Jeg ved præcis hvordan du har det! Jeg har en ven der står i præcis samme situation - det var dog ham der introducerede stofferne til mig og ikke omvendt. Men jeg har også prøvet mange gange at tale ham til fornuft, og han kan sådan set godt forstå mine pointer når jeg snakker med ham. Men så sker der det samme hver gang, han blæser hjernen ud i jeg ved ikke hvor mange dage uden hæmninger - og det eneste jeg kan gøre er at prøve på at glemme det, og håbe på at han kommer igennem livet, og undgår en OD. Det kan måske godt lyde lidt uansvarligt fra min side af, men folk som kender misbrugere ved godt selv hvor svært (hvis ikke umuligt) det er at nå ind til dem.. Jeg ved ikke personligt hvad der skal til, men jeg er begyndt at tro på, at mennesket først virkelig vælger at ændre adfærd når det står helt ude på klippe kanten, med vinden i ryggen.
Mit råd til dig ville nok være at snakke med ham om situationen - og så ellers belære ham om doser og god HR. Så er der måske en lidt større chance for at han ikke tager hele turen ned - eller det der er værre..
Held og lykke med det hele!
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.