Vedligeholdelse af et hashstop er simpel: motion og styrketræning, gerne hver dag, og gerne når hashlysten kommer. Og ja, det lyder for godt og for simpelt til at være sandt.
Sauna/dampbad er også særdeles effektivt, især hvis man har søvnproblemer og rastløshed. Hvis jeg ikke skal ryge og jeg får en overvældende lyst til at ryge - ja, så smutter jeg sgu da bare i sauna! Og bliver du derinde længe nok, så glemmer du hvad en joint er.
Ellers sund kost og besøg ikke-ryger venner. Hold dig beskæftiget med noget interessant, for du får sgu meget tid i overskud, når du ik har jointen mere - denne tid skal du bruge på alle ovenstående ting, ellers bliver det selvfølgelig lettere at falde i igen - "aarhh, en joint ku da ik skade..."-tanken kommer som regel, når du ikke bruger din tid fornuftigt!
Typisk kan man også få en syg tilfredsstillelse af at lære nye ting efter et hashstop, fordi du tænker skarpere og klarere end før (ja, allerede på førstedagen). Læs en bog

gå i skole.
Hvis du ikke har et arbejde eller en skole at passe, så vil jeg anbefale dig at lægge dig til at sove ligeså snart du bliver træt - om det er morgen, middag eller aften. Så må du affinde dig i, at din døgnrytme bliver underlig i lidt tid. Dette hjælper med at få den nødvendige søvn, nedsætter abstinenser og dårlige følelser, samt det vigtigste: det får tiden til at gå hurtigere! Men dette stiller større krav til at have noget at give sig til i den vågne tilstand.