DrGreenThump skrev:
alså syns godt man kan sammenligne dem...den ene er jo en "kopi" af den anden. for det første er den fra weedstar kun 3.2mm glas ( og så er det ikke engang borosilicate glas ). For det andet kan du kun få den i én lille størresle og der er ingen mulighed for at få en custom udgave af nogen art. Så er der det der hul i midten...det da meget fedt på en hvilken som helst anden bong ( altså bonger med ice af den ene eller anden form ) men i lige præcis en "hurricane" skal man da ku se røgen snure rundt ordenligt. Jeg vil sige den eneste Hurricane jeg syns de har været uheldige med er "basix" modellen, men hvis du kommer op i noget DTI/TDE 1000 så er det altså stadig et godt køb at gi 2000kr for den frem for at gi de 400kr en weedstar "hurricane" koster. den er simpelthen ik pengene værd syns jeg.
Ej nu må du altså lige læse hvad jeg skriver i stedet for at tale forbi mig.
Er vi enige om at det der gør Hurricane så attraktivl (og også pengene værd, i mine øjne) er det specielle filtreringssystem?
Resten - tykkelsen af glasset, at man kan se hvirvlen osv - er jo kun rent æstetiske værdier. Ikke noget som ændrer ved funktionaliteten.
Og skrøbelig er den altså ikke. Den vil sgu ikke gå i stykker pga. daglig, normal brug. Hvis man er hård ved sit glass ware, så vil jeg da gerne være enig i at en Hurricane nok holder til en del mere. Men det betaler man jo heller ikke for hos en Weed Star.
Når man kan købe en bong med samme funktionelle filtreringssystem som Hurricane til under en fjerdel af prisen, uden den endda er specielt skrøbelig, så er det sgu et udemærket køb for folk der ikke har lyst til at lægge kassen for en Hurricane.
Hvis man kun køber pga. filtreringssystemet, så er en Hurricane ikke pengene værd. Men hvis man går op i bonger, er lidt feinschmecker og godt vil ofre lidt ekstra for at få et lækkert stykke håndværk, så er Hurricane helt sikkert noget der skal kigges nærmere på.
Det er helt fair du ikke synes Weed Star-bongen er pengene værd. Det er da ikke fordi jeg ser ned på den mening.
Men du skal bare ikke regne med du kan retfærdiggøre Hurricanes pris overfor andre end dig selv eller andre der har samme interesse i at investere så mange penge i glasbonger.
Og nu mens jeg lige har dig:
Citat:
hvis du ik rigtig går op i det med bonger, jamen så er den "hurricane" fra bushmaster sikkert det bedste valg for dig, for 2k for en bong er mange penge i danskers øjne...hvis du bare tager til tyskland vil du opdage at folk går meget mer op i deres ryge udstyr og er villige til at betale for det. det samme med staterne. slf er det ikke alle i tyskland og usa der er såen, men det er mer udbredt "over there" og købe kvali bonger.
Og hvad så? At folk har lyst til at betale mere for at få et solidt og kønt håndværk kan da ikke retfærdiggøre prisen overfor os?
Jeg kunne jo bruge drikkeglas som en sammenligning. Man kan få fine drikkeglas i helt fin kvalitet for 10-20 kroner stykket.
Man kan også købe drikkeglas der koster flere hundrede kroner stykket. Men i sidste ende er funktionaliteten den samme.
Dog er der jo et marked for de dyrere drikkeglas, da nogen godt kan lide det ser ekstra kønt ud, eller har en forkærlighed for materialet der er blevet brugt.
Det er præcis det samme med bonger.
Om du bruger en dyr Roor til 5k eller en billig no-name til 100,- så er der sgu ingen forskel i røgen. Det er udelukkende det æstetiske. Og ofte er kvaliteten af glasset altså lige så solidt som hos dyrere bonger. For at få et godt rygeinstrument skal man altså ikke partout spendere over tusind kroner.
For at gå op i bonger behøver man altså ikke købe de dyreste der er, det er jo en subjektiv sag om man vil investere flere tusind kroner i et flot håndværk, eller om man bare vil have et solidt og funktionelt rygeredskab, til en overkommelig pris.
Selv er jeg stor fan af Roor og har da allerede planlagt mit næste køb indenfor Roor-regimet. Men det er fordi jeg synes bongerne er flotte og af helt exceptionel kvalitet. Jeg køber dem ikke for funktionens skyld.
Nu håber jeg du kan læse min post for hvad den er og ikke som et angreb. For det har aldrig været min mening.