Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Hey psy.

Har, efter flere års forbrug/misbrug, valgt at smide tjalden en gang for alle. Grunden til dette skyldes flere ting. Tjalden har fyldt meget af mit liv de sidste 5-6 år. Skal lige tilføjes at jeg altid har gået i skole og haft fast arbejde. Og sådan er det stadig. Men hashen har kostet mig ALT for mange penge, venskaber og skabt andre personlige problemer, som de fleste stor rygere kan nikke ( staves? ) genkendene til. Har forsøgt at stoppe flere gange den sidste tid, men er falde i igen hver gang. Og hvergang næsten med et endnu større forbrug. På det sidste har det ikke været unormalt at vi en 3-4 stykker sagtens har kunne ryge mellem 5-10g på bongen om dagen. Hvilket jo både er ALT for meget og alt for dyrt. Har også udviklet det såkaldte bongappetit. Har virkelig ingen sult, hvis jeg ikke ryger. Det er nogle af de signaler min krop sender, der har gjort jeg vil stoppe helt nu. Det er endelig gået op for mig, hvilken slave til bongen og hashen jeg er gået hen og blevet. Men kampen for at slippe den er ikke nem!

Min målsætning er at være helt clean fra søndag den 15/11-09. Ser ikke frem til de mange kommende søvnløse nætter, rastløsheden, svedturene og hvad der nu ellers følger med, efter flere års misbrug. Men den her gang vil jeg kæmpe mig igennem! Primært for min egen skyld, men også for de mennesker det gør ondt på jeg ryger så meget.

Er meget aktiv med hensyn til løb. Så under mit rygestop vil jeg sætte min træning væssentlig op, som erstatning for hashen, da jeg har et mål om at gennemføre en ironman 70.3 i det kommende år. Kan også kun håbe på, at dette vil kunne fremkalde en kraftigere sult, samt forhåbentlig gøre mig naturlig træt.

Vil fra på mandag dagligt poste i denne tråd hvordan mit rygestop går, og forhåbenligt de forbedringer jeg kan mærke undervejs. Vil meget gerne modtage råd og vejledning fra andre hvor dette har måtte lykkedes.

//SuBs//

Senest rettet af SuBs 11 nov 2009 17:06, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
SuBs skrev:

Min målsætning er at være helt clean fra søndag den 15/10-09.

//SuBs//

Så har de satme fortidstravlt :-)

Spøg til side, det er et stort og flot valg du har truffet, og jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig.
Som du ved, er motion, kontakt og sund kost langt den nemmeste måde at komme igennem de værste første dage uden røg, men helt ærligt, så har jeg endnu ikke oplevet deciderede abstinenser i forbindelse med rygestop, nærmere bare lidt kedsomhed. Så du skal nok klare dig, mester, det er jeg 100 på!
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Dagny skrev:
SuBs skrev:

Min målsætning er at være helt clean fra søndag den 15/10-09.

//SuBs//

Så har de satme fortidstravlt :-)

Spøg til side, det er et stort og flot valg du har truffet, og jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig.
Som du ved, er motion, kontakt og sund kost langt den nemmeste måde at komme igennem de værste første dage uden røg, men helt ærligt, så har jeg endnu ikke oplevet deciderede abstinenser i forbindelse med rygestop, nærmere bare lidt kedsomhed. Så du skal nok klare dig, mester, det er jeg 100 på!
:peace:

Hov! Dato rettet;)

Tak for opbakningen, men har du nogle gode ideer til hvordan man kan fremtvinge sulten?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg synes altid at jeg bliver mere sulten når jeg holder pause, fordi jeg altid spiser virkelig sund kost i den periode.
Det er altid en god idé at stå tidligt op, og komme igang. Jeg plejer at spise havregryn med rosiner til morgenmad, og så en banan og et par andre stykker frugt hen på formiddagen. Så et groft stykke brød , noget grønt og evt et stykke frugt, til frokost hvor jeg som regel er ret sulten igen :-)
Til aftensmad er det masser af grønt og noget kød af en art.
Alle mellemmåltider er blandet frugt, vand og ellers lidt groft brød.
Det virker i hvert tilfælde for mig, og min appetit eksploderer helt vildt..! :-)

Medlem

Det virker til du virkelig har reflekteret over dit misbrug denne gang, og har indset at konsekvenserne er mere vidtrækkende end lige dit eget liv - en pænt værdifuld indsigt, hvis du vil opretholde din motivation :)

Mht. sulten kan jeg virkelig anbefale dig også at droppe smøgerne helt.
Derudover ville jeg få strikket en fiberrig (evt. med HUSK kosttilskud) og varieret kostplan sammen - det er ren guf for din mave. Derudover har din krop har alvorligt brug for langsomtoptagelige kulhydrater og shitloads af protein, med din træningsintensitet!

Husk du har dine forældre, Mr. T og jeg at trække på. Du er ikke alene :)

Alt godt herfra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ønsker dig alt held og lykke med det. Det bliver en hård tid, men du virker opsat på det, så det skal nok gå.

Husk endelig at søg hjælp (Evt. her inde) hvis du er ved at falde i igen. Vi vil hjælpe dig så godt som muligt!

God karma herfra!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
En af mine tætte venner, stoppede med at ryge for 6-7 dage siden, efter 6-7 års intensiv hashrygning.

Det er en god idé at have noget at gå op i, som du også selv nævner med henhold til at løbe. Det holder tankerne væk fra hashen. Desuden tror jeg også det er en god idé at tilbringe massere af din tid. sammen med venner, helst dem der ikke ryger hash. Grunden til jeg nævner dette, er at jeg personligt er sammen med min kammerat på daglig basis, og jeg kan bakke ham op når rygetrangen kommer, og holde ham fra det.

Et par guldkorn fra min side af. Held og lykke med det.

P.S Min kammerat er utroligt glad for sit rygestop, på bare en uge har han forvandlet sin "bonghule" til en utrolig indbydende lejlighed hvor man faktisk har lyst til at opholde sig.

Medlem

Vil først og fremmest sige held og lykke med det. Det lyder som, om at du har viljen til det.

Tror sådan set det meste er blevet sagt. Held og lykke med det.

Og husk nu Hvis du alligevel skulle falde i, en enkel gang. Så lad endelig være med at tænke fuck det, og ryg igen næste dag. For det er sku fucking svært har jeg selv erfaret. Men det skal nok lykkes!

Junior medlem

Kan kun sige det samme positive som de andre, følger spændt med, da jeg selv skal til det samme ;)

Medlem

Reefie skrev:
Det virker til du virkelig har reflekteret over dit misbrug denne gang, og har indset at konsekvenserne er mere vidtrækkende end lige dit eget liv - en pænt værdifuld indsigt, hvis du vil opretholde din motivation :)

Mht. sulten kan jeg virkelig anbefale dig også at droppe smøgerne helt.
Derudover ville jeg få strikket en fiberrig (evt. med HUSK kosttilskud) og varieret kostplan sammen - det er ren guf for din mave. Derudover har din krop har alvorligt brug for langsomtoptagelige kulhydrater og shitloads af protein, med din træningsintensitet!

Husk du har dine forældre, Mr. T og jeg at trække på. Du er ikke alene :)

Alt godt herfra!

Det med at droppe smøgerne er en god idé, hvis det altså kan lade sig gøre oven i dit "andet" rygestop - nogle gange kan smøgerne sku hjælpe en del. Men du ville vel også klare din ironman en del bedre, hvis dine lunger var fri fra både hash og smøger?

For lige at halvt stjæle topic lidt,.
Reefie at det med at have indset at konsekvenserne er mere vidtrækkende end lige en selv, er en vigtig ting i forbindelse med rygestop, det er jeg enig i!
Men, jeg har for længe siden indset at mit misbrug af hash, har negative konsekvenser for andre end mig selv, og til tider får jeg helt kvalme af at tænke på det, men vælger meget nemt at slå det hen, sige til mig selv at det går nok eller simpelthen bare blokere det med hjælp fra lidt mere hash, fordi jeg simpelthen har så dårlig samvittighed over det.

Det som om om at det, for mig i hvert fald, nogle kan gøre det ENDNU sværere at stoppe med at ryge, netop pga. alt det lort det har bragt en, og man "halvt" derfor fortsætter alligevel, selvom man nu engang var fast besluttet på det sku lykkes!

Hvordan kommer man mon dog ud af denne "cirkel"?

Junior medlem

Hey mate..

Jeg er glad for du har taget beslutningen.. Det er en sindsyg vigtig ting at gøre før eller senere..
Jeg vil ikke være lyseslukker, men jeg vil lige fortælle dig om de ting jeg oplevede selv, da jeg lagde hashen på hylden for 4 måneder siden..
Nogle mennesker, især mig selv, kan få store problemer med at vænne sig til, hvordan verden ser ud når man tager den natural uden hash.. Det er en stor forskel fordi, dengang jeg var i mit misbrug og havde en dårlig dag eller tingene ikke gik lige som det skulle, kunne man bare ryge sig noget tjalde og glemme det.. Når du stopper begynder ting lige pludselig at bekymre en, og ting kan gøre en ked af det.. Det er måske meget sundt, men det var i hvert fald en kæmpe omvæltning for mig..

Jeg har selv først fået problemerne af at stoppe 3-4 måneder efter jeg holdte op.. Men der er mange ting, der kan hjælpe på abstinenser, paranoia og sådan nogle ting. Jeg har fået nala akupunktur siden jeg stoppede, og det har hjulpet utrolig meget på at få ro i tankerne og i det hele taget fået mig til at slappe af.. Udover det er jeg for nylig begyndt at få anti-depressiv medicin der hedder cipralex. Virkningen har ikke sat ind endnu, men jeg håber det kan hjælpe..

Men lige gyldig hvad der nu følger med, er det dét hele værd.. Og jo værre man får det, er det bare et tegn på at man er på vej til at få det bedre..
Held og Lykke med det..

Junior medlem

det fandme sejt du stopper! RESPEKT :D håber virkelig det lykkes for dig! glæder mig til at læse om hvordan det går :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]