Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Heysa Psychedelia.

Jeg har for et år siden begyndt at ryge hash ca. 2 gange om måneden, og for et halvt år siden taget hul på stimulanserne som ca. har ligget på hver 3 weekend ( som jeg godt ved er for tit ).

Jeg har kørt doser som normalt er på 2 kix på en aften og har kunnet fungere nogenlunde dagen efter. Selv efter en gang hvor jeg spiste ca. 500 mg ren mdma.

Men på det sidste er jeg begyndt at have tømmermænd, som indebærer at jeg har moralske tømmermænd over jeg igen var blæst og! Jeg er så lam i roen, jeg kan ikek tage beslutninger, jeg mindfucker over ting, jeg kan ikke lave opgaver, så som regnestykker eller spille svære computerspil hvor man skal tænke sig om.

- Lad mig give jer et eksempel.
Jeg røg i torsdag pot hjemme hos en ven hvor vi gik til den og jeg blev æske skæv. Jeg skulle dagen efter ned for at købe et par bukser, jeg var nogenlunde klar i hovedet indtil jeg kom ned i butikken. Men da jeg træder ind og skal til at beslutte mig er det ligesom om at jeg slet ikke kan beslutte mig om noget, ikke tænke klart og det er som om hele rummet twister og svejer og jeg bliver svimmel og hører dårligt.. Alt det sker inde i mit hoved. Det var efter hashen.

- Nytårs aften indtager jeg, rigelige mængder alkohol, 100-140 mg mdma og ca. 3-4 baner mellemgod speed. plus at jeg klokken 8 om morgenen ryger en joint til at sove på. Jeg bliver rigtig psykedelisk skæv som man normalt bliver når man blander mdma og røg.
- Jeg bruger så de næste to dage på at være på mit værelse, småspise og sove, hvorefter jeg ligger mig syg med influenza eller feber på 3. dagen. Der ligger jeg så 3 dage og intet andet end at sove og glo computer. Da jeg så idag beslutter mig for at gå en tur i snevejret går jeg forbi tanken, da jeg går ind får jeg igen den samme følelse som da jeg skulle købe bukser. Jeg går så ind forbi en ven for at hilse på ham, jeg er nu kommet over følelsen på tanken. Sider så og snakker med ham, og sider og spiller lidt Portal ( compuiterspil ) og lige pludselig er jeg helt blank i hovedet, jeg kan slet ikke finde ud af noget som helst i spillet selvom det i virkeligheden er ganske let. TIl gengæld kan jeg godt koncetrere mig krystal klart i hovedet om at sige til mig selv at jeg skal tage mig sammen og klare det her, samt være bange for om jeg skal være sådan her resten af livet.

Det lader til at det er når jeg er ude og bevæge mig at jeg får det sådan, for jeg har sidet de sidste par dage og ført meget komplicerede samtaler over msn hvor der ingen problemer har været.

- Jeg spørger så jer til hjælps om:

- Har i nogensinde hørt om noget lignene
- Hvad kan jeg gøre
- osv.

Jeg ved at nogen af jer vil sige at jeg skal skære ned på stofferne.
- Jeg vil så bare sige at jeg er stoppet med alle former for rusmidler udover alkohol indtil Roskilde, da jeg simpelthen ikke kan passe mit gymnasie i den her tilstand

på forhånd 1000 tak for hjælpen :) - Rasmus

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hash booster MDMA'en så det bliver mere "psykedelisk".

Tømmermænd skyldes kombinationen af MDMA og amfetamin. Amfetamin kan dog også forsage "tømmermænd" alenen.

Lad være med at blande stimulanserne.
Få lidt søvn, dyrk lidt motion. Din hjerne har brug for at komme sig, det er ikke noget der sker med det samme. Det kan godt tage lidt tid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det skal lige siges at jeg ikke har tømmermænd, som i fysisk dårligt mere.
Men at det bare er det med hjernen. Det kom igen lige hurtigt da jeg skrev den her besked, som et lyn tabte jeg fuldstændig tråden, og glemte alt om at jeg skrev den her besked

Men btw tak for hjælpen :)
Jeg tror jeg vil gå ud og løbe mig en lille tur i sneen imorgen bare for at få lidt motion og så har købt nogle bananer som sikkert også kan hjælpe lidt :)

Titel:
Junior medlem

Skal lige siges at jeg er lidt småblæst, og bare har fået lyst til at skrive en hel masse, så hvis noget af det virker lidt ustruktureret og fucked up, må du/i altså bære over med mig :wink: Du spørger "om jeg har hørt om noget lignende, og hvad du kan gøre", og jeg vil så vidt muligt prøve at komme med mit syn på tingene. Jeg har selvfølgelig svært ved at tage udgangspunkt i lige præcis DIN oplevelse, da jeg aldrig selv har haft en sådan oplevelse, men jeg håber alligevel at det kan bruges til noget, om end ik lægge op til lidt hyggedebat 8)

Stoffer kan gøre fucked up ting.. Selvom man siger at dit serotonin efter mdma osv hurtigt "refilles", er der til tider små ting som varer ved i noget tid.. Jeg har siden jeg begyndte at tage stoffer (1½ år siden nu) haft diverse forskellige oplevelser, mindfucks osv.. Hvis du er typen der lytter meget til dig selv, mærker efter, analyserer osv, tror jeg bestemt at du er den "udsatte" type..

Hver gang jeg har taget amf, er jeg ved at besvime hver gang jeg rejser mig op fra min seng dagen efter.. Det er selvfølgelig halvnaturligt, men jeg har altså til tider oplevet at rejse mig op for derefter at have sort skærm i 20 sekunder (sort for mit synsfelt og mega svimmel), for derefter at vælte. (dehydrering+søvnmangel, ja tak!)
Jeg har selv oplevet at have svært ved at formulere mig i et godt stykke tid efter en hård tur. Jeg har også prøvet at have totalt kneppet balancesystem efter lidt for meget amf.. Havde været i en båd den ene aften og taget det lort, og da jeg så kom hjem begyndte det senere at "gynge" som det havde gjort i båden. Jeg gyngede rundt i ca. 2 uger før det holdt op. Jeg kunne ikke stå stille uden at være ved at vælte osv.. Men jeg var ikke sådan svimmel. Den mest ubehagelige oplevelse jeg har haft i forbindelse med sådan noget, var engang jeg havde røget fuldstændig abnorme mængder tjald og taget en ca. 300 mg mdma. Jeg fik en uforklarlig tanke, som var så stærk at den nærmest borede i min hjerne, altså forårsagede næsten direkte smerte. Meget svært at forklare, men oplevelsen gik mig på i lang tid efter, og jeg troede simpelthen ikke at man kunne få sådan en oplevelse med den slags stoffer, og jeg er ellers normalt ikke typen der går ned over en voldsom knarktur.
Jeg har også kammerater som siger lidt det samme du nævner, med at være ude af i stand til at koncentrere sig om bestemte ting, såsom simple regnestykker osv, altså alle de ting som kræver dyb fokus og koncentration.

Det har også tidligere været meget normalt for mig at min sindsfølelse/virkelighedsfornemmelse whatever har været ændret i tiden efter mdma, og det har nogengange varet i flere måneders tid eller indtil næste gang jeg tog mdma.

Oftest er det jo sådan at du efter en weekend, med f.eks. amf eller mdma, føler dig regeneret efter et par dage, men enkelte gange er det altså også sådan at det tager lang tid. Du skal tænke på at du udsætter din hjerne og dit sind for oplevelser og tilstande som den ikke er vant til, og det kan godt give lidt spanks i din hjerne i længere tid efter..

Men én ting er HELT sikkert.. du bliver ALTID normal igen med tiden. Alle de små irriterende eftervirkninger vil med tiden fordufte fuldstændig. Det er ihvertfald min oplevelse..

Jeg vil tilgengæld godt lægge lidt op til debat her hvad angår hash. Jeg er for ca. et halvt år siden stoppet med at være hverdagsforbruger af hash, og det har haft rigtig stor betydning for hvordan jeg oplever dagene efter jeg har taget stoffer osv. For mig har hashen til tider været pisse irriterende, da det har fået mig til at sidde og tænke mere end nødvendigt over ligegyldige ting dagene efter at ha' taget stoffer.

Mange kan godt lide at slå en god knarktur ihjel med en god joint, og det er fandme også rart, men jeg tror stadig at det kan være med til at give større mindfucks på længere sigt, hvis man er tilbøjelig til at feste på stimulanser osv. I dette sammenhæng tror jeg at hash er et af de mest underratede stoffer.
Umiddelbart virker det som om at hash er det hidtil mest individuelle stof overhovedet.. Nogen kommer i stemning, bliver mega sociale, andre bliver indelukkede.. Nogen falder i søvn, nogen bliver dårlige og kaster op, nogen sidder bare og tåger ud i luften som om der INTET går igennem hovedet på dem. Jeg har prøvet at gå helt amok efter en god skunk joint, hvor det endte med at jeg ringede rundt til alle og arrangerede hvad der viste sig at blive den fedeste bytur ever! Men jeg har altså også oplevet at sidde i en sygeste koger på hash+mdma og haft uforklarlige abstrakte tanker som jeg aldrig troede var mulige på den kombination.

For at gøre en ende på mit evigt lange og garanteret meningsløse indlæg, tror jeg godt at vi kan blive enige om at stoffer påvirker os i mange forskellige retninger om vi vil det eller ej. Nogen mærker det ikke før bæret flyder over og de løber ind i en depression, mens andre stille og roligt fornemmer at de har fået en smule for meget og derved slapper lidt af.

Alt dette er på baggrund af mine egne oplevelser med stoffer. Til sammenligning med dig er jeg typen der engang imellem godt kan lide at bruge en weekend en gang imellem på enten at tage mdma, amf eller cola, så jeg tror vi er nogenlunde sammenlignelige hvad det angår :)

that was just my 2 cents :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
jeg synes det lyder en smule i retning af en social fobi

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hamp skrev:
jeg synes det lyder en smule i retning af en social fobi

Jeg har før lidt af noget allá social fobi da jeg var nystartet teenager, jeg var dødbange for mennesker og hvad de kunne finde på. Og hvad bange for at de ville gøre ting på mig jeg ikke ville have.

Jeg er dog indenfor det sidste halve år fået et "nyt" liv, jeg har fået ny vennekreds ( dem jeg tager stoffer med er så mine gamle venner ) og har fået en utrolig selvtillid og er glad for mennesker og har lyst til dem.
Samtidig med det har jeg taget stoffer og stadig været social og elsket mennesker.( jeg næsten gået rundt og ment at mdma har været min billet ud af "depressionen" ) Men i takt med at mit stofforbrug er eskaleret på det sidste, også selvom det kun er 4 ture på lave doser tæt op af hinanden. Er jeg blevet mere og usikker på mig selv som før.
- Det er derfor jeg stopper, jeg vil ikke sige farvel til den her tilstand som jer er i :)

Men, jeg har aldrig før oplevet min "sociale fobi" som værende så vild som at næsten at få angst anfald når jeg skal vælge tøj i butikker. Og det der slår mig mest er at det er en af mine gamle bedste venner som jeg sad hos, som jeg stoler på da jeg fik "0 hjerneaktivitet".

- Det skal også tilføjes:
- at jeg er en af de udsatte, jeg har meget højt empatiniveau, jeg har lidt autist og damp barn i mig, jeg har haft koncentrationsbesvær i skolen osv. I ved hvad jeg mener
- At jeg går til bekendselse til min storesøster om 2 uger når hun kommer hjem. Hun har selv ude i noget snavs og har selv taget stoffer. Og da hun er bygget af samme stof som mig må hun kunne forstå og hælpe mig.

- Tak igen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jamen det lyder da til at du selv rummer løsning på dine problemer. Tror at det gode HR råd (HR= Harm Reduction) her er at tage en lang pause fra alle slags stoffer. Når jeg siger lang må du gerne selv tolke lidt på hvor længe det er, men da minimum indtil du har talt med din søster.

Med det sagt tror jeg at jeg vil igang med at lave mig en morgenfed, (kan i se dobbeltmoralen her gutter, eller skal jeg stave det for jer)?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det her er ikke svar på nogle posts! bare så i ved det

Jeg har sovet af helvedes til idag, er stadig syg.

Men skal i skole nu og har prøvet at være meget aktivt til at vågne op, og jeg tror næsten allerede jeg kan mærke hjernen komme med og op i omdrejninger.. Jeg håber virkelig ikke jeg kommer til at være en grønsag idag i skolen!

Skriver når jeg kommer hjem :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres hjælp.

Jeg kan sige så meget som at den "sociale fobi" er forsvundet.. Jeg har ingen problemer med at snakke med mennesker. Men engang imellem kommer den der twistede følelse op, og idag føltes og se det næsten ud som om mit klasseværelse begynde at udvide sig. Jeg er MEGET sløv! Jeg kan slet ikke regne regnestykker eller finde på noget at skrive i min opgave.
Og jeg er TRÆT! Virkelig, jeg er træt 24/7 uanset om jeg har sovet 9 timer.

I nat sov jeg fra klokken 9 til 6 og vågnede rigtig mange gange fordi jeg næsten ikke kunne sove ( fordi jeg var gået i seng så tidligt ) og var fuldstændig bombet idag i skolen, da vi har projekt gik jeg så hjem og sov 5 timer og kom op og i omdrejninger, som man normalt vågner af. Men jeg er stadig ligeså træt som før. Jeg har det som om min hjerne overhovedet ikke kommer op og køre og det er som om det der er bag mig, altså fysisk forsvinder og der slet ikke er noget der, jeg har mange visuelle mærkelige fænomener sosåm at det er utroligt svært at fokusere på ting, jeg er blevet meget nærsynet, og alt ligeosm gnider sig ind i hinanden. + at jeg tit har kvalme

Jeg er begyndt at tro at det jeg fejler ikke bare er kortvarige mén, men at jeg har taget skade. FOr det er snart to uger siden jeg indtog stofferne og det er ikke begyndt at blive bedre.

Er der slet ikke nogle af jer som har hørt noget lignene?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jo, jeg har hørt noget lignende.. og du ville virkelig blive overrasket over hvor fucked man kan blive, af at forestille sig at den er helt galt med en!
Det jeg mener er, at du er blevet forskrækket over de "tømmermænd" du fik efter din sidste hæftige tur, og nu kan du ikke finde tilbage til din normale perception, fordi du søger alt for bevidst efter den.
Slap af i sindet og dyrk noget motion, spis sundt osv. Så skal du nok falde på plads! Den slags tager tid, når man først har fået bragt sig selv ud af balance. Men det bedste du kan gøre er at aksepterer at du er lidt sløv i pæren, og så bare gør det så godt for dig selv som muligt.

God vind!
Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for ordene

Jeg har drukket 2 store kopper kaffe efter hinanden for at holde mig vågen..
Og så derefter er det ligesom jeg får et flashback agtigt ting.. Altså at være påvirket af en form for narko..

Og så er det jeg falder ned i sort huld hvor jeg for det fysisk dårligt fordi jeg skal brække mig, og jeg ryger ned i et hul af angst! Jeg har aldrig været så bange i mit liv! Jeg ryster virkelig.. Og det her er ikke noget jeg bare bilder mig ind.. Min veninde kommer og holder mig ved selskab omlidt, det skal nok gå.. Men.. Fuck, jeg er SÅ bange..

Er der nogensinde nogle som er kommet du af deres e-depression?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har ikke personlig erfaring med MDMA-depression, men jeg har læst om mange som har haft det, og de er alle kommet ud af det igen (hvis de altså har holdt sig fra MDMA). Men det tager tid, så du må være tålmodig.
Angst kan godt køre et trip med dig i sig selv, hvor du synes den er helt gal med dig. Angst kan få os til at føle os forfærdeligt tilpas, og du kan fantaserer dig lige lukt ned i helvede hvis du følger den nedadgående spiral. Det har jeg prøvet!
Derfor lad være med at være bange for angsten. Hvis du har angst for angsten kører den bare afsted med dig. Aksepter istedet at du er bange lige nu, men tro på at du vil blive bedre når der er gået noget tid.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kom lige til at tænke på at jeg ikke fik svaret på denne her tråd :(

Men, altså.. Jeg vil da nogenlunde sige jeg er kommer mig over det der angstanfald-ting.. Jeg er idag meget friskere end før.. Men jeg kan stadig få en snært af flashback fra den oplevelse, det kommer primært når jeg er rigtig træt, og ikke har sovet så meget og er stresset. Det kommer ved at jeg er i rigtig dårlig humør og føler mig hjælpeløs og uangageret og har det fysisk dårligt.. Men det bliver bedre..

Jeg bekæmper også hele den her periode ved at styrketræne og motionere og spise sund.. Jeg har det fysisk fantastisk og så må det psykiske snart komme :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shroomr skrev:
Jeg kom lige til at tænke på at jeg ikke fik svaret på denne her tråd :(

Men, altså.. Jeg vil da nogenlunde sige jeg er kommer mig over det der angstanfald-ting.. Jeg er idag meget friskere end før.. Men jeg kan stadig få en snært af flashback fra den oplevelse, det kommer primært når jeg er rigtig træt, og ikke har sovet så meget og er stresset. Det kommer ved at jeg er i rigtig dårlig humør og føler mig hjælpeløs og uangageret og har det fysisk dårligt.. Men det bliver bedre..

Jeg bekæmper også hele den her periode ved at styrketræne og motionere og spise sund.. Jeg har det fysisk fantastisk og så må det psykiske snart komme :)

Det glæder mig at se dig komme dig :) Hold dig lidt på afstand med hensyn til stimulanser, og jeg vil ønske dig god vind frem over. Husk Rom blev ikke bygget på en dag ! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]