Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 16:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ja, jeg mener også det tidligere er blevet sagt, men der er stor forskel på 5 og 7 frø, og langt større på 7 og 9. Sammenhængen er så absolut ikke lineær. Det lyder som om en 7-8 frø måske havde været mere passende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flak skrev:
Ja, jeg mener også det tidligere er blevet sagt, men der er stor forskel på 5 og 7 frø, og langt større på 7 og 9. Sammenhængen er så absolut ikke lineær. Det lyder som om en 7-8 frø måske havde været mere passende.

Hmm jeg regner med at tage 14 i aften, så det betyder vel chancerne er gode for at blive fucked. Tager man over 10 frø sker der ting og sager, og ved 12-14 :idea: :!:

Medlem
Brugeravatar

Må man have lov at spørge til en alternativ måde at knuse LSA frø på?
Har nemlig ikk' en morder, morter, whatever den hedder i ved nok godt hvad jeg mener til rådighed..
Mit bedste gæt er umiddelbart at lægge dem i en spand eller pose og så efter gå til den med hammeren :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Shperma skrev:
Må man have lov at spørge til en alternativ måde at knuse LSA frø på?
Har nemlig ikk' en morder, morter, whatever den hedder i ved nok godt hvad jeg mener til rådighed..
Mit bedste gæt er umiddelbart at lægge dem i en spand eller pose og så efter gå til den med hammeren :)

Peberkværn er også en mulighed, men du kan jo bruge uendeligt mange muligheder, resultatet er jo at de bliver smadret alligevel. Du kan sikkert også bruge en bidetang, eller hvad det nu hedder, hvor man klemmer frøet fra begge sider - lidt ligesom en nøddeknækker.

Medlem
Brugeravatar

Har også overvejet peberkværn, men efter at have set indeni min egen er jeg lidt bange for der går en alt for betydelig mængde
til spilde? .. Eller det måske ligemeget? :)

Da jeg står over for mit første LSA trip imorgen håber jeg det er i orden at jeg låner den her tråd lige hurtigt :tnx:

Har tænkt mig at vaske frøene og har overvejet mulighede om at putte dem i en 1½ L flaske blandet op med omkring 1/4 vand og en masse groft salt
og så ellers bare ryste igennem, går ud fra at det er en god måde at gøre det på.. eller ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Den med flasken tvivler jeg ret meget på. Hvis det var sand eller sten, okay, men bare ikke salt. Det er for porøst ifht. frøene. Hvorfor ikke gøre det i en pose med en sten/hammer på en anden sten? Måske lige komme et viskestykke udenom, så posen ikke smadres.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg tror idéen med saltet er at rense skallen af frøene. Xpert har ihvert fald beskrevet den metode før. Hvis de rent faktisk blev knust af det, ville de jo så også være blandet op med salt...

Jeg har før brugt peberkværn uden problemer. En kaffemølle kunne jeg også forestille mig var udemærket.

Medlem
Brugeravatar

Meningen var nu at rense, ikke smadre frøenes skal :)
Er den normale procedure mht. vaskning bare en opvaskebalje osv.?
Hammer + pose + viskestykke + sten er den metode som jeg vil bruge imorgen, tak for rådet med viskestykket - Havde jeg ikk' tænkt over :stupid:

Tak for de hurtige svar btw - Vil mene jeg har alt det teoretiske på plads nu, så må jeg bare se hvordan det udfolder sig i praksis ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Pas på med posen - har selv forsøgt med plastikposer, men det ender som regel med at den går i stykker og du ikke rigtig har styr på dine frø. Vil klart anbefale en peberkværn. En relativt kraftig kværn kan købes til billige penge.
Hvis der er rester i peberkværnen kan du bare skrabe dem ud med et eller andet :!:

Ellers plejer jeg at pakke et stykke stof rundt om frøene og udøve brutal vold mod dem, med en hammer. :rocking:

Jeg har nu to gange haft stor succes med først at pille så meget af frøenes skald af, som jeg kunne komme til og herefter lave en skål/balje med en masse groft salt og en smule vand. Konsistensen af blandingen plejer at være lidt ála glasur. Og så med fingrene gnide frøene gentagne gange. Det sliber dem fuldstændigt og de ender med at blive helt glatte og rene.

:gud: My sweet topic :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
brug en koedhammer, det er satme nogle haarde smaa sataner :shock:

men ja, vil raade dig til 8 stykker istedet for 10 da de er ret voldsomme naar man kommer op i stoerre doser, og forbered dig paa en aendret tankegang efter trippet :wink:

poy poy

Medlem
Brugeravatar

Det gik faktisk meget fint med at knuse dem i en pose med en normal hammer :)

Selve trippet var jeg lidt skuffet over, ikke fordi der ikke skete noget, men havde sat mig op til et forkert trip og havde derfor en masse andre forventninger.
Kan virkelig godt se hvad folk mener med at LSA minder om MDMA feelingen, gennem stort set hele trippet havde jeg det
som om jeg var på comedown efter et ordentlig MDMA-hjernesmelter-trip.
Kvalme var der heldigvis ikke meget af..

Min konklusion er; hvis jeg skal prøve LSA igen så skal det være om lang tid og en højere dose, måske omkring de 12 stykker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ret sikker på at små 10 frø vil være nok hvis du knuser dem ordentligt og holder dem nede i et par timer. 12 frø kan give en virkelig intens psykedelisk oplevelse, under de rette omstændigheder.

Jeg vil anbefale dig at tage 8 frø, ryge lidt hash, vente en time, tage 4 mere, vente endnu en time, for derefter at tømme maven.

Hvis du har en blender er det i øvrigt så langt den nemmeste måde at knuse frøene på.

Medlem
Brugeravatar

Kanon idé med blenderen :)

Men når du siger at jeg skal kaste dem op igen, er den eneste måde vel at stikke 2 fingre i halsen?
- Havde nemlig stort set ingen kvalme. Slammede nogle hoveder på come up, drak natron, cultura og spiste ingefære .. Måske derfor?
Kan evt. lade være med at forebygge kvalmen næste gang hvis jeg skal bruge fremgangsmåden med at spise 10 frø, kaste op for derefter at spise 4 frø?

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du behøver ikke at kaste op, men for de fleste er det en kamp at holde det nede i de påkrævede par timer, hvorefter forløsningen kommer i form af at brække sig, eller kvalmen forsvinder af selv.. Hvis du slet ikke for kvalme er det jo bare :P

Senest rettet af Moonage Daydreamer 07 nov 2008 13:47, rettet i alt 1 gang.

MEGATRON

hvis i er friske på en lille investering så kan en "Exido" kaffekværn til 100-150 kr pulverisere frøene fuldstændigt på under 10 sek.

Medlem
Brugeravatar

tak for den gentleman finn!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmmm ang. hash og LSA i starten... Frøene virker jo ikke endnu og kan derfor ikke boostes så voldsomt af hashen. Det er rigtigt det booster trippet når det er gået i gang. IMO så er hash påkrævet til selve LSA-trippet. Jeg ved ikke hvorfor men det intensiverer trippet rigtig meget. Uden hash keder jeg mig og visuelle effekter er svagere end min HPPD.

Personligt har jeg dårlige erfaringer med at redosere da det tager lang tid før de virker og smagen/lugten af redosen giver mig dobbelt så meget kvalme som start-dosen.

Min overbevisning omkring HBWR:

1. Ikke tag for få! Intet værre end rastløs følelse i kroppen, svage skygger på væggen og intet trip. Så hellere et grumt badtrip! ;)
2. Hash ryges på come-up og under trippet når der føles for det (hvlket der altid gør)
3. Rens skallen og knus dem helt til pulver
4. Indtag dosen på én gang og kæmp med kvalmen hvis den er der.
5. 50% af mine trips har kroppen selv "fortalt" hvornår jeg optaget nok, ved at smide frøene op igen. Den forløsende 30 sekunders knæk-tur som starter trippet for alvor

LSA-frø er lidt tricky at få til at virke rigtig godt IMO, men ovenstående virker fint

Junior medlem
Brugeravatar

Xpert > Efter et par gange på HBWR vil jeg nikke stort og genkendende til dine overbevisninger 1, 2 og 3. Udpræget 1'eren.

Ydermere så kan jeg godt fornemme hvad du mener med at man kan komme til at kede sig uden hash. Så skal man i hvert fald ud i rigtig mange frø! Den visuelle del er HELT klart først slående når hash'en sparker ind.

MEGATRON

Xpert eller oberstpicollo her kommer et lidt dumt spg.
- men hvordan renser i rent fysisk frøene i groft salt og vand, er det ikke ret svært deres størrelse taget i betragtning?

Junior medlem
Brugeravatar

Gentleman Finn skrev:
Xpert eller oberstpicollo her kommer et lidt dumt spg.
- men hvordan renser i rent fysisk frøene i groft salt og vand, er det ikke ret svært deres størrelse taget i betragtning?

Svarer nok udelukkende for mig selv, men tvivler på der er ret mange andre metoder at gøre/forklare det på. ;)

Jeg starter med at skrabe frøene fri af deres skald eller "pels" om man vil. Nemt at gøre med sine negle, ellers kan det gøres med en saks eller en hobbykniv. Det giver i og for sig et udmærket resultat, men du kan virkelig se forskellen på deres overflade efter en tur i salt/vand blandingen.
De skinner og er helt blanke og glatte, og eventuelle rester af skald og små tynde 'hinder', som jeg synes at have observeret på enkelte frø, er helt væk.

Hvis dit spørgsmål er, hvordan jeg i praksis gør, så kommer jeg noget groft salt i en skål. En hel del faktisk. Og derefter en smule vand. Vil skyde på at blandingsforholdet måske er 1:5 (vand/salt). Jeg får en grumset, af konsistens, glasur-agtig salt blanding. Så nulrer jeg hvert enkelt frø i væsken mellem to tommelfingre. Det sliber frøene og er lige så simpelt og nemt som det lyder.
Hvis du skal rense mange frø på denne måde, erfarer du at det virker, for til tider er min tommelfinger helt hudløs og glat efter sådan en omgang saltvandsmassage :P

Håber det var svar på dit spørgsmål - ellers er du velkommen til at vende tilbage :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]