Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 16:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Åååh, ja, man kan bare ikke lade være med at slå ihjel på Meskalin.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
PAS PÅ MED ALT DET PLANTENARKO. MAN BLIVER HJEMLØS OG KOMMER TIL AT RENDE RUNDT OG TALE I TUNGER !!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pisse ærgerligt for EP - dagens Danmark er så fucking forskruet for tiden.

Det er ligefør at jeg misunder de folk der er hjemløse og render rundt og snakker i tåger hver dag på meskalin (som han beskriver det - ikke at jeg tror det findes) - de oplever da i det mindste noget anderledes end det størstedelen af befolkningen får proppet i hovedet ved at se et videoklip som det der, og efterfølgende føler sig informeret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
er tydeligt at se hvor grov klippet de har i deres udtalelser.. klamt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
2c-Bart skrev:
Min far har arbejdet på en lukket sikker modtager afdeling i Glostrup de første 15 år af mit liv. Han ved efterhånden en del om de forskellige ting, plus at han har oplevet en af sine kolleger få en psykose. En anden kollega sagde til min far at man ikke kan behandle folk med stofproblemer uden at have prøvet det selv, så han tilbød min far og en nyansat at ryge med ham en dag. Den nyansatte hun blev angst, hun havde ikke prøvet noget som helst andet end alkohol hele sit liv. Hun fik en psykose og kom ikke på arbejde nogensinde igen.

Jeg er blevet skaldet af at ryge hash..... Jeg tror din far har bundet dig en historie på ærmet, men garanteret i en god mening.

Det tror du ja. Men jeg er rimelig sikker på det han fortæller mig er sandt. Vi har altid haft en seriøst dialog i mit hjem og aldrig nogen hemmeligheder (eller jo, men ihvertfald ikke mere). Selv efter vores snak om mig og stoffer har han fortalt den. Så kan på ingen måde se hvorfor han sku fortælle en løgn til mig. Desuden har han fortalt den samme historie igennem 10 år, eller noget i den retning. :)

Titel:
Relativistisk båthorn

2c-Bart skrev:
Ang. det Malkavian siger om hash og psykoser. Hash kan fremprovokere en psykose, endda livslang. Min far har arbejdet på en lukket sikker modtager afdeling i Glostrup de første 15 år af mit liv. Han ved efterhånden en del om de forskellige ting, plus at han har oplevet en af sine kolleger få en psykose. En anden kollega sagde til min far at man ikke kan behandle folk med stofproblemer uden at have prøvet det selv, så han tilbød min far og en nyansat at ryge med ham en dag. Den nyansatte hun blev angst, hun havde ikke prøvet noget som helst andet end alkohol hele sit liv. Hun fik en psykose og kom ikke på arbejde nogensinde igen.

Undskyld mig, men hvis det er normalt at behandlere på psykiatriske institutioner sidder og eksperimenterer på sig selv, og endda tror de ka' vide alt om hvordan narko føles af at ryge lidt hash 1 gang... så er det godt nok nogle Useriøse mennesker (jeg fristes til at sige kvak-salvere, men det er ikke for at fornærme dig personligt)

Måske fik din far's kollega bare angst fordi hun har hørt for mange skræmme-kampagner fra regeringen? De ka' vel også virke inducerende på hvordan man oplever rus'en (det er jo en del af set og setting, de fordomme man har med sig). Hvis hun har haft en _for-dom_ om at man bli'r sindssyg af at ryge lidt hash, så _bli'r_ man jo nok lettere sindssyg. Hvis hun nærmest forventer at blive skingerende vanvittig af hash'en, så ligger det jo lige for. Men så er det ikke hash'en du ska' gi' skylden, men hende's egen hysteriske reaktion på regeringen's løgne (og dermed selvfølgelig også til dels regeringen eller de pjecer der har spredt disse løgne)

Drupe skrev:
waggafnipsen skrev:
jeg synes det er sørgeligt den måde de udstiller ep på, og specielt nu hvor de fortæller hvor den specifikke foretning ligger osv. hvilket nok resulterer i en masse unge mennesker som vil være blæste..

de har godt nok ikke tænkt sig særligt meget om denne gang.

Nej, for det plejer de jo ellers at gøre :lol:

Ja, den var jeg også flad af grin over :lol:

Drupe skrev:
Og hvad sker der lige for deres nyopfundne ord "plantenarko"?

Og her gik jeg og troede at plante-narko var KAFFE!!
Det må det jo være, eftersom kaffe er bønner fra en plante og indeholder det farlige døds-narko KOFFEIN. Tænk engang, næsten hele nationen indta'r dette døds-narko flere gange om dagen i flydende form. Hvad ska' vi dog gøre? Vi må ringe til EB og få dem til straks at lave en skjult-kamera aktion mod Bilka's kaffe-salg. For det er for galt at forretninger i danmark ka' sælge den farlige plante-narko KAFFE helt uden restriktioner. Selv små børn ka' jo købe plante-narko'en KAFFE. Det er jo dybt skræmmende :shock:

Hvad bli'r det næste? At EB anklager fodbold-landsholdet for at spille på GRÆS??? (dén ville jo teknisk set være sand nok, hehe ;) )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2c-Bart skrev:
Ang. det Malkavian siger om hash og psykoser. Hash kan fremprovokere en psykose, endda livslang. Min far har arbejdet på en lukket sikker modtager afdeling i Glostrup de første 15 år af mit liv. Han ved efterhånden en del om de forskellige ting, plus at han har oplevet en af sine kolleger få en psykose. En anden kollega sagde til min far at man ikke kan behandle folk med stofproblemer uden at have prøvet det selv, så han tilbød min far og en nyansat at ryge med ham en dag. Den nyansatte hun blev angst, hun havde ikke prøvet noget som helst andet end alkohol hele sit liv. Hun fik en psykose og kom ikke på arbejde nogensinde igen.

Lad mig lige opløse denne historie til noget lidt mindre Drug War agtigt...

Det er Recipe for Disaster (c), når man laver en Set og Setting, hvor en nyansat og givetvis MEGET nervøs person bliver sat til at ryge hash. Det er ikke et særligt fedt pres at få lagt på sine skuldre, og det må være utroligt grænseoverskridende at sidde som den svage part i et situation, hvor magtmæssigt mere erfarne og stærke kollegaer giver én stoffer. Føj for en masse forventninger...

Det hun reelt oplevede var det, der korrekt hedder en psykotisk episode - eller et "bad trip" eller angstanfald.

Og hun kom ikke på arbejde igen. Ejjjjj hvor overraskende :roll: . Den stakkels kvinde, som hele sit liv er blevet fyldt af skrækhistorier om hash, bliver nyansat et sted, hvor hun vitterligt tror hun skal behandle folk som "hash har gjort sindssyge", og det første hendes kollegaer gør, er at tilbyde hende ulovlige stoffer som hun er pisse bange for, og så får hun et angstanfald. Det er både klamt, grænseoverskridende og sikkert også dybt skamfuldt. Oh hun har lige bragt sig i en situation, hvor hendes kollegaer nu "har noget på hende" (at hun faktisk har indtaget dødsnarko).

Endelig er der den subtile virkning af ideologien, ja hele narko-paradigmet. Hvorfor blev kvinden mon væk fra arbejde? Faktum er at vi IKKE ved det, men stort set alle i det her samfund bruger deres ideologi til at udfylde hullerne i deres viden. Så de konkluderer - og forvansker hypotese og teori - at "kvinden har fået en psykose og kunne ikke arbejde mere pga. sin psykiske sygdom", og nogle tilføjer såmænd nok endda "...og hun blev aldrig sig selv igen - joe hash kan fremprovokere en psykose, endda livslang". Slemme, slemme hash.

Du gik lige i fælden.

Dokumentation:

Enkelt er det jo ikke, af Peter Ege.

Cannabis use and risk of psychotic or aff ective mental health outcomes: a systematic review (dette er det bedste videnskaben har formået at konkludere endnu, og der er endog gode grunde til at mistro deres påstand om at have fundet kausale sammenhænge, se Ege artiklen, men selv i hvis vi accepterer dette, så tyder alt på at cannabis kun øger sandsynligheden i absolutte tal med 0,002 - eller 0,2% - for at udvikle en psykose pga. hash)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hahah.. må simpelthen le af dette..

og de kommentarer.. jamen for pokker :lol:

Jeg slår også min bror ihjel HVER GANG jeg er på svampe.. og ja jeg overvejer også at flytte ud til min lettere usynlige ven Thomas som bor på torvet..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
OK nu har jeg set den med lyd... OMG skal man grine eller græde :shock:

Det gør mig ondt at der er folk der virkeligt kan finde på at lave sådan noget. Stakkels dem hvis de selv tror på det

Plantenarko? Hvad fanden er alt det andet naturlige narko så?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg græd faktisk lidt indeni, da jeg så det klip første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg grinte..
Det er altså også nogle utrovärdige kilder.. En eller anden ligbleg journalist, med mörke raner under öjnene som snubler over sine egne ord.. Men det er EB når det er bedst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Luca-main skrev:
Jeg grinte..
Det er altså også nogle utrovärdige kilder.. En eller anden ligbleg journalist, med mörke raner under öjnene som snubler over sine egne ord.. Men det er EB når det er bedst.

han havde sikkert taget en smagsprøve for at udføre et mesterværk af research :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]