Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Nogle der har erfaringer med at stoppe med heroin efter længere tids (mis)brug?

Det er ikke fedt at indrømme, at jeg er blevet afhængig af sådan et stof, men efter nogle år med eksperimenteren med hash, AMF, X, cola og diverse trips, tror jeg, at jeg fik en mindre psykose. Ihvertfald følte jeg mig forfulgt (paranoia) og så syner, og jeg fandt ud af at morfin kunne dæmpe symptomerne, så jeg kunne fungere nogenlunde normalt.

Med tiden forsvandt psykosen men jeg fortsatte med diverse morfin og en sjælden gang tog jeg lidt H. Med tiden og i løbet af et par år blev det oftere og oftere indtil jeg tog heroin hver dag.

Jeg har nu brugt stoffet i alt for mange år. Jeg har selvfølgelig prøvet at holde med kolde tyrkere, men symptomerne er kramper, diare,kvalme, feber/kuldeture, kaste op, ingen energi og generelt ubehag. Før jeg kom igennem dagene med abstinenser, blev der stillet forventninger fra omverdenen, og jeg var "nødt" til at tage noget for at kunne leve op til verdens krav. Selvfølgelig var det en dårlig undskyldning for jeg kunne bare have meldt mig syg, men når jeg havde det så dårligt, ledte jeg efter undskyldninger.

Denne her gang skal det dog være alvor, da jeg er træt af at være slave af et stof. Jeg bliver nødt til at stoppe, da jeg ellers ikke kan få mit liv til at hænge sammen. Jeg har anskaffet noget suboxone, som jeg håber kan tage de værste abstinenser. Hvis der er nogen, som kender til hvordan man ellers kommer nogenlunde levende igennem nedturen, vil jeg tage imod dem med kyshånd.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Abstinenserne er aldrig rare, og man søger 1000 unskyldninger for at tage stoffet for at slippe for ubehaget. Hvis du har mod på en kold tyrker igen, vil jeg anbefale dig, at du inten får en god ven til at passe på dig, eller at du melder dig til afvending på et behandlingsted. Se: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=25506
Her har vi samlet de fleste behandlingstilbud.

Det lyder ikke som om du kan klare det selv. Derfor synes jeg du skal prøve at kontakte et af misbrugscentrene.

Held og lykke.
Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det er synd for dig at du har opbygget misbrugsproblemer med heroin. Du har sandsynligvis en eller flere venner med misbrugsproblemer ligesom dig, måske kunne i tage en kold tyrker sammen? Hvis du tager en kold tyrker skal du melde dig syg på dit arbejde og sige der nok går noget tid før du komemr igen, fordi du er meeeeget syg. Du kan heldigvis sige det med god samvittighed, men gør det inden du stopper. Du skal være forberedt meget psykisk og ting som madindkøb og lignende er noget du skal forberede på forhånd, selvom jeg ikke ved hvor sulten du kommer ti lat blive. Vigtigst af alt skal du være meget bevidst om at du har enormt misbrugspotentiale til alt efter sådan en omgang, ihvertfald den første tid. Dette kan give enormt stor anledning til at erstatte misbruget med noget andet, hash, alkohol, whatever. Hvordan indtager du heroinen? Hvor mange gange har du forsøgt på stop før? sidst men ikke mindst skal du love dig selv om at opsøge et behandlingssted i det sekund du ikke længere føler du selv kan klare at gennemføre stoppet, inden du gør dette skal du holde dig fra din dealer, ellers er det bare all over again. Jeg håber jeg kan hjælpe, skønt jeg ikke er ekspert indenfor opiater. bruger kun selv hash og sjældent alkohol.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for de gode råd.

Jeg har anonymt snakket i tlf. med en afvænningscenter og det lyder ikke til, at der kan tages hensyn, hvis man arbejder eller studerer. I alle tilfælde vil der formentlig gå ca. 2 uger før man får en tid til at snakke med en konsulent, så går der en uge før man kan snakke med en læge. Muligvis kunne jeg så få noget metadon eller subaxone udleveret hver dag , men det vil kræve, at jeg møder fysisk op på faste tidspunkter, og dermed kan jeg ikke passe skolen. En anden og mere frygtelig tanke vil være at blive indlagt, efter ½ - 1 års ventetid, på en eller anden form for klinik fra 3. mdr til flere år.
Selvfølgelig er tanken om at fortsætte med heroin resten af livet endnu værre, men jeg kan ikke bare lukke hele mit liv ned.
Måske er jeg en smule naiv med hensyn til afvænningssteder og egne evner, men jeg frygter, at et afvænningssted vil få de sidste stumper af min facade til at krakelere over for familie og gamle venner. At jeg er afhængig af heroin er ikke noget at prale med og jeg lever og har levet en slags dobbeltliv. Mange venner, familie og bekendtskaber har jeg ubevidst måtte fravælge, da jeg ikke havde energi og overskud til at fortsætte ret mange bekendtskaber, som konstant stillede høje krav til mig og aflastede deres problemer på mig, mens jeg sad i spekulationer om heroin. Jeg lod mange bekendtskaber løbe ud i sandet, da jeg ikke havde tid og ressourcer til at pleje dem. De sidste rester af min familie og gamle venner har til gengæld krævet en kæmpe indsats for mig, så de ihvertfald ikke skulle komme til at se mig som en narkoman, og jeg har skjult mit misbrug og gjort alt hvad jeg kunne for at være en god søn/bror/ven. At de ikke ser mig som narkoman, betyder meget for mig, men hvis jeg pludselig opsøger et afvænningssted og må stoppe mit studie vil det kræve forklaringer, og et behandlingssted vil i deres øjne betyde, at jeg pludselig er en narkoman og der vil stilles spørgsmål ved, hvorfor jeg ikke har betroet det meget tidligere. Specielt er jeg nervøs over, hvordan det vil såre min far, som er syg af kræft.

Så jeg kan ikke "melde mig ud af samfundet" i mange mdr. eller år, men jeg kan selvfølgelig heller ikke fortsætte på heroinen, da den også er godt på vej til at opløse resterne af mit liv. Ergo er jeg nødt til at stoppe ved egen hjælp.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej TheRaggingPussy

Det er virkelig nogle gode råd, som du kommer med. Umiddelbart havde jeg ikke overvejet at handle ind til det, men det er nok en rigtig god ide, at jeg får køleskabet fyldt med tonsvis af yougurt og en masse flydende føde. Mit misbrugspotentiale er helt sikkert højt, når jeg stopper, men det er min plan at fylde livet ud med lidt ekstra styrketræning og kigge en ekstra gang på mine studier. Herudover har jeg adgang til noget Subaxone, som skulle sætte gang i kroppens naturlige morfin, som jeg prøver at tage en overgangsperiode.

Lyder det fornuftigt?

Det er vildt nok. Jeg har prøvet at google hele nettet, men gode råd i forbindelse med at stoppe med heroin, er åbenbart velbevarede hemmeligheder.

Jeg regner med at tage kampen med mig selv i weekenden, så hvis der er nogen, som er interesseret i at høre udfaldet og måske give en positiv, konstruktiv kommentar til mit kommende piveri, vil det være total fedt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
puha. det er godt nok noget tungt noget du sidder med. det gør mig ondt med din far. hvis du skal stoppe af egen kraft kan du ikke komme uden om at skulle substituere med et eller andet for at tage abstinenssymptomerne. selv da er det ikke sikkert at du vil kunne fungere 100% normalt. at skulle passe sin skole og stoppe med opiater samtidig, lyder som en meget svær opgave i mine ører. jeg kan godt sætte mig ind i det du sige ang. at opretholde en facade. det gør alle brugere og misbrugere af stoffer i større eller mindre grad. som regel er det sådan, at jo større misbruget er jo mere desperate bliver folk i forsøget på at opretholde den facade. det er noget som kræver uendelig meget psykisk energi. og det er til ingen verdens nytte. det er den facade som skaber afstanden til de mennesker du holder af. den er en illusion, som ikke skaber andet end mistillid og spekulationer. tror du ikke dine omgivelser er klar over at der er et eller andet galt? du er nødt til at komme af med den skyldfølelse på et eller andet tidspunkt, og den eneste måde at gøre det på er ved at stå frem.

jeg forstår til fulde at du ikke vil såre din far i hans givne situation. det jeg foreslår, er at du bekender dig til en god ven som du tror vil være forstående over for dit problem, og indvilliger ham i din plan. det skal være første hul i facaden. det skal være en som har overskud til at kunne bagge dig op under forløbet. i kunne lave en aftale om at du ringer en gang om dagen, og snakker om hvordan det går. evt. bare en du kan ringe til hvis du kommer i en krise på et tidspunkt. det vil du utvivlsomt komme, og så er det bedre at have plan i forvejen.

og så tror jeg det er vigtigt at du under forløbet holder fokus på hvilken sejr det vil være, at komme ud på den anden side og kunne fortælle dine nærmeste hvad du har været igennem, og at du nu er blevet clean og starter på en frisk. jeg er sikker på at det vil være en lettelse for jer alle at få brudt facaden. det er virkelig noget af det mest destruktive i misbrugsadfærden overhovedet. jeg tror det vil give svaret på en masse spøgsmål som dine venner/familie har stillet sig selv.
jeg tror nok du skal klare det.

al held og lykke

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Nu står jeg selv og skal prøve buprenorphin her en af dagene når jeg får tid, så jeg sad og læste lidt om det igår og faldt over en god rapport på erowid som du muligvis vil kunne have glæde af da den fortæller om brug af det til at komme ud af heroin misbrug. Men ellers kan du jo prøve at trappe din dose ned over et stykke tid inden du tager det sidste spring ud af det. Håber det kunne bruges og held og lykke med det, du kan altid skrive herinde hvis du har brug for at komme ud med noget!!

Medlem

newtimes skrev:
Hej TheRaggingPussy

Det er virkelig nogle gode råd, som du kommer med. Umiddelbart havde jeg ikke overvejet at handle ind til det, men det er nok en rigtig god ide, at jeg får køleskabet fyldt med tonsvis af yougurt og en masse flydende føde. Mit misbrugspotentiale er helt sikkert højt, når jeg stopper, men det er min plan at fylde livet ud med lidt ekstra styrketræning og kigge en ekstra gang på mine studier. Herudover har jeg adgang til noget Subaxone, som skulle sætte gang i kroppens naturlige morfin, som jeg prøver at tage en overgangsperiode.

Lyder det fornuftigt?

Det er vildt nok. Jeg har prøvet at google hele nettet, men gode råd i forbindelse med at stoppe med heroin, er åbenbart velbevarede hemmeligheder.

Jeg regner med at tage kampen med mig selv i weekenden, så hvis der er nogen, som er interesseret i at høre udfaldet og måske give en positiv, konstruktiv kommentar til mit kommende piveri, vil det være total fedt.

Jeg tror bestemt at dette subaxone vil kunne hjælpe dig, til bedre at kunne klare dig igennem forløbet. I en sådan kamp er det tilladt at bruge visse hjælpemidler. Jeg kender ikke denne substans, men jeg går ud fra at du har styr på hvad det er. Så længe det ikke er meget vanedannende eller er en kraftig substans tror jeg trygt du kan bruge det, du kan sikkert stoppe med hvad som helst efter din cold turky. Jeg tænkte bare på det med indkøb, da du næppe gider rende rundt med de syge abstinenser og handle ind. Det er emget uværdigt og ydmygende. Jeg håber du kan gennenmføre dine studier, selvom du har så meget at tænke på nu. Det er godt du har lagt en plan for hvordan du vil udfylde det hul som heroinen skaber, når den er ude af dit liv. dette tror jeg er en væsentlig årsag til at mange begynder igen, efter de er afvænnet. simpelthen fordi de alvorligt mangler indhold i livet, men netop på dette punkt er det virkelig godt du har en familie som ikke engang kender til problemet. Du har netop noget at falde tilbage på som om intet var hændt, det var strakts værre hvis du var arbejdsløs, narkoman og havde fucket dit forhold til familien fuldstændig op! Held og lykke endnu engang, jeg håber virkelig at du kalre den.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg forstår ikke folk, der holder fast i at cold turkey er nogen specielt god måde at stoppe med opioider på. Jeg tror primært det er folk, der ikke har været igennem turen selv eller folk der er af ignorante omkring de substitutter der findes for stoffer som heroin eller af en eller anden grund er imod medicin af enhver slags.

Der kan være visse problemer i, at selvmedicinere med suboxone - navnligt at du ikke får en læge indover til at vurdere hvor stor en dosis, du har behov for, hvilket både kan betyde at du tager for meget (som regel er dette ikke farligt blot et spild) eller at du må tage for lidt, fordi du kun har en begrænset mængde. Jeg har selv været tilmeldt et misbrugscenter og dér hvor jeg gik accepterede de, at jeg kunne tage medicin med hjem til flere dage ad gangen. På den måde slap jeg for, at skulle møde hver dag. Jeg synes, at du skal prøve at komme i substitutionsbehandling på et misbrugcenter også fordi de måske kan hjælpe dig med at finde ud af hvorvidt suboxone (buprenorphin) er det rigtige stof i din situation.

Hvis du beslutter dig for, at gøre det alene, så start op med en fast dosis og fortsæt med at tage denne indtil du er stabiliseret (dvs. ikke har nævneværdige fysiske abstinenser). Derefter kan du overveje langsomt at sætte dosis ned. Jeg gjorde dette ca. én gang om ugen - rent konkret knuste jeg mine subutex tabletter og sniffede dem. På den måde var det relativt enkelt, at tage færre, ensartede streger uge for uge indtil jeg var helt ude af det.

best of luck!

Mvh. Psyko

Medlem

Hvordan går det?

Junior medlem
Brugeravatar

Har nu været stoffri i tre dage, og jeg er allerede begyndt at få det bedre.

Den første dag var faktisk den værste, og jeg følte ikke subaxonen havde nogen effekt, men da jeg havde læst, at kroppen max kan indtage 24 mg, stoppede jeg der. Ellers var det, det sædvanlige nedtur med opkast, diare, kramper, uro i kroppen, svedeture, vejrtrækningsproblemer, kuldeture og konstant gåsehud over hele kroppen.

Allerede anden dag havde jeg det faktisk bedre. Ikke så meget bedre, at jeg havde lyst til at stå ud af sengen, men symptomerne blev meget svagere. Det lykkedes mig faktisk også at sove 3 x 5 minutter eller sådan noget, og jeg fik spist 3 skeer yougurt over dagen. Tog kun 16 mg subaxone.

I dag går det endnu bedre. Jeg har stadig kvalme og føler mig utrolig uoplagt og mat, og af og til kommer der en kulde/svede-tur samt lidt gåsehud, men jeg har tvunget mig selv ned i træningscenteret. Ikke at jeg slog min vægtløfter rekord - overhovedet, men det var mest for at få gang i kroppen igen, da jeg er mega-sulten, men af en eller anden årsag kan jeg ikke få noget ned endnu. Håber dog det kommer snart.
Jeg vil dog nu gå ind og tvinge en proteinshake i mig. Tror det er subaxonen, som gør, at jeg lidt hurtigere kommer til kræfter.

Tak for jeres mange gode råd og opbakning. De har helt sikkert gjort det nemmere. Jeg skriver videre, hvordan det går.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder godt Newtime! Jeg er imponeret over, at du fik slæbt dig ned i træningscenteret i den tilstand :rocking: Prøv at køb lidt frugt og nem mad, - f.eks. morgenmads produkter. Det glider nemmere ned.

Masser af godt mod!
Fanny

Medlem

Hej newtimes!

Jeg er enormt spændt på at høre en tilbagemelding om hvordan du har det, og om du stadig holder i!
Jeg føler virkelig med dig og håber du har det godt.

Alt held og lykke herfra!

Medlem

Geografisk sted: CPH
Hvis du skal medicineres vil jeg klart anbefale dig Suboxone(Subotex) fremfor Metadon.
Du skal vide at de på nogle misbrugcentere kan være meget rundhåndede med Metadon udelvering(andre fuldstændig modsat).
Metadon kan for mange blive sværere at kvitte, end heroinen. Metadon er virkelig en ond fætter.
Jeg har selv været fri fra Heroin i ca. 1år nu, men jeg er stadigvæk på doner. Dem har jeg altså bare ikke været klar til at smide endnu. Plænlægger dog at gøre det hendover sommeren, da jeg nu føler mig klar, og ikke mindst afklaret.
Subotex kan være virkelig godt at nedtrappe en Heroin vane med, og meget bedre end metadon til den hyppige ventetids ordination. IMO er Metadon bedst til Narkomaner i misbrug, der ønsker denne form for stabilitet, men mugligvis ikke er helt stoffri til tider.
Subotex er IMO ikke godt hvis patienten har et side-misbrug. For så kan resultatet hurtigt for mange blive at de slet ikke tager medicinen da den blokere effekten af sidemisbruget, som denne ikke kan ophøre.
Igen, fungere Subotex for nogle som formår at holde sig til deres Subotex, og så ikke noget sidemisbrug.

Vincent.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa :) Undskyld jeg tager en så gammel tråd op, men går selv og roder med lignede problemer for tiden. Er meget nysgerrig efter at finde ud af om det er gået godt for dig, for syntes sgu det giver en noget mere vilje styrke til at klare den når jeg hører om andre der har fået deres frihed igen. Håber det er gået dig godt, held og lykke herfra for sådan et stunt kræver meget af en!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har været afhængig af heroin flere gange. Første gang tog jeg en kold tyrker. Næste gang trappede jeg ud via Subutex og bagefter Temgesic (ikke Subuxone, Subutex). Så gik der noget tid, og jeg begyndte at ryge det hver dag igen (fordi jeg løb ind i en gammel ven, der nu selv var afhængig af stoffet), så nu trapper jeg ned med Metadon. Hvis man kan komme over på Subutex, så skal man gøre det i stedet for Metadon, for så er det meget lettere at stoppe, men du kan ikke komme over på Subutex uden først at have alvorlige abstinenser. Men jeg har opfundet min egen universalløsning: Køb en masse Fenergan (Promethazin, et søvndyssende antihistamin) og tag 5 piller. Det burde få dig til at sove i over et halvt døgn. Når du vågner kan du så tage Subuxonen, og den vil da kunne fjerne abstinenserne, så matematisk set vil du kun have abstinenser i omkring 20 minutter (i min erfaring tager det cirka så lang tid for Buprenorfin at fjerne abstinenser) (Buprenorfin er opiatet i Subutex/Subuxone).

Du kan også spise en stor dosis fenergan hver gang, du vågner. Selvfølgelig skal du lige spise og gå på toilettet og den slags, men når det er gjort kan du slå dig selv ud med fenergan igen, og sove det meste af tiden i en uge. Fenergan er ikke vanedannende, så når ugen, og heroinabstinenserne, er ovre, kan du slippe fenergan uden at få lyst til at tage flere af dem. Det samme kan gøres med eksempelvis (flu)nitrazepam, men så risikerer du at blive afhængig af dem, og så tror jeg det er bedre at være afhængig af heroin.

Hvad jeg ville gøre, var at tage fenergan den første dag, vågne op med heroinabstinenser, tage Subuxone og derefter holde en fast døgnrytme med Subuxonen. Jeg vil vædde med, 16mg Subuxone om dagen til at starte med vil være nok for dig. Når du så er trappet ned på 2mg Subutex (ved ikke om der findes 2mg Subuxone, så i de doser får du måske Subutex, hvilket er ligeså godt), skal du trappe videre ned på Temgesic. Temgesic er det samme som Subutex, bortset fra de findes som 0.2mg og 0.4mg tabletter. De placeres stadig under tungen. Når du så ender med at kunne klare dig med 0.2mg temgesic om dagen, så er det ingen sag lige at hoppe over på 0.0mg om dagen, altså at 'smide' temgesicen. Allerhøjest er der en enkelt nat hvor du lige må se noget TV i stedet for at sove, men derefter vil du være clean. Det var præcis på den måde, jeg kom ud af mit heroinmisbrug. At det ikke holdt, er et problem, jeg ikke har fundet en universalløsning til endnu, men den hedder vel glæde.

Medlem
Brugeravatar

Seriøst.. Fuck the world. Du bliver nødt til at komme ud af det hvis det ødelægger dig. Så fuck hvad verden forventer af dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]