Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
På et eller andet punkt kan man diskutere hvor dumt det er at tage 4x 185mg over en time. Det kan godt ske hvis man er dum nok i en brandert.

Men den måde i reagerede på da han fik det dårligt, er for langt ude. I har slet ikke været forberedt på nogen måde, og overvejet hvad fanden i skulle gøre, i tilfælde af en overdosering.

Hvis man ikke ved hvordan man skal håndtere en overdosering, skal man slet ikke tage stoffer. :!:

Nånå, hvad skulle de så have gjort?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Resist skrev:
CamelJJ skrev:
På et eller andet punkt kan man diskutere hvor dumt det er at tage 4x 185mg over en time. Det kan godt ske hvis man er dum nok i en brandert.

Men den måde i reagerede på da han fik det dårligt, er for langt ude. I har slet ikke været forberedt på nogen måde, og overvejet hvad fanden i skulle gøre, i tilfælde af en overdosering.

Hvis man ikke ved hvordan man skal håndtere en overdosering, skal man slet ikke tage stoffer. :!:

Nånå, hvad skulle de så have gjort?

Evt fået ham til at brække sig, spise noget mad. (ringe til giflinien er en god ide, men at tage ham på sygehuset er en rigtigt dårlig ide)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Winta skrev:
Evt fået ham til at brække sig, spise noget mad. (ringe til giflinien er en god ide, men at tage ham på sygehuset er en rigtigt dårlig ide)

Jeg er uenig. Hvis der er begrundet mistanke om en potentielt farlig forgiftning, er det eneste ansvarlige at tage personen til et hospital. Selvfølgelig har de ikke specifikke antidoter til særligt mange stoffer, specielt ikke RC's, men hvis personen virkelig har forgiftningssymptomer, kan vedkommende blive indlagt til observation og eventuelle farlige situationer kan langt hen ad vejen behandles symptomatisk.
Man skal dog alligevel holde hovedet koldt før man bringer nogen til hospitalet pga. mistanke om forgiftning på euforiserende stoffer. Mange stoffer, specielt de mere eller mindre psykedelisk virkende, kan af og til sætte folk i unødigt mentalt alarmberedskab, så de tror de er ved at dø selv om der ikke er nogen fysiologisk risiko. I den situation er det dumt for alle parter at panikke og ræse afsted til nærmeste hospital.
Sørg for at folk i selskabet holder bare lidt styr på hvad og hvor meget hinanden tager, så det er nemmere at vurdere hvorvidt akut hjælp er nødvendigt hvis der opstår en krise.
Canax> Jeg synes I reagerede ret godt på situationen. Til en anden gang bør I bare lade være med at indtage "heroiske" doser af et stof som man ikke ved særligt meget om. Det er ikke så sjældent at folk er døde af overdosering på RC's fordi man ved så lidt om dosisintervallet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Til jer som mener, at de håndterede det forkert, fordi i frygter en illegalisering af methylon:

Tror i ikke selv, at situationen havde været værre, hvis han var faldet død om? Jeg synes det er urimeligt af jer, at kritisere dem for at handle rationelt i et overdosering scenarie, fordi i gerne fortsat vil kunne anskaffe jer methylon lovligt. Det kan godt være, at vi på solgt tid kan indtage methylon med god samvittighed, og vi for hver gang sådanne hendelser, som beskrevet ovenfor, bliver reporteret kommer nærmere en illegalisering, men så snart det første dødsfald indtræder, vil vi jo se en øjeblikkelig lov mod stoffet.

Til sidst vil jeg da lige påpege det forkastelige i, at i sætter jeres weekender over et menneske liv.

Canax -> Jeg synes det var korrekt af jer at kontakte både giftlinie og hospital, men jeg kan dog ikke se, hvad der skulle være galt med måden hospitalet håndterede dette tilfælde på, der var jo vitterligt intet at gøre. Samtidig skriver du jo selv, at de "alvorlige" symptomer var aftagende. Og til sidst: 4x 185 inden for en time? helt ærlig... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Bergthora skrev:
Til jer som mener, at de håndterede det forkert, fordi i frygter en illegalisering af methylon:

Tror i ikke selv, at situationen havde været værre, hvis han var faldet død om? Jeg synes det er urimeligt af jer, at kritisere dem for at handle rationelt i et overdosering scenarie, fordi i gerne fortsat vil kunne anskaffe jer methylon lovligt. Det kan godt være, at vi på solgt tid kan indtage methylon med god samvittighed, og vi for hver gang sådanne hendelser, som beskrevet ovenfor, bliver reporteret kommer nærmere en illegalisering, men så snart det første dødsfald indtræder, vil vi jo se en øjeblikkelig lov mod stoffet.

Til sidst vil jeg da lige påpege det forkastelige i, at i sætter jeres weekender over et menneske liv.

Canax -> Jeg synes det var korrekt af jer at kontakte både giftlinie og hospital, men jeg kan dog ikke se, hvad der skulle være galt med måden hospitalet håndterede dette tilfælde på, der var jo vitterligt intet at gøre. Samtidig skriver du jo selv, at de "alvorlige" symptomer var aftagende. Og til sidst: 4x 185 inden for en time? helt ærlig... :roll:

Hvis det var at han havde haft brug for lægehjælp, så ville det være fordi han var i livsfare og var ved at dø. Så skal du sku ikke selv køre personen til et sygehus, og slet ikke hvis turen tager over en halv time.

En overdose er enten et yderst akut problem som kræver en 112'er, eller osse er det slet ikke et problem.

Det kan godt være at Giftlinjen er brugbar hvis man har drukket saltsyre, men stoffer og især RC's har de ingen chance for at give noget fornuftig vejledning om hvad i skal gøre.

At i fik at vide at i selv skulle tage på sygehuset, kunne have været fatalt for jeres ven.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Grunden til jeg synes hjælpen fra sygehuset var dårlig var nok også væremåden de 2 sygeplejersker var på.. Jeg følte godt nok vi blev set ned på og at de ikke rigtigt tog os alvorligt fordi han havde det bedre. Kan godt være vi ikke skulle have kørt derned, men første gang jeg spurgte om jeg skulle køre ham sagde han nej fordi han var bange for konsekvenserne det kunne have. Men da han så selv ca en time efter spurgte om vi ikke kunne køre derned vidste jeg at den var gal. Han prøvede at kaste op flere gange, dog uden succes. Synes dog det er ret dårlig HR fra nogens side, at råde folk til at blive væk fra skadestuer en anden gang grundet at Methylon hurtigere bliver ulovliggjort pga det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg er ret så ligeglad om Methylon bliver gjordt ulovligt eller ej, Jeg tror det bliver gjordt ulovligt inden for ca. ½ år alligvel. Jeg er osse ligeglad om i nævnte methylon eller ej.

Jeg synes ikke det er forkert af jer at navne Methylon. Jeg havde nok selv sagt et stof tæt beslægtet med mdma, da lægen/syghuset så vidste hvad for en case de kunne relatere til, men ville da sige Methylon hvis de spurgte.

Det kunne være vi skulle lave en post om, hvad fanden man gør i tilfælde af overdosering, og hvad for noget førstehjælp der er godt at kunne.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Vi sagde også at det var et mdma lignende stof.. Sådan en post synes jeg ville være en rigtigt god ide'

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Portuz skrev:
Winta skrev:
Canax skrev:
Lørdag aften var jeg sammen med de gutter.. Den ene får en ubehag. i kroppen hvor han føler han er lige ved at besvime. Det kommer efter indtagelse af 4 * 185 kapsler Methylon + en smule Amfetamin på ca en time (Rigtigt dårlig HR, ved det godt) Jeg går udenfor med ham og ringer til giftlinjen hvor jeg fortæller det som det er. Den ellers meget høflige dame aner intet og Methylon og beder os tage på sygehuset.
Det vil min ven ikke til at starte med, men da det ikke bliver bedre vælger vi at køre på skadestuen. Turen derned tager ca 30-40 minutter, den tid får han det så bedre, men vi vælger at gå derind for en sikkerhedsskyld..
Vi går ind og siger at han har indtaget nogen stoffer amf + methylon, sidstnævnte kender de ikke til. De kigger lidt på ham over skranken og siger at han da ellers ser frisk nok ud og at det er en meget dum ting at tage stoffer. Til slut siger de at de intet kan gøre nu, så hvis det blev værre skulle vi komme igen ellers ringe til lægehjælpen imorgen..

Ved ikke om det er den service vi betaler vores høje skatter til, men jeg var i hvert fald rystet :?

4x185 :O Det er jo fuldstændigt vanvittigt!!!! og så samtidig blande det med amf!!

For det første er methylon et RC (research chemical) og bør behandles med respect! for det andet er det MEGET MEGET stor overdosering..

Jeg er dog meget interesseret i at høre nærmere om hvordan han følte (fik han visuals? Ondt hvor? hvor længe varede det mere præcist?)

Kan godt være det er en overdosering, men synes nu det burde have stået være til før man går til lægen. Og kan heller ikke se hvad lægen skulle kunne gøre? Og pas nu lidt på vores dejlige RC, ikke for mange ligegyldige repporter til myndighederne, det skulle nødigt blive ulovligt i morgen ;)

Winta, jeg har trippet, dog på noget andet, mens venner tog 1 gram Methylon, så så vildt er det nu heller ikke igen, har også en anden ven som flere gange har taget mellem 500 og 700 mg.

Ja den er god nok, kan ikke huske om det var første eller anden gang, men var oppe på 1 gram inde for kort tid, sammen med en kammerat. Og jeg havde ikke det mindste ubehag i kroppen indtil jeg ville sove :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Prometheus skrev:
Winta skrev:

Jeg er uenig. Hvis der er begrundet mistanke om en potentielt farlig forgiftning, er det eneste ansvarlige at tage personen til et hospital. Selvfølgelig har de ikke specifikke antidoter til særligt mange stoffer, specielt ikke RC's, men hvis personen virkelig har forgiftningssymptomer, kan vedkommende blive indlagt til observation og eventuelle farlige situationer kan langt hen ad vejen behandles symptomatisk.

Efter at have læst det jeg skrev, kan jeg godt se det lyder forkert. Jeg mente at jeg ikke synes det virkede slemt nok til at smutte på sygehuset, og helt seriøst, hvad skulle de kunne gøre, var der endelig snak om en seriøs forgiftning havde man nok kunnet se det på ham og så havde sygehuset også gjort noget. Jeg er enig i man hellere skal være sikker end at lade være, men jeg synes ikke det lød som om det var nødvendigt.

Prometheus skrev:
Man skal dog alligevel holde hovedet koldt før man bringer nogen til hospitalet pga. mistanke om forgiftning på euforiserende stoffer. Mange stoffer, specielt de mere eller mindre psykedelisk virkende, kan af og til sætte folk i unødigt mentalt alarmberedskab, så de tror de er ved at dø selv om der ikke er nogen fysiologisk risiko. I den situation er det dumt for alle parter at panikke og ræse afsted til nærmeste hospital.

Helt enig, var også lidt det jeg mente.

Bergthora skrev:

Du har mistforstået mig, jeg er meget ligeglad med om det bliver ulovligt, har rigeligt med lovlige ting der kan erstatte det. Men kan godt se det lød sådan på det jeg skrev, og det er jeg ked af. Jeg kan bare ikke se hvad de skal kunne gøre når der er tale om et stof ingen af dem ved hvad er, så kunne de istedet have sagt et mdma lignene stof. Og jeg synes det er forkasteligt af dig at gå ud fra at vi sætter et stofs lovlighed over en persons liv.. Synes det var en ret grov og meget ubehagelig beskyldning.. Som sagt tror jeg bare vedre giftlinien kunne have hjulpet dem..

CamelJJ skrev:
Hvis det var at han havde haft brug for lægehjælp, så ville det være fordi han var i livsfare og var ved at dø. Så skal du sku ikke selv køre personen til et sygehus, og slet ikke hvis turen tager over en halv time.

En overdose er enten et yderst akut problem som kræver en 112'er, eller osse er det slet ikke et problem.

Jeg er helt enig..

CamelJJ skrev:

Det kan godt være at Giftlinjen er brugbar hvis man har drukket saltsyre, men stoffer og især RC's har de ingen chance for at give noget fornuftig vejledning om hvad i skal gøre.

At i fik at vide at i selv skulle tage på sygehuset, kunne have været fatalt for jeres ven.

Tror giftlinien ville kunne hjælpe med at sige hvad man generelt gør ved forgiftning (hvilket en overdose vel er?) f.eks. brække sig og sådan.

Canax skrev:
Synes dog det er ret dårlig HR fra nogens side, at råde folk til at blive væk fra skadestuer en anden gang grundet at Methylon hurtigere bliver ulovliggjort pga det...

Jeg undskylder igen at det er blevet forstået sådan, hvad jeg mente var at jeg ikke tror de kan hjælpe når man bare siger for meget methylon..

CamelJJ skrev:
Det kunne være vi skulle lave en post om, hvad fanden man gør i tilfælde af overdosering, og hvad for noget førstehjælp der er godt at kunne.

Rigtigt god ide!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I og med at hospitalerne og giftlinjen er uviden om methylon, (endnu) er det både irrelevant at oplyse det overfor dem, samt et skridt tættere på illegalisering.

At i kontakter dem pga. frygt for od er dog selvfølig det rigtige at gøre. Personligt ville jeg nok bare have sagt en amfetamin od, så ville de have noget at kunne relatere til.

Ydermere støtter jeg også ideen om et evt. sticky, med hvad man gør i fare for od :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Winta skrev:
Kan godt være det er en overdosering, men synes nu det burde have stået være til før man går til lægen. Og kan heller ikke se hvad lægen skulle kunne gøre? Og pas nu lidt på vores dejlige RC, ikke for mange ligegyldige repporter til myndighederne, det skulle nødigt blive ulovligt i morgen ;)

Det basere jeg min udtalelse på. Jeg siger ikke, at han var i livsfare, blot, at du her fraråder dem at tage på skadestuen. En af de grunde du nævner til, at de ikke skulle have taget af sted er, at du ikke vil se en illegalisering af methylon. Jeg antager intet, jeg basere mine udtalelser, på hvad du selv har skrevet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er jo fuldstændigt latterligt at i alle sammen tror at et forbud mod stoffet afhænger af om giftlinjen hører navnet. De som overrækker politikerne viden om nye stoffer på markedet er nok allerede klar over at der findes et RC kaldet methylon .. En hver brian kender det der flydende extasssi; hvorfor skulle Bjarne nede fra den lokale politigård så ikke kende det, når han omgås brian hver fredag og lørdag?

Jeg tror at i flueknepper og hakker unødvendigt :o

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luca-main skrev:
Det er jo fuldstændigt latterligt at i alle sammen tror at et forbud mod stoffet afhænger af om giftlinjen hører navnet. De som overrækker politikerne viden om nye stoffer på markedet er nok allerede klar over at der findes et RC kaldet methylon .. En hver brian kender det der flydende extasssi; hvorfor skulle Bjarne nede fra den lokale politigård så ikke kende det, når han omgås brian hver fredag og lørdag?

Jeg tror at i flueknepper og hakker unødvendigt :o

Hvor tit ser du i ekstrabladet "5kg 2c-b beslaglagt af politiet"? Deres primære objekter er helt absolut de klassiske, amfetamin, kokain, heroin, ecstacy og hash. Disse er nok også de primære stoffer for den normale og nye bruger inde for stofverdenen, og det er absolut også dem som er i søgelyset samt mest i omløb. Jeg tvivler et eller andet sted på at politiet med fuld interesse går erowid igennem og memorizer ethvert ulovligt substans.

Hvorfor tror du at det har fået lov at forblive lovligt så længe?

Det er først nok stoffet bliver blæst op i medierne, (brian døde af en overdosis, vennerne siger at det var 5-meo-dipt) eller når politiet konfisker eller eventuelt hører om det fra andre kilder af, (sygehuset?) at der bliver sat lys over sagen.

Jeg tror du skal tænke lidt mere udenom boksen i stedet for at være så snævertsynet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Resist skrev:
Hvorfor tror du at det har fået lov at forblive lovligt så længe?

Det er først nok stoffet bliver blæst op i medierne, (brian døde af en overdosis, vennerne siger at det var 5-meo-dipt) eller når politiet konfisker eller eventuelt hører om det fra andre kilder af, (sygehuset?) at der bliver sat lys over sagen.

Jeg tror du skal tænke lidt mere udenom boksen i stedet for at være så snævertsynet.

Brian vil jo netop få en overdosis hvis han lader være med at tage på hospitalet eller oplyse hvad han har taget, hvis han får det skidt.

Selvfølgelig skal i sige hvad i har taget, og hvis de ikke ved hvad det er skal i forklare dem virkningen (fx at det har en virkning i stil med MDMA). Better safe than sorry, og det er da pisse ligegyldigt om stoffet bliver gjort ulovligt (ikke generelt, men hvis nogens liv afhænger af det), hvis der er et marked for det skal det nok dukke op alligevel.

Hvis jeg var jer ville jeg måske lige printe en side ud fra erowid eller andetsteds om methylons virkning så i kan stikke den til skadestuen hvis i OD'er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jim fear har en rigtigt god pointe der, men hvad der ville være endnu bedre, er hvis I tænker jer om, så i ikke OD'er, overhovedet!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Winta skrev:
Tror giftlinien ville kunne hjælpe med at sige hvad man generelt gør ved forgiftning (hvilket en overdose vel er?) f.eks. brække sig og sådan.

Der er rigtigt mange ting i forbindelse med behandling af en forgiftning som man ikke lige kan ordne over telefonen. Hvis stoffet først er absorberet, hvad de fleste euforiserende stoffer bliver ganske hurtigt, kan man brække sig nok så lystigt, det hjælper intet. Faktisk vil man ikke kunne gøre særligt mange af de ting hjemme, som de vil iværksætte på et hospital under en akut forgiftning. Man har f.eks. ikke mulighed for at monitorere hjerterytme pålideligt. Og hvad værre er, man har hverken faciliteter eller knowhow til at iværksætte den nødvendige behandling hvis der f.eks. indtræder hypertermi, hjerteflimmer, respirationsdepression eller andre livstruende kriser. Egentlige forgiftninger og overdoseringer er ikke noget man sådan lige fikser derhjemme.
Det er så selvfølgelig en ubehagelig vurderingssag hvornår skellet går for hvorvidt der i et specifikt tilfælde er tale om en akut forgiftning, eller om personen bare lige har fået lidt for meget den aften. Jeg holder mig til at mene at folk hellere skal søge hjælp på hospitalet en gang for meget end en gang for lidt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg tvivler på at giftlinien kan sige det sådan uden videre medmindre man taler om ekstreme doser eller besvimelse osv.

alle der tager stoffer burde vide at det kan gå galt selvom man forsøger sig på den sikre side.. og hvis uheldet er ude synes jeg bestemt at man skal opsøge sygehuset, heller det end at dø.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hvad sker der entelig hvis man har fået taget for meget ecstasy amfetamin eller andre stimulanser, og man tager på sygehus for at få hjælp.

Får man så bare et par valium, og en seng som man kan ligge i?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]