Først om fremmest vil jeg sige det er et spændende emne men også bredt.
Jeg er klart tilhænger af at der findes andre dimensioner end den vi kender idag. Der kan faktisk være mange millioner paralel universer ved siden af det vi befinder os i lige nu..
Min interesse for dette kom igennem psychedelia da jeg som 13-14 årig oplevede nogle uforklarlige ting som var så specielle at jeg blev facineret af dem. Husker at oplevet nogle vildt syrede oplevelser på svampe som jeg aldrig glemmer og som man trip body aldrig glemmer. Noget at vi på svampe bevægede os over i en anden dimension og oplevede både livets mørkeste side og lyseste side under trippet. At tiden stod stille og at den lige pludseligt fløj mega hurtigt. Alle der har været på svampe kan vel relatere til at se tiden på en helt anden måde??
Mit forbrug har dog ændret sig med tiden og jeg tager det mere roligt med stoffer da man jo skal passe et job og tænke på det "virkelige liv" og leve der for ellers bliver man sku sat af. ´Jeg ryger dog stadig en joint i weekenden for her slapper jeg af men oplever så også en anden side af livet hvor jeg sommetider får nogle vildt syrede oplevelser som jeg ofte deler med mine venner. Jamen nogle kan spørge hvordan to mennesker kan opleve samme syrede oplevelser når begge har deres egen bevidsthed men oplever nøjagtig samme oplevelse?? Svaret har jeg søgt længe, men også bare svaret på alle disse psychedeliske oplevelser.
Jeg kan ikke helt forstå dit spørgsmål det syntes at stå uklart for mig men prøver at besvare det som jeg tolker det.
Stoffer er ikke nødvendigvis den rigtige måde at opnå en højere dimension eller lykkestaide. Det kan opnås igennem mange andre ting som en god familie, en tur i et fitness center eller eks at vinde i lotto.
Hvis vi derimod taler om andre dimensioner af livet, paralel dimensioner så er svampe hash ect. en nem måde at få et glimt ind i den anden verden. Hvis vi er ovre i LSD så vil jeg tro man kommer ret tæt på at se verdenen uden filter. Har jeg ihvertfald fået fortalt af nogle venner.
Videnskaben er også kommet ret langt mht at forstå andre dimensioner. Faktisk længere end man lige kunne forestille sig. Man er igang med at bygge et kæmpe forsknings projekt(CERN) til 6 billioner dollers i Geneve.
Kort fortalt går dette projekt ud på at man sender to protoner mod hinanden med lysets hast. Disse protoner vil så kollidere sammen og skabe en egnorm energi.. Faktisk nok til at kunne lave et sort hul!!!
Det er som at lave en flænge i "virkeligheden" og tage et billede af de stumper og det hul der åbner sig!! Her er videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=_fJ6PMfn ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=s9XotvwgnaYdet meste kan findes på you tube.
Så mit svar til dig er at man faktisk er tæt på at kunne opnå en anden dimension, måske at kunne forstå hvad dark matter er lavet af, eller det som vi kalder virkeligheden faktisk hele universet. Men hvis dette projekt går galt så kan det også bliver jordens under gang
tjek dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=BXzugu39pKM