Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spiritualitet
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvorfor bruger i psychedelia? Er det for at fyre den af og få en fed aften eller har i en dybere mening med det? Jeg har opdaget at der er flere folk herinde (fx Zionboy) som efter min mening har en fed indgangsvinkel til hallucinogener/spiritualitet. Hvad siger i andre?

I starten gjorde jeg det af ren og skær nysgerrighed, der var ingen dybere mening i det som sådan. Hvordan kan man også vide følelsen af et trip før man har prøvet det.
Jeg har enkelte gange prøvet psykedelika sammen med fest, det er absolut umuligt for mig. Det har helt klart udviklet sig til noget spirituelt for mig, jeg går efter en oplevelse, helst ude i naturen med nogle fede mennesker. Det samme gælder næsten for tjald med mig.

Derimod stimulanser og empathogener, de er klart opfundet til at fyre den af på.

Det var det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mvh.
Martin

Junior medlem

Unnskyld! Det var ikke meningen å poste to ganger :)

Senest rettet af noooo 08 jun 2004 14:39, rettet i alt 1 gang.

Til hverdag og fest smager stoffer bedst - om det er en spirituel eller en party oplevelse, kan man ikke bare kombinere den, altså en party/spituel oplevelse, altså jeg har da danset imellem folk med halluer på, jeg har set små sorte børn med underlige røde øjn omkring mig på dansegulvet, samtidig med at alle de andre mennesker var der, det tager jeg som en rimelig spirituel oplevelse idet at jeg mener at jeg fik meget ud af det, og jeg har da osse næsten kunne se børnene i senere trips, osse har jeg en morgen efter en masse mdma - noget speed - ½ mitzu og en håndfuld svampe blevet blæst igennem en væg indtil en anden verden som jeg ikke helt kan definere, men noget sølvpapirs agtigt noget var der i den verden, så om man tager det til fest eller bare for at trippe, det er da ingen forskel, det hele handler om hvor meget en hjerne tør åbne sig iblandt andre mennesker, at nogle så ikke kan klare det er synd, fordi det er klart fedest at være blæst af helvede til sammen med mange mennesker (jeg mener at være på trip med mange mennesker) - det er en tilvænningssag, men ok det er osse derfor at jeg betragter mig som urban frem for alt andet, lissom en shaman er noget naturnoget, en psychomancer er noget urban noget - ja ok, det er hvad jeg bruger psykadelik til, hvorsomhelst nårsomhelst - det er ikke et spørgsmål om ydre setting men om indre setting.

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
for mig handler stoffer om at ha det sjovt! om at lære
om fællesskab
plus en masse mere, men ikke mindst om at møde nye mennesker der fyrer den af for vildt, det er primært derfor jeg er her, sekundært for at lære en masse om de stoffer jeg ikke har taget endnu.

jeg er ikke spirituel på nogen måde da jeg mener det begrænser ens liv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For mig handler diverse psychedelia om bevisthed!
Alle kender til begrebet "bevisthedsudvidende stoffer", men efter min mening tænker mange ikke over hvad det betyder.
Jeg fornemmer at min bevisthed bliver udvidet ved hjælp af stoffer - og det er rart at være i kontakt med andre artsfæller !
Desværre tror jeg også at mange stofbrugere har glemt "bevistheds begrebet", men Psychedelia. dk er et godt udgangspunkt for at præge de lidt mindre "bevidste" brugere - hvilket jo også i sidste ende må være boardets funktion.

(Ryger Smiley)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]