Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen
ville lige høre hvordan man brygger den bedste the ud af svampe vi er nogle stykker der vil trippe sammen så ville lige høre hvad der er bedst er det bedst at tag alle vores svampe (6g)
i et the brev og så lade det trække i en kande eller skal vi dele dem op og så lade det trække i hver vores kop

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
I skal dele svampene først, eksempelvis så i har 1.5 gram hver og så smide det i jeres egen kop, så i sikker på dosen i indtager. Det en god ide at lade theen køle for i smider svampene i, da psilocybin nedbrydes ved kogepunktet. Ellers så lad svampene ligge i et stykke tid og så drik theen og bagefter ville jeg spise svampene for at være på den sikre side.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg plejer, at tage en dose svampe, findele materialet, i et thebrev med det, og så lade det trække i varmt vand i ca 20 min. Normalt smider jeg resterne ud, jeg laver netop theen pga, at jeg ikke kan døje smagen (mere) =)

Happy n' safe trippin'! =)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har fået de bedste resultater ved at male svampene i en kaffekværn og så give dem 90 minutter i vand ved 90 grader. herefter filtrere suppen og smide svamperesterne ud.
Psilocybin og psilocin bliver ikke nedbrudt ved kogepunktet som lorten skriver http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... stry.shtml

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Vigtigt at tilsætte et brev urtete eller lignende, som har en behagelig smag, nogle minutter inden teen drikkes, IMO. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ville det ikke hjælpe med at trække alkaloiderne ud af svampene ved at tilsætte noget citronsaft måske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Armaghetto skrev:
Ville det ikke hjælpe med at trække alkaloiderne ud af svampene ved at tilsætte noget citronsaft måske?

Jo.

Site Admin

Jeg synes det er rigtig lækkert at tilsætte de tørrede svampe til en Knorr koppen eller lignende - f.eks. en med kylling og karry. Det giver det ligefrem en lækker smag. Jeg blender svampene (3-4 g. for et seriøst trip mig) i en kaffekværn og hælder det direkte i en kop sammen med Knorr koppen mixet og tilsætter derefter varmt vand.

Namnam og hils den neongrønne mand med de mange ansigter og dimensioner!

MVH
KenIshii

Medlem
Brugeravatar

@Lorten: Jeg talte for nogle år siden med Alexander Shulgin om svampe og temperaturer. Iflg. ham er 120 grader celcius intet problem.
Faktisk bør man iflg. Paul Stamets kun indtage svampe, der har været i kogende vand, for at dræbe mikroorganismer, der trives i bedste velgående på svampe og som er uønskede i den menneskelige krop.

@HopIFjordeN: åååh nej da, du smider da ikke svampen ud??? Come on dude, lad være med at være sart. Den smager da himmelsk af....svamp..... :lol: og virker som svamp.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
banisteriopsis skrev:
@Lorten: Jeg talte for nogle år siden med Alexander Shulgin om svampe og temperaturer. Iflg. ham er 120 grader celcius intet problem.
Faktisk bør man iflg. Paul Stamets kun indtage svampe, der har været i kogende vand, for at dræbe mikroorganismer, der trives i bedste velgående på svampe og som er uønskede i den menneskelige krop.

@HopIFjordeN: åååh nej da, du smider da ikke svampen ud??? Come on dude, lad være med at være sart. Den smager da himmelsk af....svamp..... :lol: og virker som svamp.

Jeg laver selv en potent SN-te ved at lade suppen spilkoge i ca. 5 minutter. Det har altid virket, på trods af røster, der slukke mene det modsatte. Jeg vil dog heller ikke overstige 5 mins, da det har vist sig at være en fin ekstraktionsmetode.
Efter jeg har set hvor mange orme, som kan være i nogle håndfulde friske SN, så stoppede jeg promte med at fortære de friske svampe - det er sgu lidt klamt når hver svamp i gennemsnit indeholder over 2 orme...pu-haaaaa....
Og da svampene bogstaveligt talt vokser i lort, så er der nok rigtig mange fækale bakterier på dem. Det er både klamt og potentielt sygdomsfremkaldende.

Endvidere er sandsynligheden for sporedannende jordbakterier på svampene indlysende stor.
Disse vil også dræbes ved kogning, MEN sporene vil overleve ved 100°C.
Derfor tænker jeg at det ikke er så hensigtsmæssigt at gemme svampete ved stuetemperatur over ½ dags(højst) tid, hvis man vil være fri for toxiner fra jordbakterier, da sporene kan vokse op i det gunstige miljø, som en te byder på under de rette vilkår. Lidt a´la samme problemstilling som at genopvarme en persillesovs...

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget problem med egen avl i en renkultur.
Jeg tør ikke sige om hvorvidt det er fornuftigt at koge cubensis af egen avl, da sammensætningen af aktive alkaloider er forskellig i semilanceata og cubensis og de forskellige alkaloider har forskellig temp. stabilitet.

Medlem
Brugeravatar

Forstår heller ikke, hvorfor svamperesterne skulle ud. De er for mig en del af hele indtagelsen. Min te består af hånddelte svampestykker trukket i kogende vand. Simpelt og så virker det! Synes ikke smagen er forfærdelig på nogen måde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]