Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dosis
Medlem
Brugeravatar

Hej jeg har søgt hist og her omkring dosis.

Jeg har bare et problem, jeg har ikke nogen vægt og derfor kan jeg ikke bruge dosis i gram, så hvor mange svampe skal der ca til et godt trip.
Self afheænger det af størrelse osv.
Men bare sådan ca. Hvad er normalt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sidst jeg tog svampe, brugte vi en køkkenvægt til at få en cirka fornemmelse af hvor mange der var i alt, og så delte vi dem med øjemål derfra. Har du en køkkenvægt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, men den kan ikke tage så små mængder.. Jeg har en kemivægt, men den viser sindssygt lave tal.. Hvis jeg fx har købt 3g gallar så viser den 0,75g
Så den dur heller ikk :S

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prøv gammeldags metoder. Byg en vægtskål og fx brug mønter til at veje. Så får man også lidt sjov når man opfinder sine værktøjer ;)))

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money ... enDocument

Eller cigaretter. De fleste vejer 1-1,1g.

Titel: Re: Dosis
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Aron skrev:

Jeg har bare et problem, jeg har ikke nogen vægt og derfor kan jeg ikke bruge dosis i gram, så hvor mange svampe skal der ca til et godt trip.

Hej, en lille håndfuld. 6-7 stk vel. Kommer self an på om det er mexicanske eller hawai, hawai er lidt kraftigere. Men 3 gram minimun til et godt trip. :D Er self min mening. Start med 2-3 stilke og se hvad der sker, så kan du altid bygge videre jo :D God fornøjels herfra!!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
NitRoN skrev:
Aron skrev:

Hej, en lille håndfuld. 6-7 stk vel. Kommer self an på om det er mexicanske eller hawai, hawai er lidt kraftigere. Men 3 gram minimun til et godt trip. :D Er self min mening. Start med 2-3 stilke og se hvad der sker, så kan du altid bygge videre jo :D God fornøjels herfra!!!

3 g. eejjj? Det er vist for de mere erfarne trippere, og det afhænger da også klart af hvad det er for nogle svampe.

Nu fik jeg ikke lige at vide om du er førstegangstripper Aron. Men hvis du er det, så med cubensis 1-1,5 g. Hawaiienske skal du nok ned på en 0,5-0,6 g.

Happy trippin.

Medlem

kemal skrev:
NitRoN skrev:
Aron skrev:

3 g. eejjj? Det er vist for de mere erfarne trippere, og det afhænger da også klart af hvad det er for nogle svampe.

Nu fik jeg ikke lige at vide om du er førstegangstripper Aron. Men hvis du er det, så med cubensis 1-1,5 g. Hawaiienske skal du nok ned på en 0,5-0,6 g.

Happy trippin.

Mit første svampetrip var sidste sommer, der åd jeg 3 g mexicanske i en mundfuld. Jeg kunne sagtens styre det! Råder ikke til noget. Start med 1 g og byg så videre hvis der ikke sker det store. Første gang jeg prøvede Hawaii, tog jeg 0,5 g der skete ingenting, ved ikke om det bare er mig hehe. Jeg vil mene man skal op på 1,5 bare for at der sker lidt. Her for et par måneder siden var jeg på Tuben ( tramp i kbh ), der åd jeg 3 g hawaii, inden jeg gik ind, jeg fik ikke rigtig halluer før om morgenen. det var 6-7 timer senere, altså først da jeg kom ud i det fri, og havde den vildeste efterblæser. det er faktisk mit vildeste svampetrip. Det skal så siges at jeg tog ca 2 g til i løbet af formiddagen.
Men alt i alt en fantastisk oplevelse...

Senest rettet af G e n e t i c 25 sep 2007 23:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvis du ikke råder nogen til det, så lad være med at skriv det. Her på sitet har vi HR i højsædet, og derfor er det ikke videre smart at sige, at 3 gram er et minimum for et godt trip.

Med det været sagt, så vil jeg personligt sige 1,5 til 2,5 gram, alt efter styrke. Er du første gangs bruger, så er 1,5 at foretrække, men er det et svagt 'batch', dvs. en mindre stærk omgang svampe, så kan du godt presse den op til 2,2 eller lign.

Lykke til.

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Hvis du ikke råder nogen til det, så lad være med at skriv det. Her på sitet har vi HR i højsædet, og derfor er det ikke videre smart at sige, at 3 gram er et minimum for et godt trip.

Med det været sagt, så vil jeg personligt sige 1,5 til 2,5 gram, alt efter styrke. Er du første gangs bruger, så er 1,5 at foretrække, men er det et svagt 'batch', dvs. en mindre stærk omgang svampe, så kan du godt presse den op til 2,2 eller lign.

Lykke til.

Mener bare så det kan mærkes rigtigt. Siger ikke han skal gøre, hvad jeg gjorde!!! Hvem vejer en svamp om den vejer 2,2 eller 2,5 g, så er 3 da at foretrække, det kan da komme ud på et!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
NitRoN skrev:
Mener bare så det kan mærkes rigtigt. Siger ikke han skal gøre, hvad jeg gjorde!!! Hvem vejer en svamp om den vejer 2,2 eller 2,5 g, så er 3 da at foretrække, det kan da komme ud på et!

Nej.
En lille vægtforskel kan faktisk gøre en ret markant forskel og den måde du skriver det på kan sådan set kun læses som en opfordring.
Det kan godt være du ikke gider veje dine svampe, men fornuften taler for at det er en god idé.
Og uanset hvad er det ikke en god idé for en førstegangstripper at lægge ud med 3g.
Prøv engang at sætte dig lidt ind i hvad det er vi forsøger at gøre med dette site.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Så det kan mærkes? De 0,8 gram er præcis det, som kan gøre hele forskellen. Forskellen imellem, om han bliver sendt ud på et behageligt trip, hvor han stadig kan være med, eller et trip, hvor han bliver skudt helt af sted, og intet kan styre mere. Nogle vil nok mene, at det sidste er at foretrække, men ikke alle har det nødvendige erfaring med svampe, til at kunne håndtere et sådant trip, og derfor vil vedkommende højst sandsynligt gå i panik. Måske vil vedkommende få det virkelig skidt, og nu taler jeg for mig selv; jeg ønsker ikke for nogen, at de skal få det virkeli skidt på svampe - det er på ingen måde rart, og slet ikke, hvis man står som grøn inde for svampe uden erfaring - så er du hjælpeløs.

Derfor opfordrer jeg dig til at at tage HR mere i betragtning. Ikke alle er lige følsomme over for svampe - måske er du mere tolerant over for svampe, måske har du trippet mange gange på svampe, og derfor skal du have mere, før du føler at du bliver rystet igennem, eller måske har du bare fået lorte dårlige svampe hele tiden igennem - det skal jeg ikke udtale mig om, derfor beder jeg dig om at forholde dig objektiv på området, og ikke sige 3 gram, for det er nok til at sende mig helt afsted, og jeg har en del svampe trip under mig. Hvis jeg som uerfaren trippede på 3 gram, så ville jeg måske føle, at det var alt for meget. Det har jeg før oplevet ved to gram potente hjemmedyrkede cubensis svampe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
forrige fredag trippede jeg og 3 venner svampe.

Vi er alle temlig erfarne trippere (personligt er jeg snart 28 og startede da jeg var 16), og ville bare have en mildt trip for at teste mit hjemmegrow.

Jeg har skrevet det i en anden tråd også... Aldrig har jeg trippet så hårdt på så få svampe, og det samme siger de andre.

Jeg spiste kun ca. 1,5g, og ham der trippede allermest spiste også kun 1g.

Hvor potente svampe er svinger enormt inden for bare samme strain, for ikke at tale om forskellige strains. Derudover er der et væld af faktorer der også spiller ind. Så som hvad har du spist inden? Hvor meget har du spist? Hvor lang tid er det siden? Har du indtaget svampe eller andre psychedelika for nyligt? Hvor udvilet er du? Hvor stor tollerans har du? Hvordan er set/setting? Hvor meget vejer du? Hvilket humør er du i? osv osv osv osv osv...

Jeg mener det er fuldstændigt og totalt uforsvarligt at skrive på denne side, eller andre steder for den sags skyld, at man skal tage 2-3-flere gram på en gang som førstegangsbruger for at kunne "mærke noget rigtigt".

De svampe jeg har dyrket, dyrkede jeg egentlig kun fordi en bekendt der aldrig har prøvet svampe før, ville prøve med mig. Jeg bestilte et growkit fordi det var lige så billigt som 2 trips af friske svampe. Jeg valgte et begynder growkit(!!) for at han ikke skal blive alt for ramt første gang.
Ja tak skal du nok have... begynder-svampe mig et vist sted. Når han skal prøve dem, vil jeg tro at 0,7 vil være rigeligt til at skyde ham langt derudaf. Og ellers måske en redosering på samme mængde.

Når han så har prøvet det, kan det da godt være at han næste gang synes det skal være rigtig vildt og spiser flere gram på en gang... Men så ved han også lidt om hvad han går ind til.

Jeg er i hvert fald temmelig glad for at jeg testede dem først selv, sammen med nogle andre erfarne trippere der kunne give deres mening til kende også.

Der er ingen grund til at undervurdere svampe! Jeg vil vove den påstand at hvis man første gang man tripper svampe æder 3g uden at blive helt skudt af, så er det nogle røvdårlige svampe enten genetisk eller fordi de er nedbrudt af forkert/for lang opbevaring. Der er selvfølgelig også en mulighed for at man bare ikke er særlig følsom... Men hvad nu hvis man er meget følsom over for det?? Det ved man jo ikke på forhånd...

Der findes ikke noget mere ubehageligt når man snakker trips, end et alt for voldsomt og oventet trip der går ud af kontrol og får tankerne på et negativt spin, når man ikke har kendkab til stoffet. Og det er der rimelig stor risiko for med for stor dosis, specielt første gang!

Tænk nu lidt over det og pas på jer selv!

EDIT/ med begynder-growkit mener jeg svampenes art og potens... ikke letheden i dyrkningen :wink:

Titel:
Medlem

Til Rootbum. Hvor har jeg skrevet, at jeg ikke var skudt af, da jeg tog 3 g første gang ?... Jeg havde da vidst nok det vildeste trip ever! Når jeg skriver for at ku værke det. Så mener jeg så der, sker ting og sager. Og nej det var ikke dårlige svampe, alle dem der tog dem dengang, sagde at de var vold gode og de har prøvet lidt af hvert!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Nitron ud fra din retorik, vil jeg bedømme dine udsagn til ikke at være plausible. Ydermere virker din beskrevne omgang med tingene, til at høre hjemme i et miljø, hvor høj kvalitet let bliver droppet til fordel for kvantitet. Jeg vil råde alle, som læser denne tråd, til at se bort fra dine tåbelige udtalelser, da de på ingen måde kan siges, hverken at være saglige eller behjælpelige, eller indholde det mindste af HR, hvilket er hvad vi bestræber os på at fremmane på denne side.

Mht. dosis, vil jeg mene, at i skal vælge en weekend 2 - 3 uger før jeres "rigtige" trip og tage en dosis på 0.5g hver. Dette vil give jer anledning til at danne en ide om, hvordan trippet bliver, hvor potente jeres svampe er, og ikke mindst, om det er noget i for alvor kan lide. Efterfølgende kan i så tage de 1 - 2g hver (afhængigt af potensen), som vil give jer et "rigtigt" svampetrip. Husk dog, at det "rigtige" trip først skal finde sted 2 - 3 uger efter indtagelse.

Da jeg går ud fra, at i er første gangs brugere, vil jeg anbefale jer at læse alvorligt op på emnet, hvis i ikke allerede har gjort det. Udover det, kunne det være en ide at anskaffe jer et ekspemplar af Tihkal, hvor i vil finde en god guide til de steder i sindet, i måske vil opleve på selve trippet. Bogen kan bestilles hjem fra diverse universitetsbiblioteker til jeres eget bibliotek.

god fornøjelse herfra.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Bergthora skrev:
Nitron ud fra din retorik, vil jeg bedømme dine udsagn til ikke at være plausible. Ydermere virker din beskrevne omgang med tingene, til at høre hjemme i et miljø, hvor høj kvalitet let bliver droppet til fordel for kvantitet. Jeg vil råde alle, som læser denne tråd, til at se bort fra dine tåbelige udtalelser, da de på ingen måde kan siges, hverken at være saglige eller behjælpelige, eller indholde det mindste af HR, hvilket er hvad vi bestræber os på at fremmane på denne side.

Mht. dosis, vil jeg mene, at i skal vælge en weekend 2 - 3 uger før jeres "rigtige" trip og tage en dosis på 0.5g hver. Dette vil give jer anledning til at danne en ide om, hvordan trippet bliver, hvor potente jeres svampe er, og ikke mindst, om det er noget i for alvor kan lide. Efterfølgende kan i så tage de 1 - 2g hver (afhængigt af potensen), som vil give jer et "rigtigt" svampetrip. Husk dog, at det "rigtige" trip først skal finde sted 2 - 3 uger efter indtagelse.

Da jeg går ud fra, at i er første gangs brugere, vil jeg anbefale jer at læse alvorligt op på emnet, hvis i ikke allerede har gjort det. Udover det, kunne det være en ide at anskaffe jer et ekspemplar af Tihkal, hvor i vil finde en god guide til de steder i sindet, i måske vil opleve på selve trippet. Bogen kan bestilles hjem fra diverse universitetsbiblioteker til jeres eget bibliotek.

god fornøjelse herfra.

MANGE TAK! :yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

40 tørret SN... Er det en for stor dosis?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg anbefaler 30.

Andre vil måske sige 15. Folk reagerer ret forskelligt på forskellige dosis. Svampenes styrke kan også variere og set & setting er lige så vigtige, hvis ikke vigtere, end dosis.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tog 40 i lørdags. Det var anden gang jeg prøvet svampe.
sys os det var lidt vildt .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]