Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

jeg har nu fundet ud af hvor let det er at stoppe (trods raseri anfald og søvnløshed) når man faktisk selv har lyst, har altid set det som noget virkelig svært. men alligevel, her på 3. dag begynder jeg altså at blive lidt små deprimeret og få de der "en enkelt joint skader vel ikke"-tanker. Er der nogle der har gode tips til at holde gejsten? og hvor lang tid går der ca. før man kan sove ordentligt igen? har røget hver dag igennem 3 år ca, så det er jo ikke det vildeste, men stadig meget tid der er "spildt" synes jeg.

på forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du skal nok ikke regne med at der sker det helt store i løbet af 3 dage.

De gange jeg har holdt op, har det gerne være de første 14 dage, som har været de værste. Der efter har der så været et par måneder med op og nedture, og så begynder det at gå op af bakke (på den gode måde :)) Det er i hvertfald der at jeg har kunne mærke de største ændringer.

Hold ud, min ven! De der tanker med "en enkelt join skader vel ikke" vil altid komme, også om en måned, 2 måneder osv. Men de vil selvfølgelig være nemmere at slå ud af hovedet. Det er jo trods alt en vane igennem 3 år, som du skal bryde!

Held og lykke med det, det skal nok gå!

Edit: Måske skulle denne tråd rykkes til "Medaljens bagside"?

Junior medlem

BehindMind skrev:

Enig, her i Off-Topic støtter vi hinanden i at ryge så meget cannabis som muligt.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Røg Aben skrev:
BehindMind skrev:

Enig, her i Off-Topic støtter vi hinanden i at ryge så meget cannabis som muligt.

Billede

Haha! :lol:

Medlem

BryGs:

Et tip er ligeledes at du sætter dig ned og skriver ned *hvorfor* du har valgt at holde pausen. Prøv at sætte ord på hvad din motivation for at stoppe helt konkret er, gerne på en måde som fremhæver det positive du opnår ved ikke at ryge. Men gør det detaljeret - det er vigtigt.

Læs det så hver eneste dag de første 2 ugers tid - og ellers når det er nødvendigt, dvs. når trangen melder sig.

Det har virket for mig med smøg-rygestop (på 2. måned nu), og jeg er overbevist om det ligeledes er en god ide ved cannabis-pause/stop.

Hvis du er interesseret i lidt inspiration, så poster jeg gerne min liste.

Medlem

Nu siger du selv at der er meget tid der er spildt ved hashrygningen. Det er derfor et naturligt sted at starte. Altså ikke med at du basher dig selv over noget du alligevel ikke kan ændre ved nu, men ved at du helt klart formulerer for dig selv, at dit forbrug af cannabis hæmmer din udvikling. Din motivation for ikke at ryge, er altså at du hellere vil bruge tiden på at udvikle dig.

Så et bud herfra er at du må finde ud af, på hvilke områder du gerne vil prøve at udvikle dig. Og det kan jo være alt muligt.

Medlem

tak for svarene, helt sikkert noget jeg kan bruge. det der har holdt mig fra hashen indtil videre, er netop at tænke på hvad jeg vil opnå med det.
Kunne så også godt bruge nogle tips til temperamentet? Jeg går fuldstændig amok over små ting, konstant. har opnået at smadre min computer skærm, kommet i et kæmpe skænderi med damen og flippet helt ud på et par mennesker. bliver virkelig en ubehagelig person, og kan ikke lide mig selv 10 minutter efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yoga ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg er selv i et midlertidigt rygestop for tiden, og jeg kender mig selv fint nok til at vide, at jeg også får nogle heftige humørsving i starten. Så jeg har fortalt damen, at jeg nok kommer til at hidse mig lidt op og være lidt premenstruel at høre på til tider, men til gengæld ryger jeg ikke tjald. Og det var hun fint indforstået med, resulterende i, at hun ikke tog det helt så personligt, som hvis jeg ikke havde forklaret hende det upfront.

Så... Åbenhed omkring det, og hvilke reaktioner, der kan forventes fra din side af. Og ellers kan jeg også anbefale yoga, det hjælper på fokus og nattesøvnen, der godt kan blive noget skadet af et rygestop :)

Held og lykke!

Medlem

det med nattesøvnen kan jeg skrive under på. jeg gik i seng kl 24 i torsdags, da jeg endelig kunne mærke at jeg var blevet lidt færdig i hovedet.. da jeg så lægger mig flyver tankerne derudaf, og til sidst måtte jeg give op. lå så vågen hele natten uden at blive træt på noget tidspunkt - ikke sjovt når man skal op på arbejde kl 7! (det hjalp så heller ikke på det at jeg var løbet tør for cigaretter)

Men kan da sige at jeg har holdt den indtil videre, men det er sgu ikke sjovt. det er jo ikke bare skæverten man giver afkald på, men også hyggen med vennerne osv. Sådan er det, håber da jeg kan holde gejsten. Det var heldigvis lettere at falde i søvn i går aftes, da jeg jo havde været vågen i over et døgn på det tidspunkt. Har en kammerat som er læge, han har været så rar at skrive mig en recept på nogle truxal piller. Synes dog ikke de er noget værd. Kan godt være det bare er mig, men jeg har sgu ikke rigtig været ude for nogen mærkbar virkning endnu. hverken på irritation eller tankemylder.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes du skal smide de truxal langt væk, når dit problem blot er lidt abstinenser. Truxal er et antipsykotika og efter at have googlet det lidt og læst om folks erfaringer, synes jeg ikke stoffet er noget at råbe hurra for. Tag et par søvnløse nætter, motioner inden du går i seng og drik varm mælk med honning.. så sover du igen om nogle dage :D .

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Mht. det der med at falde i søvn, så blev mig og mine venner her den anden dag enige om, at den bedste måde vi kunne falde i søvn på var at drikke en bajer og snuppe en spiller.

Humlen i øllen skulle gerne sløve dig lidt, og spilleren udløser endorfiner i hjernen som får dig til at slappe af. Derudover syntes jeg også (som nævnt ovenover) at det hjælper at motionere en 1/2 til 1 time før man skal sove. Bare for at bruge noget af den energi du har.

Fortsat godt rygestop. Håber jeg kunne være til bare en smule hjælp :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, det virker helt sikkert. Jeg synes også du skal droppe truxalerne, de søvnløse nætter er heldigvis overstået i løbet af nogle dages tid, og herefter vil du bare begynde at drømme gevaldigt meget igen. Ingen grund til at kvæle drømmene med antipsykotiske abstinenspiller (truxal) :)

Personligt duer det ikke, det med at motionere lige før sengetid. Så kan jeg slet ikke falde i søvn. Det skal helst være flere timer tidligere, ellers er min krop stadig i gang når jeg lægger mig. Men det er selvfølgeligt individuelt, så prøv dig frem.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har nu efterhaanden mange gange holdt pause med at ryge hash/skunk og har nu fundet nogle effektive metoder til at undgaa meget ubehag.

Beslut sig for det det og vaer viljestaerk - motivationen er essentiel.

Drik te af Skullcap planten, hvis det findes noedvendigt - det draeber rastloeshed, giver en behagelig foelelse og er ikke vanedannende.

Tag melatonin til at sove paa den foerste uge og gaa i seng paa samme tid - melatonin fjerner alt ubehag og goer det for det meste muligt at sove uden problemer.

Denne gang jeg holder pause er jeg desvaerre loebet toer for melatonin, saa jeg har drukket GHB i en knock-out doser lige inden sengetid og derefter igen naar jeg vaagner efter 4 timer. Her er det saa meget vigtigt, ikke at drikke GHB om dagen/aftenen - ellers vil det give problemer.
Det er foerste gang jeg proever at bruge GHB paa denne maade og det er meget effektivt, men der har vaeret flere bivirkninger i forhold til melatoninen, saa vil foretraekke det frem for GHB - som i sig sev let kan give soevnproblemer. I morgen skulle der dog heldigvis komme en daase melatonin.

Onani er ogsaa et fremragende supplement til at tage rastloeshed og irritabilitet.

Det hele er selvfoelgeligt meget individuelt, men det her goer det for mig.

God fornoejelse med rygestoppet.

Edit. Glemte at tilfoeje at jeg foretraekker at stoppe gradvist, med nedtrapning over 3 dage til en uge - helst i form af oralt indtaget hash/skunk inden stoppet.

Medlem

Jeg vil nok sige der er en væsentlig forskel på GHB og melatonin som "søvnassistent". GHB knockouter som du siger, men giver ikke nødvendigvis god søvn. GHB er desuden afhængighedsskabende, det vil mange herinde kunne skrive under på.

Melatonin er IMO mere subtil og virker mest ved at gøre én træt, så det er muligt at falde i søvn. Dog kan jeg godt føle mig ekstra træt også når jeg vågner, efter at have sovet på en omgang melatonin.

xzybca nævner motivation som en væsentlig faktor, og det er jo helt rigtigt. Uden dén ingrediens når man ikke langt. Tjek evt. min post længere oppe. ;-)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Vedligeholdelse af et hashstop er simpel: motion og styrketræning, gerne hver dag, og gerne når hashlysten kommer. Og ja, det lyder for godt og for simpelt til at være sandt.

Sauna/dampbad er også særdeles effektivt, især hvis man har søvnproblemer og rastløshed. Hvis jeg ikke skal ryge og jeg får en overvældende lyst til at ryge - ja, så smutter jeg sgu da bare i sauna! Og bliver du derinde længe nok, så glemmer du hvad en joint er.

Ellers sund kost og besøg ikke-ryger venner. Hold dig beskæftiget med noget interessant, for du får sgu meget tid i overskud, når du ik har jointen mere - denne tid skal du bruge på alle ovenstående ting, ellers bliver det selvfølgelig lettere at falde i igen - "aarhh, en joint ku da ik skade..."-tanken kommer som regel, når du ikke bruger din tid fornuftigt!

Typisk kan man også få en syg tilfredsstillelse af at lære nye ting efter et hashstop, fordi du tænker skarpere og klarere end før (ja, allerede på førstedagen). Læs en bog :) gå i skole.

Hvis du ikke har et arbejde eller en skole at passe, så vil jeg anbefale dig at lægge dig til at sove ligeså snart du bliver træt - om det er morgen, middag eller aften. Så må du affinde dig i, at din døgnrytme bliver underlig i lidt tid. Dette hjælper med at få den nødvendige søvn, nedsætter abstinenser og dårlige følelser, samt det vigtigste: det får tiden til at gå hurtigere! Men dette stiller større krav til at have noget at give sig til i den vågne tilstand.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg er nu på 6 dagen i mit ryge stop. Baldrian kan anbefales til at falde i søvn på. Det giver da lidt ro i kroppen, bare ikke så meget som cannabis gav. Ellers held og lykke, og hold ud!

Medlem
Brugeravatar

Hvis du vil stoppe HELT! Så prøv at tænk (hver eneste gang du får trang) hvorfor du valgte at stoppe i sidste ende. (Kan godt være svært, men bare hold gejsten)
Men ellers (hvis du ikke stopper helt) så trap ned til måske 1 joint om måneden.. Så har du noget at gå og vente/se frem til. Og så kan det også hjælpe rimelig meget, især når man har aftalt med sig selv, at det først skal være den og den dag osv. Det kan godt hjælpe med at stå fast. Det har det gjort med mig ;-)

Held og lykke med det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]