Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Hey. Jeg kom til at tænke på om Pot kan kurere en for diverse angst du har? Jeg har Social og Agora Forbi, og er genert ved større mængder af "fremmede" jeg ikke kender. Jeg har et litaunsk par til naboer (har jeg haft i nogle måneder nu) og siden jeg begyndte at snakke med dem har jeg været sådan lidt nervøs, de er jo litaunere, og de er lidt "skræmmende" synes jeg, hehe. Og når De har haft gæser hvor jeg har været i samme rum med dem, så "tør" jeg ikke sige meget, men nu (og andre gange) hvor jeg er skæv er den angst væk! Er ikke nervøs, jeg er bare glad og lyst til at snakke med folk. Det skal siges jeg kun gør det 1 gang hver uge, for ikke at blive afhængig eller tage skade, men kan det kurere Angst? Det skal også lige siges det har givet mig mod på at skrive en tråd så hurtigt herinde, normalt er jeg nervøs for at det jeg siger måske er dumt, men det bare min angst der snakker, men tænker jeg ikke på nu.

Og er der andre som føler at Cannabis hjælper dig på en eller anden måde?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan godt være, at du er mere åben og glad, når du er skæv, men det gør ikke din situation bedre, alt imens du ikke er påvirket. Og det holder ikke, at du skal bruge noget middel for at kunne fungere optimalt. Pot/hash har tværtimod en tendens til at gøre folk mere indadvendte og angstfyldte til daglig. Jeg kan kun se én måde, hvorpå det kunne påvirke dig positivt, og det skulle være, at du lærte at åbne dig mere ved hjælp af potten, og at du så kunne bruge den viden, også når du ikke er skæv. Jeg er dog skeptisk. Det lyder generelt slet ikke sundt at bruge et stof for at kunne begå sig. Hellere udvikle sig selv og sin selvtillid på anden vis...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Det kan godt være, at du er mere åben og glad, når du er skæv, men det gør ikke din situation bedre, alt imens du ikke er påvirket. Og det holder ikke, at du skal bruge noget middel for at kunne fungere optimalt. Pot/hash har tværtimod en tendens til at gøre folk mere indadvendte og angstfyldte til daglig. Jeg kan kun se én måde, hvorpå det kunne påvirke dig positivt, og det skulle være, at du lærte at åbne dig mere ved hjælp af potten, og at du så kunne bruge den viden, også når du ikke er skæv. Jeg er dog skeptisk. Det lyder generelt slet ikke sundt at bruge et stof for at kunne begå sig. Hellere udvikle sig selv og sin selvtillid på anden vis...

3/4 af de gange jeg er skæv er det alene, dvs med mig selv og ingen andre, og taget det i betragtning plus at jeg kun er skæv 1 gang om ugen, så kan jeg ikke se hvordan jeg skulle bruge det som undskyldning, da det er sjældent jeg er skæv sammen med andre.. Efter jeg var skæv i selskab med mine naboer igår, der kan jeg føle at jeg er mindre "bange" for dem, og sådan har jeg det også med andre personer jeg har været i selskab med når jeg har været skæv, så på dén måde har det hjulpet mig. Kan også sige at sidste fredag, da var jeg også skæv (for mig selv) og jeg var lidt deprimeret over at der var en pige som ikke havde skrevet tilbage til mig som hun lovede (en pige jeg kan lide, og jeg får 1000 tanker i hovedet hvis hun ikke skriver tilbage eller kigger skævt på mig) men så snart jeg blev skæv, så tænkte jeg bare "Det er ikke verdens ende, det kan udbedres" og straks blev jeg glad og tænkte ikke mere på dét, og har ikke tænkt på det siden. Sådan skæv var jeg ikke for bare 4 måneder siden, da var jeg bare fjollet og grinte af alting.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
One-Eye skrev:
"Det er ikke verdens ende, det kan udbedres"

Kan du ikke også bare sige når du ikke er skæv, og andre opmuntrende sætninger til dig selv, plejer jeg at gøre hvis jeg bliver nervøs/angst/irriteret i nogle situationer....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mr.Ambient skrev:
Kan du ikke også bare sige når du ikke er skæv, og andre opmuntrende sætninger til dig selv, plejer jeg at gøre hvis jeg bliver nervøs/angst/irriteret i nogle situationer....

Det gør jeg, jeg prøver virkelig at få mig selv ned på jorden når jeg er nervøs, men i sådanne situationer som den jeg har beskrevet, så hjælper det bare ikke, men når jeg er skæv, så er jeg mere rolig, og lytter mere til mig selv. Har tænkt meget over hvordan jeg får den "evne" når jeg ikke er skæv.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmmm, må sgu indrømme at jeg nok ikke er den bedste til at vejlede dig på området, og kan da godt forstå det er svært for dig når det en decideret fobi du har for det. Kan kun komme med et råd, prøv at lade være med at bruge hashen til at blive mere social, arbejd i stedet med dig selv, se dig selv i spejlet (bogstaveligt talt) og sig til dig selv, "de er mennesker ligesom mig, de slagter mig ikke hvis jeg siger noget mindre intelligent" tro mig, det gør de ikke, kan fornemme på dit sprog at du er en jævnt begavet ung mand som mig selv, så der er sgu ikke noget at være bange for. Hvis du har ikke har held med det, så vil jeg foreslå at du går til en læge som evt. kan henvise dig til en psykolog, han har mange flere redskaber som du kan bruge til at bearbejde din "angst". :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene at det er på linie med dem som skriver her inde om hvordan svampe, LSD og MDMA mv, har fremmet deres udvikling. Så hvorfor ikke også THC.

Jeg er meget imponeret over One-Eye ikke! Får lidt paranoia af THC’en som de fleste. Det beviser jo han faktisk har en stærk psyke.

Lige som folk er blevet udviklet med MDMA, og med tiden ikke har brug for MDMA mere, da de med tiden vender sig til, at overvinde det helt uden MDMA.

At gå til psykolog, tror jeg nu ikke One-Eye har brug for. Jeg tror, når Ono-Eye har prøvet situationen under THC påvirkningen nok gange, og erfare at situationen er ”ufarlig”. Så forsvinder behovet for THC’en, da han jo har opdaget via erfaringen, at det ikke er så slemt.

Lige som man starter line gang, med sikkerheds snor om maven, og så senere smider sikkerheds snoren, da man nu er blevet mere sikker på situationen.

Syntes også det er dejligt at THC,en vente One-Eye’s deprimerethed over, at der var en pige som ikke havde skrevet tilbage til ham.

Citat: "Det er ikke verdens ende, det kan udbedres" og straks blev jeg glad og tænkte ikke mere på dét ” Citat slut.

Jeg sunyes ogsp One-Eye har en rigtig god rygsøjle. Han holder sig fra, at være THC påvirket hver dag. Og holder sig til kun en gang om ugen.

Senest rettet af GÆSTEN 23 okt 2007 19:19, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Well jeg føler altid at det er nemmere at snakke med andre, snakker også mere (er ellers en ret stille person) med andre f.eks. en uge efter jeg har røget godt .. Synes jeg tager ting, som jeg ellers ville have synes var mega pinligt eller ting jeg ville blive sure over normalt, bedre.

Meget fed følelse, føler mig som en mere balanceret person pga hash & pot :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Siden jeg begyndte og ryge hash har jeg helt klart ændret mig meget - positivt! Jeg er blevet en meget stille og rolig person, og kan snakke meget bedre med folk og bare være afslappet.

Samtidig er jeg også den type person, der næsten hver dag tænker over tilværelsen og min fremtid. Men jeg er blevet bedre til at tage tingene som de kommer og ikke bekymre mig så meget siden dengang, hvor jeg ikke røg eller indtog div. stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

GÆSTEN skrev:
Jeg tror, når Ono-Eye har prøvet situationen under THC påvirkningen nok gange, og erfare at situationen er ”ufarlig”. Så forsvinder behovet for THC’en, da han jo har opdaget via erfaringen, at det ikke er så slemt.

Præcist! Kunne ikke forklare det meget bedre selv. Som jeg skrev tidligere, så er jeg mindre nervøs for at være sammen med mine litaunske naboer. Jeg var sammen med dem igår aftes, og der var jeg faktisk slet ikke nervøs, så tror virkelig bare at potten overbeviser mig om at der ikke er noget at være bange/nervøs for.

Repulsivt skrev:
Well jeg føler altid at det er nemmere at snakke med andre, snakker også mere (er ellers en ret stille person) med andre f.eks. en uge efter jeg har røget godt .. Synes jeg tager ting, som jeg ellers ville have synes var mega pinligt eller ting jeg ville blive sure over normalt, bedre.

Meget fed følelse, føler mig som en mere balanceret person pga hash & pot

Hvad mener du med "røget godt" ? Røget noget godt pot/hash/skunk, eller har du røget meget?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.......................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

One-Eye skrev:
GÆSTEN skrev:
Jeg tror, når Ono-Eye har prøvet situationen under THC påvirkningen nok gange, og erfare at situationen er ”ufarlig”. Så forsvinder behovet for THC’en, da han jo har opdaget via erfaringen, at det ikke er så slemt.

Præcist! Kunne ikke forklare det meget bedre selv. Som jeg skrev tidligere, så er jeg mindre nervøs for at være sammen med mine litaunske naboer. Jeg var sammen med dem igår aftes, og der var jeg faktisk slet ikke nervøs, så tror virkelig bare at potten overbeviser mig om at der ikke er noget at være bange/nervøs for.

Repulsivt skrev:

Meget fed følelse, føler mig som en mere balanceret person pga hash & pot

Hvad mener du med "røget godt" ? Røget noget godt pot/hash/skunk, eller har du røget meget?

Mener faktisk en blanding af begge dele når jeg tænker over det. :)
Mente dog røget godt som røget en del .. hehe - men effekten er bedst hvis det var god røg jeg havde gang i.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.bloodletters.com/hackyourself.shtml
Synes det hjalp mig, ved godt det bare er ord, men jeg synes det hjalp mig.
Selvfølgelig bliver du ikke "wooh wooh jeg er el perfecto jeg kan klare alt" men det OG cannabis har hjulpet mig meget i min personlige udvikling :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]