig vejledning om hvad i skal gøre.
At i fik at vide at i selv skulle tage på sygehuset, kunne have været fatalt for jeres ven.
Tror giftlinien ville kunne hjælpe med at sige hvad man generelt gør ved forgiftning (hvilket en overdose vel er?) f.eks. brække sig og sådan.
Canax skrev:
Synes dog det er ret dårlig HR fra nogens side, at råde folk til at blive væk fra skadestuer en anden gang grundet at Methylon hurtigere bliver ulovliggjort pga det...
Jeg undskylder igen at det er blevet forstået sådan, hvad jeg mente var at jeg ikke tror de kan hjælpe når man bare siger for meget methylon..
CamelJJ skrev:
Det kunne være vi skulle lave en post om, hvad fanden man gør i tilfælde af overdosering, og hvad for noget førstehjælp der er godt at kunne.
Rigtigt god ide!!