Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig. ICMag er muligvis den bedste ressource for dyrkningsguides, info og hjælp jeg kender.
I forhold til det, så er Psy og DCF mere nogle små hyggesider hvor folk giver et par fifs og så ellers bare viser hvad de går og hygger med.

Junior medlem

MaximumG skrev:
det ikk for at være en lyseslukker, men hold kæft du stiller mange spørgsmål... !!! :)

hver gang jeg logger ind, så har du præsteret at stille 2 nye spørgsmål, og det er tilogmed omkring ting du BURDE vide iogmed at du rent faktisk kom PÅ tanken om at dyrke hamp.

læs dcf guiden..
se på youtube hvordan andre gør / få gode ideer..
køb hamppdyrkerens håndsbog..

så vil du spare dig selv, men også andre for en masse nemme hjerneblødninger ;)

og jo.. det siger jo sig selv.. hvis en plante har brug for lys.. så giv den noget lys.. hvis guiden siger at det skal være med forskelligt spectrum.. så giv den forskelligt spectrum.. :)

det skal ikke gøres sværer end det er ;)

siger ikke man ikk skal have lov at spørge.. siger bare.. prøv idetmindste at søge informationen på egen hånd, før du poster 10 nye posts om jord og gødning, som jeg kan regne ud blir dit næste projekt.. og så kommer der også valg af frø.. udsugning.. pottestørrelse.. vanding.. mm..

alt sammen får du at vide i samtlige growguides der er derude..

Jeg kan anbefale at du ser følgende:

Jorge cervantes ultimate grow dvd
Jorge cervantes ultimate grow dvd 2

ready-set-grow

grow with mr. green

disse kan ses på youtube. God fornøjelse. :)

dude læs lige alt hvad jeg har skrevet grunden til jeg stiller spørgsmål er fordi 1. jeg læser en guide den siger det ene 2. så siger i noget andet herinde altså som sagt den pære jeg har nu har jo et farve spectrum og jeg kan godt skaffe pære med de forswkellige kelvins.

JEG HAR STAIDG IKKE MANGE PENGE SÅ JEG KAN IKKE KØBE NOGET!!

jeg har tjek på jord og gødning osv. det var bare det

at jeg var i tvivl om cfl pære kan bruges til hele processen så længe der er nok af dem og at jeg skifter dem ud efter farve spectrum

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
chill! .. alle der starter skal jo starte et sted, og ja.. det kunne godt være der var nogle derude som har haft et lowbudget grow før.. og ja.. de fleste der starter har ikke lagt penge til side til det, før de er gået i gang.. og dem der rent faktisk har det, de behøvest slet ikke at spørge! :)

nok om det..

prøv dig frem.. det nok det nemmeste..

jeg er ret sikker på at der står i guiden ca hvor mange lumens der skal til at dække en kvadratmeter.
gang dit areal op, og find ud af lumens du skal bruge, og sæt så mange pærer op som er nødvendigt.
samme gælder for ventilation.

jeg forstår ikk rigtigt spørgsmålet, andet end at du siger du godt ved hvad du skal, men at du bare ikke har penge.. og det kan vi jo ikke rigtigt hjælpe dig med :)

iøvrigt kan du finde mange tråde herinde hvor du kan se andre lowbudget growers som har forsøgt sig frem..

jeg bruger selv cfl (en ordentligt kæmpe 200watts cfl) og den dur fint.. selvfølgelig kan jeg ikke samligne med en hps i selvsamme skab, men sidste gang jeg blomstrede et par stykker fik jeg dejlige tætsiddende klistret buds.. så cfl ER en mulighed..

om det smartere at købe mange 11/23 watts cfl'r og sætte dem omkring planterne ved jeg ikke om skulle gavne mere eller mindre, men du kan da prøve.. har hvertfal set mange på youtube gøre det. :)

Junior medlem

læs mit første indlæg

regel 1. der skal ikke bruges penge på noget ud over jord og gødning

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
jamen så held og lykke ... ^o^

Moderator
Brugeravatar

oster123 skrev:
regel 1. der skal ikke bruges penge på noget ud over jord og gødning

Mit råd: Vent til Maj/April, og dyrk enten guerilla eller på egen udendørs grund hvis muligt, der kan din regel rent faktisk lade sig gøre.
Du kommer altså ikke langt med dén regel indendørs, og du ender op med at bruge en del penge i strøm, for ret lidt udbytte.

Medlem

Nu vil jeg også lige give en balle og mit tip til topicen her?!?! :sucks:
MaximumG har ret, især med hensyn til at prøve sig frem er det nemmeste. (det giver færre spørgsmål og mere erfaring)

Men med hensyn til nogle ting du har skrevet må du for mig leve i en fuldstændig omvendt verden, kan du ikke lige sende en 10 kg antistof derfra hvor du bor??
(det er meget værd her) :lol:
Du siger..
regel 1: Alt udstyr skal skaffes gratis eller fås osv. ingen udstyr Må købes. Med undtagelse af gødning og ting som er umulige at skaffe gratis

Den er nu lavet om til: regel 1. der ´SKAL´ ikke bruges penge på noget ud over jord og gødning!

Øøøøh!!!!

Jord kan skaffes OVERALT selv fra busken ved det lokale stoppested/købmand, park, mark, naboens have, o.s.v (om natten). Så er det sparet..
Hvad med lyspærer? Dem kan du skaffe gratis eller hvordan?
De kan i almindelighed klunses fra genbrugsstationen, (hvis man overhoved må klunse dem mere??) men det er ret sikkert de ikke virker.
Men hvad havde du lige planlagt her??
At en eller anden lige havde en overskuds veg/bloompære liggende og flyde der passede i en af dine mange fatninger, som du lige fiks kunne få??
Lyspærer koster min ven.
Tror ikke der er mange førstegang growers, med lavt budget har kunnet starte med at FÅ en ny pære.
Jeg tror er du heldig her, kan du finde en billig brugt i en genbrugsbutik. Som stadig er udbrændt og ikke lyser nok.
Lyspærer koster og indendørs dyrkning koster også (lidt). Færdig.
Ved ikke om du har læst guides eller ej, jeg selv har ikke det store behov for at læse dem,
men jeg har da bidt mærke i, at i de guides jeg har skimtet igennem, anbefales X antal watt og/eller lumen på en m2.

Så tippene er LÆS noget mere, tag et gennemsnit og et skridt i en retning DU mener er den helt rigtige.
Og køb så en pære du "ved" virker (læs: har en mening om)
Der ikke mange videnskabelige dokumenterede lamper til plantedyrkning, og de de er koster også derefter.
For spørger du hver enkelt herinde på psyk, vil du nok finde ud af, at der er lige så mange forskellige pærer i brug som du har sokker i skuffen.
Og hvad med og spare pengene helt på jord ved at lave en engangs investering i DWC.
(Deep Water Culture), det kræver faktisk kun en spand med låg, et dørslag med lecakugler, en luftpumpe med slange og en luftsten!
Endeligt startgebyr: Blandet gods, incl gødning (MAX) 250kr. + lys ca 250kr = en "lille" plovbasse = en mindre bytur på en måned = 3 måneders vækst før næste pengeindskud. Billigt hva´??? :mrgreen:
Dertil kræves kun vand og "gødning", og her havde du jo ikke tænkt at spare alligevel. vel??

Og lige..
Hvid plastikpose reflekterer lys med ca 80-90%
Gul plastikpose 70-80%

Held og lykke :peace:

Junior medlem

hey alle så er der en ny update

Jeg vil idag skaffe resten af de pære jeg mangler dvs. 14 27 watt cfl og muglivis og en MH lampe skabet får jeg fredag og så skal der bare plantes :D
:D:D billeder kommer snart:D

Medlem
Brugeravatar

Undskyld, ved godt at tråden er flere måneder gammel, men...

Kunne godt tænke mig at vide hvordan dit grow er gået oster123, det var jo ikk meget update du langede over disken ;)

(arh... fandt lige ud af han ikk har været online siden starten af feb. men nu må vi se om vi hører noget)

Junior medlem

jim fear skrev:
Den skaber et okay undertryk i skabet, kan jeg mærke ved mit luftindtag.Har dog overvejet at seriekoble den med en mere, hvis jeg får problemer med temperaturen, ligger i den høje ende nu desværre.

:badidea:

Parrallelkobbel dem, så kører de lige hurtigt .. Hvis den ikke har været oppe og vende :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]