Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg søger gode råd og links om, hvordan man laver pot chai (af skunk-rester).

En god bekendt har rådet mig til at koge mine blade og grene i vand i flere timer og herefter smide vandet ud, idet det indeholder flere "giftstoffer" som udskilles under kogningen, og som man kan få hovedpine af mv. Han påstår, at der ikke går noget "guf" til spilde, når man koger sine blade mv. i vand. Det er først når der kommer mælk eller andre fedtprodukter i, at olien trækkes ud.

Jeg tøver dog lidt, idet jeg her på sitet har læst et indlæg, hvori det hævdes, at man ikke behøver at bruge olie, blot man koger længe nok...!

Hvad gør I? Koger i også først i vand for at udskille "giftstoffer"?

Supergf

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Jeg søger gode råd og links om, hvordan man laver pot chai (af skunk-rester).

Der er en del opskrifter, har også en film hvis det er med god humor :)

Citat:
En god bekendt har rådet mig til at koge mine blade og grene i vand i flere timer og herefter smide vandet ud, idet det indeholder flere "giftstoffer" som udskilles under kogningen, og som man kan få hovedpine af mv. Han påstår, at der ikke går noget "guf" til spilde, når man koger sine blade mv. i vand. Det er først når der kommer mælk eller andre fedtprodukter i, at olien trækkes ud.

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er hvis skunken ikke er tørret korrekt og indeholder meget klorofyl. Det smager ikke så godt men er ikke giftigt

Citat:
Jeg tøver dog lidt, idet jeg her på sitet har læst et indlæg, hvori det hævdes, at man ikke behøver at bruge olie, blot man koger længe nok...!

Det er noget vrøvl, der skal altid fedtstof af en eller anden art og varme til at forberede THC til oral indtagelse. Det er muligt at få effekt uden, men ikke en brøkdel af effekten hvis det er lavet korrekt

Citat:
Hvad gør I? Koger i også først i vand for at udskille "giftstoffer"?

Nej. Varmer fedtstof og tilføjer tjald

Titel:
Medlem

Jeg ville vand-fermentere det, hvis jeg var dig. Men det jeg er jo ikke, så.. Men i løbet af ca 7 dage, vil dit skunk være en del mere rent end før, det afgiver ikke nogen nævneværdig smag eller duft, og er derfor yderst velegnet til madlavning, efter min mening, se'følig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjaaa måske for smagen, hvis det er noget skunk der smager skidt. Ellers synes jeg da det er en del af charmen hvis man laver med med skunk og det passer sammen smagsmæssigt

Men har da oplevet at skunk smager alt for kraftigt, ½g i 250g mad smagte alt for stærkt, muligvis vil man kunne fjerne noget af smagen på den måde

Men giftstoffer tvivler jeg på

Titel:
Medlem

Tja, giftstoffer og giftstoffer, vandet trækker i hvert fald en masse rester af gødning - noget nedbrudt, klorofyl og sikkert en del andre af de over 400 stoffer i skunk. Det får en blødere smag og kradser derfor ikke så meget. Vil dog også give dig ret i det er lækkert med hinten af skunk i en god kage, kakao, smør eller lign, bare det ikke skærer i ganen og halsen, hehe, har jeg prøvet...

Der er selvfølgelig altid dem som dyrker i hydro og flusher 10-15 dage eller har en god flushing-agent til jord, så der er et minimum af rester, men hvis det er udendørs er flushing ikke helt nemt, og kan derfor godt bruge en vandcure.

Det er måske bare den strain jeg har som er fucked, det er jo set. Må finde en velsmagende til næste år...

Edit: Kogte og lavede chai af noget trim i noget mælk for nogle mdr siden, (helst sødmælk, der er mest fedt i, og gerne noget fløde i også) og så koge det et lille stykke tid, mens man rører rundt. Jeg blev så basket i 2-3 timer, at jeg ikke kunne stå op, hehe. Lettere overdosering, men hva f... Så den metode virker, det smagte dog bare ret krads, men tror det var pga en af planterne fra et DWC-grow som var blevet overgødet.

Men tror nu THC ect, løsnes og lægger sig på overfladen hvis du koger det. Mit råd, kog det i mælk, og hvis det skal være helt rent, så vandcure det, det kan du finde en del om rundt omkring.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
sorry for OT.

Men er det muligt at lave chai ud af sin hash ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, men IMO så er grønt klart det bedste. Godt til store mængder trim fra udehøst, ned og simre i mælk i lang tid og tilsæt div. ting
Fuld udnyttelse af alt, tilmed store blade som ikke egner sig til rygning eller ekstraktion

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Xpert skrev:
Ja, men IMO så er grønt klart det bedste. Godt til store mængder trim fra udehøst, ned og simre i mælk i lang tid og tilsæt div. ting
Fuld udnyttelse af alt, tilmed store blade som ikke egner sig til rygning eller ekstraktion

okay.. Ej, jeg laver sku bare guldkakao alligevel..
tak for svaret!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]