Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg skal bare dyrke det sædvanlige.. Kan i gætte hvad det er :)

Weed and Skunk :wink: :wink: :wink:

Jock Horror
Purple Erdbeer
Skunk mix

Og så gode hamp frø :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dannemark
Agrimush skrev:
Er igang med P.cubensis og så overvejer jeg lidt som Hyben at få gang i noget kaktus.

jeg synes da at vi skal springe ud i det så :) det er da noget andet end de småærgelige etårige planter jeg altid synes jeg får fat i, sådan en kaktus

Titel:
Medlem

Hyben skrev:
Agrimush skrev:
Er igang med P.cubensis og så overvejer jeg lidt som Hyben at få gang i noget kaktus.

jeg synes da at vi skal springe ud i det så :) det er da noget andet end de småærgelige etårige planter jeg altid synes jeg får fat i, sådan en kaktus

Jamen lad os da det. Hvad er dine planer ? Starte fra bunden eller bestille en der har lidt alder ? Hvad har du i tankerne m.h.t type ?
Tror jeg tager både Peyote og San Pedro og så vil jeg selv starte fra bunden. Har ikke en skid forstand på hverken Mescalin eller gro dem, men et eller andet sted skal man vel begynde og så må det jo tage den tid det tager :wink: Har heldigvis massere af tid når det kommer til den slags. Jeg har ikke travlt med at få prøvet mescalin.
og noget helt andet er, at jeg tror jeg vil gå på jagt efter nogle rigtig flotte almindelige kaktusser bare for hyggen. Har altid været lidt vild med kaktusser, og har da haft nogle stykker, men har aldrig startet fra bunden før.
Heldigvis har vi jo en rigtig kaktusmand herinde, så mon ikke man kan få ham til at smide nogle gode råd i af ærmet hvis man skulle mangle :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

peyote (de to store blomstrer vildt igen i år :lol: )
og san pedro.

Overvejer at dyrke banisteriopsis caapi - nogen der har erfaring med at dyrke den her i Dk?

Og så ku jeg godt tænke mig at berige Kbh´s parker med psilocybin - bare en tanke 8

Senest rettet af caapi 08 maj 2008 19:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Hyben skrev:
nej hvor ville jeg gerne have plads til sådan en have, flimmer :(
Selv er jeg igang med noget tobak, ephedra og en flot datura :) overvejer at kaste mig ud i noget kaktus også, det virker enormt hyggeligt

Hvilken Datura?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dannemark
Agrimush skrev:
Jamen lad os da det. Hvad er dine planer ? Starte fra bunden eller bestille en der har lidt alder ? Hvad har du i tankerne m.h.t type ?
Tror jeg tager både Peyote og San Pedro og så vil jeg selv starte fra bunden. Har ikke en skid forstand på hverken Mescalin eller gro dem, men et eller andet sted skal man vel begynde og så må det jo tage den tid det tager :wink: Har heldigvis massere af tid når det kommer til den slags. Jeg har ikke travlt med at få prøvet mescalin.
og noget helt andet er, at jeg tror jeg vil gå på jagt efter nogle rigtig flotte almindelige kaktusser bare for hyggen. Har altid været lidt vild med kaktusser, og har da haft nogle stykker, men har aldrig startet fra bunden før.
Heldigvis har vi jo en rigtig kaktusmand herinde, så mon ikke man kan få ham til at smide nogle gode råd i af ærmet hvis man skulle mangle :wink:

Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke har nogen forstand på området, men det skal jo nok komme. Det er bare med at få fat i noget læsestof og sætte sig godt ind i det, selvom der selvfølgelig er ting man skal lære i praksis. Mener der er et lækkert link i Stonez' signatur - mener jeg :oops:
Jeg har også helt fra ejg var knægt elsket kaktus, havde et par små stuende i vindueskarmen, og et stort flot halvandenmeter højt eksemplar, hvilken art det er aner jeg ikke, som desværre døde da jeg flyttede for ikke så lang tid siden :( så det bliver helt sikkert fra bunden af denne her gang. Jeg vil se den vokse, helt fra spire. Har heller ikke store planer om at prøve mescalin selv, og tvivler nu også på jeg ville have hjerte til at spise en kaktus jeg selv har "opfostret" :roll: Så jeg er godt igang med læsningen, og vil da snart ud og igang. Regner med at det bliver Peruvian Torch jeg sætter i jorden.
Vestyjr skrev:
Hvilken Datura

Det er en Blå Pigæble, eller Datura metel :) Faldt over frøene i botanisk have, og tænkte at det skulle prøves :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hey! Jeg er total nybegynder, men en ivrig en, som det første år skal dyrke:

- Skunk
- Tyrkisk pot

- Aloe Vera

- Søpindsvin Kaktus aka Astrophytum asterias

- Paradistræ aka Crassula argentea - skal eksperimentere lidt med at få dem rigtig store og flotte, så skal lige have fat i materiale om at beskære dem korrekt.

Derudover har jeg haft gang i en anden kaktus, en ganske almindelig, men dog ubestemmelig race, som lever godt i min lille lejlighed! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Jeg har også en hel del der skal dyrkes!

Amerikansk lakrids
Baldrian
Bolivian Rainbow - Chilli
Peter Penis Chilli
Snackpeber
Physalis
Gul/Rød Solsikke
Humle
Leonotis Nepetifolia
Løvemund
Nicotiana Tabacum
Hellig Tobak
Passions Blomst (Lysserød/Blå)
Stjerne Anis
Anis-Isop
Papaver somniferum (Dannebrog, Kæmpevalmue, Sort)
California Poppy
Judas
Pigæble (Engle/djævle trompet)
Cannabis
Panax Ginseng
H.B.W.R.
Morning Glory
Bulme Urt
Rød Solhat
Pericon
Calea Z.
Ephedra
Kanna
Alrune
Khat

Og så lidt andre grønsager

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Helt sikkert troldmanden, der er mange, men vel ikke i 2007? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tror der bliver holdt lidt igen her i 2008 :P

KAKTUS :D
Baldrian
Aloe Vera
Kamille
Saliva Divinorum
Evt. Kanna og Khat :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Helt sikkert troldmanden, der er mange, men vel ikke i 2007? :lol:

Haha :lol:
Det havde jeg lige overset! :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det var godt nok en ordentlig liste Troldmanden - ikke for at flame, men den første fejl man begår som begynder er at plante for meget på én gang. :D
I dit tilfælde er jeg dog ikke i tvivl om at du går til den med liv og sjæl.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Det var godt nok en ordentlig liste Troldmanden - ikke for at flame, men den første fejl man begår som begynder er at plante for meget på én gang. :D
I dit tilfælde er jeg dog ikke i tvivl om at du går til den med liv og sjæl.

:D
Jaa.. det kan godt være at når man dyrker mange planter, så er der nogle der ikke får nær så meget opmærksomhed og kærlighed som hvis man bare havde en 5 stykker.
Men jeg vil gi det et forsøg, og nu når vi får egen have så vil jeg virkelig gå til den! :D :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]