Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
er det en myte lsd blotters kan give "forskellige" visuals

Senest rettet af Darkpsyc0 11 mar 2009 15:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er nemt nok. Det er nemlig ikke andet end bullshit. Der er ikke forskel på, hvordan man "hallucinerer" på forskellige mærker. Det er kun mentalt og afhængigt af dose/kvalitet.

Dine kilder er nok ikke særlig pro i virkeligheden, når de påstår, at nogle mærker er de bedste i verden, og at det er en ny form for syre. Hvis de kan forklare, hvad det er for en syre, kunne det være fedt. Hvis det er LSD, er det bare pjat.

Titel:
Medlem

vil det sige at alle frimærker i princippet er ens? Og at der ikke "burde" være noget prisforskel fordi nogle er bedre kvalitet end andre?

Ligsom vi ser det hos de fleste andre stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Det er jo ikke det minimal skriver. Selvfølgelig kan mærkerne variere i kvalitet, altså mængden af syre på hvert enkelt mærke. Men det er den samme syre der er på mærkerne, så derfor er der ikke forskel på syren. Hvis vi altså antager at det ER LSD der er på mærkerne. Og det må vi jo gøre :wink:

Titel:
Medlem

ah ja okay, var egentlig også det jeg prøvede at sige, men min fomulering svigtede mig åbenbart så :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, der er forskel på, hvor meget aktivt LSD de indeholder. Jeg synes dog ikke, at mærker bør være dyrere, fordi de er stærke. Man skal ikke give 150-200 kr. for frimærker, bare fordi det påstås, at de indeholder 400 mics, hvilket de garanteret heller ikke gør. Ligesom jeg ikke mener, at man skal give 200 kr. for amfetamin, selvom det så er 98% rent. Stærke stoffer er en god ting, men man skal da ikke betale ekstra for det. Det burde være en selvfølge, at produktet er i orden.

Titel:
Medlem

true, men hvad er prisen gennemsnitligt på frimærker så, vil i sige? (håber at boardet tillader den slags spørgsmål)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ved små mængder er 50-100 kr. meget normalt.

Sådan en bred pris må da være i orden. Der står også priser i vores egen wiki.

Senest rettet af Minimal 26 nov 2007 17:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Drugejogge skrev:
true, men hvad er prisen gennemsnitligt på frimærker så, vil i sige? (håber at boardet tillader den slags spørgsmål)

Det gør boardet så ikke.
Prisdiskussioner bandlyste her.

Titel:
Medlem

all right, no harm done :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Jeg kan ikke give dig ret her, fordi du har ikke ret. Der kan være KÆMPE forskel på syre...Jeg snakker ikke om lsd25. Og det er der sku også skrevet en del om.
Så inden du udtaler dig alt for meget om noget du åbenbart ikke ved så meget om så læs det her.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_info8.shtml
ps. Læs fra E:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Darkpsyc0 skrev:
Jeg kan ikke give dig ret her, fordi du har ikke ret. Der kan være KÆMPE forskel på syre...Jeg snakker ikke om lsd25. Og det er der sku også skrevet en del om.
Så inden du udtaler dig alt for meget om noget du åbenbart ikke ved så meget om så læs det her.

ps. Læs fra E:

:lol: Når vi siger "syre", så går jeg ud fra, at vi snakker om LSD. Og hvad skal der egentlig forstås på det dokument? At der for 20-30 år siden er fundet mærker med andet indhold, eller hvad? Min pointe var sådan set bare, at der ikke er mange forskellige udgaver af LSD. Om der forekommer andre kemikalier på mærker i minimale mængder, det skal jeg sgu ikke kunne sige. Men det virker umiddelbart ikke som noget videre udbredt fænomen med større betydning, og jeg har ikke oplevet nogen synderlig forskel på forskellige mærker, kun mht. dose.

Titel:
Medlem

er det lidt det samme som svampe? Har fået at vide at det der med at Hawaiian fx. producerer de mest visuelle tripoplevelser, blot er en skrøne. Altså at trippets udslag afhænger af andre faktorer som dose, set/setting osv. og IKKE hvilken svampeart det er.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tror alvorligt talt, at hawaii producerer kraftigere visuelle effekter. Svampene fra naturen indeholder meget andet end psiocybin og psilocin, og de indeholder også de to i forskellige mængder i forhold til hinanden, så svampe kan sagtens være en del forskellige.

Titel:
Medlem

okay min fejl så, troede sådan set at de eneste aktive stoffer i alverdens svampe var Psilocybin og Psilocin (og så lige et tredje der ikke er betragtelsesværdig da det kun findes i minimale mængder). Kompositionen af de forskellige stoffer kan jeg godt se måske kan give mere karakteristiske, specifike resultater nu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Darkpsyc0 skrev:

ps. Læs fra E:

Noget vi ikke ved noget om? Jeg har aldrig hørt at der skulle være forskellige slags lsd. Som minimal skriver så må vi antage at frimærker indeholder LSD, selvom det selvfølgelig ikke er 100% sikkert at producenten har anvendt netop dette. Men så er det jo netop ikke syre.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Darkpsyc0 skrev:

ps. Læs fra E:

Hvis du kalder det for syre, og ikke mener LSD-25, hvad er det så du mener?
Den tekst du linker til er ren hypotese, baseret på anekdoktal evidens. Og jeg finder det lidt komisk at du kommer med stædige, lodrette konklusioner efter at have prøvet 2 (to!) forskellige slags mærker.
Når man tager LSD havner man i en super-suggestiv tilstand, så alt hvad man på forhånd har hørt, og har af forventninger (bevidste og ubevidste) til et bestemt mærke, vil sandsynligvis gå i opfyldelse. Efter min bedste overbevisning er der kun meget subtil objektiv forskel på hvordan forskellige mærker virker. Hvis det virker, er det med meget stor sandsynlighed LSD; der er andre medlemmer af familien som er psykoaktive i omtrent samme doser, og skulle give en noget anderledes oplevelse (ALD-52 etc.), men jeg tvivler på at man ser dem ofte i handelen. De er ekstra arbejde for kemikeren at fremstille, og de virker ikke umiddelbart til at være mere attraktive for markedet.
Nogen mener at man kan forklare en del af de forskellle man eventuelt føler mellem forskellige batches LSD ved at kroppen i den psykedeliske tilstand er mere følsom overfor små mængder urenheder, synteserester osv., som ellers ikke ville være psykoaktive. Jeg skal ikke kunne afvise det, men forholder mig kritisk.

Titel:
Medlem

Har hørt den mange gange den der.. bare ikke lige med syre men med andre stoffer.. og det er noget pjat.. når det er det samme så virker det på samme måde.. selvom det hedder noget andet.. så er det stadig det samme virksomme stof der er i..

men var bare noget jeg lige ville sige og handler ikke lige om syre.. men har bare oplevet det flere gange.. og synes det er så dumt at høre på at jeg ikke engang gider diskutere det til sidst :?

Titel:
Junior medlem

Har aldrig taget lsd, men har ved brug af 2cb, oplevet forskellige virkninger fra den samme pose!

Forstår i hvad jeg mener? Altså jeg købte 1 gram 2cb... to noget en weekend, fik en virkning med en slags halluer... tog det igen et par uger efter og fik en anden virkning med helt anderledes halluer. og igen et stykke tid efter, en tredje virkning med halluer som slet ikke machede de to forrige gange... Så jeg tror det er meget som Prometheus siger, at det er dine forventninger og hvad man hører, som er med til at påvirke dit trip :)

Titel: ....
Medlem

Geografisk sted: 3630
It's all in your head..

For omkring et års tid siden havde mig og 2 kammier anskaffet os omkring 20 mærker. Hver af de gange jeg havde indtaget et af de mærker havde jeg forskellige oplevelser med dem for et trip på LSD (efter min mening) kan aldrig blive ens. det handler 100% om hvor du er, hvornår det er, hvem du er sammen med og hvordan du har det inden indtagelse..

Det er de afgørende faktore for hvordan dit trip bliver.
Den eneste ting der har gået igen når jeg har indtaget LSD eller svampe, er tracers..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]