Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Clean
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det er åbenbart smart og fresh at være ædru: http://blog.politiken.dk/kosmopolit/200 ... kenfreude/

... eller... når Politiken skriver om det, betyder det jo nok at det er ved at være passé allerede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Zarathustra skrev:
Ontopic: Hvor mange er stadig ædru?

Jeg sidder og onanerer på min glorie.

Åd en stor burger, en pizza sandwich med kylling, en hel del bland-selv-slik og en Rittersport igår aftes, men holdt mig fra narko.
Er stadig en lille skinny nigga, så trøstespisning er stadig godkendt som substitut-misbrug.

Alt går efter planen, jeg har været ædru siden den 26. december, men da jeg er ude og sejle og vi ikke har været i havn siden jeg mønstrede har jeg ikke haft mulighed for at fucke mig. Til gengæld har jeg haft rig mulighed for at ryge smøger, men jeg har holdt skansen og kører nu på dag 23 :-D og det er selv om smøgerne kun koster 9 kr. pakken her ude.
Det er også lykkes for mig at holde mig nogen lunde væk fra slik skabet og træne ca. hver anden dag, de sidste 3 dage har jeg dog ikke lavet meget andet end at ligge i min seng på grund af lorte vejr og hvis det ikke snart bliver bedere hopper jeg sku ud over siden.

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Psyko og HopIFjordeN
Det var mere bare for at sige at det går ganske glimrende med at være clean...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Det går også fint for mig, mit mål var jo som sagt at ikke ryge i hverdagene, og det har jeg holdt ligesiden nytåraften.
Jeg vil stadig ryge i weekenderne hvis det passer ind og hvis jeg har lyst, for jeg føler ikke i skrivende stund, at det er nødvendigt for mig at stoppe, da jeg på ingen måde ser det som et misbrug..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Zarathustra skrev:
Den første og vigtigste grund til at jeg holder mig fra alkohol er at jeg får lyst til narko og mister dømmekraften når jeg drikker. Da jeg har været vant til at drikke på stimulanser som coke og meth kommer der i enhver brændert et tidspunkt hvor jeg bliver træt og uoplagt og får ALT for meget lyst til uppers.

sådan har jeg det præcis også.

jeg faldt får hårdt i, i weekenden med to dage på ketamin, LSD, hash, alkohol og XTC.

men NU håber jeg fandme det er slut, jeg er gået i samarbejde med en misbrugskonsulnt... endnu engang, og det virker som om at det bliver til noget den her gang, da jeg er i farezonen/på kanten til en psykose.

men udover det kunne jeg godt tænke mig at hører lidt om jeres bivirkninger/abstinenser. og når det er sagt vil jer gerne dele ud af mine egne.

for det første oplever jeg søvnløshed, ligegyldighed, aggration, fortvivlelse, ''ked af det hed'' og en utrolig trang til omsorg.
- har heldigvis en god veninde som gider putte mig lidt når det går helt af helvedes til...

men alt dette er jo meget ''normalt'' når man stopper et langvarigt forbrug.
men jeg oplever også at huden på mine fingre skræller af, jeg får små røde knupper rundt omkring på kroppen - mest på hænder og fødder.
og mit hjerte kan ikke altid rigtig finde ud af at ''arbejde sammen med min vejrtrækning''

jeg har søgt rundtomkring på nettet om disse symptomer men der står ikke noget om det nogen steder, så jeg ville hører om nogen af jer havde oplevet det samme?

held og lykke med alles stop, keep rocking.

- Bjarke.

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Trier- skrev:
Faldte også i i går :( Virkelig svært at skulle vende sig til kun at drikke igen, jeg bliver altid sindsygt træt og har mest lyst til at tage hjem at sove.. og når der somregel er narko overalt man er, er det satme svært ikke at falde i..

Men har stadig ikke røget i 11 dage og jeg nyder det :D

Prøv evt. at tage en periode hvor du slet ikke drikker. Det gør det altså meget nemmere.
Og hvis du ikke kan klare at tage til fest uden at drikke så prøv at tage en weekend eller to hvor du ikke tager til fest. Det behøver jo ikke betyde at du skal sidde helt alene og onanere som en galning - du kan se film med dine venner eller kæreste, tage i biografen, spille pool eller noget helt fjerde.

Det er også planen, at holde en pause fra alkoholen, da det er meget svære at styre når jeg er stiv, end ædru. Der har jeg aldrig nogen trang til det. Men fremad går det da, og nøøj hvor er det dejligt at komme ud af hash-tågen og endelig være en lille smule klar i hovedet :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
for det første oplever jeg søvnløshed, ligegyldighed, aggration, fortvivlelse, ''ked af det hed'' og en utrolig trang til omsorg.
- har heldigvis en god veninde som gider putte mig lidt når det går helt af helvedes til...

men alt dette er jo meget ''normalt'' når man stopper et langvarigt forbrug....

Ja, det er næsten uundgåeligt at opleve diverse gener ved et stop efter lang tids brug/misbrug.
Men glem aldrig - aldrig - at disse gener ophører med at eksistere, når man først er baselined igen, på trods af hvor ligegyldigt det kan lyde og synes at være, mens man sidder med "lorten"!

Insane psychedelia user!

galskabens-gardner skrev:
Zarathustra skrev:
Den første og vigtigste grund til at jeg holder mig fra alkohol er at jeg får lyst til narko og mister dømmekraften når jeg drikker. Da jeg har været vant til at drikke på stimulanser som coke og meth kommer der i enhver brændert et tidspunkt hvor jeg bliver træt og uoplagt og får ALT for meget lyst til uppers.

sådan har jeg det præcis også.

jeg faldt får hårdt i, i weekenden med to dage på ketamin, LSD, hash, alkohol og XTC.

men NU håber jeg fandme det er slut, jeg er gået i samarbejde med en misbrugskonsulnt... endnu engang, og det virker som om at det bliver til noget den her gang, da jeg er i farezonen/på kanten til en psykose.

men udover det kunne jeg godt tænke mig at hører lidt om jeres bivirkninger/abstinenser. og når det er sagt vil jer gerne dele ud af mine egne.

men alt dette er jo meget ''normalt'' når man stopper et langvarigt forbrug.
men jeg oplever også at huden på mine fingre skræller af, jeg får små røde knupper rundt omkring på kroppen - mest på hænder og fødder.
og mit hjerte kan ikke altid rigtig finde ud af at ''arbejde sammen med min vejrtrækning''

jeg har søgt rundtomkring på nettet om disse symptomer men der står ikke noget om det nogen steder, så jeg ville hører om nogen af jer havde oplevet det samme?

held og lykke med alles stop, keep rocking.

- Bjarke.

Jeg havde en periode på 6-8 døgn op til nytår hvor jeg stortset ikke kunne føle glæde eller velbehag efter en lidt for lang periode med lidt for meget meth, der endte med at jeg crashede lidt for hårdt.
Jeg begyndte at overveje at opsøge en psykiater for at få en eller anden slags antidepressiv medicin og overvejede også om jeg ville begå selvmord hvis tilstanden var permanent og ikke kunne blive bedre.
Det gik dog heldigvis fremad og jeg begyndte langsomt at kunne nyde mad, social interaktion, film, musik osv. igen. Og ikke længere gå rundt og føle at jeg var fuldstændig tom og død indvendig.

Jeg var så dum nok til at falde i med alt for meget alkohol og alt for meget coke nytårsaften.
Da jeg helt stoppede med druk, weed og narko (havde røget nogle gange, drukket lidt og taget kodein en enkelt gang efter jeg stoppede med meth og stimulanser) efter nytårsaften oplevede jeg enorm rastløshed og anspændthed. Det hjalp meget at dyrke en masse motion og gå lange ture med vennerne.
I starten havde jeg også meget svært ved at falde i søvn og få min døgnrytme til at fungere - de første dage tog jeg sovepiller for at kunne få sovet (ellers var jeg blevet vanvittig), og så trappede jeg ned med dem.

Hvis du er bekymret for det med din hud eller dit hjerte synes jeg du skal gå til din læge og bede ham undersøge dig.
En af mine venner var på et tidspunkt bange for at have smadret sin lever fuldstændig, men da han gik til lægen, fortalte ham hvad han var bange for og hvorfor, fik han taget en test, og det viste det sig at der ikke var noget galt. Og det sparede min ven for en masse bekymring.

Det lyder godt det med din veninde. Kvinder plejer at være en del bedre til sådan nogle ting end mænd.
Bare pas på du ikke falder for hende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Zarathustra skrev:
Jeg havde en periode på 6-8 døgn op til nytår hvor jeg stortset ikke kunne føle glæde eller velbehag efter en lidt for lang periode med lidt for meget meth, der endte med at jeg crashede lidt for hårdt.
Jeg begyndte at overveje at opsøge en psykiater for at få en eller anden slags antidepressiv medicin og overvejede også om jeg ville begå selvmord hvis tilstanden var permanent og ikke kunne blive bedre.
Det gik dog heldigvis fremad og jeg begyndte langsomt at kunne nyde mad, social interaktion, film, musik osv. igen. Og ikke længere gå rundt og føle at jeg var fuldstændig tom og død indvendig.

Jeg var så dum nok til at falde i med alt for meget alkohol og alt for meget coke nytårsaften.
Da jeg helt stoppede med druk, weed og narko (havde røget nogle gange, drukket lidt og taget kodein en enkelt gang efter jeg stoppede med meth og stimulanser) efter nytårsaften oplevede jeg enorm rastløshed og anspændthed. Det hjalp meget at dyrke en masse motion og gå lange ture med vennerne.
I starten havde jeg også meget svært ved at falde i søvn og få min døgnrytme til at fungere - de første dage tog jeg sovepiller for at kunne få sovet (ellers var jeg blevet vanvittig), og så trappede jeg ned med dem.

Hvis du er bekymret for det med din hud eller dit hjerte synes jeg du skal gå til din læge og bede ham undersøge dig.
En af mine venner var på et tidspunkt bange for at have smadret sin lever fuldstændig, men da han gik til lægen, fortalte ham hvad han var bange for og hvorfor, fik han taget en test, og det viste det sig at der ikke var noget galt. Og det sparede min ven for en masse bekymring.

Det lyder godt det med din veninde. Kvinder plejer at være en del bedre til sådan nogle ting end mænd.
Bare pas på du ikke falder for hende.

men Meth er jo også et helvede, på alle mulige måder.
men du har været en del længere ude end mig, ikke at jeg spiller hellig men det er bare utrolig flot at du kan klare den så ;)
*klap dig selv på skulderen*... - fra mig.

og det er ganske ''betryggende'' - misforstå mig ret - at vide at andre har det som en selv. jeg føler jeg er ved at blive CRAZY!!! men der er ingen vej udenom, for jeg ved at hvis jeg falder i igen bliver jeg endnu mere CRAZY!!!
- da det sikkert vil udløse en psykose... det siger jeg ihvertfald til mig selv så jeg ikke falder i.

det med venner er em ganske god ting, problemet er bare at alle mine såkaldte venner, står i det lort til hagen jeg prøver at grave mig op af. så der er ikke meget hjælp at hente, jo, hos min veninde der.
og det med at falde for hende frygter jeg også tit selv, det ville virkelig fucke det hele op, men hun er den eneste jeg tør læne mig op af, så jeg krydser bare fingre.

endnu engang lykke til, og tak for aflastning.

- Bjarke.

Insane psychedelia user!

Tak og selvtak!

Jeg "faldt i" igår. Fejrede min mors fødselsdag på en fin restaurant og drak et glas rødvin til hovedretten og et glas dessertvin til desserten. Føler dog ikke at alkoholen har ledt mig i uføre endnu :D.

Jeg skal i byen til noget techno-ting i aften og har tænkt mig at holde mig fuldstændig ædru så jeg ikke bliver fristet og gør noget dumt.

Held og lykke til dig og alle andre der prøver at holde sig fresh'n'lean'n'clean.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det er rigtig god stil Zarathustra, og jeg ønsker dig alt held og lykke, selvom jeg kan se at du har styr på sagerne!

Insane psychedelia user!

Tak!

Var til techno-ting lørdag aften/nat på nogle kopper kaffe, en del Ritter-sport og nogle glas Coca Cola. Det var sgu ikke så sjovt som at være stiv eller fucked på narko :D. Jeg fik da danset, råbt lidt, snakket lidt med fremmede og snakket og krammet en masse med mine venner. Men det var en del sværere at tage sig sammen og "komme igang" end normalt. Det var dog ret underholdende at stå ude på dansegulvet kl.3-4 stykker pinligt ædru omringet af folk der snøftede som gale, havde pupiller som tekopper og hele tiden dansede/væltede ind i mig :D.
Tog en natbus hjem kl.4 og vågnede kl.12 uden tømmermænd eller nedtur - det var til gengæld ret fedt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Zarathustra skrev:
Tak!

Var til techno-ting lørdag aften/nat på nogle kopper kaffe, en del Ritter-sport og nogle glas Coca Cola. Det var sgu ikke så sjovt som at være stiv eller fucked på narko :D. Jeg fik da danset, råbt lidt, snakket lidt med fremmede og snakket og krammet en masse med mine venner. Men det var en del sværere at tage sig sammen og "komme igang" end normalt. Det var dog ret underholdende at stå ude på dansegulvet kl.3-4 stykker pinligt ædru omringet af folk der snøftede som gale, havde pupiller som tekopper og hele tiden dansede/væltede ind i mig :D.
Tog en natbus hjem kl.4 og vågnede kl.12 uden tømmermænd eller nedtur - det var til gengæld ret fedt.

Jeg syntes det er rigtig godt klaret, du må ha været stolt da du vågnede uden nedtur :) har du ihvertfald grund til, jeg syntes det er godt gjort af både dig og resten af dem der har overvundet sig selv i denne tråd, Keep up the good work, :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuck mand, Zarathustra, det vildt nok at du tager derud, og stadig holder den.. Selvom dine venner derude helt sikkert har været i stykker.. det er sgu god stil ;)

Insane psychedelia user!

Jeg tror faktisk ingen af mine venner var på narko den aften.

Og en af vennerne er endda også helt ædru. Rehab er det nye sort!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det er måske bare mig der kommer i de forkerte kredse når det handler om techno-fester... Eller de rigtige?! :D

Men ja, her i Januar syntes jeg altid det er på mode at stoppe med alting.. Største delen af mine venner ville også stoppe med at ryge fed fra d. 1 Januar..
Meeeeeen, sådan gik det sgu ikke! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Zarathustra, kan vi få en update her efter din eksamen? Kører du stadig med overskud? :)

Insane psychedelia user!

Det går virkelig godt!

Jeg fik afleveret eksamens-opgaven igår eftermiddag (1 døgn før afleverings-fristen) og stod op idag kl. 7:40 på min første fridag - noget der ville have været fuldstændig utænkeligt før i tiden.

Jeg er blevet en af dem jeg altid har hadet - de evigglade idioter der står tidligt op, løber ture rundt om søerne, "smiler til verden", drikker grøn the og takker nej til stoffer. Og det føles overraskende godt.

Jeg kan specielt mærke at det er blevet meget lettere for mig at komme op om morgenen og mit søvnbehov er sat ned fra "ubegrænset" til 7-8 timer.
Det har nok noget med hashen at gøre. Og måske også alkohol og the occasional kodein-juice.

Jeg købte igår en flaske Amarone for at fejre den overståede eksamen og ferien med. Regner med at åbne den og drikke et par glas i aften sammen med en ven.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ej, hvor lyder det godt. tillykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeps, tillykke med det!

Jeg har også fra dags dato lagt urten på hylden, for en periode. En god én!

Efter mange års forsømthed, diskutable arbejdstitler og varierende vikarjobs, har jeg valgt at skulle tilbage på skolebænken.

Kommer næsten lige fra samtale af, og skal starte på mandag.
Har ikke fuldført noget siden 9. klasse. Det har været en blanding af dovenskab, for meget knark og urt, og ikke haft nogen fremtidsudsigter. Så har rendt rundt på arbejdsmarkedet forskellige steder siden, lige bortset fra et højskoleophold, og ellers bare vikarjobs.
Men nu skal det fandme være, og i den anledning har jeg valgt at lægge urten på hylden i et godt stykke tid. Nu må der være andre værdier, og jeg vil bevise for mig selv og andre at jeg sgu godt kan.

Er kommet sent igang, og mange af mine venner er kommet langt i deres liv, men jeg står altså og skal fortsætte fra hvor jeg slap.
Men hellere bide i det sure æble og gøre det nu, og så give mig selv et klap når jeg er færdig. For det er sgu ved at være på tide, og det bliver bestemt ikke nemmere jo ældre man bliver.

Nå, det ville jeg bare lige ud med.

God weekend til jer alle!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]