Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Medicinal Psilocybin... Er det noget du kender til? Jeg har nemlig fået 'lov' af min læge til at tag svampe. Svampene dæmper markant på mine så kaldte tvangstanker. Hvilket gør mig mere klar i hoved og derved mere tilbøjelig til at komme ud og snakke med andre menesker, som så bryder min (næsten maniske) isolation. Kort sagt, så 'vågner jeg op' af dem...

Efter at jeg tog svampe her til sommer, har jeg oplevet at jeg kan kommuniker med min familie på en måde som jeg aldrig har kunnet før. Jeg er mere åben og ligefrem 'voksen' at være sammen med, når jeg er på dem. Da jeg fortalte min læge om min positive oplevelse, var han meget begejstret og sagde, at jeg skulle blive ved med at tage psilocybin svampene. Nu skal det lige siges at jeg 'tripper' ikke på svampene, jeg nøjes med at spise hvad der svare til en knivspids salt ad gangen, 5 - 6 gange om dagen. Og jeg tager selvfølgelig ingen anden medicin, det er der så heller ikke behov for nu, da jeg nøjes med svampene...

Jeg har været syg i 9 år, men har på grund af svampene, nu oplevet en 'tilbagevending'. Min læge og jeg søgte efter medicin med psilocybin i, men vi kunne ikke finde noget. Så da jeg fortalt ham, at jeg kunne gro svampene derhjemme, mente han at det var en glimrende ide og at jeg bare skulle fortsætte med det. det er jeg meget glad for, så behøver jeg ikke tage det sløvende medicin man ellers bliver tilbudt.

I har sikkert hørt om medicinal cannabis, men har I hørt om medical psilocybin? Det har jeg aldrig. Men jeg har nu læst lidt løst om det på nettet, og det virker til at findes, dog i meget begrænset og ikke mindst eksperimentale omfang.

Anyway, ville bare dele min positive oplevelse med jer og høre om I har hørt noget ligende førhen. Eventuelt, om du kender nogle foreninger eller støttegrupper dedikeret til formålet.

Og nej, jeg fortæller ikke hvem min læge er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
http://www.maps.org/research/psilo/azproto.html

http://www.msnbc.msn.com/id/16304852/

Den forskning jeg kender til, er priæmert målrettet mod folk med OCD - hvilket jo også er en form for tvangstanker.. Men thumbs up til dig for at det går dig bedre! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Thumbs up, respekt til dig.

Fantastisk hvad naturen har velsignet os med af redskaber.

God karma og varm vind mod solen.

PLUR

Medlem
Brugeravatar

det lyder godt nok fantastisk. fedt for dig, selvom jeg synes det er utroligt at din læge kan gå med til det, og ligefrem opfordre til det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Superfedt at det har hjulpet. Her er en lang log/diskussion om brug af små doser svampe mod diverse relativt 'milde' mentale/psykiske problemer.
http://forums.mycotopia.net/lifestyles/ ... polar.html

Ham fyren 'crazy1' kalder han sig vist holdt jo faktisk op med sin selvmedicinering efter nogle måneder, og rapporterede at det havde hjulpet permanent.

Der findes rigtigt nok ikke nogen medicin med psilocybin i, og der er så vidt jeg ved ikke foretaget nogle formelle eksperimenter med lav-dose psilocybin imod fx depression og tvangstanker. De få eksperimenter der er foretaget har sigtet mod relativt højere doser, i forbindelse med fx psykoterapi o.l., hvilket jo er en fuldstændig anden tilgang.

Jeg tror også på at psilocybin har terapeutisk potentiale på den måde du har brugt det, og langt større potentiale end det har i store "psykedeliske" doser, og jeg vil også ønske dig alt held og lykke med eksperimentet. Det er helt klart en god ide holde tæt kontakt med din læge, og din familie omkring det. Du udsætter trods alt dig selv for et eksperiment som ikke ret mange har prøvet før, eller i hvert fald har rapporteret om.

Og nej, fortæl endelig ikke nogen hvem din læge er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Det er sgu' interessant - og fantastisk positivt, hvis det virker for dig. Man hører ofte om "problemer" med tolerance overfor psykedeliske stoffer hvis man tager dem meget ofte (mere end et par gange om ugen?) - men det kan være at det ikke gælder for så små doser?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig løbende at at høre mere om dine oplevelser med det - og gerne lidt mere præcise angivelser af doser, hvis du har mulighed for det?

Medlem
Brugeravatar

Tak for de masse links. Har brugt det meste af formiddagen på at læse det hele igennem. Jeg var glædeligt overrasket over at der er andre som mig der bruger/eksperimenter med en lav daglig dosis. Jeg tror ham Crazy1 er inde på noget, nemlig at det ikke behøver at være for evigt at man tager svampene. Jeg oplever nemlig en vedvarende positiv effekt, selv når jeg ikke tager dem. Efter den første uge med daglig dosis, på cirka et halvt til et helt gram, begyndte jeg at gå ned i dosis (havde ganske enkelt ik lyst til mere) og samme dag oplevede jeg en tvangstanke forstyr mig. Der kom også den konsekvente tic som jeg plejer at reagere med (siger for eksempelt højt at jeg skal 'hold kæft' :?). Selvom disse tvangstanker førhen var en gentagende og daglig begivenhed, havde jeg ikke opfanget at jeg slet ikke havde haft tvangstanker i den uge hvor jeg tog svampene. Men da tvangstankerne nu kom tilbage, kunne jeg observer dem objektivt for første gang. Dette gjorde det muligt for mig, uden at være direkte påvirket af psilocybin svampe, at 'regulere' den form for tvangstanker, og derved mindske dem. Forstil dig, et stykke hvidt papir. Hver dag sprøjter man blæk klatter ud over det, så man til sidst ikke kan skelne mellem den ene blæk klat og den anden. På svampe ren gøres papiret helt hvidt igen. Og selv om der kommer nye klatter bagefter, kan jeg nu skelne og observere dem effektivt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det lyder jo bedre og bedre. ;)

Det kan være jeg hopper med i forsøget, bare for at se, hvad der sker. Jeg har også gjort en del i meget små doser, men ikke over længere perioder. Men jeg har ofte taget <0,5g cubensis og et par gange <0,3g pans som en mild 'tonic'. Så får jeg heller ikke udvidede pupiller eller noget - højst lidt mere farve i kinderne.

SkinnyWeatyMan -> Jeg har oplevet at hvis jeg vil tage en 'rigtig' dose nogle dage senere så er jeg meget mindre modtagelig, og skal have meget mere for at det virker ordentligt, så _muligvis_ opbygges der også markant tolerance selv ved brug af små doser. Så vidt jeg har forstået bl.a. på 'Crazy1's tråd, så er det dog mest de psykedeliske effekter der opbygges tolerance overfor. Svampene 'virker' stadig, man bliver bare ikke blæst ud i rummet.

Medlem
Brugeravatar

En hurtig opdate:

Det viser sig, at jeg slet ikke fejlede det, som jeg troede. Grunden til at jeg følte mig 'kureret' af psilocybin, er fordi jeg i virkeligheden har en special form for OCD. En der heder Pure 'O', eller ren obsessive. (Dette forklar enormt meget, og ikke mindst hvorfor psilocybin virker så fremragende mig). Jeg har kun tvangstanker men ingen tvangshandlinger. Det takket være svampene jeg fandt ud af det.

Nu er jeg er ret sur over, at lægerne ikke fandt ud af dette noget før, at jeg næsten selv har måtte tænke mig frem til den egentlige diagnose. Jeg har trods alt gået rundt med det i 9 år! Det er som om man kommer ind af deres dør på et samle bånd, ind og ud igen. Men pis være med det. Idet mindste, ved jeg nu hvad det er jeg fejler. Det ogs rart nok, at vide at det er OCD, fordi OCD er ikke teknisk set en sindssygedom. Ergo er jeg ikke kule skør, ihvertfald ikke på papir.

Der findes 'rigtig medicine' imod det, men det er noget lort, bla. blir man akut impotent af det. Og det fragmentere også DNA'en i ens sperm. Tror jeg holder mig til det naturlige indtil videre, det virker jo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fantastisk historie - du har ikke overvejet at tage større doser, altså "deciderede trips"? Jeg er sikker på det sagtens kan få én sporet ind på hvad der kan ligge til grund for disse OCD-mekanismer og andre mentale forstyrrelser.

Uanset, så thumbs up til din ligefremme tilgang og din styrke til selvmedicinering via "radikale teknikker".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]