Signed, sealed and delivered.
Ingen mennesker fortjener et liv hvor vi overlader dem til sig selv i rendestenen. At en person er blevet stofbruger/narkoman gør ikke den person mindre værd som menneske. Alle der fødes til denne jord, fødes til et uforudsigeligt liv der kan gå i mange retninger. Nogle er bare uheldige og havner i fedtefadet ved et tilfælde, andre var måske nysgerrige efter hvordan stoffer ville føles. Der kan være mange grunde, men ingen (jeg kender ihvertfald ingen) har startet med at sige: "Nu vil jeg leve på bunden i lortet som hadet junkie alle må spytte på".
Jeg går ind for fri narkotika over hele linien som princip, men i praksis er det nok heroin området der trænger mest til fornyelse (Det er jo trods alt på heroin flest rådner op ligenu) Den gamle krigspolitik mod narkomaner og ludere er vanvittig, hadefuld og menneskefjendsk. Samfundet kan ikke være det bekendt at udstøde folk på den måde, når det er åbenlyst at en narkoman der får sit narko har et langt bedre liv end en der ikke får. Jeg tror det at være junkie skal ses som en kronisk sygdom, hvor man iøjeblikket ikke gi'r patienten den medicin der ville virke bedst. Men hashmixe-huse og hvad der ellers blev foreslået kan vi nok godt leve uden lidt endnu [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] (måtte dog gerne være der for min skyld, men synes bare ikke det haster ligeså meget)
|