Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hallo, looong time reader, first time poster.

Jeg har dog aldrig oplevet dette før, og tænkte i måske kunne give en fornuftig forklaring:
Jeg havde lidt tralvt da jeg skulle lave weekendens rygeindkøb, så jeg gik bare over til en ledig bod på staden og fik en fin pose skunk for 'penge'. Jeg får mixet en joint og ryger, og her begynder jeg at ligge mærke til 3 ting:
Den kradser mere end jeg er vant til ved skunk.
jointen går hurtigere ud end normalt.
Når gløden bliver til aske, bliver asken stenhård.

De første 2 ting begyndte jeg først at ligge rigtig mærke til efter jeg oplevede det med asken. Jeg er nu på min 3. joint med dette skunk, og selv når jeg laver et virkelig luftigt mix med en gennemristet smøg, er asken stenhård, og eftersom den kradser lidt, ryger jeg lidt langsommere, jointen går ud og jeg tænder lighteren, hvilket gør asken og papiret endnu hårdere.

Jeg tænkte om det kan være fordi det ikke er tørret ordenligt? Jeg syntes det føltes lidt mere fugtigt end normalt da jeg nollede det, og det ville også give mening at røgen ikke er lige så behagelig. kan nogen give en fornuftig forklaring? :)

ps. jeg har røget hash de sidste 7-8 år (i moderate mængder, naturligvis) og har prøvet en del forskelligt røg, men det her mindede ikke om noget jeg har set før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Det lyder som dårligt tørret (for våd) skunk.

Alle tre ting tyder på, at det ikke er tørret ordentligt. En kedelig konsekvens af kriminaliseringen, er desværre en ofte ringe kvalitet. Lad det ligge frit fremme en uge og se om ikke det har forbedret rygeoplevelsen

Medlem

Geografisk sted: Århus
Nogen gange får man desværre fat i noget vådt skunk. Lig det til tøre i et par dage. Ellers varm det på sølvpapir over noget varme, brødrister eller komfur. De tøre i løbet af få minutter også er det meget bedre at ryge.

Junior medlem

Okay, rart at min ide vidste sig at være meget fornuftig. Det var et ret lille indkøb så det røg ned hjulpet på vej af lidt sodavand. Næste gang skal jeg helt sikkert enten lade det ligge eller varme det lidt op inden rygning, jeg frygtede nok bare at brænde thc af hvis jeg prøvede at "riste" skunken. Ideelt kunne man håbe på jeg ikke løb ind i det igen :P.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the tree of life
er ret overbevist om at forklaringen hænger sammen med hårlak.. nogen bruger det i stedet for at tørre det når de sælger..
har røget pænt meget fugtig skunk og det har aldrig haft hård aske! så har svært ved at tro at en tørring vil hjælpe på det :)

Medlem

det sku for klamt det med hårlak, har godt hørt folk snakke om det, men hvor ender vi snart ikke henne :shock: OMFG!

Medlem

Ja det er nasty, tror de vi er interesserede i at bruge det til juledekoratoner? Fuck dem, gro selv!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Vil man ikke kunne lugte hårlak?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Jeg har selv prøvet det samme med hård aske og kradsende skunk fra staden.
Ligesom jeg har prøvet overdrevet blød ryger med en virkning som dårlig semi, fra selv samme sted.
Ulempen ved at man ikke kan se hvem man handler med, eller kender dem. Handler så altid kun af nød og små portioner når jeg ikke lige kender dem der står der.
Tror ikke det er hårlak, det formoder jeg ville få skunken til at brænde mere og ikke mindre.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the tree of life
det er grit weed... der er forskellige ting der kan forårsage det, men lige klamt er det i hvert fald :)
http://www.gritweed.co.uk/ <- her kan i læse mere om de forskellige sager der kan være gjort ved det

-Gro Selv! <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]