Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!

Kan MDMA harm reduction bruges i forbindelse med Methylon? Jeg har ikke kunne finde noget Methylon specifik Harm Reduction og tænkte på om det var det samme, når Methylon påvirker Dopamin og Noradrenalin mere en MDMA'ens Serotonin?!

Og hvor langt tid vil i skyde på at man skal lægge ind i mellem sine trips for at ens hjerne er "tilbage"...

Da jeg første gang tog 200mg over 3 timer (100+50+50), var det fedt i 6-7 timer, men jeg var ikke 100% mig selv før 4 dage efter, er det unormalt?

På forhånd tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som tommelfingerregel, så er det en god ide at følge samme HR som med MDMA.
200 mg er overhovedet ikke en stor dosis, og du burde ikke have nogle problemer i så mange dage efter. Hvis det gentager sig, så må du vel droppe det stof.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
skadesreduktion i forb. med RC's kan vist summeres ned til: don't do it!

Havde du nedtur i de 4 dage? Så er det nok fordi der var udsolgt af serotonin. Methylon har måske et større misbrugsspotentiale, da det tager længere tid at opbygge tolerance...

Junior medlem

Ok tak for svarene. Så må jeg bruge MDMA harm-reduction! Og nej jeg havde ikke nedtur i 4 dage, hehe damn det ville have været røv. Jeg havde nogle timers uproduktiv tid den næste dag, men det er vel ret normalt på grund af mangel på søvn mad og serotonin, jeg var back on track næste dag om aftenen efter lidt søvn og mad. Men jeg er vel lidt en psyconaut og er ekstremt inde i hvordan jeg har det, ikke at det behøver at påvirke mig, men de næste par dage oplevede jeg bare en "slightly altered" tilstand, ikke at det behøver at være dårligt, bare anderledes...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
spherized skrev:
Hej Psychedelia!

Hvor langt tid vil i skyde på at man skal lægge ind i mellem sine trips for at ens hjerne er "tilbage"...

Da jeg første gang tog 200mg over 3 timer (100+50+50), var det fedt i 6-7 timer, men jeg var ikke 100% mig selv før 4 dage efter, er det unormalt?

Efter de første 7 dage føler jeg selv at mit hoved er ved at vende tilbage, og omkring 14 dage før jeg er helt på toppen igen. Når man nu har brugt så lang tid på at komme sig, så skal nydes et par uger inden man tager turen igen. Så jeg vil sige 4 uger som minimum, mellem hver tur. Desværre findes der fx. Astrix som ens planlægning aldrig tager højde for.

Gæst skrev:
Som tommelfingerregel, så er det en god ide at følge samme HR som med MDMA.

Helt enig.

Halugenlampe skrev:

Ja og det gælder osse for alle andre stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Halugenlampe skrev:
Halugenlampe skrev:

Ja og det gælder osse for alle andre stoffer.

Hva' snakker I om!? :o

Hva' med RCs som 2c-x'erne?
De er også "Don't do it"?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Halugenlampe skrev:

Et "don't do it" budskab er slet ikke harm reduction.

(Men det er selvfølgelig fint at nævne, at RC's ikke er gennemtestede, og risikoprofilen, særligt på længere sigt, er helt ukendt.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2 dage efter en tur på Methylon er jeg som jeg var inden jeg tog det.

Medlem
Brugeravatar

Det kommer an på, hvad lang tid du kører og hvad tid du går i seng. Personligt kan jeg godt blive træt ca. 4 timer efter sidste redosering. det hjælper også hvis man fx var ude og danse, så føler man, at kroppen er mere træt..
Så kan jeg godt sove i max 3 timer og tage på arbejde i 7. Du skal dog ikke regne med den dybeste søvn og den bedste arbejdsvagt, men det kan man godt. Natten efter sover man ud, og så synes jeg man er god igen :)

men plejer man ikke at sige, at der skal gå en måned, før man er "helt normal" ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

er mantraet i forb. med skadesreduktion ikke "kend din krop, kend dit sind, kend din kilde".

Alle 3 skal være opfyldt før man kan tale om at 'reglerne' for skadesreduktion er blevet fulgt. De 2 første er ikke stofspecifikke men gælder din egen personlige tilgang og tilstand. Jeg går ud fra at der med 'kend din kilde', menes både stoffet og din pusher :-S. RC er jo også et vidt begreb, for hvornår ophører noget med at være et forskningskemikalie? Der bliver påny forsket i LSD's terapeutiske egenskaber. Dog kan man sige at vi kender stoffets kemiske egenskaber og virkning nogenlunde, altså så langt som vores begrænsede indsigt i hjernens elektrokemiske funktion rækker. Stoffet har en løbebane på over 50 års indvortes brug, og manden der opfandt det og har brugt det i årtier blev 102 år, så vi kan med sikkerhed sige at stoffet nok ikke ruinerer dig rent fysisk, når det bruges rigtigt. Hvorvidt du kan anvende det fornuftigt afhænger af de personlige faktorer.

Det vi normalt forstår RC's er dog nyere stoffer, ofte analoger til stoffer som vi i forvejen ved lidt mere om. Det er dog ingen garanti for at de ikke har skadelige bivirkninger som vi ikke kender til. Her mener jeg at methylon er alt for nyt, og der findes for få data til at man med relativ sikkerhed kan indtage stoffet. Når ingen reelt har dybgående viden om 'kilden'(stoffet), ja hvordan skulle du selv kunne kende din kilde?

Det var det jeg mente med mit tidligere indlæg, men alting skal åbenbart udpensles med trafikstriber her på boardet.

http://www.erowid.org/psychoactives/research_chems/

@Portus(og alle andre der lever i en verden hvor farvespektret rangerer hele vejen fra sort til hvidt): Drop det der bullshit. Selvfølgelig er der en verden til forskel på at indtage et stof med 60 år på bagen og et helt nyt stof som ingen ved noget om. Jeez.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Homo Superior skrev:

Hva' med RCs som 2c-x'erne?
De er også "Don't do it"?

åbenbart: http://www.erowid.org/chemicals/2ct7/2ct7_death1.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/2ct7/2ct7_death2.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/2ct7/2ct7_death3.shtml

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halugenlampe skrev:

Det er altså KUN 2C-T-7... Og uden at læse dine links, så mener jeg bestemt, at det ved samtlige dødsfald har været grundet nasal indtagelse. Nasal indtagelse af lige netop 2C-T-7 kradser åbenbart nogle af...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
@Portus(og alle andre der lever i en verden hvor farvespektret rangerer hele vejen fra sort til hvidt): Drop det der bullshit. Selvfølgelig er der en verden til forskel på at indtage et stof med 60 år på bagen og et helt nyt stof som ingen ved noget om. Jeez.

Halluhampe hvad er det lige for noget bullshit du mener jeg skal droppe? Det må du meget gerne uddybe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:

x2 her fra :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Portuz skrev:
Halugenlampe skrev:

Halluhampe hvad er det lige for noget bullshit du mener jeg skal droppe? Det må du meget gerne uddybe

undskyld, det var CamelJJ's indlæg jeg primært reagerede på:
CamelJJ skrev:
Halugenlampe skrev:

ja, og det gælder osse for alle andre stoffer.

det er denne udtalelse som jeg synes er sort-hvid.

men du er også selv godt med:
Citat:

good for you! og så er methylon så godt som cleared, eller hvad? det er en ubrugelig udtalelse du kommer med. ingen dosis, intet om indtagelsesform, nul og niks. du er forhåbentlig klar over at du sætter livet på spil ved at tage det, og i langt større grad end hvis du bare holdt dig til MDMA som vi efterhånden ved nok om, til at kunne foretage en rimelig præcis risikovurdering. for det er det skadesreduktion til syvende og sidst handler om: at vurdere riscici. det kan man kun gøre hvis der foreligger et solidt grundlag af info.

Minimal skrev:
Nasal indtagelse af lige netop 2C-T-7 kradser åbenbart nogle af...

yep, og det beviser jo lige netop min pointe. uforusigeligheden af RC's. det sidste link omhandler et dødsfald ved oral indtagelse. fyren havde endda tilknytning til erowid, så ingen er sikre. man kunne jo tænke sig at nogle havde fucket up i lige netop hvilken 2c-x vi har med at gøre. du sniffer det i god tro og falder død om nogle timer senere. Lad mig vende den om, siden du nu lægger vægt på at det var NASAL indtagelse. Ville du selv indtage et stof oralt der har vist sig at være dødeligt ved nasal indtagelse? din tørre konstatering giver mig creeps, iøvrigt :( .

Bottom line: du ved ikke hvordan et stof påvirker lige netop dig, før du har prøvet det. jo flere der har taget det uden men, jo større sikkerhed har du for også at slippe helskindet igennem. men du ved stadig ikke hvilke uønskede langsigtede virkninger det har. nu har i jo hørt om synteses dyrekøbte erfaringer med ketamin. får det jer ikke til lige at overveje en ekstra gang? det er meget muligt at i kende jeres krop og sind, men i kender sgu ikke jeres kilde, og det sætter jer ude af kontrol med hvad i laver. I forhold til at tage svampe eller LSD, hvor der foreligger så meget information, at det som bliver afgørende for konsekvenserne er de faktorer du selv er herre over. du er selv i kontrol.

pas på jer selv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Efter de første 7 dage føler jeg selv at mit hoved er ved at vende tilbage, og omkring 14 dage før jeg er helt på toppen igen.

jeg bliver til stadighed mere og mere frustreret over hvor elendigt i reklamerer for disse stoffer og alligevel forsvarer brugen af dem. Hvordan kan du selv acceptere at der går 7 dage hvor dit hovede ikke er i orden? Skal du ikke bruge knolden til noget i løbet af ugen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Halugenlampe skrev:
CamelJJ skrev:
Efter de første 7 dage føler jeg selv at mit hoved er ved at vende tilbage, og omkring 14 dage før jeg er helt på toppen igen.

jeg bliver til stadighed mere og mere frustreret over hvor elendigt i reklamerer for disse stoffer og alligevel forsvarer brugen af dem. Hvordan kan du selv acceptere at der går 7 dage hvor dit hovede ikke er i orden? Skal du ikke bruge knolden til noget i løbet af ugen?

Hvordan kan du selv acceptere at der går 7 dage hvor dit hovede ikke er i orden? Det kan jeg uden problemer fordi du tydeligvis ville beskrive samme tilstand på en helt anden måde. Jeg har det ligesom dem der skriver at de er 2 dage om at komme sig, de bider bare ikke mærke i de små eftervirkninger, der stadigvæk er for os alle sammen, efter 7 dage. Som at man lige mangler det sidste overskud til at tage opvasken eller man lige skal sove en time extra før man er frisk på dagen. Jeg accepterer ikke mere end alle andre, men benægterer blot mindre.

Junior medlem

Nu har jeg flere gange hørt nogle folk der taler for de "naturlige" stoffer og virkelig advarer mod de syntetiske, især research chemicals. Det er ting som "du ved jo ikke hvad der kan ske om 10-15 år" jeg ofte hører. Jeg er ikke helt med, skulle der er virkelig være en réel chance for at jeg som har taget lidt methylon en weekend nu, om 10-15 får hjerneskader? Methylon ligner virkelig meget mdma molekylemæssigt og effekten er en del mildere, er det virkelig at spille roulette med hjernen?

Er der nogen baggrund for at sige sådan, har der været research chemicals i den "milde" ende (mindre en amf eller mdma) der før pludselig har vidst sig at være ekstremt skadelige?

Jeg stiller udelukkende disse spørgsmål for at finde det "potentielt mindst skadelige" stof at lege med... Jeg valgte netop methylon som stimulant fordi det skulle være mindre "hårdt" en eksempelvis amf og mdma og coke. Nu har folk jo taget coke i mange mange år, og mdma i en rum tid også, og dem der styrer sig har jo ikke store mén, jeg kan ikke helt se hvordan at methylon potentielt skulle være værre end så meget andet, min opfattelse var at det var en smule mildere...

Hvad er jeres 5cents i denne diskussion?

Og hulugenlampe jeg syntes du virker en smule sort-hvid i din "just dont do it" kommentar... Hvad er din baggrund for at sige dette om methylon? Jeg spørger kun pga. min nysgerrighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
spherized skrev:
Nu har jeg flere gange hørt nogle folk der taler for de "naturlige" stoffer og virkelig advarer mod de syntetiske, især research chemicals. Det er ting som "du ved jo ikke hvad der kan ske om 10-15 år" jeg ofte hører. Jeg er ikke helt med, skulle der er virkelig være en réel chance for at jeg som har taget lidt methylon en weekend nu, om 10-15 får hjerneskader? Methylon ligner virkelig meget mdma molekylemæssigt og effekten er en del mildere, er det virkelig at spille roulette med hjernen?

Når du indtager RC's så indtager du jo et stof hvis langtidsvirkninger ikke kendes... Langtidsvirkninger KAN være efter 10-15 år, men som du selv siger er det usandsynligt. Det er mere sandsynligt at du vil mærke dem i løbet af et par måneder eller år. Ikke desto mindre har methylon været på det brede marked i så kort tid at der overhovedet ikke er nogen garantier. Det med at det ligner MDMA strukturmæssigt er ingen undskyldning, det gør PMA også.

Her er et eksempel på et stykke information der først er dukket op efter methylon har været på markedet i over et år:
Citat:
well, SWIMs doctor says that he have a liver like an 50 year old drunk, and he's 21 and never really drank much..

SWIM always lived healty, apart from hes drug use, so he's pretty sure that the drugs are the reason, especially Methylone since that is the only thing he really abused, the doctor couldn't tell though, but he was sure that that could be the only reason as well.

Jeg er i øvrigt enig med dig i at
Citat:
Og hulugenlampe jeg syntes du virker en smule sort-hvid i din "just dont do it" kommentar... Hvad er din baggrund for at sige dette om methylon?

Det er tåbeligt at tro at folk vil rette sig efter sådan noget... Hele Psychedelia eksisterer jo på baggrund af at "Just Say No"-politiken IKKE virker.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

jeg trækker ikke mine indlæg igennem et husk-folk-er-tåbelige-og-stokdøve-overfor-logisk-argumentation-filter. når nu ikke logikken trænger ind så måske en dum sammenligning:

At tale om skadesreduktion i forb. med RC, er som at argumentere for at at det er mere sikkert at gå gennem et minefelt, hvis man lister på tæerne.

jeg en romantisk idealist. undskyld. men ellers så er jeg fuldstændig enig med dig, jim.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]