Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Da jeg har ADHD, har jeg naturligvis ritalin liggende på recept. Jeg bruger dem kun til akut brug, men kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvor stor effekt det rent faktisk har.

Har nu brugt 1 time på at læse herinde og rundt omkring på nettet, og har stadig ikke kunne finde ud af, HVOR godt eller dårligt det er.

De fleste beskriver det som ekstremt opkvikkende, og som om, at ens hjerne bliver helt klar (som vi med ADHD oplever det, når vi tager det normalt i mindre doser, hehe) og medium euforisk. Desuden beskriver samtlige en lyst til at være social.

Nu vil jeg så bare gerne have noget at sammenligne med, for alle kan sige, at et eller andet er sådan og sådan, men hvis man har prøvet andet, er det værd at vide, om det overhovedet er et trip værd sammenlignet med disse ting.

Coke virker opkvikkende på mig, men tror bestemt, at der skal meget til for at gøre oplevelsen euforisk, da det kun har virket sådan første gang jeg tog det, og denne eufori var at betegne som "middel".

Amphetamin virker stort set ikke euforisk på mig - det er kedeligt, giver energi, klart hovedet - og så alligevel ikke, og af og til snakkeren på; dog uden at have en særligt god indlevelsesevne.

MDMA giver mig den sygeste følelse af eufori, velvære, lyst til socialt sammenvær og jeg bliver så kærlig, at min mor næsen burde opleve mig på det. Alt er dejligt på MDMA, og alt er til at "forstå" og acceptere og er samtidig dejligt. 10 ud af 10, hvad euforien angår.

Meskalin har jeg desværre kun prøvet i en (for) lav dose, så fik kun et mildt buzz af det, måske knækkede jeg mig også for tidligt.

Baby woodrose gjorde mig mildt euforisk i starten, men sidenhen bare virkelig BLÆST og tankefuld, måske var setting ikke helt så godt, som ellers håbet til hbw, tror i hvert fald, at dette havde meget at sige mht. eufori, da min kammerat så ud til at nyde det langt mere end mig - han havde så også røget hash under trippet. Social stimulerende i impulser.

Hash, mild eufori, men generelt er jeg tilfreds med så mildt et rusmiddel. Sløvende på mig, dog en forstærket ro i kroppen som ift. min adhd er rart til tider. Social stimulerende i rette setting og direkte modsat i et forkert setting.

Koffein i høje doser: Rengørringsvanvid, hahahaha! En lille bitte smule bedre følelse i kroppen, men sammenlignet med sideeffects er det lort!!!!

Så hvad kan jeg forvente ift. disse?

Har desuden læst, at man skal passe på afhængighed, men det eneste, som indtil videre har haft potentiale til at gøre mig afhængig er nikotin samt muligvis MDMA (har kun taget det 1 gang for relativt kort tid siden, og hold kæft, hvor tænker jeg tit på det.) Men da mine piller er på recept og i små mængder, tvivler jeg på, at min læge eller jeg selv vil være med til den slags, hehe.

Skyd løs. Gider ikke spilde medicin på at prøve noget, der er mindre værd end de ovenstående ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ritalin virker meget individuelt på folk med ADHD.
men hvad jeg har hørt skulle det læne sig nogen lunde op af amfetamin.
jeg syntes det er meget som amfetamin men eftersom det er oral indtagelse kan man til dels godt blive i tvivl om hvad man egentlig har med at gøre, medmindre du kommer op på en heffer dosis.

- men eftersom folk bliver så afhænige af det er det åbentbart temmelig nice :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
galskabens-gardner skrev:
men hvad jeg har hørt skulle det læne sig nogen lunde op af amfetamin.
jeg syntes det er meget som amfetamin men eftersom det er oral indtagelse kan man til dels godt blive i tvivl om hvad man egentlig har med at gøre, medmindre du kommer op på en heffer dosis.

Hvad mener du med 'eftersom det er oral indtagelse kan man til dels godt blive i tvivl om hvad man egentlig har med at gøre, medmindre du kommer op på en heffer dosis'?

Ontopic: Jeg forstår ikke helt. Du får Ritalin nu, og du har vel brugt dem til akutte situationer, når nu du har ADHD, ikke?
Du har fået dem af en grund. Og hvis ikke virkningen er der, hvad mener du så med at spilde medicin på det, hvis du alligevel ikke kan bruge dem til noget/gider tage dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg mener at man/jeg godt kan blive i tvivl om der sker noget eller om det bare er et placebo.

Junior medlem

tager dem til akutte situationer, hvor jeg skal koncentrere mig.

Hvis det ikke er til at få et ordentligt trip ud af at tage en højere dose ved insuffering, så gider jeg ikke at prøve det.

Junior medlem

Nu skal det jo tilføjes, at jeg sammenligner receptudskrevet medicin (dvs. ren medicin) med stoffer på gadeplanskvalitet.

Så vil ritalin kunne give et federe trip end f.x. gadecoke eller gadeamph?

Den mdma jeg fik, var af rigtig god kvalitet udfra virkning at dømme, selvom denne også er at betegne som gadeMDMA

De organiske psychedlia er jo så svære at sige "gadekvalitet" eller ej om. Og hashen er i stort omfang i danmark jo bare hash.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg skrev en FAQ en gang: Ritalin FAQ

Har prøvet coke og amf, men elsker mest Amf (god kvalitet) samt Rita'er, som har en dejlig virkning på mig. Men som andre også har skrevet, er det vist meget individuelt. Jeg kan få en god blæser på, blot af 3-4 knuste og insufflerede Rita'er :)

Nåååhh ja, og så OxyContin der klart er mit "Drug of choice" ;)

Lige nu er jeg på 7 x 1 mg Alprazolam som jeg også nyder ind i mellem, men som mest er til en tilbagevendende depression jeg kæmper lidt med. Men det går bedre og bedre, så det er fedt sgu !

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Hvis du virkelig har adhd kan jeg ikke forstå at du tør at misbruge medicinen til en rus, jeg får selv ritalin men jeg skal ikke nyde noget af at misbruge den fordi man risikerer at udvikle resistens og hvis så ikke medicinen virker på ens adhd mere er man på skideren da der ikke rigtig er andet der er effektivt mod adhd

Junior medlem

Arh, slå lige vand i blodet.

Har ikke tænkt mig at bruge ritalin som rusmiddel, kunne bare godt tænke mig at se, hvad det kan gøre i høje doser.

Det bliver ala bekendtskab med alt muligt andet - prøve det og så videre.

Har aldrig sat mig for at skulle tage noget som helst fast.

At indsuffere 30-40 mg en enkelt gang, kan vidst ikke opbygge den store tolerans, når jeg i forvejen ikke er i fast medicinering. Og skulle det gøre det, så har jeg sådan set ferie den næste måned frem, så får ikke brug for medicnen sådan rigtigt, så kan tage en cooler-periode helt uden ritalin overhovedet.

Men dit råd er noget jeg har taget til mig, og jeg har endnu ikke besluttet mig for, om jeg overhovedet gider at prøve på at få en rus ud af rita'en.

Har læsdt FAQ'en i øvrigt, synes ikke, at jeg fik meget ud af den jævnfør topics emne.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg har prøvet at tage 30mg en gang (får 10mg normalt), jeg fik ingen eufori eller rus men bare flere bivirkninger og dagen efter virkede min sædvanlige dosis ikke så godt, men hvis du kun bruger det ind imellem er det da rigtigt at det nok ikke skader ret meget at prøve en gang, bortset fra hvis det nu er fedt er det fristende at gøre igen og du har altid stoffet ved hånden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg har erfaring med ritalin til studiebrug og til "fest".
Da jeg prøvede Ritalin i større doser (mener jeg tog 4 20mgs hen over hele natten), oplevede jeg rusen som mere "beskidt" end Amfetamin rusen. Dette kan sammenlignes med forskellen på alkohol rus og GHB rus, hvor GHB virker langt mere smooth, og ren (IMO).

Jeg har haft success med at tage 10mg ritalin til at lave en stor aflevering på, det hjalp fortræffeligt, uden at gøre mig for "hyper".
I dag prøvede jeg så 20mg til skriftlig eksamen i matematik, og retrospektivt, ville 1,5 nok have været bedre.

Jeg har ikke fået diagnosticeret ADHD, ej heller fået det undersøgt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

OBS: I nedenstående bruger jeg doser, som eksempelvis 60 mg. OxyContin! Dette er doser folk som jeg kan håndtere, mens en der aldrig har prøvet morfica eller ikke er opioid-tolerant/er begynder klart bør nedsætte dosen væsentligt. Dette issue kommer jeg ind på, til aller sidst i mit rant her :) Så læs lige med nederst om ikke andet, på forhånd mange tak!

Jeg har så til gengæld brugt en time, på at skrive et indlæg der måske kan fortælle Kagemand (elsker det navn :) lidt om, hvad jeg bruger Ritalin til. Blandt andet, for jeg også bruger det "bare" som Amfetamin, da det virker godt på mig i den henseende (ikke alle føler en særlig effekt af Ritalin, som du vidst også er inde på).

Men ... jeg kan opnå noget meget bedre :) Jeg er så heldig at få OxyContin 3 x 60mg + OxyNorm 4 x 10mg. (PN ved gennembruds-smerter) for en led-lidense, men har mulighed for at lave lidt sjov med det, når jeg har Ritalin og Xanax i huset, og når jeg synes tiden er til det. Det skal ikke ske for tit, for det er virkelig en fornøjelse :) Også fordi jeg skal have de to ting i mit "stash", altså have det i huset: Xanax (Alprazolam men herefter kaldet Xanax) samt Ritalin.

Jeg kan nemlig ikke kan undvære noget af min OxyContin til daglig, til "sjov". Kan ikke "spare op" så at sige.

Men det jeg kan opnå med de tre ting, lyder lidt det som Kagemand beskriver, når han er op MDMA! Vidunderligt!

Det jeg gør er, at tager jeg min morgen-dose kl. 8 af 60 mg OxyContin (som normalt) og så supplerer med 2 x 1 mg Xanax. Xanax'en "skjuler" på en eller anden måde både smerter, og de krybende abstinenser der normalt kommer efter et par timer igen.

Eller måske rettere, Xanax forlænger virkingen af OxyContinen, så jeg er smertefri igennem den middags-dose på 60 mg. OxyContin, jer ellers ville være nødt til at tage dér. Jeg ved det ikke, andet end det virker. Jeg kan "spare en dose" så at sige, hvis jeg har det godt ellers og tager Xanax.

Så her til aften tog jeg de 60 mg "opsparede" OxyContin, som jeg så insufflerer, sammen med først 2 x 10 mg. Ritalin og så aftenen igennem flere Ritalin insuffleret med et par timers mellemrum, gerne 1 måske 2 x 10mg af gangen.

Dette giver en helt vidunderlig positiv, produktiv og dejlig nat (eller dag, hvis man gjorde det i det tidsrum, men jeg er natteravn ;-), hvor jeg er ufatteligt dejlig tilpas af de 60 mg OxyContin, der når knust og insuffleret giver en vidunderlig rus, selv hos en hardcore morfica user som mig :)

Og Ritalin'erne giver så en amfetamin-lignende rus, der dog ikke ødelægger morfin-rusen, men de to har bare en dejlig fed og fredelig fest i mit hoved, hvor de sammen gør, at jeg får lavet utrolig meget, jeg ellers ikke har energi til i dagligdagen.

To-Do bunken bliver virkelig angrebet, men det er ikke kun kedelige ting jeg laver. Jeg får skrevet til de mange venner jeg har på Facebook, jeg får lært mit nye videokamera at kende, jeg skriver her ... ja kort sagt så har jeg det bare dæjli :) Jeg gør lige hvad jeg vil, i det omfang jeg kan her hjemme, da jeg jo er kørestols-bruger på grund af sygdommen der ramte mig. Jeg vil endda til at lede efter en kæreste - noget jeg har været angst for førhen, men som denne "cocktail" kan sætte skub i, blandt andet kan man jo skrive til nogle af dem man synes er søde på Facebook :)

Man kan også sige, at jeg nyder at lave de ting, jeg ellers normalt ikke har energi til, grundet en smertebehandling der ikke er justeret siden 2005, og derfor ikke holder mig smertefri hele dagen, som den gjorde da jeg blev udskrevet. Dette har jeg dog endelig fundet en læge, der er villig til at kigge på - men han skal lige lære mig at kende, før han upper mig til 3 x 70 mg OxyContin, det er jo soleklart. Han ved jo ikke efter ét møde, at jeg ikke er bare Doctor Shopper så jeg er fortrøstningsfuld.

Men jeg er meget bundet til sengen i dagligdagen, når morfica ophører med at virke ved 15.30-tiden. Jeg er handicappet på den måde, at en infektion har ødelagt mange led i min krop, og mine ben derfor ikke er til megen brug, så jeg er som sagt kørestols-bruger. Men det er en anden historie, og så længe arme, fingre og resten virker (priser mig lykkelig for, jeg ikke er lam, men kan have et sexliv også), er det sgu mig ligemeget om jeg kan gå eller ej - der er jo ingen efter mig, så hvad skulle jeg rende fra? ;-)

Som I kan høre, er en bivirkning af min gode cocktail, at jeg ikke er til at lukke munden på, så nu får I snart fred!

Men til Kagemanden kan jeg sige, at OxyContin + Ritalin (samt Xanax hvis ens Morfica behandling ikke gør, at man kan tage OxyContin fra til dette) på mig i hvert fald virker helt som du beskriver når du er på MDMA. Hvis der var en vildt fremmed her nu, fik han et kram og at vide, at han var sgu bare dejlig! Man bliver sgu så kærlig og synes folk er skønne :-)

Og at man så har 4 x 10 mg OxyNorm til natten, samt Ritalin til at køre natten igennem gør bare, at jeg får en SKØN nat. Og ja, jeg elsker jer alle sammen hæ hæ, se bare ... glad som bare fanden, ikke? :)

Så det var lidt input til Kagemanden, du kan bruge det eller lade være, men det var dejligt at skrive, så helt til spilde vil det aldrig gå :)

OBS: Vedr. dosering af opioider (OxyContin) til u-erfarne (ej opioid-tolerante), især når det insuffleres: Her ville jeg gerne, at en af den mange erfarne eksperter kom med et råd om, hvad "min" dosis på 60 mg OxyContin kunne "konverteres" til for de der ikke har prøvet det før, eller har lille erfaring med morfica/opioider.

Medicin.dk skriver Voksne. Til ikke tidligere opioidbehandlede patienter gives sædvanligvis 10-20 mg hver 12. time, stigende efter behov.

Jeg ved ikke om det er på sin plads, at jeg gætter før en ekspert har talt, men jeg har egne erfaringer og prøver, men vent med at prøve noget til en mere erfaren poster har talt her i tråden, ikke?.

Men... 10 mg. OxyContin knust og insuffleret, ville jeg mene kunne give en god "blæser" hos en total opioid-jomfru, og da Ritalin doser er så individuelle mht. virkning, kunne man jo starte med at insufflere én 10 mg. når man har snuset de 10 mg OxyContin, og så se?

Det var en idé, men lad os få en snak om det. Virkningen hos mig, minder mig i hvert fald helt utrolig meget, om Kagemandens beskrivelse på MDMA, så vi har det sgu skønt ind i mellem os to :)

KH,
Mig :)

Medlem

Lyder som om det er en hyggelig cocktail du har gang i Tommyknockers :) Pas nu på det ikke bliver for ofte ;)

Til jer andre som vil prøve den cocktail som Tommy har kørende, skal i vide det er et no-go at blande Oxynorm/contin med Xanax eller andre benzoer, og slet ikke med alkohol. Det er livsfarligt!

Har kun selv brugt Ritalin sammen med Oxapax, og der tog trådte 30 mg. Ritalin virkelig igennem benzo-blæseren. Læste bøger og surfede rundt på nettet i uendeligheder før jeg til sidst fik Ritalinen ud af kroppen, og benzoerne lidt mere ind. Er altid blevet utrolig rast/søvnløs på stimulanser!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Åhh for fanden, det må I altså undskylde - jeg havde det i baghovedet "Husk nu at advare mod .... øhhh der er en ting mere, hmm nå jeg husker det nok når jeg afslutter indlægget... Og hvad glemte jeg?

Det skal først siges, at Xanax IKKE indgår i min "cocktail" ovenfor, med mindre man har behov for at "strække" sin OxyContin så man har nok til at blive "dejlig" af :)
Og mit råd ville være, at man i så fald opsparede OxyContin'en et par dage før, så Xanax'erne er ude af kroppen (12 timers halveringstid) inden man nyder Oxy*erne med Ritalin'en.

MEN! Det er I HVERT FALD no-go at blande benzo'er som Xanax og Valium, med nogen former for opioider, men især Oxycodonhydrochlorid (som er OxyContin, men kan handles under andre navne, så jeg nævner det bare hvis I ser det "markedsført" som "HydroCodone", "OxyCodone" eller eller noget i den stil.)

Xanax er farligt nok, men er modsat Valium (Diazepam) der har en plasmahalveringstid på 72 timer, og altså stadig er i dit system i massive doser, hvis man klør på en hel weekend (med anything der involverer Benzodiazepiner, men især Valium - se link lidt nede). Så er Alprazolam (Xanax) dog "kun" 12 timer om at halvere.

Man skal stadig passe på som bare fanden, og jeg ved ikke helt om jeg egentlig bør lade min post stå? Følger man mit råd fra før, og bruger Xanax nogle dage før, til at spare op hvis det er nødvendigt, og så når det er ude af kroppen, tror jeg godt man kan følge min vejledning. Men Xanax, Oxy og Rita'er samtidig - nope venner, please nej :)

Man skal med alt sådan noget nyt og uprøvet, tage den meget med ro, være meget sikker på hvad man gør, og være overvåget og sammen med venner man stoler på når man eksperimenterer.

Og så ville jeg i "min cocktail" ovenfor, helt undgå Valium/Diazepam ja alt her, der halveres længere end 12 timer! Derfor foretrækker jeg Xanax da de er til at få fat i.

Jeg vil godt fortælle om min første oplevelse med en 98 stks OxyContin pakkke samt nogle Valium. Dengang anede jeg ikke noget om noget, så jeg ... åd er vel det bedste ord. Pludselig vågner jeg ved, at jeg taber en kop ud af hånden (jeg sidder i min kørestol) og den smadres.

Da vågnede jeg lige i tide, til at jeg måtte sidde og kæmpe med at koncentrere mig om at trække vejret ind, så puste ud, så trække ind, puste ud .... samtidig med jeg bare VIDSTE jeg ikke måtte falde i søvn! Efter det OxyContin + Valium binge, kunne min krop ikke selv finde ud af at, den skulle trække vejret eller være "vågen". Hjertet slog, men resten var på manuel betjening en fire-fem minutter, indtil jeg fik det bedre, og min vejrtrækning "selv kunne" igen.

Men den nat sad jeg oppe og turde ikke sove, for om mine lunger virkelig var sat næsten ud af funktion, eller det bare var nogle andre bivirkninger ved jeg ikke, men shit det var skræmmende.

Og DET venner, var Benzo + Opioider = "Dirt Nap" :shock:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Århh, det kører ikke for mig i dag - jeg glemte endnu en meget vigtig advarsel, denne gang til de, der ikke har prøvet Ritalin før, og er på nogen former for anti-depressiv behandling med SSRI (Cipralex, Citalopram, Akarin) og/eller med NaSSA (Mirtazapin eks.) medikamenter.

Så SKAL du altså vente et par dage eller tre inden du går til Ritalin'erne for meget.

Ellers kommer du til at høre de samme mange, mange, mange stemmer jeg hørte, men det var også efter 4-5 dage uden søvn og min noia var helt i top den 7. dag. Men så sov jeg 26 timer og det var ... ja, bare nemli'! Men allerede første dag & nat, hvis du tager Rita og har glemt at glemme din anti-dep, og du bliver oppe mere end 36 timer, så bliver turen hjem altså med kiggen over skulderen hele vejen, for det er sgu lissom om der er nogen... ;-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kagemand-2008 skrev:
Og hashen er i stort omfang i danmark jo bare hash.

Say what?

We got Kashmir, Topskudspollen, Katama... Jeg ved ikke hvor du kommer fra, men i hovedstaden er der pææænt bredt udvalg i alle prisklasser! :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tommyknockers skrev:
en hel masse....

Hvordan kan det være vi altid skal høre om dine kære Oxy'er når du laver indlæg? Fint du vil hjælpe trådstarter osv, men synes bare det er næsten hvert eneste svar du skriver, at du nævner hvor dejlige de er? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]