Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey fellow psychonauts

Så har jeg efter lang tids overvejelse og research på nettet besluttet mig for at prøve kokain, og i den sammenhæng ville jeg gerne høre folk, hvilke råd og erfaringer I har med dette stof, set ud fra et HR-mæssigt synspunkt.

Stikord:
- Passende begynderdose.
- Størrelse af streger.
- Anbefalet pause imellem coke-aftener.
- Set & setting. (og gode ting at foretage sig på coke)
- Hvilke ting er gode at cutte linier ud med? (hvis man ikke lige har barberblade liggende)
- Er otrivin næsespray en dårlig ting at bruge inden indtagelse for at have fri nasal-passage?
- Hvordan står man bedst imod den berygtede "coke-craving", når det er på tide at stoppe?
- Andre råd eller fortællinger I måtte have. :D

Lidt kort om mig:
29 år, mand, ca. 65 kg.
Har tidligere prøvet:
- Cannabis ugentligt i ca. 2 år
- Ecstasy 6-7 gange i løbet af ca. 1½ år
- Et par små doser svampe
- Opiater i form af kodein

hilsen Silver_Bullet :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
- Passende begynderdose.
Alt efter hvor rent dit coke er, så er en begynder dose på 30-50mg.
- Størrelse af streger.
Gir lidt sig selv :wink:
En gang om måneden er ikke helt ved siden af.
Hjemme med en eller flere gode venner. ( det kan jeg ihvertfald bedst lide)
- Hvilke ting er gode at cutte linier ud med? (hvis man ikke lige har barberblade liggende)
Et kort af en art, bare helst uden hævet skrift, da coken sætter sig i den, og det er spild af coke.. :P
- Er otrivin næsespray en dårlig ting at bruge inden indtagelse for at have fri nasal-passage?
Kan ikke se problemet i at bruge næsespray, bare husk at få tømt næsen for snot... :D
- Hvordan står man bedst imod den berygtede "coke-craving", når det er på tide at stoppe?
Jeg har ikke et problem med cravings, min krop siger selv når den ikke vil ha mere. Men bare lad være med at ha alt for meget liggende.
- Andre råd eller fortællinger I måtte have.
Coke kan godt være ret "anonym" i sin rus, så lad vær med at blive ved med at sniffe fordi du ikke kan mærke det store.

Det her er udelukkende ud fra egne erfaringer... :D

Held og lykke her fra... :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Atna skrev:
- Passende begynderdose.
Alt efter hvor rent dit coke er, så er en begynder dose på 30-50mg.

Hey Atna

Tak for dit input.
Men mht. ovenstående mente jeg begynderdosis for en hel session (coke-aften)
Jeg tænker selv på at bruge ca. 250 mg, men jeg ved ikke om det mon er for lidt?

Det skulle være sådan "god kvalitet" coke jeg får, selvom det jo ikke rigtig siger en skid. :wink:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jeg ved ikke helt om det er god HR, men der ryger nemt et helt til et halvt gram "god gade" coke på en aften... Men 250-500mg lyder ikke som en dårlig ide til første gang, der er jo altid næste gang... :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hvad du skal foretage dig på coke.... Du skal være social!!! Det er hele pointen med stoffet imo :D find dig en ven at tage det med, hør noget fed spade eller whatever i hører og så bare hyg! Tag evt. ud/i byen... Pick up some chicks?
Hvadend din yndlingsafgudsdyrkelse måtte være, så gør coke den bare mere hyggelig imo.... F.eks. elsker jeg at sidde og fyre en masse makabre teorier af, lege med de ironiske sider af livet og tage/blive taget pis på af mine venner. Når jeg har taget coke bliver jeg bedre til dette og det er bare funfun...
Coke er ikke den store videnskab. Det kører ret intuitivt når man først er påvirket, så ingen grund til at lave store planer inden! ;)

En anden vigtig HR-Huskeregel - Dont get caught!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Angående dosis - start lavt! ~ 50mg i første streg er nok meget passensde. - Her er det rart, enten at have en vægt, der kan veje med minimun 10mg intervaller, eller at have haft MANGE pulvre i hænderne, så man har en fornemmelse af massefylden.
Desuden - faren ved kokain, består hovedsageligt i at det virker som natriumkanal-blokker (deraf den lokalbedøvende effekt opstår). Hjertets pumpemekanisme fordres af natrium-forstærkede signaler, og hvis serum-koncentrationen af kokain er stor nok, bliver dette signal ikke forstærket tilstrækkeligt -> hjertestop...
Så lyt til din krop - LD50 er så vidt jeg husker ~1,2g for kokain, men vi er alle forskellige!

Edit: 250mg er egentlig en meget god dosis - jeg ville nok hæve den til 3-400mg over en aften. Jeg syntes ofte rusen taber pusten efter 4-6 redoseringer, så det er vel et meget godt tidspunkt at stoppe legen på - problemet er bare at det er svært at lade resten blive i posen :mrgreen: :life:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
- Passende begynderdose.

som de andre skriver, så start lavt ud. Du vil kunne mærke peak-effekter efter ca. 5-15 min., og hvis du ikke er tilfreds med rusen kan du redosere.

30-50 mg lyder meget passende (afhængig af kvaliteten selvfølgelig)

- Størrelse af streger.

Som ovenstående.

Da peak-effekterne allerede begynder at aftage efter 20-30 min., foretrækker de fleste at tage små streger ofte i stedet for at tage få store.

Jeg synes også personligt at rusen er bedst hvis den er nogenlunde jævn. Hvis man tager store streger bliver crashet mellem hver streg større, og rusen kan godt blive "for meget" - hjertebanken, sveden osv., og en følelse af at være lidt for "wired".

Så lang tid som muligt!

Du bliver ikke psykisk afhængig af coke efter første gang... og nok heller ikke efter anden, tredje, fjerde eller femte.
Jeg vil skyde på at jeg selv begyndte at mærke tegn på afhængighed (craving, store streger, svært ved at drikke og feste uden osv.) mellem 5. og 10. gang jeg tog det.

Vær opmærksom på de små tegn - hvis du tager hjem når posen er tom, ikke kan købe en pose uden at tømme den, bruger det meste af tiden til en fest på at rende frem og tilbage fra toilettet og tænke på hvornår du kan tage næste streg osv., så skal du passe på.
Kokain-afhængighed er en bitch.

Jeg foretrækker at tage det hjemme hos mig selv eller en ven, sammen med nogle gode venner.

Som med alle stoffer er det irriterende hvis man ikke kan give sig helt hen til effekterne, fordi man skal "virke straight". Desuden kan coke give paranoia, anspændthed osv., så hvis man er bange for om folk til en fest lægger mærke til at man er på coke, kan man lige så godt lade være at tage det.

Coke er dog et af de stoffer der passer bedst til druk-gå-i-byen-kulturen.
Man bliver ikke så "blæst" som på f.ex. MDMA.

Hævekort

Otrivin udtørrer slimhinderne i næsen, så hvis du bruger Otrivin og kokain samtidig, er risikoen for sår i næsen, næseblod osv. større.

Prøv evt. at skylle næsen med noget lunkent vand.

Du vil nok ikke mærke det så slemt de første gange.
Jeg begyndte først at få det rigtig slemt, da jeg havde taget coke en del gange.

Men... viljestyrke og evt. en downer à la diazepam ("Valium") til at tage anspændtheden.

- Andre råd eller fortællinger I måtte have. :D

Pas på dig selv. Det er farligt at lege med.

Medlem
Brugeravatar

Hvad med sådan en ting som næseblod?
Er det noget man skal være forberedt på risikoen for, eller er det kun ved lang tids hyppigt forbrug?

Jeg har nemlig aldrig prøvet at indtage noget nasalt for...på nær det tidligere nævnte næsespray selvfølgelig. :lol:

Medlem

Jeg håber ikke det gør noget jeg også lige lægger et enkelt spørgsmål i den her tråd :oops: .

Er der egentlig en psykose/angst risiko ved coke? Jeg tænker lidt hen ad følelsen af at alt går galt, og man tror man skal på den lukkede resten af ens liv, ala et cannabis badtrip?... (Jeg snakker om en enkelt gang, ikke ved stort forbrug, som feks. med amf-psykoser der kan komme pga. søvnmangel efter en 3 dages konstant blæser)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Næseblod forekommer normalt hos folk med sarte, skadede eller irriterede slimhinder og hos cokebrian'er der tager sygt meget...

Efter min opfattelse er der ikke så stor risiko for psykiske problemer med få gange, det er mere ved overforbrug at der kommer problemer. Coke er ret subtilt i virkningen, jeg kan ikke forestille mig at der ville kunne ske noget "ubehageligt" ved fornuftige doser.

Det er dog en anden snak flere dages oppetid, masser af øl/andet og masser af coke. Men det kan også lave rod i maskineret uden coke. Lyt til jeres krop!

Kender en der tager meget coke og har gjort det i lang tid. Han er blevet ulidelig at høre på og meget selv-optaget, egoistisk og "jeg ved alt bedre end alle andre". Det er en anden side af coke, eller overforbrug af det. Det er ikke noget man skal tage hver dag! Det kan ødelægge dig selv og dine venners respekt.

Derudover har jeg aldrig oplevet cravings på god coke, modsat noget 50% rent som man havde lyst til at begrave næsen i. Hvis det er rigtig godt går der gerne 45min-1time mellem redoseringerne.

Dog alt for dyrt og alt for lækkert, derfor går der også gerne hele år mellem hver cokerus (nytårsaften)

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Otrivin udtørrer slimhinderne i næsen, så hvis du bruger Otrivin og kokain samtidig, er risikoen for sår i næsen, næseblod osv. større.

Prøv evt. at skylle næsen med noget lunkent vand.

Hvordan gøres dette egentligt, uden at få vand ned i lungerne?

Og lidt relateret:
Kommer der ikke nogle gange små mænger coke ned i lungerne, når man sniffer det ind igennem luftvejen?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Xpert skrev:
Derudover har jeg aldrig oplevet cravings på god coke, modsat noget 50% rent som man havde lyst til at begrave næsen i. Hvis det er rigtig godt går der gerne 45min-1time mellem redoseringerne.

Der vil jeg give dig helt ret.. Har aldrig været over 5 - 600 mg på en aften og er altid stoppet før posen var tom. Og det er faktisk underligt, fordi fx ved amf sniffer jeg til posen er tom :oops:

Medlem

Sway skrev:
Xpert skrev:

Der vil jeg give dig helt ret.. Har aldrig været over 5 - 600 mg på en aften og er altid stoppet før posen var tom. Og det er faktisk underligt, fordi fx ved amf sniffer jeg til posen er tom :oops:

Av det var godt nok ikke meget... Jeg misunder dig! Jeg skal nærmest ha' 5 - 600 mg. før jeg kan mærke noget (indtaget over 15 - 30 min.). Har prøvet ca. 10 gange vil jeg tro, og det gør sig gældende uanset hvor jeg har fået mit stof fra, eller hvor rent pusheren har påstået det er (også selvom det er kommet i klumper og lugtet en smule som gamle møbler, som det vist skal) ;D Effekten ved Amfetamin mærker jeg væsenligt bedre, desværre...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Undskyld men... What? Halvt gram? Hvis jeg går "vildt" til den er det med 100mg. Normalt er dog nærmere 30-50mg med variende interval. Og ligesom med hash, hellere 2 små end 1 stor

Jeg tror at du skal prøve at købe hos nogen der ikke tager røven på dig en anden gang

Medlem

Xpert skrev:
Undskyld men... What? Halvt gram? Hvis jeg går "vildt" til den er det med 100mg. Normalt er dog nærmere 30-50mg med variende interval. Og ligesom med hash, hellere 2 små end 1 stor

Jeg tror at du skal prøve at købe hos nogen der ikke tager røven på dig en anden gang

Ja det kan du måske ha' ret i. Men har købt fra 4 - 5 forskellige efterhånden, og to - tre af dem har været mine venner som er pålidelige. Men hvis du "kun" skal have 50 - 100 mg. for at mærke det, tror jeg også du har fat i noget ganske udmærket stof... Hvis bare det var mig ;D

Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg prøvet coke. Her for kort tid siden.
Og det var noget af en skuffelse. :(

Jeg tog vel 6-7 små streger over ca 1 time på i alt vel ca. 250 mg. (af noget der skulle være god kvalitet)

Mærkede en smule forøget hjertebanken samt en smule ændring i opfattelsen (sådan som hvis man har drukket en enkelt øl)
Og så blev jeg helt følelsesløs i dele af munden, da jeg prøvede at smøre en lille bitte smule på gummerne.

Men ellers ikke det store. Ingen vinderfornemmelse eller egentlig eufori (kun måske en minimal humørstigning)
Hash og Ecstasy giver meget mere mærkbar virkning. Ja, selv 50 mg kodein giver et bedre buzz end dette. :shock:

Er kokain bare ikke noget for mig, eller var dette bare en typisk førstegangsoplevelse, hvor man endnu ikke har lært at mærke/nyde rusen ordentligt?

- Silver_Bullet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg oplevedet det sådan de første 3 gange det er rimelig normalt, specielt med den cuttede coke som er alle vengne

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
min førstegangs oplevelse var også en kedelig oplevelse - jeg havde også drukket 2-3 øl..
senere har jeg nydt det mere - men det kommer ikke i nærheden af intensiteten af hash eller ecstasy.

Medlem
Brugeravatar

Det værste var næsten at jeg alligevel følte mig sådan lidt nedturs-agtig bagefter. Sådan træt og drænet (lidt i samme stil som et comedown fra kiks)

Desuden syntes jeg også det er noget værre gejl at skulle fedte rundt med det pulver - meget uhåndterligt.

Og det hjalp heller ikke at man bliver stoppet i næsen og får en usynkelig klump inde i ganen/halsen, og at når man prøver at drikke noget føles det underligt/ubehageligt fordi svælget er følelsesløst.

Så konklusionen må være at jeg har meget svært ved at se mig selv som én der bliver glad for at sniffe coke, men man ved jo aldrig.... :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Og det hjalp heller ikke at man bliver stoppet i næsen og får en usynkelig klump inde i ganen/halsen, og at når man prøver at drikke noget føles det underligt/ubehageligt fordi svælget er følelsesløst."

Altså det er jo meningen at coken skal blive i næsen og optages igennem slimhinden. Det skal ikke ned i halsen selvom ikke-optageligt materiale altid vil bevæge sig dernedaf.
Hvis man bliver ved med at redosere med 70% cut-midler fyldes næsen nok hurtigt op med klumper

Personligt synes jeg heller ikke at coke er så lækkert i sig selv, men tilføj et par øl, noget godt hash og skunk eller lidt svampe så kan det være ubeskriveligt lækkert. Alene synes jeg det er lidt kedeligt og alt for dyrt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]