Zarathustra skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Vil vække denne tråd til live igen.
Hvordan går det med dit stop Zarathustra? Kan se fra andre tråde at du er i gang igen

, er det et bevidst valg?
Hvis nogen vil have info, råd, personlige erfaringer og evt. henvisninger til misbrugs-centre hvor man kan få hjælp med heroin-afvænning, så må de MEGET MEGET gerne skrive en personlig besked til mig. Det er noget af det værste at komme igennem (ihvertfald stof-relateret), og man har brug for al den hjælp man kan få!
Et rigtigt godt råd til forebyggelse af misbrug er, at man aldrig skal tage stoffer hvis man er i dårligt humør eller ikke har overskud. Man skal kun gøre det hvis man er ovenpå psykisk og fysisk. Dette gælder nok for alle stoffer, men det passer (for mit vedkommende ihvertfald) allerbedst på heroin.
Skideflot du tilbyder hjælp til de hårdt ramte, og rigtig flot klaret med den kolde tyrker!

Det lyder til du er ved at have hånd om det igen

Jeg forstår det en lille smule på dig som om, du rent faktisk har tænkt dig at indtage heroin/opioder igen på et tidspunkt, men først når du "ovenpå" igen.
Er det korrekt forstået?
Jeg har ellers holdt mig fra benzoer og opioder siden sidste November, men faldt for et par måneder siden i igen på opioderne.
Det var skidehyggeligt og rart, at bruge en weekend-aften efter en hård uge på arbejde i selskab med sig selv, sin computer, sin musik, sin hash og sine opioder.
Det fungerede faktisk okay, og min hverdag kørte fint.
Troede jeg havde fået et fornuftigt forhold til det.
Det blev så hurtigt til 7-8 weekender i træk, dog kun med en enkelt "hyggeaften" pr .weekend.
Så lige pludselig, pga. lidt dårligt humør, nogle problemer jeg ikke følte jeg var i stand til at håndtere i mit hoved, røg jeg på vognen 12 dage i træk.
Passede stadig mit arbejde, og ventede med at lamme mig til jeg kom hjem fra arbejde.
Havde det egentlig ret godt, og eftersom min økonomi er blevet freeeemragende, tyngede det heller ikke pengepungen som det plejer.
Men ligeså snart jeg IKKE fik mit dope, begyndte det hele at ramle, og jeg har været deprimeret af helvede til, og har næsten den samme "ligegyldigheds/ensomheds/jeg-gider-ik-mer' som jeg havde da jeg stoppede sidste vinter. Plus tankemylderet var virkelig overvældende.
Har dog ikke rørt noget i 5 dage nu, og det begynder så småt at lysne, så helt hooked er jeg ikke nået at blive igen, men damn!!!
Ville sku ønske jeg kunne styre de forbandede opioder.
Selv nu virker det helt urealistisk for mig aldrig at skulle røre det igen, men samtidig får jeg også et sug i maven af "angst" når jeg tænker på hvad det kan ende med!
Lang og rodet smøre, men havde lige brug for at komme ud med det!
God vind derude!