OBS: I nedenstående bruger jeg doser, som eksempelvis 60 mg. OxyContin! Dette er doser folk som jeg kan håndtere, mens en der aldrig har prøvet morfica eller ikke er opioid-tolerant/er begynder klart bør nedsætte dosen væsentligt. Dette issue kommer jeg ind på, til aller sidst i mit rant her :) Så læs lige med nederst om ikke andet, på forhånd mange tak!Jeg har så til gengæld brugt en time, på at skrive et indlæg der måske kan fortælle Kagemand (elsker det navn :) lidt om, hvad jeg bruger Ritalin til. Blandt andet, for jeg
også bruger det "bare" som Amfetamin, da det virker godt på mig i den henseende (ikke alle føler en særlig effekt af Ritalin, som du vidst også er inde på).
Men ... jeg kan opnå noget meget bedre :) Jeg er så heldig at få OxyContin 3 x 60mg + OxyNorm 4 x 10mg. (PN ved gennembruds-smerter) for en led-lidense, men har mulighed for at lave lidt sjov med det, når jeg har Ritalin og Xanax i huset, og når jeg synes tiden er til det. Det skal ikke ske for tit, for det er virkelig en fornøjelse :) Også fordi jeg skal have de to ting i mit "stash", altså have det i huset: Xanax (Alprazolam men herefter kaldet Xanax) samt Ritalin.
Jeg kan nemlig ikke kan undvære noget af min OxyContin til daglig, til "sjov". Kan ikke "spare op" så at sige.
Men det jeg kan opnå med de tre ting, lyder lidt det som Kagemand beskriver, når han er op MDMA! Vidunderligt!
Det jeg gør er, at tager jeg min morgen-dose kl. 8 af 60 mg OxyContin (som normalt) og så supplerer med 2 x 1 mg Xanax. Xanax'en "skjuler" på en eller anden måde både smerter, og de krybende abstinenser der normalt kommer efter et par timer igen.
Eller måske rettere, Xanax forlænger virkingen af OxyContinen, så jeg er smertefri igennem den middags-dose på 60 mg. OxyContin, jer ellers ville være nødt til at tage dér. Jeg ved det ikke, andet end det virker. Jeg kan "spare en dose" så at sige, hvis jeg har det godt ellers og tager Xanax.
Så her til aften tog jeg de 60 mg "opsparede" OxyContin, som jeg så insufflerer, sammen med først 2 x 10 mg. Ritalin og så aftenen igennem flere Ritalin insuffleret med et par timers mellemrum, gerne 1 måske 2 x 10mg af gangen.
Dette giver en helt vidunderlig positiv, produktiv og dejlig nat (eller dag, hvis man gjorde det i det tidsrum, men jeg er natteravn ;-), hvor jeg er ufatteligt dejlig tilpas af de 60 mg OxyContin, der når knust og insuffleret giver en vidunderlig rus, selv hos en hardcore morfica user som mig :)
Og Ritalin'erne giver så en amfetamin-lignende rus, der dog ikke ødelægger morfin-rusen, men de to har bare en dejlig fed og fredelig fest i mit hoved, hvor de sammen gør, at jeg får lavet utrolig meget, jeg ellers ikke har energi til i dagligdagen.
To-Do bunken bliver virkelig angrebet, men det er ikke kun kedelige ting jeg laver. Jeg får skrevet til de mange venner jeg har på Facebook, jeg får lært mit nye videokamera at kende, jeg skriver her ... ja kort sagt så har jeg det bare dæjli :) Jeg gør lige hvad jeg vil, i det omfang jeg kan her hjemme, da jeg jo er kørestols-bruger på grund af sygdommen der ramte mig. Jeg vil endda til at lede efter en kæreste - noget jeg har været angst for førhen, men som denne "cocktail" kan sætte skub i, blandt andet kan man jo skrive til nogle af dem man synes er søde på Facebook :)
Man kan også sige, at jeg nyder at lave de ting, jeg ellers normalt ikke har energi til, grundet en smertebehandling der ikke er justeret siden 2005, og derfor ikke holder mig smertefri hele dagen, som den gjorde da jeg blev udskrevet. Dette har jeg dog endelig fundet en læge, der er villig til at kigge på - men han skal lige lære mig at kende, før han upper mig til 3 x 70 mg OxyContin, det er jo soleklart. Han ved jo ikke efter ét møde, at jeg ikke er bare
Doctor Shopper så jeg er fortrøstningsfuld.
Men jeg er meget bundet til sengen i dagligdagen, når morfica ophører med at virke ved 15.30-tiden. Jeg er handicappet på den måde, at en infektion har ødelagt mange led i min krop, og mine ben derfor ikke er til megen brug, så jeg er som sagt kørestols-bruger. Men det er en anden historie, og så længe arme, fingre og resten virker (priser mig lykkelig for, jeg ikke er lam, men kan have et sexliv også), er det sgu mig ligemeget om jeg kan gå eller ej - der er jo ingen efter mig, så hvad skulle jeg rende fra? ;-)
Som I kan høre, er en bivirkning af min gode cocktail, at jeg ikke er til at lukke munden på, så nu får I snart fred!
Men til Kagemanden kan jeg sige, at OxyContin + Ritalin (samt Xanax hvis ens Morfica behandling ikke gør, at man kan tage OxyContin fra til dette) på mig i hvert fald virker helt som du beskriver når du er på MDMA. Hvis der var en vildt fremmed her nu, fik han et kram og at vide, at han var sgu bare dejlig! Man bliver sgu så kærlig og synes folk er skønne :-)
Og at man så har 4 x 10 mg OxyNorm til natten, samt Ritalin til at køre natten igennem gør bare, at jeg får en SKØN nat. Og ja, jeg elsker jer alle sammen hæ hæ, se bare ... glad som bare fanden, ikke? :)
Så det var lidt input til Kagemanden, du kan bruge det eller lade være, men det var dejligt at skrive, så helt til spilde vil det aldrig gå :)
OBS: Vedr. dosering af opioider (OxyContin) til u-erfarne (ej opioid-tolerante), især når det insuffleres: Her ville jeg gerne, at en af den mange erfarne eksperter kom med et råd om, hvad "min" dosis på 60 mg OxyContin kunne "konverteres" til for de der ikke har prøvet det før, eller har lille erfaring med morfica/opioider.
Medicin.dk skriver Voksne. Til ikke tidligere opioidbehandlede patienter gives sædvanligvis 10-20 mg hver 12. time, stigende efter behov.Jeg ved ikke om det er på sin plads, at jeg gætter før en ekspert har talt, men jeg har egne erfaringer og prøver, men vent med at prøve noget til en mere erfaren poster har talt her i tråden, ikke?.
Men... 10 mg. OxyContin knust og insuffleret, ville jeg mene kunne give en god "blæser" hos en total opioid-jomfru, og da Ritalin doser er så individuelle mht. virkning, kunne man jo starte med at insufflere én 10 mg. når man har snuset de 10 mg OxyContin, og så se?
Det var en idé, men lad os få en snak om det. Virkningen hos mig, minder mig i hvert fald helt utrolig meget, om Kagemandens beskrivelse på MDMA, så vi har det sgu skønt ind i mellem os to :)
KH,
Mig :)