hej. så har jeg læst læst og atter set flere timers film om svampedyrkning og har besluttet mig for at prøve lykken selv da jeg aldrig har spist svampe før vil jeg gerne starte med at smage noget hjemmedyrket man selv har gået og holdt lidt øje med.
jeg modtager en growbox i næste uge
men først et par enkelte spørgsmål
1.) efter hvad jeg forstår udfra manualer og guides her inde skal kittet bare vandes (selvfølgelig sterilt) stå 12 timer, vandet hældes fra så det næsten ikke drypper og så direkte til groning (og altså ikke ligge i total mørke først i er par uger??) er det korrekt? hvis dette er korrekt ved jeg at dette kun gør sig gældende ved færdige growkits
2.) når svampene er høstet og kittet skal "flushes", skal det så bare stilles i vand igen som fra en start af? jeg så en her inde der sagde man skulle huske "casing" efter fluset.. men casing er da en hel anden måde at dyrke svampe på?? ikke sandt??
kittet bliver placeret i et "skab" der i virkeligheden minder om et meget lille værelse med normal dør osv.
der kommer varmeblæser på for temperaturens skyld hvid det er nødvendigt.
jeg har ikke mulighed for billeder ligenu men håber at få fixet et eller andet i løbet af weekenden.
hvis det hele går som planlagt øver jeg lige på et enkelt kit mere eller 2 og så har jeg planer om noget casing i lidt større omfang, med hjælp fra en guide her på boardet
glæder mig til at opleve mit første trip på svampe hvis alt går godt