Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Hej psykonauter. Nu har jeg trippet 3 gange på psilocybin svampe, hvor alle tre gange har været med nogle gode venner. Alle ganske gode oplevelser, men nu har jeg gjort mig nogle tanker om næste trip. Kunne godt tænke mig at gøre det helt alene, for at have mere ro til at tænke tanker og den slags. Mit spørgsmål: Er der nogen der har erfaringer med at trippe alene og om det er bedre eller mere lærerigt, osv. Og hvad kan være sjovt at gøre når man er selv? Kom med jeres meninger.

pfh. tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Efter jeg havde prøvet LSD 2-3 gange, tog jeg det cirka 5-6 gange alene. Trippet er helt anderledes og jeg har meget lettere ved at komme dybt ind i mig selv når jeg er alene. Det kommer an på hvad du søger i dit trip, personligt kan jeg faktisk bedst lide at trippe alene, især med LSD. Jeg har ikke prøvet at trippe alene med svampe, men forstiller mig at det ikke er lige så godt "alone drug" som LSD, fordi svampe trip efter min menning er mere sjov og ballade end mental udforskelse. Det er der nok mange der vil være uenige i, men sådan er mit forhold til svampe.
Jeg synes dog du skal trippe nogen flere gange med venner, før du prøver svampene alene. Hvis du beslutter dig for at prøve alligevel, vil jeg råde dig til en lav dosis de første par gange.

Dedikeret medlem

Jeg har altid trippet alene, så jeg kan ikke helt give en sammenligning. Dog synes jeg at jeg kan gå rigitg langt ind i mig selv, når jeg er alene. Det kan jeg ikke forestile mig at jeg kunne gøre med andre tilstede, så jeg holdermig til alenetrip.

Medlem
Brugeravatar

Har egentlig holdt mig til en forholdsvist lav dosis altid. Omkring de 2-3 g. Men det var så her jeg tænkte at hvis jeg skulle dosere højere, ville jeg først prøve alene for at have fred. Men det er måske ikke en god ide så :roll: ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jo, men måske kan det være en god idé, at du har en kammerat der kan tilkaldes - bare hvis det bliver alt for vildt. Jeg har dog kun trippet alene to gange, på svampe, og det var noget mærkeligt noget. Det ene var ganske vidst også mit første trip. Jeg synes lige umiddelbart, at det er mere givende sammen med andre, de kan give nogle nye ideer og man kan finde ud af hvad man egentlig synes om vedkommende. Men det skal da prøves, og har også tænkt mig at tage nogle flere alene trips - bare at gøre dem dybere og prøve at fokusere energien/tankestrømmen, muligvis igennem meditation. Så jeg synes sagtens du kan gøre det.

Medlem
Brugeravatar

Okay det lyder som noget der skal prøves. Mange tak for den gode respons. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Har prøvet at tage en tur i skoven for nogen år siden, alene på mexicanske.
Skoven var lige blevet knaldgrøn, fuglene kvidrede og det var lunt. Hold kæft det var en nice oplevelse!

Gik rundt i 3-4 timer, røg lidt på en joint som jeg slukkede efter 4-5 sug hver gang, og satte mig ned og hyggede mig forskellige steder med noget nice trance og ambient på mp3-afspilleren.
Reflekterede over livet, mennesket, universet, evigheden, kærlighed og meget andet.
Det var en virkeligt god oplevelse, og da trippet begyndte at stilne af, gik jeg ned til en kammerat imens jeg røg det sidste af min joint, med et stort smil på læben.
Det var som om der var blevet taget kontakt til et eller andet i mig, og at det var blevet bearbejdet og lidt lettere at ha' med at gøre. Lidt svært at forklare, men nice var det!

Kan varmt anbefale at trippe alene, det er givende på en anden måde, og der er ikke nogen der forventer noget af én, så man kan bare tage det fuldstændig i ens eget tempo.

Medlem

Den største ulempe er samtidig også den største fordel. Der er ingen til at bryde dine tankespin, det tvister rundt og man kommer hvidt omkring, men spinner det over i mørkere tanker fortsætter det meget nemt i samme retning. Når man tripper alene bliver stemningen holdt ret konstant og det eneste der skifter rytmen er dit humør.
Mit råd vil være at beslutte nogle aktiviteter som du gerne vil forsøge dig med før du starter, så du har noget at holde dig igang med(behøver ikke at være voldsomt aktivt) og som kan fungere som fokuspunkt.

Mvh
Anarkrig

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Crazydaizy skrev:
Hej psykonauter. Nu har jeg trippet 3 gange på psilocybin svampe, hvor alle tre gange har været med nogle gode venner. Alle ganske gode oplevelser, men nu har jeg gjort mig nogle tanker om næste trip. Kunne godt tænke mig at gøre det helt alene, for at have mere ro til at tænke tanker og den slags. Mit spørgsmål: Er der nogen der har erfaringer med at trippe alene og om det er bedre eller mere lærerigt, osv. Og hvad kan være sjovt at gøre når man er selv? Kom med jeres meninger.

pfh. tak

jeg tripper næsten altid alene ( over 1000 trips på bagen ) og min begrundelse er denne: hvis man har gæster har man et ansvar ligesom hvis man selv er gæst!
man kan derfor ikke tillade sig at lade sig trippe helt væk..idag skal jeg som de fleste andre fredage se x factor på 3½g cubensis..yeaar you heard me..
og så ellers bare se tv ( hvad der nu kommer af film ) men pas på med alene-tripning man kan nemt forsvinde i universet.. når man er sammen med nogen, kommer man hele tiden ned på jorden igen hver gang der bliver sagt noget!
jeg er 33 og har haft en del dårlige oplevelser med at trippe med både vodelige og dumme personer feks en der kun kunne se det gode i svampe fordi han så kunne slå meget hårdere på døre og vægge samt lave flere armbøjninger på 1 arm...han sad i flere timer og beundrede sin hævede kno og sagde at den var hans kæreste eje!...spild af gode trip at bruge tiden på den slags personer...dumme folk bliver dummere at høre på når de får trip. jeg kender en gut der trippede med hippier i thylejren hvor en grøndlænder slog døren ind ( i en skurvogn ) med en økse og derefter skar begge sine håndled op og Pumpede blod ud over det hele! i alotria ( bz huset med tunnelen ) hældte de 3 trips i en guts morgenkaffe uden at han vidste det! han troede han var en cowboy i lang tid efter! jeg var desuden ude at cykle i 3.-december orkanen i 99 på 1½ g spidse!
se det var skræmmende. tænk over hvem du har LYST til at trippe med!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
cloud9 skrev:
idag skal jeg som de fleste andre fredage se x factor på 3½g cubensis..yeaar you heard me..

:shock: :lol:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Drupe skrev:
cloud9 skrev:
idag skal jeg som de fleste andre fredage se x factor på 3½g cubensis..yeaar you heard me..

:shock: :lol:

hehe man skal da stå ved sine hobbyer uanset hvor vattet andre så syntes man er :D "heard" er det egentlig ikke med T og ikke D? ikke at forveksle med hurt!. efter din opfordring drupe kom lige et par historier til :rocking: :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
som Anarkrig skriver synes jeg også ens tanker kan gå helt amok når man er alene fordi at der ikke er nogen til at holde en i virkeligheden.
men det er også det jeg synes er det fede ved at trippe alene. altså at man kan komme længere væk fra virkeligheden.
alle mine høj dosis trip har jeg taget mens jeg var alene.

Men på den anden side synes jeg altid jeg har haft de sjoveste trip sammen med nogen.
Da man kan sidde og fortælle hvad man ser og føler, og suge nogle bonghoveder sammen:wink: hehe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
har også overvejet stærkt at trippe alene men hvilke ting er vigtige at have gjordt på forhånd og hvad er stimulerende for ens tanker under selve trippet? hvordan gør i?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg går altid udenfor, uanset vejret - tripper ret ofte solo, både på svampe, lsd og 2c-b... Men vil ikke råde trådstarter til, at kaste sig ud i det, før du har flere oplevelser i bagagen - ellers hold dine doser lave!!

KOB>> Jeg plejer at pakke min taske med det jeg nu kunne få brug for: Vand, smøger, tjald, papir + tegne/skriveredskaber og toiletpapir:P Ofte har jeg også en mp3 afspiller med og ekstra tøj hvis vejret er lidt lunefuldt....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det mest stimulerende for mine tanker når jeg tripper alene, er et mørkt rum og stille musik. Men det kommer meget an på hvad man vil opnå med sine trips imo, desto mere fysisk aktiv du er, jo mere overfladisk bliver trippet synes jeg, ikke at der er noget i vejen med det, det er jo et godt tip til førstegangs solo-trippere.

Noget andet kunne ogsåvære at tegne, hvis man ikke kan komme på noget at tegne, så bare start med krydseduller, så har det det med at ende, med at blive til noget :D

Og til trådstarter:
Det lyder fornuftigt, det der med, at få tid til tankerne, det synes jeg ofte også er problematisk når man er flere, eller det er problematisk kun at rette tankerne indad, hvorimod solo trips er perfekt til dette; man er ikke bundet til at være "deltagende", som der nogen gange er nogle trippere der tror man skal være.

Edit: Og ligesom hopifjorden, går jeg også ofte udenfor både med tegne/rulle papir og pen :D Men synes lige man skal vænne sig til det der med, at gå blandt ædru folk, det kræver lige et par trips før man er helt tryg ved det synes jeg...

Medlem
Brugeravatar

Har trippet alene med svampe og peganum harmala og havde det mest indsigtsfulde trip jeg nogensinde har haft. Men afhænger af om man kan og tør være alene med kun sig selv og gå ind i trippet. Mit mind set inden det trip var netop at jeg skulle gå indad. Det afhænger af personen men syntes man bruger den optimale effekt af psy når man tripper selv men er for mig noget der kun skal foregå engang imellem. Andre gange nyder jeg venners selvskab :-)

Medlem

Geografisk sted: Derude
Halose skrev:
Har prøvet at tage en tur i skoven for nogen år siden, alene på mexicanske.
Skoven var lige blevet knaldgrøn, fuglene kvidrede og det var lunt. Hold kæft det var en nice oplevelse!

Gik rundt i 3-4 timer, røg lidt på en joint som jeg slukkede efter 4-5 sug hver gang, og satte mig ned og hyggede mig forskellige steder med noget nice trance og ambient på mp3-afspilleren.
Reflekterede over livet, mennesket, universet, evigheden, kærlighed og meget andet.
Det var en virkeligt god oplevelse, og da trippet begyndte at stilne af, gik jeg ned til en kammerat imens jeg røg det sidste af min joint, med et stort smil på læben.
Det var som om der var blevet taget kontakt til et eller andet i mig, og at det var blevet bearbejdet og lidt lettere at ha' med at gøre. Lidt svært at forklare, men nice var det!

Kan varmt anbefale at trippe alene, det er givende på en anden måde, og der er ikke nogen der forventer noget af én, så man kan bare tage det fuldstændig i ens eget tempo.

det lyder da også allllt for lækkert. tror jeg vil lave samme stunt til fåråret :)

jeg holder også meget af at trippe alene. ingen til at bryde mit tanke spind.
det hander vil bare om set og settings. hvis du er i godt humør når du indleder et trip. så kan det sgu ikke gå helt galt. :D

sidst jeg trippede alene, lå jeg på min sofa. i foster stilling i 3 timer med lukkede øjne og hørte ambient. hvor tankerne bare fik lov til at flyve. det var virkelig noget der var godt for mig. kunne virkelige komme dybt ned i hver tanke. og det meste omhandlede mig selv og min personlige udvikling. hvor jeg står nu. hvor jeg godt vil hen osv. :wink:

det skal lige tilføjes at jeg ikke på noget tidspunkt vil droppe, det at trippe sammen med mine venner. for det giver mig noget anden. en god indre glæde, nogen sjove oplevelser. som jeg kan leve længe på.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg vil tænke over det der er blevet sagt. Det lyder som det jeg havde tænkt på. At det giver en helt anden og bedre indsigt, hvilket også er det jeg vil opnå med det. Måske vil jeg trippe med nogle venner lidt endnu. Lyder som en god ide at tage ud i skoven, når det bliver alene. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]