Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes egentlig det kunne være meget fedt med en lille samling af folks erfaringer med rygning af entheogene planter. Det er halvsvært at danne et samlet overblik over de forskellige urter og planters effekter når man kigger på fx Erowid, bl.a fordi det også virker meget subjektivt derinde, så jeg blev lidt nysgerrig efter at høre jeres erfaringer og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste der er nysgerrig. Jeg tænker på alt muligt, ligemeget hvilken potens(lige fra Amanita Muscaria til passionsblomst til helt andre ting). Det kunne være ret fedt med en tråd hvor man kunne få svar, hvis man nu havde planer om at ryge et eller andet. Altså i bund og grund, hvad har i røget og hvilken effekt kom der?

Nogle gange vil man jo gerne afveksle lidt fra hashen :)

Tidligere holdmedlem

søg selv på boardet.........

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
husker det som om Scutellaria lateriflora smager rigtigt godt, ikke den store effekt men meget krydret og aromatisk.

Medlem
Brugeravatar

Som sagt er der mange emner omkring det i forvejen - men til emnet:

Passionsblomst - Meget svag virkning
Muskatnød - sjældent
Malurt - Meget subtil virkning, intet specielt

Har lavet et mix af muskatnød, baldrian og malurt af ren kedsomhed, der skal prøves snarligt.

Af entheogene planter, der er værd for dig at undersøge m.h.t. rygning kan nævnes:

- sinicuichi
- Lactuca virosa - fattigmandsopium
- Leonotis (Dagga)
- Om muligt - Kanna?
- Damiana
- Drømmeurt
- Artemisia Absinthium og Vulgaris
- Aminata Muscaria - også en gammel kending for de fleste
- Salvia divinorum - Ja, også en rimelig kendt plante
- Coleus - har jeg hørt skulle være muligt - ikke nogen kilde på det (hvad jeg gider finde i hvertfald)
- Opiumvalmue - papaver somniferum (er det muligt at ryge plantematerialet?)
- Nicototiana - Også en de fleste burde kende
- Datura - Skulle efter sigende svare lidt til en skunk-rus (dette må vel gøre sig gældende for de andre natskygger ligeså?)
- Cannabis Sativa/Indica - Kender alle vist
- Mimosa Hostilis - DMT (der skal dog vist ekstraheres DMT fra mimosa før rodbarken er interessant i andet end ayahuasca)
- Passiflora Incarnata/Edulis og få andre - Skulle være en mildt sedativ virkning (desuden en mild MAOi)

Undskyld den rædsomme opstilling og alle manglerne, men jeg mener, det er noget man selv kan fremlægge, hvis man mener det er interessant...

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Damiana kan godt give virkning, omend det er noget svagt hvis det indtages alene. En kop kratom og en joint damiana er nu godt.

Derudover morede jeg mig over din opstilling:
Citat:
bl.a fordi det også virker meget subjektivt derinde, så jeg blev lidt nysgerrig efter at høre jeres erfaringer

Erfaringer ér subjektive.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
WTF er muskatnød ikke et krydderi? hvordan tager du det som et stof?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
KingOfBongbong skrev:
WTF er muskatnød ikke et krydderi? hvordan tager du det som et stof?

Der er en tråd om det, det var oppe for ikke så længe siden.

Medlem
Brugeravatar

Okay okay, here's the deal. Selvfølgelig har jeg søgt men det er nærmest spredt for alle vinde og meget begrænset når der endelig kan findes noget. Syntes det kunne være meget fedt med en samlet tråd om folks erfaring med rygning, ligesom der også findes tråde om hvilke drågz folk har prøvet :)

Nogen der har prøvet Datura?

Medlem
Brugeravatar

Flimmer har vist gjort det en del... Han sammenlignede det vist med en mindre "stenet" skunk-rus...

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Grusom skrev:
Flimmer har vist gjort det en del... Han sammenlignede det vist med en mindre "stenet" skunk-rus...

Mvh,
Gargarin

Cool, jeg prøver det også her en af dagene og så smider jeg lige en lille "rapport" ind her i tråden. Du må også meget gerne fortælle om det mix du nævnte længere oppe når du får det i piben :)

Medlem
Brugeravatar

http://home8.inet.tele.dk/larri/HALU/HALLISTE.HTM

Den bruger jeg selv når jeg lige hurtigti skal tjekke op :'

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Jeg kan dele min erfaring med SVALEURT , jeg røg ca. 15 bong hoveder godt fyldt med tørrede blade fra svaleurt , tror jeg nåede op på omkring 4-5-6 gram ,vi var to som røg det og begge fik vi en ordenlig stener på og en lidt afslappet hed men ikke noget vær at prøve igen rusen gik væk væk efter 10minutter ca. men så røg vi noget 120 ryger fra staden også fik jeg en skævert jeg aldrig har prøvet før det var vildt nice men aner ik om svaleurt havde en finger med i spillet men det bildte jeg mig selv ind hvertfald . :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
GangsterMark skrev:
Grusom skrev:

Mvh,
Gargarin

Cool, jeg prøver det også her en af dagene og så smider jeg lige en lille "rapport" ind her i tråden. Du må også meget gerne fortælle om det mix du nævnte længere oppe når du får det i piben :)

Ja, hvis du vel og mærke ryger en lille bitte smule af bladet fra planten - Datura og andre natskygger er yderst kraftige og giftige, giver dig en slags delerium..
Syntes det er ret farligt at folk bare nævner planter i flæng, for trådstarter hopper åbenbart lige i uden at have hovedet skruet på - lad være med at komme med opfordrende svar!

GangsterMark - jeg syntes du skal sætte dig gevaldigt godt ind i hvad du begiver dig ud i!!!!!! Datura er bestemt ikke til at spøge med, og det tager røven på dig hvis du bare kan overtales, ved at der er en random gut der på nettet sammenligner det med en stenet-skunkrus, VÅGN OP, hvis Datura virkelig mindede om cannabis/skunk, så ville du vide det + det ville være meget mere udbredt end det er, det er jo ikke en sjælden plante!

Jeg mener dette på den bedste måde!

Syntes du skulle læse og studere de planter du selv finder frem til, og syntes ku være spændende - ikke bare lade folk komme med random plantenavne fordi du er for doven til at gøre dig selv og dit sind en den tjeneste at sætte dig ind i sagerne! Derefter kan du spørge til folks erfaringer...

Planteverdenen er ikke lutter lagkager, Datura kan forresten være ret så dødelig og trippet skulle bestemt ikke være en dans på roser... LÆS! :D

Håber du forstår hvad jeg mener og ikke tager dette ilde op...

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
GangsterMark skrev:
Grusom skrev:

Mvh,
Gargarin

Ja, hvis du vel og mærke ryger en lille bitte smule af bladet fra planten - Datura og andre natskygger er yderst kraftige og giftige, giver dig en slags delerium..
Syntes det er ret farligt at folk bare nævner planter i flæng, for trådstarter hopper åbenbart lige i uden at have hovedet skruet på - lad være med at komme med opfordrende svar!

GangsterMark - jeg syntes du skal sætte dig gevaldigt godt ind i hvad du begiver dig ud i!!!!!! Datura er bestemt ikke til at spøge med, og det tager røven på dig hvis du bare kan overtales, ved at der er en random gut der på nettet sammenligner det med en stenet-skunkrus, VÅGN OP, hvis Datura virkelig mindede om cannabis/skunk, så ville du vide det + det ville være meget mere udbredt end det er, det er jo ikke en sjælden plante!

Jeg mener dette på den bedste måde!

Syntes du skulle læse og studere de planter du selv finder frem til, og syntes ku være spændende - ikke bare lade folk komme med random plantenavne fordi du er for doven til at gøre dig selv og dit sind en den tjeneste at sætte dig ind i sagerne! Derefter kan du spørge til folks erfaringer...

Planteverdenen er ikke lutter lagkager, Datura kan forresten være ret så dødelig og trippet skulle bestemt ikke være en dans på roser... LÆS! :D

Håber du forstår hvad jeg mener og ikke tager dette ilde op...

Bare rolig, har ikke rørt det. Jeg indtager INTET jeg ikke har læst grundigt op omkring i forvejen. Læste op uafbrudt på HBWR første gang jeg skulle prøve det. Vidste faktisk ikke Datura var en natskygge(vidste godt pigæble/englebasun/whatever var, men kan sgu ikke alle betegnelser), så jeg læste op på det efter mit svar og da jeg fandt ud af det discardede jeg den. Måske var mit svar deroppe lige forhastet nok. Jeg bruger jo denne tråd til forslag for så at tjekke det ud. Vil ikke alarmere nogen med dårlige formuleringer, hader sgu selv når folk bare springer hovedløst ud i noget for at lamme sig. Så bare rolig, no harm done ;).

Senest rettet af GangsterMark 16 jun 2008 20:05, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

HopIFjorden har ret. Du skal ikke bare hoppe på og ryge uden videre, men det lyder til, at du nok klarer dig og undersøger grundigt, inden du går i gang :)

Men jeg har læst flere steder om brugen af Pigæble som rygelse, hvor virkningerne har været at sammenligne med en cannabis-rus - dermed, som sagt, er det jo ikke cannabis - men virkningen lyder til at være sammenlignelig.

Er der nogen, der lige kan komme med deres erfaringer med røget pigæble el. lign.?

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Pigæble og Datura er den samme plante! Førhen kunne man købe astacigaretter, indeholdende netop pigæble, derfro finder jeg det tvivssomt at der overhovedet er en effekt ved rygning af bladene - mener også dette har været oppe og vende før, dette betyder så ikke at Datura ikke er aktiv og kan heller ikke personligt afskrive den for at være det, ved rygning af blade for har ingen erfaringer med det..

GangsterMark>> Godt at høre at du sætter dig ind i sagerne før du begiver dig ud i det! Det var bare den ovenstående post der lige ramte mit øje :D

Go' vind!

Medlem
Brugeravatar

HopIFjorden ---> Ja det kan jeg da godt forstå. Det var også pænt dårligt skrevet/formuleret af mig :D. Og ja, jeg fandt ud af at Pigæble og Datura er det samme. Det jeg mente var at jeg kendte navnet/virkningen af pigæble inden jeg skrev, men ikke at Datura var den latinske betegnelse :). Jeg troede Datura var en meget mindre krass plante da den blev omtalt.

Men som Grusom siger er erfaringer med røget pigæble selvfølgelig velkomne her i tråden, da effekten ved rygning af diverse urter ikke altid er lige nem at finde på Erowid, medmindre man scroller en masse trip reports igennem til man finder doser der er blevet røget.

Bare kom med de rygererfaringer folks :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
- Ang. rygning af pigæble/Datura Stramonium:

Nu er advarslerne (igen) givet allerede, så jeg vil remse nogle tråde op her - og give nogle flere advarsler.
Det er ustyrligt vigtigt ikke at dosere højere end hvad der lige er aktivt, med mindre man ønsker sig ud på dæmonernes overdrev, hvor kragerne vender sig mod dig. Dette er ikke noget jeg selv har oplevet, men jeg tror sgu på det.

Det eneste jeg bruger pigæble-blade/frø til, er at minimere hosten ved cannabis og EVENTUELT forhøje forestillelsesevnen. Vi snakker minimale doser, ala 1x2 cm stykke friskt pigæble-blad i en joint. Sammen med THC'en virker det formidabelt. Hvis det bare er mod astma, er det nok med en anelse i spidsen af jointen.. Og igen, pas på med at dosere ret meget mere end nævnte dose, og desuden kan man ikke vide sig særligt sikker med styrken af plantedelene.
PS: Tropanerne (de aktive alkaloider i natskyggerne) giver ofte OO pupiller, som ved større doser (læs: relativt små) kan vare godt op ad næste dag, og blive misfortolket som stimulansindtag..

Her gås:
Pigæble i pibe http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =1&t=21615 (indeholder flere links)
Natskygger - lavdosis med cannabis http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =1&t=21054

Og pas nu på :!: .

Junior medlem

Budha skrev:
Jeg kan dele min erfaring med SVALEURT , jeg røg ca. 15 bong hoveder godt fyldt med tørrede blade fra svaleurt , tror jeg nåede op på omkring 4-5-6 gram ,vi var to som røg det og begge fik vi en ordenlig stener på og en lidt afslappet hed men ikke noget vær at prøve igen rusen gik væk væk efter 10minutter ca. men så røg vi noget 120 ryger fra staden også fik jeg en skævert jeg aldrig har prøvet før det var vildt nice men aner ik om svaleurt havde en finger med i spillet men det bildte jeg mig selv ind hvertfald . :peace:

Jo, det har det! svalurt og cannabis har en effekt på hinanden, jeg blander det tit selv med pot og skunk. Det bliver en mere svævende rus, først lidt optur og så ned og stene... men for mig kan det også give hovedepine, og i de mængder som i omtaler, får jeg nogle gange ubehalige tømmermænds symptomer næste dag... men en god urt at blande op med, en tilbagevendende indgridiens i mine urtetobakker.... (nydes med måde, og behandles forsigtig når den er frisk!!!)

prøv at bland:

Svaleurt
Prikbladet perikon
Baldrianblade
cannabis
Og god pibetobak

;)

..virker så dejligt...

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
så fik jeg den med på vejen, jeg syntes nok den skævert var af den mærkelige af slagsen , man kan ik beskrive det man er bare mere ja faktisk flyvende men ens tanker ændre sig specielt syntes jeg ( svaleurt + hash )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]