Portuz skrev:
Halugenlampe skrev:
@Portus(og alle andre der lever i en verden hvor farvespektret rangerer hele vejen fra sort til hvidt): Drop det der bullshit. Selvfølgelig er der en verden til forskel på at indtage et stof med 60 år på bagen og et helt nyt stof som ingen ved noget om. Jeez.
Halluhampe hvad er det lige for noget bullshit du mener jeg skal droppe? Det må du meget gerne uddybe
undskyld, det var CamelJJ's indlæg jeg primært reagerede på:
CamelJJ skrev:
Halugenlampe skrev:
skadesreduktion i forb. med RC's kan vist summeres ned til: don't do it!
ja, og det gælder osse for alle andre stoffer.
det er denne udtalelse som jeg synes er sort-hvid.
men du er også selv godt med:
Citat:
2 dage efter en tur på Methylon er jeg som jeg var inden jeg tog det.
good for you! og så er methylon så godt som cleared, eller hvad? det er en ubrugelig udtalelse du kommer med. ingen dosis, intet om indtagelsesform, nul og niks. du er forhåbentlig klar over at du sætter livet på spil ved at tage det, og i langt større grad end hvis du bare holdt dig til MDMA som vi efterhånden ved nok om, til at kunne foretage en rimelig præcis risikovurdering. for det er det skadesreduktion til syvende og sidst handler om: at vurdere riscici. det kan man kun gøre hvis der foreligger et solidt grundlag af info.
Minimal skrev:
Nasal indtagelse af lige netop 2C-T-7 kradser åbenbart nogle af...
yep, og det beviser jo lige netop min pointe. uforusigeligheden af RC's. det sidste link omhandler et dødsfald ved oral indtagelse. fyren havde endda tilknytning til erowid, så ingen er sikre. man kunne jo tænke sig at nogle havde fucket up i lige netop hvilken 2c-x vi har med at gøre. du sniffer det i god tro og falder død om nogle timer senere. Lad mig vende den om, siden du nu lægger vægt på at det var NASAL indtagelse. Ville du selv indtage et stof oralt der har vist sig at være dødeligt ved nasal indtagelse? din tørre konstatering giver mig creeps, iøvrigt

.
Bottom line: du ved ikke hvordan et stof påvirker lige netop dig, før du har prøvet det. jo flere der har taget det uden men, jo større sikkerhed har du for også at slippe helskindet igennem. men du ved stadig ikke hvilke uønskede langsigtede virkninger det har. nu har i jo hørt om synteses dyrekøbte erfaringer med ketamin. får det jer ikke til lige at overveje en ekstra gang? det er meget muligt at i kende jeres krop og sind, men i kender sgu ikke jeres kilde, og det sætter jer ude af kontrol med hvad i laver. I forhold til at tage svampe eller LSD, hvor der foreligger så meget information, at det som bliver afgørende for konsekvenserne er de faktorer du selv er herre over. du er selv i kontrol.
pas på jer selv.