Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Ved godt ikke alle stofferne høre til her, men... En kammerat og jeg har, som nævnt i en tidligere tråd, tænkt os at eksperimentere lidt med pskadeliske stoffer. Jeg har tidligere taget en del Amf, Coke, Ecstacy og en enkelt gang mexicanske svampe, udelukkende med positive oplevelser. Problemet er at når jeg ryger Hash, og det har jeg gjort tit, sker det indimellem at jeg får angstanfald. En gang, da jeg røg rystet Skunk, var der så slemt at mine kammerater var ved at sende mig på psyk! Det har dog aldrig afskrækket mig og jeg ryger stadig Hash indimellem... Mit spørgsmål er: Kan jeg være disponeret for disse anfald? Og har det nogen betydning i eksperimenter med psykadeliske stoffer (eks. Psilocybin, 2C-B, Ketamin, LSD, Meskalin, Salvia og DMT)? Jeg har læst et par steder at Cannabis er i gruppe med psykadeliske stoffer, og andre steder det er i gruppe med depressanter... Jeg har ingen frygt for stoffer, men nogle gange sker det altså bare (med cannabissen).

Mvh. nooben.

Senest rettet af BluR 12 dec 2007 01:34, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Umiddelbart vil jeg anbefale dig at holde dig fra kraftig psykedelika. det er rigtigt, som du skriver, at hash både fungerer som depressant og psykedelika, men det er oftest den psykedeliske virkning der gør folk bange. De stoffer du nævner er naturligvis ikke det samme som "hash X 100", men rusen er i samme kategori. Jeg synes det lyder som om, risikoen for et bad trip er for stor, til at det kan betale sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
BluR skrev:
Ved godt ikke alle stofferne høre til her, men... En kammerat og jeg har, som nævnt i en tidligere tråd, tænkt os at eksperimentere lidt med pskadeliske stoffer. Jeg har tidligere taget en del Amf, Coke, Ecstacy og en enkelt gang mexicanske svampe, udelukkende med positive oplevelser. Problemet er at når jeg ryger Hash, og det har jeg gjort tit, sker det indimellem at jeg får angstanfald. En gang, da jeg røg rystet Skunk, var der så slemt at mine kammerater var ved at sende mig på psyk! Det har dog aldrig afskrækket mig og jeg ryger stadig Hash indimellem... Mit spørgsmål er: Kan jeg være disponeret for disse anfald? Og har det nogen betydning i eksperimenter med psykadeliske stoffer (eks. Psilocybin, 2C-B, Ketamin, LSD, Meskalin, Salvia og DMT)? Jeg har læst et par steder at Cannabis er i gruppe med psykadeliske stoffer, og andre steder det er i gruppe med depressanter... Jeg har ingen frygt for stoffer, men nogle gange sker der altså bare (med cannabissen).

Mvh. nooben.

Det lyder som noget jeg også "led" af for noget tid siden, men det er jo ikke sikkert det er det samme :) . Når jeg røg hash, blev jeg også rigtig / fik angstanfald, og fik nogle underlige tanker, hvor jeg troede det ene og det andet onde ville ske mig. Imens det stod på havde jeg prøvet svampe nogle gange, uden at jeg fik angstanfald på nogen måder. Det er ikke sikkert du får disse angstanfald på nogle af de andre stoffer du nævner, men det vil ikke være nogen god idé og tage chancen.

Mit råd til dig ville være at prøve og holde dig fra cannabis et stykke tid, og se om det kan hjælpe på problemet, eller hvis du kender kilden til hvorfor du får disse anfald, så prøv at få løst problemet og få renset ud i dit sind.

Det hjalp i hvert fald for mig, og jeg kan sagtens ryge hash nu uden at jeg får disse anfald. Svampe og lsd, tager jeg også gerne i ny og næ uden problemer, men selvfølgelig , risikoen ved at få et badtrip er der altid, selvom man aldrig har fået det før, eller får anfald når man ryger hash.

Jeg oprettede et topic i "Medaljens Bagside" det kan du tjekke her http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ccdeddd356

Håber du kan bruge noget af det jeg siger, og det ikke er alt for rodet forklaret.

Held og lykke med dit eksperiment når du når så langt. Husk hellere og vente og føle dig mere klar, end og starte med det samme også få en dårlig oplevelse.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg får også angstanfald ofte når jeg ryger hash. Derfor sker det sjældent nutildags, og jeg forbereder det ret meget mentalt, så hvis der sker noget i den retning, så kan jeg nogenlunde undvige det.
Men jeg oplever "aldrig" denne slags på andre psykedelika. Får jeg angst eller paranoia på LSD eller svampe eller andet, kan jeg for det meste bearbejde det, så jeg får forløsning. Det kan jeg bare ikke på hash, da hash virker så blørende for det hele.
Så jeg vil ikke sådan helt fast sige du nødvendigvis skal holde dig fra andre psykedelika, bare fordi hash ikke virker for dig.
Shulgin parret var heller ikke så glade for hash, og mener da, at Anne Shulgin beskriver en ret heftig oplevelse, hvor hun fik det dårligt på hash.
Men vær opmærksom på hvad det er der sætter disse negative tanker igang på hash, hvad det er for nogle forestillinger du gør dig, der gør dig angst. For det vil sikkert være det samme på et andet psykedelika, dog med mulighed for, at du ligesom jeg, nemmere kan bearbejde det på det andet psykedelikum.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke hvad du laver når du ryger, men min personlige erfaring er at hvis du laver noget som interesserer dig/ tager din opmærksomhed, så slipper du for angsten.

En dårlig film er ikke nok til at gøre tricket.

Junior medlem

Jeg har røget fast hver dag i mange år efterhånden, og har set mange folk få psykoser og angstandfald og så videre... Jeg fatter bare ikke hvordan det kan ske, når jeg igennem en lang årerække aldrig har oplevet andet end en max afslapning, glæde og en god fråder... Forstår slet ikke at der skulle være en sammenhæng mellem hash og psykedeliske stoffer... Men virkningen svinger åbenbart gevaldigt fra person til person...

Altså min kæreste ryger også hahs(mere eller mindre fast, og hendes psyke tager det fint... Men hvis hun rører 2cb eller svampe, slår det helt klik for hende, for VILD angst og tror der er folk efter hende osv... Så hun har lært at psychedelika ikke er noget for hende... Men hash ryger hun stadig masser af..

Så (udelukkende) ud fra egne erfaringer ville jeg da mene at sammenhængen mellem hash og psy er minimal... Men skal ikke kunne sige hvis jeg tager fejl.

Og hvis du har været ude og trippe orn'li på svampe og klaret det fint, burde det da være en bedre guideline til andre psykedelika fremfor hash ihvertfald... right?

Og hvis du for et bad trip, så har du jo bare fået dig en lærestreg og en viden med dig at DET SKAL DU HOLDE DIG FRA. Hvis du lader være med at overdosere, burde der vel heller ikke ske noget videre ved det... Correct me if im wrong?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sorry hvis jeg lige hijacker tråden hurtigt, men det er vel bedre end at starte en hel ny tråd: Når jeg ryger hash får jeg det ofte "nederen" - Dårligt humør, svært ved at grine og gider ikke en skid end at tage mig en spiller og sove.. Har kun prøvet få gange hvor det var det bedste i mit liv hvor jeg ikke har lade være med at grine,drikke og spise (DÅRLIG KOMBO, fik cola galt i halsen kæft det gjorde ondt)

Men hvorfor får jeg oftest dårligt humør, jeg har lovet min bedste veninde.. Jeg føler jeg er lidt forelsket i hende faktisk. Men hun spurgte om jeg ikke ville ryge med hende fordi det var hendes første gang og hun har uendelig tillid til mig. Og det vel ikke så godt at ende i et lorte humør hvis jeg ryger lidt med hende? Fordi jeg glæder mig rigtig meget til det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Geografisk sted: hellerup
BluR skrev:
Ved godt ikke alle stofferne høre til her, men... En kammerat og jeg har, som nævnt i en tidligere tråd, tænkt os at eksperimentere lidt med pskadeliske stoffer. Jeg har tidligere taget en del Amf, Coke, Ecstacy og en enkelt gang mexicanske svampe, udelukkende med positive oplevelser. Problemet er at når jeg ryger Hash, og det har jeg gjort tit, sker det indimellem at jeg får angstanfald. En gang, da jeg røg rystet Skunk, var der så slemt at mine kammerater var ved at sende mig på psyk! Det har dog aldrig afskrækket mig og jeg ryger stadig Hash indimellem... Mit spørgsmål er: Kan jeg være disponeret for disse anfald? Og har det nogen betydning i eksperimenter med psykadeliske stoffer (eks. Psilocybin, 2C-B, Ketamin, LSD, Meskalin, Salvia og DMT)? Jeg har læst et par steder at Cannabis er i gruppe med psykadeliske stoffer, og andre steder det er i gruppe med depressanter... Jeg har ingen frygt for stoffer, men nogle gange sker det altså bare (med cannabissen).

Mvh. nooben.

NÅR I NU SNAKKER OM BAD TRIPS...
HAR I OPlevet bad trip på keta???

vil jeg meget gerne høre om jeres oplevelser..

luv <333

:oops: :oops: :oops: 8) 8) :lol: :lol:

Junior medlem

Mvh. nooben.[/quote]

luv <333

:oops: :oops: :oops: 8) 8) :lol: :lol:[/quote]

Kan man få det?? Har jeg aldrig set... Har kun set folk knække sammen fordi de har taget for meget...

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Kan man få det?? Har jeg aldrig set... Har kun set folk knække sammen fordi de har taget for meget...

Har kun taget keta en gang, der overdoserede jeg. Det var sku ikke rart i hvert fald, troede alt muligt, og havde sagt en masse lort til mine venner, indtil jeg havde lagt mig til at sove, det var ikke rart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Trixz skrev:
Citat:

Har kun taget keta en gang, der overdoserede jeg. Det var sku ikke rart i hvert fald, troede alt muligt, og havde sagt en masse lort til mine venner, indtil jeg havde lagt mig til at sove, det var ikke rart.

hvis du tager en overdosis keta, ryger du i koma?

hvor meget tog du om man må spørge.

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Trixz skrev:
Citat:

Måske fik jeg sagt det forkert, jeg tog mere end jeg kunne håndtere i hvert fald. ved ikke hvor meget jeg tog, det er ved at være lang tid siden. Havde det i hvert fald ikke godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Trixz skrev:
Citat:

spiffeh, han skriver jo han overdoserede, ikke overdosis.

Det er desværre tit det sker folk bare får banket en kæmpe streg i tuden uden nogen tilvænning som jeg selv mener er en skide god ting med keta. Mange for et stort chok, det er jo ikke lig med noget de har prøvet før

Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
spiffeh skrev:
Trixz skrev:
Citat:

Det er desværre tit det sker folk bare får banket en kæmpe streg i tuden uden nogen tilvænning som jeg selv mener er en skide god ting med keta. Mange for et stort chok, det er jo ikke lig med noget de har prøvet før

Tror faktisk jeg fik en kæmpe streg tilsidst, måske den der slog mig omkuld, ved det ikke. Det var en meget ubehagelig oplevelse i hvert fald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Portuz skrev:

Rent sprogligt er det det samme. Hvis han har overdoseret, må den dosis han har taget, været en overdosis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hvis man har råd til ketamin, har man sgu også råd til en vægt. Lad nu for fanden være med at eyeballe og bare sniffe løs, så i ender ud i noget i ikke kan bunde i.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke være mere enig buzzman 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Hvis man har råd til ketamin, har man sgu også råd til en vægt. Lad nu for fanden være med at eyeballe og bare sniffe løs, så i ender ud i noget i ikke kan bunde i.

Kan ikke være mere enig.

Overdosis på ketamin kan resultere i at man brækker sig uden selv at bemærke det. Ligger man på ryggen kan dette resultere i at man bliver kvalt og dør.

Alt sammen fordi man troede man var ih åh så snu, og ikke gad at ofre et par hundrede på en vægt. :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bambi2900 skrev:

luv <333

:oops: :oops: :oops: 8) 8) :lol: :lol:

buzzman skrev:

Hvis oplevelsen er alt for voldsom, kan den virke skræmmende, sær, forvirrende og svær at forholde sig til, hvilket så kan gå hen og forstyrre en senere hen, efter trippet.

Og kære bambi2900, er du ik sød og få styr på alle de smileys? Dette er ikke arto og det får dig til at udstå som en person af meget ung og umoden alder. Knuzzer zuper takk3r zøde. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]