Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSA
Medlem

Hej Psychedelia,

Ved godt dette her egentliog noker en triprraport, men ville bare dele det med jer. Det her var min føørste pysychedeliske oplevelse. Tog 10 HBWR frog ø, knuste dem og puttede dem i kapsler og spiste dem. Efter en halv time fik jeg kvalme, men så længe jeg blev liggende var det ikkes å slemt. Ingen hallucinationer indtil der. Mig og min ven besluttede os for at gå op i den lokale SPAR (800m) ca, viste sig at være en dårlig idé. det regnede. Mine sanser var meget forstærkede, og alle de regndråber der landede på mig samtidig med alle de indtryk man fik af verden blev for meget, og jeg brækkede mig i en busk. Efter det skyndte vi os hjem i min vens lejlighed og jeg lagde img på sofaen. Der var CSI, og psychedelic i baggrunden. Dårlig idé. flød ind og ud af denne her verden. Tigrene der var i det afsnit af CSI var skræmmende, især når der var menneskelig også. Skeletter, dyretænder og alt det hele. Det hele foregik i "hak". Som en DVD der hakker..

Det hele blev for meget og jeg gik total i panik. Jeg fik svedetur, mit hår var helt vådt af en blanding af sved og regn, og mit tøj ligeså. Heldigvis havde min ven 2 Clonazepam liggende som jeg tog, og efter det gik det lidt i sig selv. Havde stadig små visuals, og lidt paranoia. Masser af underlige tanker, underlig tankegang. Til alle jer der overvejer det psychedelia for første gang, så pas på. I kan læse og læse så meget som i vil. Det har jeg gjort, men det kan slet ikke sammenlignes. Jeg troede jeg vidste præcist hvordan det ville være, men det viste LSAen mig hvem der gjorde. Jeg vil trippe igen, bare denne her gang herhjemme alene, på mit værelse om natten.

Og af en eller naden grund fik jeg den super gode idé at barbere noget af mit hår af.. Faktisk overvejede jeg kraftigt at barbere mig skaldet.

Nogle tanker, råd til mit næste trip? Føler helt klart jeg har lært noget af det her trip. Psychedelia er ikke legetøj (Det siger I allesammen når folk spørger til det, men tror ir ikke man forstår det før man har stået i det, medmindre man har en fantasi der er i stand til at forestille sig det, hvilket jeg tror ingen har. Troede det kunne sammenlignes med MDMA cmoedown, plus lidt mere visuals og tankespind, men haha nej. Det kunne det ikke.

Titel: Re: LSA
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nogle råd til næste trip? Tag under rigtige set&setting og lad stoffet komme til dig.

Fjernsyn, film og des lige er no-go for mig på LSA, totalt uninteressant og meget forvirrende at se på. Drop fjernsynet og tag i stedet ind i dig selv uden musik og film, alene eller sammen med en ven. Der skal være roligt, trygt og stille IMO, ja alt hvad du kan læse om om set&setting

At tage udenfor og specielt offentlige steder er IMO en dårlig ide første gang, SPECIELT under come-up på LSA hvor kvalme kan få en til at knække sig bare af en svag lugt af et eller andet. Stress og des lige virker også meget stærkere

Citat:
til det, men tror ir ikke man forstår det før man har stået i det, medmindre man har en fantasi der er i stand til at forestille sig det, hvilket jeg tror ingen har. Troede det kunne sammenlignes med MDMA cmoedown, plus lidt mere visuals og tankespind, men haha nej. Det kunne det ikke.

Tjaaa... Psykedelika er ikke legetøj, endnu en gang ;)

Man mærker først rigtig smerten når man brænder huden af til knoglerne..

Men godt du kom nogenlunde godt fra det, LSA og psykedelika i det hele taget er ikke bare en rus og lidt farver.

Jeg ønsker dig godt trip hvis du forsøger dig igen, men pas lige mere på og vær forsigtig med hvad du laver. Noget musik kan også hyle en helt ud af den, forsøg først med så få sansepåvirkninger indtil din hjerne har lært at opfatte disse nye indtryk som virker meget kraftige

Medlem

Tro mig, har læst alt om set og setting. Jeg havde bestilt frøene ind til ind til min ven, og det var derfor jeg var derinde. Så spurgte han om jeg ikke ville tage dem der, og der lavede jeg fejlen. Lad dig ikke narre af "kixxbrian", det er i ren sjov det navn. At gå op til den lokale SPAR var den anden fejl. Jeg blev overmodig og tænkte at njeg sagtens kunne styre det, og at en cykeltur hjem på et tidspunkt ville være meget let. Næste trip bliver hjemme på mit værelse. Total stilhed, indtil jeg føler jeg kan klare musik. En ting jeg lagde mærke til var at min følesans blev kraftigt forstærket. At røre ved ting altså.

Nu har jeg bestilt til to trips mere, og jeg føler mig meget mere forberedt. Men det ska lige siges at efter jeg havde fået de to rivotriler + baldrian og jeg var på vej hjem, med hjælp af mine to venner (tak) var det meget smukt. Jeg har aldrig set så smuk en sø + 2 ænder. Tak for rådene (:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Prøv at lave et udtræk til næste gang. Det skulle modvirke kvalmen (næsten) fuldstændigt.

Medlem

vil overveje ekstraktet. Tror ere brælkket skyldtes alt for mange sanseindtryk, plus min ven gik ret hurtigt så jeg prøvede at følge med i hans tempo selvom jeg nok burde have spurgt om vi kunne gå langsommere.

EDIT: Har søgt på BL men kan ikke finde ud af hvor stor tolerancen er. Varer den en uge eller dermokring ca?

Medlem
Brugeravatar

Altså, nu ved jeg ikke med jer andre, men når man tager noget sedativ, hvilket jeg i høj grad vil kalde LSA, så synes jeg det er dumt at udføre NOGET fysisk.
Hvis man har lyst til nogen form for fysisk udfoldelse, så sørg for, at det er muligt til, når trippet sætter igang, men lad være med at lade dig "trække afsted" af en ven eller andet, det er åndssvagt i en grad, der er skræmmende for et godt trip på LSA. Gør det af lyst, især i starten af trippet, hvor kvalmen kan være fremtrædende.
Jeg husker selv, at jeg en dag blev "slæbt" ud og gå, hvor jeg gang på gang fik mere og mere kvalme, da jeg ikke kunne få lov at slappe af (og det hjælper heller ikke på trygheden, at man er stenet ude i offentligheden), og jo mere kvalme, jo værre trip.

Det er noget, man måske kun erfarer, men man skal stadigvæk gør alting af lyst under et trip for ikke at stresse.

Min tolerance med LSA plejer at være væk efter en uges tid, men synes alligevel, man skal vente min. en måneds tid for lige at bearbejde oplevelsen.

Summasumarum: En seng +god indretning og lign. er guddommelig, hvis der ikke er andre muligheder for set&setting, men ellers kender du jo rådene til gode tripsteder.

Mvh,
Gargarin

Medlem

Grusom - Det lyder præcis som det der skete for mig. Jeg tænkte der ikke ville ske det store ved at gå udenfor, da trippet ikke var 100% igang da jeg gik, men det var et dumt valg set i bakspejlet. Næste trip bliver på mit mørke værelse med evt. musik i baggrunden, og intet tv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Den der med ingen musik kan jeg ikke helt være tilhænger af. Stilhed kan være godt nok til tider, men så skal man altså også være forberedt på de auditive halluer. Mit råd til dig er at sætte noget godt musik på som du ved slapper godt af til. Hvis du bliver træt af musikken kan du altid skifte den, eller slukke for den. Men som du nok ved har man ikke altid lyst til det, så lav en playliste på 4-5 timer.

Personligt kan jeg anbefale at man lægger noget glad musik i slutningen af trippet for det er der de dybe tanker kommer.

Medlem

Mht. musikken er jeg lidt splittet. Inde ved min ven blev musikken alt for meget, men måske var det blandingen af dyrelyde og menneskelig inde i tvet der fik det hele til at flyde sammen til noget der var alt for svært at styre. Samtidig var bodyloadet så stort at jeg ikke selv kunne gå op og slukke musikken. Så måske jeg skulle starte ud med noget lavt musik, noget darkpsy eller psychedelic, og hvis det ikke frembringer panik eller lign. skrue lidt højere op.

Medlem
Brugeravatar

Udover der er nogle rigtigt gode tråde med set&setting på psy.dk vil jeg lige hurtigt indvie i et eksperiment, jeg forsøgte mig med på mit allerallerallerførste LSA-trip, på omkring 500 MG frø tror jeg. Jeg er virkelig dårlig til alt, hvad der hedder de der "psy-trance" "Darkpsy" og ja lign., faktisk har jeg ikke den fjerneste flyvende fnert forståelse for, hvad det er i snakker om, når de bliver nævnt, så jeg er lidt øde og forladt, når jeg skal vælge musik til trips, da jeg i bund og grund kun hører hip hop og hvad jeg bliver anbefalet.
Jeg havde lagt mig i sofaen og begyndte at slappe af, da jeg begyndte at tænke på set&setting, der jo skulle være så vigtigt. Så jeg tændte for cd-afspilleren, uden at vide, hvad der var sat på, og lagde mig til at slappe af. Det viste sig så at være Johannes Møllehaves digtoplæsning, hvilket jeg ikke forstod, da det normalt ikke bliver hørt i husstanden, men jeg var for træt til at skifte og fandt det faktisk udmærket efter lidt tilvænning. Johannes' stemme er rigtig varm og "kær", hvis i forstår, og den gav mig en rigtig tryg fornemmelse igennem trippet - og lagde bund for mange af tankerne i løbet af trippet. Stemmen var rigtig smuk under trippet, dog husker jeg ingen af digtene :P
Det jeg vil frem til er, at jeg på flere trips har benyttet mig af stemme-lyd. Lyd-historier med let baggrundsmusik, som dem man fik med i sine børnebøger på bånd tilbage i børneårene, har virket rigtigt lækkert for mig - og betryggende, vigtigst af alt. Desuden kan man jo, ved hjælp af spændingskurve og opbygningen af historien, bestemme hvordan trippets "auditive stemning" skal være.

Håber i forstår og håber det hjalp

Mvh
Gargarin

Medlem

Grusom:
Det er faktisk et rigtig interessant og nyt forslag... Kunne være det skulle prøves en dag :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Mungojohn skrev:
Grusom:
Det er faktisk et rigtig interessant og nyt forslag... Kunne være det skulle prøves en dag :)

Stafetten taget. Ny tråd ang. forslag oprettet:
"Gode stemmer for et godt trip!" http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =5&t=25089

Medlem
Brugeravatar

Lækkert :) Og Mungojohn, det kan kun anbefales, du har sikkert et eller andet derhjemme, der er værd at lytte på :)

Mvh,
Gargarin

Medlem

.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]