Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 10:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Dårlig nyhed. Jeg har lige modtaget denne mail fra en online forhandler:

Dear Mush-e-Surfers,

The Dutch Ministry of Health has prepared a ban of mushrooms on the
1st of december 2008. That is only 3 weeks from now. Our lawyers will
go into appeal within a few days to lift the ban. There have been made
technical errors in the governmental process that are against the
constitution. We make a chance but it all depends on what kind of
judge we will get in front of us. For now we assume that on 1st
december shrooms will be illegal.

If the ban will take place we will NOT sell mushrooms anymore on the
1st of december. All orders will be shipped out before or on 30
november. All payments that we receive for mushrooms after 30 november
will be send back (minus administration costs).

Så det ser ikke godt ud... :cry:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
depression...

men det gælder vel ikke spore og kits osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
En anden forhandlerside skriver:
"According to Dutch newspaper AD the long postponed ban on magic mushrooms will go into effect on December 1. It is unsure where this information came from, as no official announcements have been made yet, not even on the website of the Lower House. "
Og videre:
"However, a new article in Het Parool confirms that the Dutch queen will sign the law into effect this week after which it will be communicated to the public.

Before the summer recess the cabinet already decided that fresh mushrooms should be listed as schedule II drugs, but at the time the ban could not be established yet, due to the large number of questions posed by members of the parliament. It remains unclear whether Health Minister Ab Klink will personally remove all liberty caps (what’s in a name) growing in the wild. After all, psilocybin containing strains will be illegal after the ban.

We will keep you posted on any developments regarding this matter."

Så der synes at herske en del forvirring omkring dette.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke første gang at jeg læser om nogle forhandlere som siger at den magiske svamp er ved at blive ulovliggjort i Holland. Jeg læste engang selv på en side at den var på vej til at blive ulovlig. Men der skete aldrig noget!

Er det noget forhandlerne gør for at få folk til at bestille flere svampe? Eller mener de det seriøst denne gang?

Hvis nogen har noget information fra andre steder end forhandlerne selv, vil jeg meget gerne se det!

:hm:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
http://www.dutchnews.nl/news/archives/2008/11/magic_mushrooms_to_be_banned_f.php
http://www.dutchamsterdam.nl/542-hallucinogenic-magic-mushrooms-netherlands-amsterdam
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/netherlands/3441105/Magic-mushrooms-banned-in-Netherlands.html
http://www.amsterdamlogue.com/magic-mushrooms-to-be-fully-banned-on-december-1-2008.html

Det ser desvære ud til at være sandt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilbagegang, men hva fanden. Så må Holland jo bare gøre som vi andre har gjort siden inkvisitionen. Klamt er det dog. "To make nature against the law is like saying that God made a mistake." - Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
er det så helt umuligt at købe growkits og sådan noget på nettet?... hulk hulk... hvor er det ærgeligt

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Nej jeg havde ellers stor tiltro til det Hollandske system med tolerance osv.
Verden er dybt intolerant overfor anderledes mennesker og leveveje.
Når de er færdige med at ulovliggøre alle rekreative substancer begynder de vel at fronte på yoga og alternativ behandling.
Endnu et tilbageskridt for menneskeheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Den nuværende regering er ikke så glad for sjov i gaden. Der vil også blive lukket en del coffeeshops inden for de næste par år.

Medlem
Brugeravatar

Det er trist og kommer højst sandsynligt til at bide dem i røven senere, især hvis de gennemfører kriminialisering af flere rusmidler dernede, deriblandt cannabis hvilket jeg ikke tror er helt usandsynligt at de gør med deres regering(kristenkonservativ, mener jeg?). Desværre.

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
tror sgu ikke de vile kriminalisere alt :D
Det er trodsalt en af deres største turistattraktioner :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Pacman19 skrev:
tror sgu ikke de vile kriminalisere alt :D
Det er trodsalt en af deres største turistattraktioner :)

Christiania er også en af Danmarks største turistattraktioner, men alligevel hamrer regeringen løs på stedet. :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Christania= en flok dumme hippier der stjal en kaserne fra staten og dannede en modkultur midt i en storby

Holland: Land som har cannabis med i kulturen,

Men hvad der galt i at banne svampe? Altså 80% af dem jeg møder der spiser svampe, spiser dem, IMO, af forkerte årsager - de sidste 20% der spiser dem af de rigtige grunde. Well, de 20% har altid kunne skaffe deres svampe og det bliver vi nok ret meget ved med at ku.

Syntes ikke det er forkert at et kraftigt stof som 4-ho-dmt, ikke bare sådan er til at få fat i. Dog er det nok bare mig der mener at det er de få, der skal lege med psykedeliske stoffer.

Kan gode lidt den der kommentar "Den nuværende regering er ikke så glad for sjov i gaden. Der vil også blive lukket en del coffeeshops inden for de næste par år."

Altså jo, den nuværende regering er sgu nok med en del sjov i gaden, men hvor fedt er det lige at unge turister dør af svampe? Ja de har nok haft forkert set og setting og bla bla bla bla bla bla (alle de andre bagkloge ord folk, med viden indenfor området, kommer med) - problemet er bare her at det er de får der forstår set og setting - det er de få der kender dem selv godt nok til at vide hvornår de er 100% trygge og deres omgivelser er med dem. Så det ban, mår jeg nok indrømme, er nok til mere fordel for menneskeheden, en det er til ulempe - selvom det godt nok ødelægger en del for nogle af os andre. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på flertallet.

Så igen - altså jeg har få gange benyttet mig af de hollandske friske svampe - må nok indrømme at jeg kan købe bedre og billigere svampe her i DK - så hvad er det store brok her?

Har vi nogle dovne narkomaner der skal klare alt vha nettet?
Har vi nogle mennesker som bare SKAL brokke, sig fordi det går ud over en lille subkultur?
Hvad med alle de RC's, som folk smadrer i hovedet?

Altså det ok at banne mephedrone fordi det skulle være neurotoksisk - hører ikke så meget brok når det er sådan nogle stoffer det går udover... Måske er 4-ho-dmt ikke ligefrem neurotoksisk - men det ændrer din bevidsthed og din opfattelse af "miljøet" omkring dig - dette kan udløse bla skitzofreni, hvilket ikke lige er VERDENS sjoveste sygdom at have.

Så indtil at oplysningen omkring stoffer er bedre - så har jeg det ganske fint med de er ulovlige - men jeg har vist også udtalt mig flere gange gennem årene. lige om legalitet og jeg synes stadigvæk at alt andet end cannabis skal være illegalt.

Så kan vi tage hollandske argumenter såsom at psilocybin skader dig mindre fysisk end paracetamol... LOL ja men man kan sgu ikke bliver skitzp af paracetamol vel?

Men det er så bare min mening - og er da så glad for at staden blev lukket dengang - det har haft det ene resultat - der ikke mere standard hash eller dårlig semi hvor jeg er - vi har kun knaldgodt hash til ingen penge - så lad os få gjort nogle flere ting ulovlige - altså - de meget lettere og billigere at få fat i, når der ikke skal betales skat af det...

Fordi hvis det var beskattet så har vi

Producent udgifter
Løn til producenten og skat deraf
Producent Moms af produkt
Producent Fotjeneste
Skat fra producent
Sælger udgifter (lønninger osv)
Sælger moms af produkt
Sælger fortjeneste
skat fra producent

Det da meget lettere nu.

Køb i udlandet
Til danmark med lortet
Køb af bagmand
1 led
Mig

Jamen hurra - det jo skidesvært at få det billigt - nej det er ikke - så snart det bliver ulovligt så falder prisen.

2c-b koster jo ikke engang halvdelen på gaden af hvad det koster på diverse hp's.
Faktisk er det kun en fordel det er ulovligt - lidt mere "kontrol" og meget lavere priser

Dog er det bare min mening - kan godt se at folk der har interesse i det psykedeliske, men ikke har det fedt med at bryde loven - så det sgu en ulempe og føler virkelig med jer gutter og guttinder..... I sidste ende var det nok lettest hvis alt var lovligt, men hold da kæft nogle priser...

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Child of Aum skrev:
Christania= en flok dumme hippier der stjal en kaserne fra staten og dannede en modkultur midt i en storby

Holland: Land som har cannabis med i kulturen,

Men hvad der galt i at banne svampe? Altså 80% af dem jeg møder der spiser svampe, spiser dem, IMO, af forkerte årsager - de sidste 20% der spiser dem af de rigtige grunde. Well, de 20% har altid kunne skaffe deres svampe og det bliver vi nok ret meget ved med at ku.

Syntes ikke det er forkert at et kraftigt stof som 4-ho-dmt, ikke bare sådan er til at få fat i. Dog er det nok bare mig der mener at det er de få, der skal lege med psykedeliske stoffer.

Kan gode lidt den der kommentar "Den nuværende regering er ikke så glad for sjov i gaden. Der vil også blive lukket en del coffeeshops inden for de næste par år."

Altså jo, den nuværende regering er sgu nok med en del sjov i gaden, men hvor fedt er det lige at unge turister dør af svampe? Ja de har nok haft forkert set og setting og bla bla bla bla bla bla (alle de andre bagkloge ord folk, med viden indenfor området, kommer med) - problemet er bare her at det er de får der forstår set og setting - det er de få der kender dem selv godt nok til at vide hvornår de er 100% trygge og deres omgivelser er med dem. Så det ban, mår jeg nok indrømme, er nok til mere fordel for menneskeheden, en det er til ulempe - selvom det godt nok ødelægger en del for nogle af os andre. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på flertallet.

Så igen - altså jeg har få gange benyttet mig af de hollandske friske svampe - må nok indrømme at jeg kan købe bedre og billigere svampe her i DK - så hvad er det store brok her?

Har vi nogle mennesker som bare SKAL brokke, sig fordi det går ud over en lille subkultur?
Hvad med alle de RC's, som folk smadrer i hovedet?

Altså det ok at banne mephedrone fordi det skulle være neurotoksisk - hører ikke så meget brok når det er sådan nogle stoffer det går udover... Måske er 4-ho-dmt ikke ligefrem neurotoksisk - men det ændrer din bevidsthed og din opfattelse af "miljøet" omkring dig - dette kan udløse bla skitzofreni, hvilket ikke lige er VERDENS sjoveste sygdom at have.

Så indtil at oplysningen omkring stoffer er bedre - så har jeg det ganske fint med de er ulovlige - men jeg har vist også udtalt mig flere gange gennem årene. lige om legalitet og jeg synes stadigvæk at alt andet end cannabis skal være illegalt.

Så kan vi tage hollandske argumenter såsom at psilocybin skader dig mindre fysisk end paracetamol... LOL ja men man kan sgu ikke bliver skitzp af paracetamol vel?

Men det er så bare min mening - og er da så glad for at staden blev lukket dengang - det har haft det ene resultat - der ikke mere standard hash eller dårlig semi hvor jeg er - vi har kun knaldgodt hash til ingen penge - så lad os få gjort nogle flere ting ulovlige - altså - de meget lettere og billigere at få fat i, når der ikke skal betales skat af det...

Producent udgifter
Producent Fotjeneste
Skat fra producent
Sælger moms af produkt
Sælger fortjeneste
skat fra producent

Det da meget lettere nu.

Køb i udlandet
Til danmark med lortet
Køb af bagmand
1 led
Mig

Jamen hurra - det jo skidesvært at få det billigt - nej det er ikke - så snart det bliver ulovligt så falder prisen.

2c-b koster jo ikke engang halvdelen på gaden af hvad det koster på diverse hp's.
Faktisk er det kun en fordel det er ulovligt - lidt mere "kontrol" og meget lavere priser

Dog er det bare min mening - kan godt se at folk der har interesse i det psykedeliske, men ikke har det fedt med at bryde loven - så det sgu en ulempe og føler virkelig med jer gutter og guttinder..... I sidste ende var det nok lettest hvis alt var lovligt, men hold da kæft nogle priser...

Det er ikke alle der kan få tingene ligeså billigt som dig COA. Kan man fornemme en snert af blær, i og med at du meget meget tit snakker om hvor billigt du får alting?
Du mener at det skal være ulovligt?
Det var da dig der mente man skulle have lov til at ryge i busser og jeg ved ikke hvad. Du skuffer mig lidt med det indlæg, for jeg fornemmede sgu at der var noget mellem dine øre.
Hvad er der blevet af argumenter for legalisering såsom personlig frihed, retten til selv at vælge uanset konsekvenser - hvis de vel og mærke ikke går ud over andre end brugeren?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
CoA:

Hvornår er du blevet herre over hvem der bruger svampene rigtig og forkert? IMO bruger du mange stoffer forkert.
Det da godt du kan se hvilke stoffer der skadelige, i hvilke mængder og for hvem. Vi skal være frataget muligheden, fordi det uforsvareligt, men du fortsætter selv dit (mis)forbrug?

Og er priserne på svampe så gale? jeg tvivler på at de bliver billigere nu. men det er det, fra dit pral at bedømme, for dig, og også nemmere?
Og ja, vi er vel "dovne" nu, når vi ikke vil til at købe det illegalt, og hvis vi ikke kan skaffe det, er vi i dine øjne ikke værdige til, at forsøge os med det?

men ja, bare endnu en egocentrisk og selvoptaget besked fra din side af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Child of Aum skrev:

Hvem er du til at komme og sige at 80% spiser dem af forkerte årsager?, jeg er en af dem der har købt alle mine svampe på nettet og jeg skal da lige love for de har gavnet mig. Og hvad bakker din påstand op omkring at 80% bruger dem for de forkerte årsager hvilke årsager? alle dem jeg kender der tager svampe gør det af de rigtige årsager og har ingen problemmer OVERHOVEDET med dem.

Citat:

Nej det er netop ikke til gavn for menneskeheden, det er et tilbageslag for alle os der nyder svampe, nu bliver folk der æder svampe igen set som folk der leger russisk rolette med deres hjerne og som er nogle fucked sørgelige tilfælde. Det er et tilbageslag for nogle af de positive ting som svampe kan påvirke vores samfund med, spiritualitet, respekt for naturen, udvidelse af ens perspektiv på livet generalt.
Men ja det er sq da på grund af dårligt set og setting ffs! derfor skal det sq da ikke gøres ulovligt, behøves jeg alle de dødsfald der sker på alkohol er det også en grund til at gøre det ulovligt, nej det tror jeg vi er enige om. Fordi en eller anden håber ud for en bro alkohol påvirket og brækker nakken, køre en familie ned i påvirket tilstand etc gør vi ikke en skid for at stoppe det, men svampe skal være ulovligt fordi det har taget et liv pga utrolig uhensigtsmæssig brug. Oplys da forhelvede om farnene lang mere... Lav et svampe pas hvor man skal have været igennem diverse kurser ligende der er mange muligheder!!
Citat:

Ja du kan flot... jeg kan IKKE, jeg har faktisk slet ikke mulighed for det ligesom resten af mine venner, jeg kender fandme ingen pushers, utrolig mange svampe brugere har sq da ikke lige de samme kontakter som du åbenbart besidder.
Citat:

Vi har nogle fucking narkomaner der ikke bryder sig om at blive set ned på, ikke blive anerkendt, ikke kunne nyde fucking naturen!! og nej er bestemt ikke doven overhovedet? jeg tager bare ikke andet end svampe fra holland og hash fra den lokale ganja-man. Ikke folk med et halv kilo AMF under sofaen eller noget... Og ja self skal vi fucking brokke os?? må vikke ikke brokke os? vi gør jo ikke noget vi kan bare lide svampe
Citat:

Her synes du går yderst galt i byen? Hvordan vil du skabe god oplysning om stoffer der er ulovlige... har du ikke lagt mærke til oplysningen omkring stoffer i DK, Oplysningen kan opsummeres til dette: De er ulovlige du må ikke tage dem for sådan er loven og de ødelægger alt for dig. Hvordan vil du tage skridtet derfra til god reel oplysning?

Citat:

Fuck hvor egoistisk sagt!, det er det eneste jeg har at sige.
Citat:

Producent udgifter
Producent Fotjeneste
Skat fra producent
Sælger moms af produkt
Sælger fortjeneste
skat fra producent

Det da meget lettere nu.

Køb i udlandet
Til danmark med lortet
Køb af bagmand
1 led
Mig

Undskyld mr. jeg kan skaffe alle drugz billigt, desværre ser verden sq ikke sådan ud for lad mige sige 80% af stofbrugere i DK bare for at slynge et tal ud jeg ikke har noget billag for... Tror du seriøst vi andre har det sådan? mange må finde sig at deres stoffer skal igennem jeg ved ikke hvor mange led som fx. skamcutter, fortynder tjaldlen med møg, sælger XTC piller der ikke aligevel indeholder XTC osv.. et illegalt marked er så meget mere farligt for brugerene.
Din tese med at det er billigere når det er ulovligt, er det et argument? tænker du kun på hvor billigt DU kan skaffe stoffer eller hvad? hvad med de stakkels mennesker der laver stofferne? hvad med de stakkels mennesker der sidder mange mange år i diverese fænglser for TJALD? er du ligeglad med dem så længe du kan få din ryger billig? er du tilfreds med at være en fucking outcast, der ikke kan være ærlig omkring hvad du entelig laver i de fleste sammenhæneg i vores samfund?
Citat:

Og lige en ting til er du fuldkommen ligeglad med alle de millioner der går de terrorister, kvindehandlere osv pga de illegale marked? der er lidt mere på spil en hvilken pris du kan få det til.

Til sidst vil jeg lige indskyde.. har du tænkt på hvor billigt tjald ville kunne produceres hvis det blot kunne gøres i stort forrmat? hvor meget lækker pot ville du ikke lave på en mark hvis du gav opgaven til en kvalificeret landmand? stoffer koster jo intet at lave.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ville det overhovedet blive så dyrt, hvis det blev lovligt og beskattiget?
Der er godtnok ikke skat på nu, men de der druglords tjener da rigtig mange penge, samtidig med, at det er en enormt stor risiko at smugle, som også koster, hvortil der også skal betales en del for metoderne, bestikkelse, etc. etc.
Med lovliggørelse kunne en masse af den slags unødige udgifter forsvinde, og så evt. lidt skat. Det kan da ikke blive så meget dyrere? Eller er der nogle led i dette her jeg ikke forstår? Måske skal statsministeren have dyrt dameundertøj, som pengene fra beskattelsen af stoffer kan købe ham?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum, du giver mig en anelse kvalme synes jeg og det lader til at du er et levende paradoksalt bevis på din egen selvopfyldende profeti og du lader til at ryge ind under dine hypotetiske 80% med det egobaserede verdenssyn du render rundt med der. Forøge dosen måske? Get it out of your system. Den der " ja men altså nu kan jeg godt selv styre det men det er fandme ikke alle der kan det så jeg synes det skal være ulovligt" er for klamt og alt for selvretfærdigt. Du er et levende paradoks i mine øjne! Jeg håber ikke Malkavian for øje på dit indlæg :)

Edit: Dog giver jeg dig ret i at der kan være fornuft nok i en hårdere kerne med mere seriøst brug i stedet for en revival af 60'ernes massebrug af LSD. Jeg har selv mit syn på hvad fornuftigt brug er men jeg vil da for guds skyld aldrig trække den definition ned over hovedet på andre og fratage dem valget for selv at danne sig en mening om det.

Peace for helvede!

Senest rettet af Søvnigt Sind 21 nov 2008 03:32, rettet i alt 2 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]