Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis du ændrede navnene til noget alle kunne referere til og rettede den helt igennem tror jeg godt den kunne bruges. Den er ihvertfald mindst ligeså god som de noveller jeg har læst i min dansk undervisning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Den skal næsten filmatiseres :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Hah, ja det kunne sku være fedt hvis den blev filmatiseret. Og jo, jeg har også tænkt på det med at ændre navnene. Det holder jo ikke hvis den skal stå for sig selv. Og den er fuld af små skrivefejl osv, de fleste har jeg dog rettet i word versionen. ..Jeg har bare ikke fået rettet dem alle herinde fordi det er så besværligt at redigere i en lang tekst her på psychedelia. Tekst-vinduet bliver ved med at rulle teksten op i til begyndelsen hver gang man vil noget med teksten, så man kan ikke rigtig se hvad man laver. En irriterende fejl..

Men forresten - jeg er ikke gået i stå i historien, jeg har bare haft en lidt hård weekend - I kender det..
Det sidste kapitel jeg skrev var efter min mening ikke det bedste, jeg fik de pointer ud i teksten som jeg gerne ville have, men jeg tog mig ikke rigtig tid nok til at beskrive tingene ordentligt.

men (edit) - Jeg er sku beæret over at du skrive det, Hashluder. Jeg har faktisk haft lidt tanker om måske det ikke kunne være muligt at forsøge sig med at blive forfatter. På et stille og roligt plan evt. Jeg har sku altid godt kunne lide at skrive ting og vise dem til folk. Så har der været en periode hvor jeg mest har skrevet noget jeg har kaldt 'hjerneflimmer' Andre ville måske kalde det knækprosa. Kort forklaret så er det blæste sætninger og stemningsbilleder og den slags. Problemet med det har måske bare været at det er for fragmenteret. Det startede ud som totalt vrøvl, og jeg mener totalt vrøvl. Lidt efter lidt har jeg kunne få små historier ud af det og har forsøgt at sørge for det ikke løb helt af sport. Her er et lille eksempel på noget jeg skrev for nylig:

Grønttorvet

Det var en gråvejrsdag på grønttorvet. Regnen forstyrrede ustandseligt parasollerne, matte og slidte i sine farver. Måske havde de været grønne en gang, måske hvide. På stedet herskede et evigt truende tusmørke i baggrunden. Manden med de indsunkne øjne og den grå hud kiggede bittert over på boden hvor alle de tre farvede døde katte lå. De lå alle sammen i sammenrullede stillinger. Man havde bundet en knude på deres kroppe så de var nemmere at håndtere. I sælgernes døde øjne havde deres liv absolut ingen betydning, og havde aldrig haft det. Der var stille på grønttorvet. En til stadighed mere ubehagelig tunghed lå i luften efterhånden som stanken af klam svampet fisse overtog luftrummet. Den blodige gullige skede, der havde været separeret fra sin ejer i længere tid en den burde, lå midt ude på torvet og skabte en ubehagelig tåge som penetrerede ikke bare éns fysiske sanser men også éns etiske begreber og holdesteder. Intet sted kunne man få fred fra denne tågede lidt gulligt farvede stank som fyldte arealerne.
Han sænkede blikket fra katte-bundterne, og kiggede nu ned på jorden hvor man kunne se sælgerens bare fødder stå sænket ned i den våde undergrund. Han havde haft sko på, på et tidspunkt, men de var rådnet væk. De havde tabt kampen til fugtmasserne fra det uendelige stille regnvejr der fortsat gjorde sig bemærket.
En forbipasserende mormor sang sange om dengang hendes tekander havde leget barnligt med hendes sylespidse fingre; der var ved at forsvinde helt i de snoede gullige negle. Inde bag hendes krøllede mørkegrå hår kunne man se hendes forvredne ansigt lave umenneskelige grimmasser mens hendes snoede og krogede fingre flettede en dyster melodi på den skindbelagte flaske. Ildevarslende fornemmelser steg op mod himlen fra hendes arrede sind mens hun sang sin utoniske og lidt uvirkelige sang. Manden med de indsunkne øjne havde tabt blikket og var begyndt at skrælle huden af sin orangutangmasse. Det var svært at finde hoved og hale i de forvredne halvbehårede lemmer der strakte sig ud foran ham. Kuld efter kuld af trillende blodig dyre-masse. Nogle steder antydningerne af en hånd, noget der lignede en lårknogle beklædt med lidt kød, og hist og her forvirrede bange øjne der stirrede rundt uden at kunne finde et fikspunkt. De hørte ligesom ikke til nogle steder. Forbipasserende tog sig af og til god tid til at studere boderne, men deres sinde var vandrende og ubeslutsomme. Ved en af boderne var en ældre herre i færd med at åbne kraniet på en familiemor så han kunne slippe de vilde dyr løs ned i hendes hjerne der så skulle voldtage den i stumper, i smadder. Han havde et hvis dagligdags blik over sig; man kunne se i hans ansigt at det var ren rutine, bare endnu en dag på grønttorvet.

Men nu tilbage til historien, jeg får måske skrevet noget i dag - lad os se..
Mvh

Titel: Kapitel 9
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kapitel 9

”Jeg har en idé. Den er langt ude, men denne her situation er også langt ude.” Sagde Hardts, selv tilfreds med sin logik. ”1+1 gir’ ikke altid 2, hvad hvis noget langt ude gør det hele endnu mere langt ude…” HopIFjordeN vrøvlede lidt. Han havde fået en del at drikke efterhånden. Det var dog måske ikke så meget alkoholen, som det var hele den ufattelige situation de befandt sig i der påvirkede ham. Han havde noget at sige, noget vigtigt, måske… Han var ikke engang sikker selv.

”Hvad fanden er det du snakker om mand?” sagde CoA lidt træt. Hans måde at svare HopIFjordeN tilbage på, havde af én eller anden grund mindet Hardts om et næsehorn og som CoA stod der og hang en anelse, blev Hardts kastet lidt væk fra det han tænkte på et øjeblik. ”Prøv lige at høre her engang, jeg ved ikke hvad vi skal gøre, og det her er lidt en sidste udvej. Jeg foreslår at én af os tager én af Kvadroskidamidderne, og forsøger at få styr på Dagny ad de kanaler.” De 2 kiggede på Hardts med et blik der afslørede at de endnu ikke havde fundet ud af hvad de mente om idéen. Blanke hjerner.

”Det er et ekstremt forslag, og jeg kommer kun med det pga. kvadroskidamiddens natur. Som jeg forstår det indtil videre så er det lidt mere end bare en ’substans’..” ”Ja..” kom det tørt og konkluderende fra HopIFjordeN. Han kiggede ned i jorden et øjeblik mens han rodede lidt i gulvet med den ene fod. Så kiggede han op igen, direkte på Hardts. Så kom han med et stort tand-hvæsende smil og sagde med en lidt hånende stemme, højt og tydeligt: ”Hvem har lukket Dirch Passer ind?” CoA blev med det samme irriteret og tog næsten fat i HopIFjordeN – ”Hvad har du gang i mand” HopIFjordeN rystede på hovedet som om han var lige så forbavset. Han vendte sig om og tog en cigaret ud fra pakken på bordet. ”Undskyld..” sagde han stille. Han følte sig presset og kunne ikke tænke helt klart. ”..Nå, men..” Hardts havde vendt sig mod CoA, men hans øjne hvilede stadig på HopIFjordeN med et lille smil. Han var ikke irriteret over han lille udbrud men synes næsten det var et velkomment lille indslag. ”..Siden det er mig der har Kvadroskidamidderne, og kontakten til Eion og Nehauti, så tror jeg klart det er bedst hvis jeg gør det.”

Det var ikke nogen tvivl, trods den store mængde af information CoA og HopIFjordeN havde fået kastet i hovedet af Hardts, så var det trods alt nok bedst på den måde..
Der blev ryddet en anelse op på bordet (tingene blev fejet på gulvet med intet hensyn til dem overhovedet), og de satte sig ned. ”Jeg ved ikke hvad der sker når jeg spiser denne her, men hvad end der sker, så var det hyggeligt at møde jer.” Hardts sendte et lille smil rundt. ”Ah i lige måde da” sagde HopIFjordeN, og CoA nikkede forstående. Hardts tog posen frem og hældte én af rørene ud i hånden. Så lukkede han posen igen, og puttede den i lommen. ”Jeg ved ikke hvad der sker, så..” Han kiggede ned på de andre og satte sig igen. Han skruede nu forsigtigt proppen af røret, og de hørte alle en lille men klar suge-lyd. Der havde eksisteret et kraftigt undertryk i røret. Trådene der holdte pillen gav stille og roligt slip én efter én. Nu lå den i bunden af røret. Hardts tog den anden hånd frem, og hældte pillen ud i håndfladen. Man kunne se på hans bevægelser at han var en smule nervøs, og at vægten af pillen var så lille at den rystede i takt med hans puls. Han slugte den. De 2 andre kiggede forventningsfuldt over på Hardts.

Det blev for en stund som en lille biograf, Hardts var filmen og CoA og HopIFjordeN sad i stolene med deres slik; deres cognac og deres smøger. ”Kan du mærke noget?” sagde HopIFjordeN.
Hardts var ikke sikker, han sad og kiggede ud i luften for at se om hans syn var ændret. Hvad han følte indtil videre kunne stadig lige så godt være et placebo. En lille distance til omverden begyndte dog at melde sig. Den blev gradvist stærkere. Hardts mærkede stille og roligt hvordan hans bevidsthed blev sløret. Som det øjeblik lige før man falder i søvn, eller lige før man vågner. Det øjeblik hvor man ikke er bevidst om ikke at være bevidst.

Han mærkede først at han netop havde været i denne tilstand i samme øjeblik han kom tilbage fra den. Så igen; Han så foran sine øjne hvordan tiden blev spolet frem fordi han ikke var der til at opleve den, små hak ad gangen – som huller i en asfaltvej eller måske nærmere lufthuller under en flyvetur. Den samme følelse man får hvis man i en drøm begynder at falde, og vågner ved at falde ud af sengen. Forvirring, en følelse af at være 2 steder uden at vide hvor man kommer fra eller hvor man er på vej hen. Et mellemland hvor man bare venter på at den ene virkelighed skal blive stærkere, så tingene kan begynde at give mening. Han var tilbage, men så kom det igen. Hullerne var tættere på hinanden nu, og han var væk i længere tid ad gangen. Endelig mærkede han et ryk der både skubbede hans krop fremad i en kraftig acceleration og skød hans bevidsthed tilbage, som havde den været spændt op i en stram elastik.

Det føltes som om den samlede kraft fra et helt univers tvang hans sind fra hans krop. Han var ikke på nogen måde bevidst nok til at forsøge at holde fast i sin krop der synes at bevæge sig fremad med en hastighed der var så vild, at den ikke synes at kunne perciperes, og den var tilsyneladende tiltagende. Komplet stilhed nu. Var der et lys forude? Hans sind, der ikke helt var i stand til den almindelige rationalisering af dét der blev oplevet, synes at kunne fornemme et lys. Meget langt væk, men det nærmede sig meget hurtigt. Med det samme var han der.

En stille sø der var vært for få meget spredte øer. Øer var måske så meget sagt, det var mere små pletter af fint hvidt sand med smukke planter han ikke synes at kunne genkende helt. Horisont linjen var meget langt væk og meget meget blød, vandet synes at fortsætte i en evighed før det fulgte jordens krumning. Selvom der ikke var nogen tåge eller andet der kunne begrænse sigtbarheden, så kunne man alligevel ikke helt se hvor vand og himmel mødtes, det virkede bare så langt væk. Ikke som når man normalt kigger ud over havet og ser tingene bue. Der var stille og varmt, og alt synes at skinne. Hardts blev varm omkring hjertet, han stod i vandet der gik ham til lidt over navlen. For et øjeblik kiggede han op. Horisonten var usædvanlig. En fantastisk mørk blå-sort farve løb fra venstre side af himlen og opad. Den blev mødt af en velkommende solrig farve der på midten overtog og fuldendte halvcirklen som udgjorde himlen.

Der var en fornemmelse af at det var nat på den ene side af himlen, der i bunden havde et atmosfærisk lyseblåt strejf over sig, og dag på den anden. Hardts mærkede tårene trille ned af kinderne og græd som aldrig før. Han græd af glæde, en dyb lykke og forståelse bredte sig i hele hans væsen. Han mærkede kærligheden til alle de mennesker han nogensinde havde kendt brede sig og stråle ud i vandet som solstråler stærkere end solens egne.
Uden at vide hvor lang tid han hvilede i denne dybe ro, mærkede han blidt en tilstedeværelse gøre sig bemærket. Han mærkede hvordan denne her tilstedeværelse var vis. Dens energier blandede sig med hans, og han hilste en gammel ven velkomment. ”Eion?.. ..Hvor er jeg henne?” spurgte Hardts. Han brugte munden til at formulere spørgsmålet, helt instinktivt. Selve beskeden synes at strømme ud gennem toppen af hovedet på ham, rettere end munden.
Han mærkede tilstedeværelsens energier reagere på hans, og samtidig fik han et svar på sit spørgsmål.

”..Du er på Inus, hjemsted for Ekkokimus folket.” Hardts følte beskeden og forsøgte at finde ud af hvorfor han spurgte. ”Jeg har,, jeg har efterladt noget har jeg ikke?” Han kunne ikke finde ud af hvor han kom fra, hvordan han var kommet eller hvorfor. ”Det synes at være én af bivirkningerne, at man glemmer, men det fortager sig lige så stille og roligt efterhånden som din bevidsthed vænner sig til sine nye eksistensprincipper. Din bevidsthed har altid kendt denne tilstand, der er en blanding af det materielle og det immaterielle. ..Men i løbet af dit liv på jorden har den ikke haft mulighed for at eksistere på det plan, derfor har den glemt det.”
Eion kommunikerede telepatisk til Hardts. ”Vi valgte at bringe dig hertil først, da vi mente det ville gøre det nemmere for dit jeg at indstille sig på hvad der kan være udfordrende for et jeg.” ”Jeg,” begyndte han ”..Kommunikerer telepatisk med dig, men befinder mig stadig på jorden. Dine venner er I problemer” Før han kunne nå at fortsætte gik det lidt op for Hardts hvorfor han pludselig var hvor han var. Den fantastiske kosmiske ro der før havde eksisteret blev flået i stykker med en larmende våd knuselyd i det øjeblik han tænkte på navnet, Dagny. Himlen blev til et lærred der med det samme gik i sort. Blodrøde plamager begyndte at forme sig under det vand der før var helt stille. Rundt omkring hvor Hardts stod, så han hvordan det mørkerøde blod løb ud i vandet fra tilsyneladende huller i tid og rum, hvor det begyndte at dominerede farvebilledet. Han så goplelignende væsener, store som huse, nærme sig fra dybet der pludselig befandt sig under ham. De var identitetsløse væsener der blot kunne ødelægge og fortære. Det der skræmte Hardts mest var at de måske i sandhed ikke engang var opmærksomme på dette, eller kendte til deres egen eksistens. Han mærkede kvælningsfornemmelser og følte hvordan det sorte vand under ham begyndte at røre på sig. Strøm i vandet der ikke før havde været der, monstrene i dybet kom tættere på, de omringede ham. Han sank ned, det blev dybere. En uhyggelig stank af forrådnet kød fyldte hans næsebor, han trak vejret under vandet og følte at selvom han åndede vand, så skulle det blive noget meget værre der skulle slå ham ihjel. ”Hold fast!” hørte han pludselig. Hardts blev igen bevidst om at han snakkede med Eion, og var på Inus.

”Pas på, Hardts. I denne her verden kan du selv manifestere din virkelighed. Du bliver nødt til at holde fast i din fornuft, ellers er du fortabt.” Hardts kiggede rundt omkring sig. Han var endnu en gang i det rolige vand, og kunne kigge rundt på de fantastisk smukke omgivelser. ”er dette her virkeligt?” – ”Både og. Det du ser nu er virkeligt, du er i stand til at manipulere med denne verden som du kan normalt, og mere. ..Men du skal være opmærksom på din fantasi, og især skal du være opmærksom på din frygt.

I denne her verden er du i højere grad i forbindelse med din underbevidsthed, og hvis du forsvinder igen, er det ikke sikkert jeg kan komme igennem til dig. Det krævede al min koncentration og energi at nå igennem da det sortnede for dig.” ”jeg er glad for det lykkedes” svarede Hardts. ”Du må tilbage og hjælpe dine venner, de er i en farlig situation og har brug for dig.” Hardts mærkede at han fik sin fulde hukommelse tilbage. Han følte at hans bevidsthed svajede fra punkt til punkt på samme måde som det kan være svært at holde balancen på en cykel, hvis man har fået alt for meget at drikke. Han måtte ikke glemme hvor han kom fra og hvor han var på vej hen. Han skulle hjælpe CoA og HopIFjordeN med at undslippe Dagnys vanvid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Uhhhh - dramatisk, spændende - og en sand fornøjelse, at følge!! Keep em commin'!!=)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
åJeg læser stadig med spændt.
Hvordan fik du inspiration til hvem der skulle skrives om og hvordan deres personlighed skulle være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arturo Bandini skrev:
åJeg læser stadig med spændt.
Hvordan fik du inspiration til hvem der skulle skrives om og hvordan deres personlighed skulle være?

Hehe, altså det er jo løst baserede karikaturer.
Alle er vel stødt på CoA i enten den éne tråd eller den anden, så der har været mulighed for at danne sig et lille indtryk af ham..

Dagny er baseret udelukkende på billedet af den gale mand i "Hvordan forestiller I jer Psychedelias profiler.." tråden - hold kæft et billede mand :)..

HopiFJordeN er ren fantasi, fordi jeg ikke har snakket nok med ham til at kende ham så godt, men han virker som en flink fyr 8).

Jeg må hellere lige understrege igen, nu vi er ved det, at det virkelig bare ER løst baserede karikaturer - så I har hermed forbud mod at tage det personligt hvis jeg får jeres karakterer til at skabe sig åndssvagt - og jeg har hermed tilladelse til, komplet, at tage pis på jer helt og holdent! Hehe, nogle gange er det for fedt at skrive historier om folk :P ..

Jeg startede vidst med Dagny pga billedet - og så kom CoA ind pga. hans kommentare er alle vegne, splattet ud over psychedelia som regnbuefarvet klumpet maling, der størkner i luften og nogle gange rammer folks vinduer som småsten der er blevet lidt for store, nogle gange som karameller, no offense.. Som kom HopIFjordeN vel egentlig ind fordi jeg skulle ha en fjerde mand ind i historien, og han begyndte at kommentere i tråden, hehe..
Nogle gange er det mærkeligt at skrive på historien, som i går hvor den skøre kvinde der bor nedenunder mig igen begyndte at skrige ud i den tomme luft. Noget med at alle de ulækre mennesker skulle holde deres kæft (hun får det til at lyde endnu værre i virkeligheden). Ja, det er sku synd for hende, hun har haft det sådan hele sit liv næsten, og de sidste 10 år er det bare gået ned af bakke.. Lidt mærkeligt når man bare sidder i en stille stue med en bærbar ovenover, katten spidser ihvertfald ører når hun tér sig..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er sjovt du siger det, for CoA er faktisk den eneste jeg har kunnet genkende bare en lille smule ud fra hans forumpersonlighed (jeg tror forresten ikke han ryger smøger i virkeligheden.)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når man gør sig bemærket så er det også nemmere at blive genkendt, vil jeg tro. - Nej jeg tror du har helt ret i det med smøgerne, og det tænkte jeg over da jeg skrev det - der skulle dog ryges nogle smøger, så det måtte han bare bidde i sig ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hardts: Jeg synes at din historie er alt for nice - jeg har aldrig taget mig selv i ligefrem at glæde mig til at følge med i fiktive historier, som i barndommens tid, da der blev send julekalender. - Men det gør jeg sgu hehe, det er virkelig spændende at læse, specielt når man har røget :D
- Bliv ved med det, synes du har et godt potientiale for at skrive nogle vilde romaner :)

Mvh. Weeerneeer

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
Hardts: Jeg synes at din historie er alt for nice - jeg har aldrig taget mig selv i ligefrem at glæde mig til at følge med i fiktive historier, som i barndommens tid, da der blev send julekalender. - Men det gør jeg sgu hehe, det er virkelig spændende at læse, specielt når man har røget :D
- Bliv ved med det, synes du har et godt potientiale for at skrive nogle vilde romaner :)

Mvh. Weeerneeer

Cool mand. Jamen det glæder mig, jeg må hellere snart komme igang med næste kapitel.
Mvh

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Ja, gør endelig det - det er en fornøjelse at læse.
Keep up the good work, jeg er vild med det!

Mvh, Jonas!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ville lige indskyde, at nu hvor du ved hvor dine historie nogenlunde skal bære hen ad, så pas på med ikke at komme til at skynde på dig selv, og færdiggør historien for hurtigt. Ved ikke om det bare er mig, men synes man kan have en tendens til at gøre en historie alt for kortfattet og udetaljeret, når man halvt inde i historien ved hvor den skal ende :) - hvilket jeg synes er synd!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaa mand^^ Freestyle lortet - det blir ofte de fedeste resultater! Men det lader også til, at det er din fremgangsmåde!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt klart, det har I helt ret i, det synes at være en tendens, at man bliver utålmodig og bare hælder sine idéer ud på en overfladisk måde, for at få et resultat. Det har dog klart været freestyle hele vejen igennem, jeg fik nogle idéer hen ad vejen men dem tror jeg jeg har fået ud i kapitel 8 og 9.

Her fra hvor vi er nu, må jeg indrømme det er lidt svært, men noget skal nok komme. Det er også bare et spørgsmål om at holde fast i sin inspiration synes jeg. Det gør jeg ved at holde sindet i ro, dét opnår jeg ved at tage løbeture primært, og så et par bajere..

Jeg sidder og veksler mellem at se 1997 versionen af The shining og længes efter Stanley Kubricks version, overveje om jeg skal se den i stedet, og så skrive lidt.
Stanley Kubricks version er efter min mening langt bedre. Kings egen version er faktisk også god, det er ikke det der er galt. Den har bare ikke rigtig nogen personlighed. King's version følger bogen mere, men den formår simpelthen bare ikke at skabe den der helt specielle tykke stemning som Kubricks version er mættet med, det er det der virkelig gør forskellen, evt det der gør det til ægte kunst. Jeg ved ikke helt hvordan Kubrick bar sig ad, men han skabte sku et eller andet utroligt med den film. Jeg kan se den igen og igen, og det gør jeg..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Vi vil ha' triprapport! Vi vil ha' triprapport! Vi vil ha' triprapport!

:) ej, self skal du tage den tid der behøves. Men det er vel kun et godt tegn, at jeg synes det er ved at være lang tid siden vi fik en update... hvad er der gået - et døgn? :P

Edit: Aaah, der er jo gået lang tid... 3 døgn :P

Titel: Kapitel 10
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe, jeg rendte ind i en mindre skriveblokkade, eller dvs. jeg kunne ikke lige finde ud af hvilken drejning historien helt præcis skulle tage. ..Men nu er jeg klar med et nyt kapitel, denne gang er det dog nok mere blæst end nogensinde, håber det falder I jeres smag :) ..

Kapitel 10

”…Hardts??” HopIFjordeN havde vidt opspærrede øjne, og de små muskler i hans øjenbryn forsøgte at føje hans strenge befalinger. Specielt hans venstre øjenbryn havde svært ved at forblive stille; det lignede at vand forsøgte at finde den rigtige kanal at komme igennem, som en slange der ikke kunne bestemme sig for hvordan den ville ligge, og hele tiden vred sig. ”..Du blinkede et øjeblik dér!” CoA havde også set det. Hardts kiggede forvirret rundt og mærkede med det samme på sofaen med sin hånd, opmærksom på hvor han lige havde været kiggede han på de andre og sagde alvorligt ”Mind mig om at jeg ikke skal glemme”.

Det gav ingen mening. HopIFjorden’s øjenbryn faldt lidt til ro igen, slangen havde fundet en behagelig stilling. ”Du blinkede, hele din krop blinkede!” sagde HopIFjordeN igen, denne gang forstod han at der kunne være en kommunikationsbarriere. Hardts lagde hovedet en lille smule på skrå og kneb øjnene lidt sammen ”min krop, …blinkede.. ?” Han sagde det med en tøvende, næsten åbenlys og kedsommelig vantro der overraskede ham selv. ’Den replik havde de sku ikke fortjent, efter alt hvad jeg lige har været igennem..’ tænkte han med det samme.. Han var ikke helt klar i hovedet. ”Hvordan har du det?” spurgte HopiFJordeN. ”Jeg øh,,” Hardts spidsede ører.

Han kunne høre en susen komme nærmere. Den forøgedes i lydstyrke, men ikke på en logisk måde; Den blev langsomt lidt højere, så accelererede den eksponentielt og i løbet af kort tid forsvandt lokalet helt, det sortnede, og før han nåede at tænke noget som helst eksploderede hans syn foran ham som havde nogen tegnet verden med usynlig skrift og hældt vand ud over for at synliggøre den.
Gulvet blafrede som et flyvende tæppe og farverne skiftede og pulserede ind i den negative skala. Hele den visuelle del af Hardts sansemekanisme var dyppet i oliefarver, og blandet med elektrisk vand. De to væsker frastødte hinanden og væggene tog form og følelsen af kogende vand. Han kunne se HopIFjordeN og CoA sidde og kigge rundt. Deres ansigter var sorte og det var svært at genkende virkeligheden gennem dette filter.

Igen kunne han mærke en tilstedeværelse. Det var dog ikke den samme venlige og vise følelse der havde vist sig forud for Eions tilstedeværelse. Denne var præget af mismod, nederdrægtighed og næsten ren og skær ondskab. En søjle af lys farede tværs igennem lokalet, gennem væggene, og efterladte en brændt stank. CoA og HopIFjordeN så det også. Hardts bølgede ud og ind af bevidstheder og fysisk tilstedeværen mens CoA og HopIFjordeN rejste sig op og tilsyneladende, gik hen imod ham. De så hvordan energierne fra lokalet blev drænet, som et sort flimrende hul var Hardts en visuelt disorienterende repræsentation af sig selv, der truede med at opsluge alt omkring sig. ”..Hardts!” råbte CoA. Tornadoen der langsomt havde formet sig mellem gulvet og loftet, fordrejet på midtpunktet, begyndte at give slip.

Hardts kæmpede en indædt kamp mod Dagnys energier, og forestillinger om Dagny som ikke nødvendigvis var virkelige. CoA’s skrig var en nødvendig opvågning. Hardts fasede ind og ud af den fysiske verden, men da CoA endnu en gang råbte hans navn, formåede han at holde fast i den. Han stod ved siden af de to, og holdte med begge hænder om noget der så ud til at være et tæppe af virkelighed. Man kunne se alle folderne; lidt som om nogen havde hængt et tæppe op, og fået en meget dygtig maler til at male hvad han så bag ved det. Der var en fornemmelse af at man godt kunne se at det var et tæppe, men kun når nogen bevægede det. Et sandt mind fuck. Hardts havde på det her tidspunkt igen lidt tabt sig selv; Han hev en mus frem fra ingen ting, så en til, og en til. Han kastede dem rundt i lokalet og begyndte at strikke små tøjstykker til dem.

Alle materialerne så ud til at komme fra en forestillet magisk kasse han havde i sin besiddelse, bag virkelighedsgardinet. Det hele gik meget hurtigt. Han strikkede trøjer, skjorter, grimme og alt for korte shorts, og så blev der kastet pistacie nødder ud over det hele.
Med et forvildet grin kastede han selv de mest usandsynlige ting ud i stuen, hvad angik brugsværdien, var der altid garanteret et meget lavt bundniveau. En kalkfarvet tiger med sandpapir i øjne hullerne, en rusten bøjet dartskive monteret på billede af Finland i 1600-tallet, 10 visne forkullede akacietræer, 41 Kg rå peberkorn, et ølkrus fyldt op med støv og løgringe.

Udenfor Kvadroskidamid seancens jernhårde forgribelser mod logikken, var CoA og HopIFjordeN efterladt til deres egen, nu skrøbelige fornuft. Der var ikke meget at stille op, men i det mindste var det fantastisk underholdning, og der var ikke spor af ondskab, blot forvirring, Østrisk madlavning, det glade vandvid.
Midt i stuen som Hardts stod og underholdte et tilsyneladende paralyseret publikum begyndte nogle af hans perifere manifestationer at smelte. De brød sammen, luften blev lukket ud, og som et lille finish begyndte de stakkels idiotinkarnationer at bløde. Det var især tilfældet ovre ved pejsen, der nu spyttede blod ud over hele stuen. Alle de mange bornholmerure, der alle sammen tikkede ude af takt, takket være Hardts, faldt sammen med et større brag. De var nu reduceret til ubrugeligt pindebrænde der med det samme blev suget ind i pejsen, som var det et åbent vindue i et fly. Der var ikke plads i den lille pejs, og den knagede og peb som metallet gav sig.

Dagny var ankommet. Han stod med urolige fingre der snoede sig rundt om hinanden. Hans hår var om noget endnu mere blæst end nogensinde før. Han havde en hat på der mest af alt mindede om noget 30’erne kunne have produceret. Stilet, men kold. Han bar en grå og sort frakke der havde store firkantede knapper og gik hele vejen ned til gulvet, man kunne kun lige ane hans fødder, i dyre, men på en måde meningsløse lædersko indenunder. Alles opmærksomhed var rettet mod ham. I det øjeblik Hardts lagde mærke til ham, holdte hans manifestationer op med at eksistere, de fadede ganske enkelt væk, og var nu en del af fortiden.

Dagny strakte armene ud på en knoklet, lidt excentrisk måde. Så trådte han ind bag et forhæng der dukkede op ud af ingenting. Kort efter begyndte et urovækkende ild farvet orange lys at brede sig inde fra forhænget, der selv var upåvirket af lyset. I en langsom svævende bevægelse kiggede det største øje på ca. 1 meter i diameter, langsomt frem. Iris var udgjort af ild, og flammerne truede med at tage fat i møbler og gardiner. Pupillen var spids og aflang, den stod på højkant. Øjet tog et spejl frem, og tog så en paryk på som det lynhurtigt skulle til at redde i med en kam. Parykken gik naturligvis op i flammer øjeblikkeligt. En ny kom frem, og selvfølgelig gik også denne op i flammer. Med en hvis fornemmelse af irritation tog øjet lynhurtigt en dåse flåede tomater, samt alle andre ingredienser krævet for at lave en indisk karry ret frem, på mindre end et sekund blev der lavet karry med ris, det blev serveret for et par utålmodige snobbede gæster i en restaurant der ikke fandtes, og de blev skubbet af helvedes til med en stor kosmisk finger. Dåsen fra tomaterne blev udvidet, mast flad og sat oven på øjets flammende ydre, en hat var skabt..
Hardts, der selv var i et lidt surrealistisk sketchet hjørne trådte frem mod øjet og hamrede sin stok ned i trægulvet så en trykbølge spredte sig med en voldsom, trommehinde sprængende rumlen. Han var klædt i gamle klæder, det lignede noget fra middelalderen, han havde langt hvidt skæg og en unødvendig stor spids hat. ”You shall not pass” sagde han med en stor skælvende stemme. CoA og HopIFjordeN så på mens et sandt freakshow manifesterede sig foran deres øjne. En klingende rasle lyd blev højere og højere. Gandalf kiggede overrasket ned mod sine lommer, der blev tungere og tungere med håbløst forældede og allervigtigst, ubrugelige møntsamlinger fra nær og fjern. Det tyngede ham og han sank modvilligt mod gulvet, støttende til sin stok. Med en kraftig viljestyrke kæmpede han sig atter opad, mønterne var ude af kontrol og han var omgivet af bunker og atter bunker af værdiløst gammelt kobber. To arme rakte ud fra pupillen i det brændende øje. De så ud til at foretage besværgelser af én eller anden art. Det så latterligt dumt ud, men Hardts måtte anerkende at han virkelig var ved at drukne i mønter. Han begyndte at slå vildt om sig med stokken og mumle uforståelige remser her og der. Straks kom 10 meget entusiastiske mænd løbende ind fra badeværelset af. De havde grimt tøj, mange af dem havde lapper på albuerne, alle bar de på store bøger som de straks slog op og begyndte at fylde med mønter. Deres fordrejede ansigter konkurrerede hypnotiseret med deres travle fingre, der unaturligt sorterede mønterne metodisk efter dato, art og type, alt sammen meget hurtigt. Igen svingede Hardts stokken, og ti mere kom ind. Der var ikke plads til dem, men det var alligevel muligt. Så småt modarbejdede de Øjet.

Da møntsamlingen var på et overskueligt niveau, og Hardts igen kunne bevæge sig, begyndte nu også hans fingre at tale det samme sprog af besværgelser, som alle magiske hænder synes at kunne. Et sunkent landskab kom til syne over øjet, et undervandsskue, dybt nede i Atlanterhavet synes det at være, mørke klippe huler og høje tangskove der stod helt stille i det dybe vand, her og der en lygtefisk, og en gople med så mærkelig en form, at den burde være blevet udeladt. Så småt gik der hul på undervands situationen, det startede med en revne i bunden, og da der eksisterede et ekstremt højt tryk, sprang en tynd stråle af spulende vand hidsigt ud af sceneriet. Den blev snart større, og vandet oversvømmede lokalet. Øjet blev slukket, og omridset af noget der lignede en pupil bygget af ben lå nu på gulvet. Vandet havde fundet udveje, en rude i vinterstuen var baldret, og det flød bla. Igennem denne åbning. Da vandmasserne fortog sig, var møntsamlerne væk.
Hardts sad bukket ned på gulvet, tilbage i sin oprindelige form. CoA og HopIFjordeN sad nærmest paralyserede i sofaen, der nu var blevet blæst op af væggen.

I HopIFjordeN’s glas var en blanding af eksotisk havvand og eksotisk Cognac, heldigvis var flasken stadig lukket, uheldigvis var den blevet smadret, og der var intet syn af indholdet. ”…Hardts?” sagde CoA spørgende, Hardts havde stillet sig op og vendte sig; ”Ka’ du ik’ lige..”, CoA pegede tilfældigt ned mod den knuste flaske. Med en flad hånd, lavede Hardts en kastebevægelse over mod væggen, hvor en døråbning kom til syne. Blødt og behageligt lys strømmede varmende ud og glinsede i det mørke havvand, der nu fandt endnu en flugtvej, det kastede dejlige refleksioner rundt på væggene. Åbningen ledte ind til en stor sal, gammel musik fra 20’erne strømmede ud, med et fjernt ekko. ”Hvad med øh, denne forheksede balsal?” sagde Hardts, mens han kiggede afventende. Han havde et lidt misforstået blik over sig, som en tjener på en restaurant der egentlig er så forfinet så den ikke tager imod kunder.

”Nej det øh.. bare Cognac ok?” Sagde CoA. Med det samme kom en ny identisk dyr flaske cognac. ”Hold kæft vi kunne ha haft det fedt hvis det ikke havde været for Dagny mand..” tænkte HopIFjordeN for sig selv, mens han smilede lidt. Skelettet af Sauron’s øje var forsvundet, og et stort sort hul havde taget dets plads. ”Gi ham alt hvad du har..!” sagde HopIFjordeN fornøjet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fucking fedt!!!
Jeg går næsten udfra at det var sidste kapitel? Jeg håber det ikke. EDIT: Nej, selvfølgelig er det ikke det :oops:
Mega blæst og surrealistisk.
Jeg er meget glad for dette:
Citat:
Med et forvildet grin kastede han selv de mest usandsynlige ting ud i stuen, hvad angik brugsværdien, var der altid garanteret et meget lavt bundniveau. En kalkfarvet tiger med sandpapir i øjne hullerne, en rusten bøjet dartskive monteret på billede af Finland i 1600-tallet, 10 visne forkullede akacietræer, 41 Kg rå peberkorn, et ølkrus fyldt op med støv og løgringe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arturo Bandini skrev:
Fucking fedt!!!
Jeg går næsten udfra at det var sidste kapitel? Jeg håber det ikke. EDIT: Nej, selvfølgelig er det ikke det :oops:
Mega blæst og surrealistisk.
Jeg er meget glad for dette:
Citat:

Hehe Arturo, jo der kommer et enkelt kapitel mere tror jeg, men det blir muligvis nok det sidste

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fedt!! Men jeg vil da også ha en dose hehe=)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]