- Passende begynderdose.som de andre skriver, så start lavt ud. Du vil kunne mærke peak-effekter efter ca. 5-15 min., og hvis du ikke er tilfreds med rusen kan du redosere.
30-50 mg lyder meget passende (afhængig af kvaliteten selvfølgelig)
- Størrelse af streger.Som ovenstående.
Da peak-effekterne allerede begynder at aftage efter 20-30 min., foretrækker de fleste at tage små streger ofte i stedet for at tage få store.
Jeg synes også personligt at rusen er bedst hvis den er nogenlunde jævn. Hvis man tager store streger bliver crashet mellem hver streg større, og rusen kan godt blive "for meget" - hjertebanken, sveden osv., og en følelse af at være lidt for "wired".
- Anbefalet pause imellem coke-aftener.Så lang tid som muligt!
Du bliver ikke psykisk afhængig af coke efter første gang... og nok heller ikke efter anden, tredje, fjerde eller femte.
Jeg vil skyde på at jeg selv begyndte at mærke tegn på afhængighed (craving, store streger, svært ved at drikke og feste uden osv.) mellem 5. og 10. gang jeg tog det.
Vær opmærksom på de små tegn - hvis du tager hjem når posen er tom, ikke kan købe en pose uden at tømme den, bruger det meste af tiden til en fest på at rende frem og tilbage fra toilettet og tænke på hvornår du kan tage næste streg osv., så skal du passe på.
Kokain-afhængighed er en bitch.
- Set & setting. (og gode ting at foretage sig på coke)Jeg foretrækker at tage det hjemme hos mig selv eller en ven, sammen med nogle gode venner.
Som med alle stoffer er det irriterende hvis man ikke kan give sig helt hen til effekterne, fordi man skal "virke straight". Desuden kan coke give paranoia, anspændthed osv., så hvis man er bange for om folk til en fest lægger mærke til at man er på coke, kan man lige så godt lade være at tage det.
Coke er dog et af de stoffer der passer bedst til druk-gå-i-byen-kulturen.
Man bliver ikke så "blæst" som på f.ex. MDMA.
- Hvilke ting er gode at cutte linier ud med? (hvis man ikke lige har barberblade liggende)Hævekort
- Er otrivin næsespray en dårlig ting at bruge inden indtagelse for at have fri nasal-passage?Otrivin udtørrer slimhinderne i næsen, så hvis du bruger Otrivin og kokain samtidig, er risikoen for sår i næsen, næseblod osv. større.
Prøv evt. at skylle næsen med noget lunkent vand.
- Hvordan står man bedst imod den berygtede "coke-craving", når det er på tide at stoppe?Du vil nok ikke mærke det så slemt de første gange.
Jeg begyndte først at få det rigtig slemt, da jeg havde taget coke en del gange.
Men... viljestyrke og evt. en downer à la diazepam ("Valium") til at tage anspændtheden.
- Andre råd eller fortællinger I måtte have.
Pas på dig selv. Det er farligt at lege med.